גזור ושמור – חוות דעת רשלנות רפואית עיניים  

דוד ומיכל רק רצו להגיע לחתונתם ללא משקפיים. הם רצו להסתכל זו בזה בעיניים בשעה שהם נושאים התחייבויות הדדיות לחיים באושר ועושר. אבל אלוהים לא ראה איתם עין בעין. כחודש לפני החתונה עבר דוד ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. הניתוח לא הצליח ומאז דוד מסתובב עם עין אדומה כתוצאה מכלי דם שהתפוצץ בתוך העין. 

בצר לו, פנה דוד לבית המשפט ותבע את הרופא המטפל בגין רשלנות רפואית. דוד זכה לפיצוי משמעותי שאיפשר לבני הזוג לצאת לירח דבש מפנק ביעד אקזוטי. במאמר זה נעסוק במצבים השונים בהם נדרשת חוות דעת על רשלנות רפואית בטיפול בעיניים. חוות הדעת הנה תנאי מקדים לתביעה משפטית על רשלנות רפואית. חשוב לציין כי המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי או רפואי פרטני.

 

חמישה תסמינים קליניים שנצפה לראות אצל החולה במחלת עיניים

  1. ירידה בראייה
  2. טשטוש
  3. סחרחורות
  4. כאבי ראש
  5. כאבי עיניים

 

כיצד מאבחנים

לעיתים קיימת פגיעה חיצונית פיזית ניכרת לעין, שנגרמת כתוצאה מחבלה או חשיפה לחומרים מסוכנים. אולם ישנם מצבים בהם יופיעו באופן פתאומי התסמינים המתוארים מעלה, וייקח זמן רב עד שיקשרו ביניהם לבין מחלה שמקורה בעין עצמה.

נזקים יכולים להיגרם אף בשל ניתוחים יזומים שנועדו לשפר את איכות חיי המטופל, כמו למשל בניתוחים בלייזר להסרת משקפיים. האבחון צריך להתבצע על ידי רופא מומחה לעיניים.

 

רשלנות רפואית בטיפול במחלת עיניים

כפי שראינו, ישנם מצבים בהם קשה ומאתגר לאבחן מחלת עיניים. כמו כן, העיניים הם איבר רגיש במיוחד. קל מאוד לפגוע בהם אפילו במהלך טיפול רפואי יזום. בנוסף,  קיימת עליה מתמדת בכמות ניתוחי הלייזר המתבצעים בישראל. הדבר מוביל לעלייה במקרי הרשלנות הרפואית בתחום.

על מנת לקבל פיצוי על נזק שנגרם במהלך טיפול בעיניים, יש להגיש תביעה או בקשה ולצרף אליה חוות דעת רפואית מתאימה המבססת טענת רשלנות רפואית. חוות הדעת צריכה להראות שרופא סביר היה נוהג אחר מהרופא במקרה הז.

 

ארבעה שלבים בעריכת חוות דעת בנושא רשלנות רפואית בטיפול בעיניים כחלק מהליך למיצוי זכויות

במידה ואדם מחליט לתבוע את הרופא שטיפל בו, בגין רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח שנגרם נזק בשל התנהלות הרופא. לצורך כך יש לתת חוות דעת רפואית על ידי רופא, כפי שיפורט להלן.

 

1. מציאת רופא מומחה לעיניים וכן בקיא בהליכי משפט.

הרופא אשר יכתוב את חוות הדעת צריך להיות מקצוען בתחומו, בעל ידע נרחב בעולמות הרפואה ומעמיק בתחום העיניים. מעבר לכך, צריך להיות הרופא כזה הבקיא בהליכי משפט, נכון לתת עדות ויודע להשיב לשאלות בצורה מתאימה לבית המשפט או לוועדה. הרופא צריך להיות אמין ומהימן.

 

2. עריכת בדיקות מקיפות ועיבוד החומר הרפואי

על הרופא לשכלל את כל הממצאים הנתונים לפניו: תוצאות הבדיקה הגופנית שערך לתובע, תוצאות בדיקות שונות וכלל המסמכים הרפואיים הקיימים. מתוך כך יגבש המומחה תמונה שתבסס נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

3. כתיבת חוות דעת.

