אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית

לאחר שהאישה נכנסת להיריון, עליה לעבור מספר בדיקות מקיפות שנערכות מתחילת ההיריון עד השלבים האחרונים לפני הלידה. מטרת הבדיקות הללו היא מעקב ובקרה אחר התפתחות העובר ברחם האם. כאשר הבדיקות יוצאות בלתי תקינות ומגלים מומים או מוטציות בגוף העובר, על ההורים לקבל החלטות קריטיות בנוגע להמשך ההיריון ולטיפולים הייעודיים.

 

אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית והאם יש מה לעשות?

רוב הנשים ההרות סומכות על הרופאים שלהם בעיניים עצומות ומצפות ליחס מסור רציני ומקצועי בעת הטיפול בהן. אך לצערנו, בבדיקות הללו עלולים להתרחש מקרים שונים של רשלנות רפואית אשר עלולים להוביל לפגיעה בנשים ההרות או בעוברים שלהן. במאמר זה תוכלו לקבל מידע על רשלנות רפואית שמתבטאת באי גילוי מום בעין העובר.

 

מהו גילוי מום בעין העובר?

כחלק מסדרת הבדיקות שעוברות הנשים ההרות, מתבצעות בדיקות ספציפיות שבהן מוודאים שמערכות או איברים מסוימים בגוף העובר מתפתחים בצורה תקינה. תפקידה של אחת מהבדיקות הללו הוא גילוי פגמים ומומים בעין העובר. כאשר הרופא לא מעניק לאישה טיפול הולם, לא מפנה אותה לבדיקות הרלוונטיות, מפענח את התוצאות בצורה שגויה וכדומה, מדובר במקרה של רשלנות רפואית וניתן לשקול הגשת תביעת רשלנות.

 

מקרי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מסוג אי גילוי מום בעין העובר עשויה לבוא לידי ביטוי במקרים שונים. להלן מספר דוגמאות למקרי רשלנות רפואית מסוג זה:

  • אי הפנייה של האם לבדיקות הרלוונטיות: הרופא לא שלח את האם לעבור בדיקות שבעזרתן ניתן לגלות מום בעין העובר.
  • פענוח שגוי: הרופא הפנה את ההרה לבדיקות, אך פענח את התוצאות שלהן בצורה שגויה או לא מדויקת.
  • איחור בדיווח: הרופא דיווח לאם על תוצאות הבדיקות בשלב מאוחר מדי.
  • מתן המלצות רפואיות לא מתאימות בעקבות התוצאות.

 

מהן השלכות הרשלנות?

בעקבות אי גילוי מום בעין העובר, עלול להיוולד תינוק עם שלל בעיות רפואיות בעיניים לרבות: עיוורון חלקי, ראייה באחוזים נמוכים, ראייה בעין אחת ואף עיוורון מוחלט. סביר להניח שהתינוק שיגיע לעולם יאלץ להיעזר בעזרים שונים, לעבור טיפולים מיוחדים ולסבול ממוגבלות תפקודית שתקשה עליו לנהל את חיי היום יום שלו ולבצע משימות פשוטות.

כלומר, הרשלנות הרפואית תשפיע על חיים שלמים של ההורים והעובר ותגבה מהם מחירים כבדים של קשיים יום יומיים, הוצאות כבדות, כאבים ואי נוחות מתמשכת. לפיכך, מומלץ להגיש תביעת רשלנות שתכסה את ההוצאות של בעל המום ושל הוריו ותסייע לו להתקיים ברמת מחיה סבירה למרות מוגבלותו.

 

מה עושים?

אם אתם סבורים שהרופא שטיפל בכם התרשל בעבודתו ואתם מעוניינים לקבל פיצויים, עליכם להגיש תביעת רשלנות רפואית. בשלב הראשון עליכם לפנות למומחה רפואי שיעניק לכם חוות דעת מקצועית לגבי המקרה שלכם. המומחה יקבע האם הרופא שטיפל בכם התרשל בעבודתו ולא עמד במבחן "הרופא הסביר". בהמשך, ינוסח מסמך משפטי בהתאם לחוות הדעת המקצועית של המומחה, שישמש אתכם כאשר תנסו להוכיח את טענתכם בבית המשפט.

בשלב הבא, עליכם לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שיעניק לכם ליווי משפטי צמוד ויסייע לכם לאסוף מסמכים, ראיות ועדויות רלוונטיות שיבססו את התביעה שלכם.

משרד אונגר שויגמן פועל בנחישות ובמקצועיות על מנת לסייע ללקוחותיו לקבל את הפיצויים המגיעים להם. בעזרת הידע והניסיון של המשרד בתחום, אנו מצליחים לנצח במלחמה שלכם ולקבל את הפיצויים המקסימליים. שיכפרו מעט על ההפסדים שלכם. 

אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית (2)
אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית

במסגרת תביעות נזיקין המוגשות במקרי רשלנות רפואית ניתן לתבוע על רכיבי נזק ממוניים שונים ובהם: ההוצאות הרפואיות שבהן נדרשו לשאת הוריו של הנפגע בעקבות המום הראייתי שלו, לרבות עזרים רפואיים מיוחדים והתאמות בסביבת המגורים, אובדן ימי עבודה ופוטציאל השתכרות, ועוד. זאת בנוסף לראשי נזק שאינם ממוניים ובכללם הסבל, הכאב ועוגמת הנפש שנכותו של הנפגע גרמה לו ולבני משפחתו.

מאחר ובמדינת ישראל ישנם עורכי דין רבים הפועלים בתחום תביעות הרשלנות הרפואית, חשוב לשים לב שבוחרים בשירותיו של עורך דין שיש לו ניסיון ספציפי בתביעות הנוגעות לרשלנות רפואית בהיריון ורקורד עשיר של הצלחות בתיקים הנסובים סביב מקרי אי גילוי מום בעין העובר.

על מנת להוכיח שאי גילוי של מום בעין העובר הוא תוצר של מחדל רפואי, יש לפנות לעורך דין לדיני נזיקין עם ניסיון בתיקי רשלנות רפואית בהריון. ככל שימצא כי ניתן היה לאתר במהלך ההריון את המום בעין העובר ולהביא את הנושא לידיעת ההורים לעתיד, אך הדבר לא בוצע מחמת חריגה של הרופא המטפל מפרוטוקולי הבדיקה והאבחון המקובלים – כך גדלים הסיכויים לשכנע את בית המשפט לפסוק פיצויים לטובת התובעים, תחת עילה של "הולדה בעוולה". לכן בהגשת תביעת פיצויים על רקע לידת תינוק בעל מום, עו"ד נזיקין חותר להוכיח שלתובעים נגרם עוול בשל אי אבחון של המום במועד. זאת על ידי בחינת החומר הרפואי הנוגע להריון והסתייעות בחוות דעת מרופא מומחה מתחום המיילדות.

מונח זה פירושו שילד בא לעולם תוך הפרה של זכות ההורים לעתיד לדעת על מצבו כעובר ולקבל החלטה מושכלת בנוגע להמשך ההריון או הפסקתו. כאשר זכות זו נשללת מהורי הילד בשל התנהלותו הקלוקלת של הרופא המטפל, שלא אבחן או לא הביא לידיעתם את הליקויים שמהם העובר סובל, יש לכך השלכות קשות על חייו של הילוד ושל בני משפחתו, שילוו אותם לשארית חייהם. מכאן נגזרת הזכות להגשת תביעת פיצויים בסכומים גבוהים.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5