רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

כשמדברים על רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב הכוונה היא לכל פעולה שהתבצעה ברשלנות באחריות של איש טיפול רפואי, ושהובילה לנזק אצל המטופל, בהקשרים של מחלות שריר, עצם ומערכת העצבים. רשלנות רפואית באבחון ובטיפול במצבים אורתופדיים, כמו גם במחלות עצב שונות, עשויה להוביל לנזק משמעותי אצל המטופל, ולהיות בעלת השלכות מרחיקות לכת. לכן, חשוב לדעת מהי בדיוק רשלנות בתחומים אלה ומה צריך לעשות.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית, בהגדרתה היבשה ביותר, היא מצב של רשלנות שהתקיים בזמן טיפול רפואי על ידי איש מקצוע רפואי. רשלנות רפואית מוגדרת על פי חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל, על פי ההתרשלות שהתקיימה ונבחנה במבחן הרופא הסביר, ועל פי הנזק שנגרם למטופל ולא היה נגרם אלמלא אותה התרשלות. לרשלנות רפואית יש הרבה מאוד דוגמאות, וחשוב להבין כיצד מתבטאת רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב.

 

רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב – מה זה אומר?

תחום האורתופדיה הוא תחום שקשור למחלות ופציעות של מערכת השריר-שלד. במילים פשוטות – לפציעות שגורמות לחבלה ונזק בעצמות ובשרירים ולמחלות כרוניות או חריפות הקשורות למערכות אלה. מחלות עצב הן מחלות שקשורות במידה רבה לתחום האורתופדיה, על אף שהן עצמן קשורות לרוב לתחום רפואת מערכת העצבים, הידועה גם בתור נוירולוגיה.

הסיבה לכך היא שמחלות עצב (כרוניות או חריפות) מתבטאות במרבית המקרים בתור כאב כרוני או כאב חריף ומשמעותי בשרירים או בעצמות – כשהסיבה לכאב הזה במקרים אלה היא לא פציעה או מחלה של מערכת השריר-שלד אלא של העצבים המתווכים כאב באזורים החולים.

בכל מקרה, רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב היא מצב של אבחון לא נכון, טיפול לא נכון, אבחון שווא או כל התרשלות אחרת בטיפול אורתופדי או בטיפול במחלות עצב, המובילים לנזק הנגרם למטופל, לבריאותו או לאיכות חייו לאורך זמן.

 

למה עלולה להוביל רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים ובמחלות עצב?

כמו בכל רשלנות רפואית אחרת, גם במצבי רשלנות רפואית אורתופדיה מחלות ועצב יכולה להיות השפעה מכריעה על בריאותו של המטופל ועל איכות חייו. במקרים הפשוטים ביותר, רשלנות רפואית במקרים אלה יכולה להוביל למצב שלא מטופל כראוי ושגורם סבל מתמשך למטופל.

במצבים חמורים יותר עשויה להתקיים פגיעה קבועה בבריאותו של המטופל, שאף עשוי להגיע למצבים של נכות בעקבות מצבים אורתופדיים או מחלות עצב שאינן מטופלות כראוי. התוצאה החמורה ביותר של רשלנות רפואית באופן כללי יכולה תמיד להיות גם מוות של המטופל – אם כי באורתופדיה ובמחלות עצב התוצאה הזאת היא נדירה יותר, ולרוב הנזקים קשורים יותר לאיכות החיים ולבריאות הכללית של המטופל.

 

רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים

אורתופדיה היא התחום הרפואי כירורגי שנוגע למערכת השלד ולעצמות הגוף, כמו גם לשרירי השלד המחוברים לאותן עצמות ואחראיים על תנועת הגוף הרצונית. המצבים האורתופדיים המוכרים לכולנו הם בעיקר פציעות – שברים, נקעים, קרע רצועות וכדומה. עם זאת, בהחלט ישנם גם מצבים אורתופדיים כרוניים ומורכבים כמו מחלות כרוניות של השריר והשלד, גידולים הקשורים למערכות אלה ועוד.

רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה תהיה לא פעם קשורה לאבחון לא נכון של הפציעה או המחלה ממנה סובל המטופל. מקרים מוכרים יחסית הם מטופלים שמתלוננים על כאבים משמעותיים בעקבות פציעה או חבלה, ומבוטלים כלאחר יד בלי שתתבצע בדיקה מקיפה וצילום של האזור החבול.

במצבים אלה עשויים לפספס שברים, מחלות ומצבים נוספים – מה שיכול להוביל לסבל משמעותי ולנזק קבוע שנגרם למטופל. גם בטיפול האורתופדי יכולים להתקיים מצבי רשלנות רפואית אורתופדיים, בין אם בגיבוס לא נכון של אזור פגוע המוביל להחלמה לקויה או לנזק קבוע, ובין אם בניתוחים שמתבצעים בצורה שאינה זהירה דיה ויכולים להוביל לנזק משמעותי.

רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים

 

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול במחלות עצב

מחלות עצב, אליהן מתייחסים לא פעם גם בתור מחלות עצב-שריר, הן מחלות הקשורות לעצבים האחראיים על חיבור שרירי השלד שלנו למערכת העצבים המרכזית. העצבים הללו מתווכים את התנועה ואת התחושה בגוף שלנו, ומחלות שפוגעות בהן יכולות להוביל לכאב, אובדן תחושה, אובדן שליטה ובמקרים קיצוניים אף לשיתוק חלקי או מלא ולמוות.

הרשלנות הרפואית הקשורה למחלות אלה גם היא מתרחשת בעיקר בשלבי האבחון של המחלות או בטיפול בהן. במיוחד כשזה נוגע לאבחון של מחלות אלה, במצבי רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב עשויות ליצור בלבול בין שני התחומים, כשהרופא הבודק מניח שמדובר בבעיה אורתופדית ולא בודק את אפשרות קיומה של מחלת עצב, מה שיכול להוביל לאבחנה שגויה ולנזק מצטבר.

 

מה עושים עם רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב?

מטופלים שמגיעים עם מצבים אורתופדיים או עם מחלות עצב לטיפול רפואי ולא מקבלים את המענה שנחוץ להם, בין אם ברמת האבחון ובין אם ברמת הטיפול, אולי נקלעים למצב של רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב. במצב כזה חשוב מאוד לדעת כיצד לנהוג בצורה נכונה, וספציפית כיצד להיערך מבחינה משפטית.

רשלנות רפואית היא בראש ובראשונה הגדרה משפטית, ובכדי להצליח להוכיח רשלנות שכזאת צריך להיעזר בגורמים משפטיים המתמחים בתחום ויודעים להראות כיצד חרג הרופא מהזהירות והאחריות שלו וביצע התרשלות שהובילה לנזק.

בלי להצליח להוכיח כל אחד מהגורמים האלה בנפרד ויחד – הסיכוי להוכיח רשלנות רפואית ולקבל פיצויים הולמים הוא יחסית קטן. לכן, חשוב מאוד לפנות למשרד עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית ולקבל את המענה המקצועי והמקיף ביותר.

אם אתם מוצאים משרד עו"ד שמתמחה במצבי רשלנות רפואית הקשורים לאורתופדיה ולמחלות עצב, לאבחון ולטיפול במצבים אלה – אתם משפרים באופן משמעותי את הסיכוי שלכם להגיע לתוצאה רצויה. רשלנות רפואית היא מצב שקשה להתמודד איתו, ואתם צריכים להיות מוכנים להתמודדות הזאת עם אנשי המקצוע המתאימים ביותר לטיפול בה.

רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב
רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים יכולה להיות, לדוגמה, אי אבחון של מצבי שבר או חבלות אחרות בגופו של המטופל. גם אם האבחון מתבצע בצורה נכונה, תתכן רשלנות רפואית בטיפול הניתן למטופל, בין אם מדובר בניתוח שלא התבצע כהלכה או שלא הוחתם טופס הסכמה מדעת לפניו, ובין אם מדובר בגיבוס לא נכון של עצם שבורה המוביל לנזק ולהחלמה לקויה.

רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים ובמחלות עצב-שריר קשורה לא פעם לבלבול בין שני המצבים הללו. משום שהסימפטום המרכזי של מצבים אורתופדיים ושל מחלות עצב הוא כאב ממוקד באזור מסוים, רופא שלא מבצע עבודתו בצורה נכונה עשוי לפספס מחלת עצב (או פציעה אצל חולים מוכרים במחלת עצב), וכתוצאה מכך לא לטפל במצב כראוי.

רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים או בקרב סובלים ממחלות עצב עשויה להוביל לנזק בריאותי מתמשך, לפגיעה מתמשכת באיכות החיים של המטופל, ובמקרים קיצוניים אף לפגיעה בלתי הפיכה ולמוות.

בכדי להתמודד בצורה נכונה עם רשלנות רפואית במצבים אורתופדיים ובמחלות עצב, יש לפנות למשרד עו"ד שמתמחה בתחום. רק עם מומחים בתחום המשפטי הקשור לרשלנות רפואית בפרט ולנזיקין ככלל, אפשר להצליח להוכיח את הרשלנות בטיפול בכם או באדם הקרוב אליכם ולקבל את הפיצויים המתאימים לכך כחוק.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5