העלויות של תביעת רשלנות רפואית

עיקר העלויות של תביעת רשלנות רפואית היא עבור חוות דעת של מומחה רפואי שיש לקבל על מנת שניתן יהיה לתבוע. עלות חוות דעת של מומחה רלוונטי בתחום הרשלנות הרפואית יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. לפעמים על מנת לתמוך בתביעה יש צורך ביותר מחוות דעת אחת כפי שנסביר בהמשך. על העלויות וסכומי הפיצוי במאמר שלפניכם.

 

שכר טרחת עורך דין

כאשר מדברים על העלויות של תביעת רשלנות רפואית חשוב לציין כי שכר טרחת עורך הדין משולם בסוף ההליך והוא ניתן רק במידה שמתקבל פיצוי ומתוך הפיצוי. שכר הטרחה נקבע באחוזים שנקבעו מראש מהפיצוי. שיטה זו מאפשרת ללקוח לשכור שירותי עורך דין מבלי להידרש לשלם לו מכיסו מראש סכומים עצומים וגם מתמרצת את עורך הדין לפעול ולהשיג ללקוח את הפיצוי המקסימאלי.

 

חוות דעת רפואיות

בהתאם לתקנה 127 לתקנות סדר הדין האזרחי אין להגיש תביעת רשלנות רפואית בלא שצורפה לתביעה חוות דעת של מומחה רפואי. המשמעות היא שעל התובע לתמוך את טענותיו בכתב התביעה בחוות דעת של מומחה רפואי, אשר יפרט בחוות דעתו את עוולת הרשלנות, היקף הנזק שנגרם לתובע והקשר הסיבתי הישיר בין מעשה הרשלנות לנזקים.

עלות חוות דעת רפואית עשויה להגיע לכ-20 אלף שקלים וכאשר יש צורך ביותר מחוות דעת אחת גם לסכום כפול. הצורך בחוות דעת כפולה עשוי להידרש למשל כאשר יש צורך במומחה אחד שיפרט את מעשה הרשלנות ואחר שיפרט את הנזקים שנגרמו לתובע. רק בתביעות מורכבות יש צורך בהגשת מספר חוות דעת במספר תחומים. לעיתים ניתן לשלם חלק מהסכום ולקבל חוות דעת ראשונית שרק תקבע אם יש כדאיות בהגשת התביעה.

 

השגת הרשומות הרפואיות

עורכי הדין הם שאחראים להשיג את הרשומות הרפואיות הנדרשות לשם בניית כתב התביעה כראוי. הדבר אינו מהווה הוצאה של הלקוח והוא נכלל בעלויות שעורכי הדין נוטלים על עצמם ומגלמים בפיצוי שייתן להם כאחוזים בהצלחת התביעה. הרשומות קריטיות לשם כתיבת חוות הדעת ולשם ביסוס התביעה. עורכי הדין גם ישלמו את אגרת בית המשפט להגשת התביעה.

החלטה אם העלויות מצדיקות תביעה

עורך דין רשלנות רפואית נדרש לאבחן את סיכויי התביעה, ובמידה ויושג פיצוי להחליט אם הוא יהיה שווה את מכלול העלויות שהוא לוקח על עצמו במסגרת התביעה. לא אחת מטופלים מאובחנים שעברו מחדל רפואי שגרם לנזק, אך הפנייה באמצעות תביעה משפטית והעלויות הכרוכות בה, אינם מצדיקות מיצוי של ההליך בבית המשפט אלא סגירת סכום הפיצוי בהליכי פשרה.

מה כוללת חוות הדעת

חוות הדעת נדרשת לשם ביסוס קיומה של עוולת רשלנות. היא צריכה להוכיח תוך התבססות על התיעוד הרפואי כי המטפל הפר את חובת הזהירות שלו כלפי הניזוק בכך שלא טיפל בו במיומנות הראויה או שהוא לא נקט באמצעי הזהירות המקובלים. בחוות הדעת יש לבסס ולסקור את הנזקים שנגרמו למטופל ולהוכיח כי קיים קשר סיבתי משפטי ועובדתי בין הטיפול הרשלני  והנזקים.

הליך ממושך ומורכב

חשוב להבין כי בתביעות של רשלנות רפואית בהם נגרמו לתובע נזקים משמעותיים העלויות של תביעת רשלנות רפואית קטנות לעומת סכומי הפיצוי שנפסקים. במקרים רבים תביעות רשלנות הרפואית עשויות להימשך זמן רב בשל הצורך בהליך משפטי מורכב הכולל בדיקה יסודית של  הסוגיה וטרם קבלת החלטה על הגשת תביעה יש לשקול בכובד ראש את כדאיות ההליך לעומת העלויות של תביעת רשלנות רפואית לכלל הצדדים.

 הפיצוי בהתאם לראשי נזק

ישנם מספר ראשי נזק עיקריים להם זכאי תובע שניזוק במסגרת טיפול רפואי, באם יוכיח את  קיומה של רשלנות רפואית, אשר גרמה לנזק. ראשי נזק ממוניים כוללים הפסדי השתכרות ופגיעה בכושר ההשתכרות כמו גם, הוצאות שונות שנגרמו עקב  המגבלות והנכות, הן בעבר והן לעתיד.

נזק לא ממוני כולל את הכאב והסבל שנגרמו לנפגע כמו גם קיצור תוחלת חייו במידה והדבר נגרם כתוצאה מהטיפול הרפואי הרשלני. בעת האחרונה החלו בתי המשפט לפסוק עבור כאב וסבל סכומי כסף משמעותיים מבעבר, סכומים שנועדו לבטא את הערך של קדושת החיים. סכומי הפיצויים תלויים במכלול הנזקים שנגרמו למטופל עקב עוולת הרשלנות הרפואית.

כאשר מדובר בניזוק הסובל מנכות גבוהה לצמיתות  סכום הפיצוי הכולל שייפסק לטובתו עשוי להגיע לכדי מיליוני שקלים בהתאם לנסיבות של כל מקרה.

 

ליווי משפטי

במידה ואתה סבור שאתה נפלת קרבן לרשלנות רפואית חשוב ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום על מנת שזה יבדוק את המקרה לעומק. עליך להציג לעורך הדין את המקרה על מנת שזה יעריך את סיכויי התביעה ומידת הכדאיות של השקעה בחוות דעת רפואית לצורך התביעה. לאחר עיון בחומר הרפואי ותוך היוועצות עם מומחים מנוסים עורך הדין ינהל את התיק עד למיצוי ההליך בבית המשפט או בפשרה.

סיכום העלויות של תביעת רשלנות רפואית

לסיכום, במאמר זה דנו בנושא של העלויות של תביעת רשלנות רפואית בהרחבה. כפי שציינו יש להפריד בין העלויות לתובע לבין העלויות לעורך הדין המייצג. העלויות לתובע לרוב נוגעות רק לחוות הדעת של המומחה הרפואי אשר כותב את חוות הדעת שבבסיס התביעה. לעורכי הדין המנהלים תיקים הוצאות רבות כאשר אלו נלקחות בחשבון בעת קביעת הוצאות בבית המשפט.

העלויות של תביעת רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5