בשלב זה יעלה הרופא על הכתב את ממצאיו ואבחנתו. הרופא יקבע את אחוזי נכות שיבטאו את המידה שבה הנזק מפריע לתפקוד של התובע. אחוזי הנכות ייקחו בחשבון האם מדובר בנזק לטווח הקצר או הארוך . חוות הדעת צריכה לבטא שליטה בספרות רפואית רלוונטית ועדכנית.

 

עדות בבית המשפט

בשלב זה יעלה הרופא אל דוכן העדים, יציג את התיאוריה שלו וייחקר עליה בידי הצד השני. הנתבע ינסה להראות שהתיאוריה של התובע שגויה: שאין נזק, שגם אם יש נזק אז הנתבע לא הגורם שגרם לכך. עוד יבקש הנתבע להראות שאחוזי הנכות אינם גבוהים כפי שנקבעו. המומחה מטעם התובע יצטרך לשכנע את בית המשפט הנכבד שיש לקבל את התביעה ולקבוע רשלנות רפואית.

 

למי מגישים חוות דעת בגין רשלנות רפואית בתחום העיניים?

בית משפט אזרחי

בהליך תביעה עצמאי אל מול הרופא המטפל. במסגרת ההליך יידרש הרופא שנתן את חוות הדעת, לתת עדות ולהיחקר עליה במטרה להוכיח שהיתה רשלנות רפואית באופן הטיפול בתובע.

 

ביטוח לאומי

במידה והפגיעה בעיניים נעשתה במסגרת עבודה והובילה לאבדן כושר עבודה זמני או קבוע, תוגש תביעה לקבלת פיצויים מביטוח לאומי. אל הוועדה הרפואית בביטוח לאומי תצורף חוות דעת בנושא רשלנות רפואית בתחום העיניים. מסמך זה יסייע לוועדה בקביעת גובה הפיצוי ואחוזי הנכות.

 

ביטוח פרטי

מטופל אשר מבוטח גם בביטוח פרטי נגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית בתחום העיניים, יכול לתבוע מהביטוח פיצויים. חוות הדעת תבסס את עמדת התובע.

 

לסיכום

הטיפולים הרפואיים בעיניים הולכים ומשתכללים ומספר האנשים העוברים טיפולי עיניים יזומים, מצוי בעליה מתמדת. עם זאת, קיימים מקרים רבים בהם נגרמו למטופל נזקים בשל רשלנות רפואית. אם טופלת בעיניים וניזוקת, פנה לקבלת ייעוץ משפטי. צוות עורכי הדין במשרדנו אונגר – שוויגמן, ישיג עבורך את התוצאות הטובות ביותר. הרעל בעיניים שלנו, הופך לאור בעיניים שלך.

גזור ושמור - חוות דעת רשלנות רפואית עיניים  
גזור ושמור – חוות דעת רשלנות רפואית עיניים

יש לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק מה בדיוק השתבש בניתוח שלך. הידרדרות בראיה היא אכן תוצאה אפשרית של ניתוח לייזר אבל חשוב לברר איך הגעת למצב כזה. האם רופא אחר היה מגיע לתוצאה אחרת מזו שהגיע אליה המנתח שלך?

וגם אם לא ניתן היה להגיע לתוצאה אחרת כי נניח שיש לך קרנית דקה מדי לניתוח לייזר, ייתכן והרשלנות תיקבע בגין ההסכמה לערוך לך טיפול שכזה. מומלץ כי תפנה לייעוץ פרטני.

 

אולי. נתחיל בבדיקה האם נגרם לך נזק כלשהו בגין האבחון המאוחר. הנזק יכול להיות חיים של סבל וכאב עד לאבחון הנכון ולטיפול המתאים. טעות באבחון בהחלט יכולה להיחשב כרשלנות רפואית. יש לבדוק האם רופא סביר אחר, היה מצליח לאבחן אותך מוקדם יותר, על סמך המידע שהיה בפניו או שיכול היה להשיג.

אולי. נזק נפשי הוא בהחלט נזק מוכר. תיתכן רשלנות רפואית שתוביל לנזק נפשי. יש לבחון את האמירות שנאמרו בניתוח ולהתייעץ עם רופא האם הן מקובלות וסבירות.

אולי. יש צורך בבירור מעמיק ומקצועי מתי ניתן היה לאבחן אותך. עם זאת, נבקש לומר כי ההידרדרות במצבך ודאי קשה ומעיקה. במצב זה, כדאי לשקול תביעה בגין רשלנות רפואית ולקבל פיצוי שיוכל לשפר את אורחות חייך.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5