רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

כאשר אדם פונה לרופא שלו, הוא מצפה לקבל ממנו טיפול מסור ומקצועי. מטופלים רבים סומכים על הרופאים שלהם בעיניים עצומות ובטוחים שהם משקיעים את כל המאמצים על מנת לאבחן ולטפל במחלות שלהם. אך לעוגמתנו, אנו שומעים על מקרים רבים בהם הצוות הרפואי מתרשל בעבודתו וגורם נזק למטופל שלו.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב.

 

מהו אוטם שריר הלב?

אוטם שריר לב הוא מצב בו אחד מהעורקים הכלילים נחסם, לכן אזור מסוים בשריר הלב עובר נמק ונוצרת שם צלקת. אזור זה אינו יכול להתכווץ ולתפקד בצורה תקינה כחלק משריר הלב שמשמש כמשאבה המזרימה דם לשאר האיברים. אצל הרוב המוחלט של המטופלים, אוטם הלב נגרם מקריש דם שנוצר בעורק הכלילי כתוצאה מהצטברות של רובד שומני בדופן העורקים (טרשת עורקים).

מעשנים, חולי סכרת, בעלי משקל יתר, בעלי לחץ דם גבוה וכן אנשים בעלי היסטוריה משפחתית של מחלות לב, נמצאים בקבוצה סיכון לחלות באוטם שריר הלב.

כיצד מאבחנים אוטם שריר הלב?

כאשר הרופא מבחין שלמטופל יש תסמינים של אוטם שריר הלב, עליו לבצע בדיקת דם ולנסות לזהות אנזימים שהשתחררו למחזור הדם. לחלופין, ניתן לבצע בדיקת אק"ג ולזהות האם יש אזור בשריר עם חוסר באספקת דם. התסמינים הנפוצים לאוטם שריר הלב הם: בחילות, זיעה, חרדה, הקאות, קוצר נשימה וכאבים פתאומיים בחזה ובזרוע השמאלית.

אך מלבד התסמינים המוכרים קיימים תסמינים אחרים של אוטם שריר לב שקט. במקרים רבים תסמינים אלו זוכים להתעלמות הרופאים ולאבחון שגוי. אוטם לב שקט שכיח יותר בקרב: נשים, סוכרתיים ומבוגרים.

 

מקרי רשלנות נפוצים

אי אבחון של אוטם שריר הלב עלול לעורר נזק בלתי הפיך ופספוס של הזדמנות להעניק למטופל טיפול מציל חיים. כאשר רוצים לבסס תביעת רשלנות רפואית בגין אי אבחון של אוטם שריר הלב יש  לבדוק האם הרופא פעל בהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת ועמד בעקרון הרופא הסביר.

להלן מספר דוגמאות למקרים נפוצים של רשלנות רפואית באבחון אוטם שריר הלב:

  • המטופל התלונן לרופא על כאבים באזור החזה והרופא לא ביצע בדיקת אק"ג על מנת לשלול אוטם שריר הלב.
  • המטופל נמצא בקבוצת סיכון לאוטם שריר הלב והרופא לא העניק לו טיפול מונע.
  • הרופא לא ביצע צנתור אבחוני בעורקי הלב על מנת לשלול אוטם.
  • המטופל מתלונן במיון על כאבים באזור החזה ולא מפנים אותו לבדיקות וטיפול.

 

תביעת רשלנות

על מנת להצליח בתביעה ולקבל פיצויים, יש להוכיח שהתקיימה רשלנות של צוות רפואי, שנגרם לכם נזק גופני או נפשי, ושיש ביניהם קשר סיבתי. כלומר, יש להוכיח לבית המשפט בעזרת ראיות אמינות שהנזק שנגרם לכם נגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית ולא כחלק מהמחלה עצמה.

 

מה עושים?

אם אתם סבורים שהתבצעה רשלנות באבחון אוטם שריר הלב אצלכם או אצל אדם קרוב אליכם, פנו לאונגר שויגמן, משרד עורכי דין. משרדנו מתמחה בתחומי רשלנות רפואית שונים ומסייע ללקוחותינו לתבוע את האשמים ברשלנות ולקבל את הפיצויים המגיעים להם. אמנם לא תוכלו לתקן את הנזק הגופני שנגרם לכם, אך בעזרת מאמץ ונחישות תוכלו לפחות לקבל פיצויים על הסבל וההפסדים הכספיים.

משרד אונגר שויגמן יפעל בנחישות חסרת פשרות וישקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת לממש את הזכויות שלכם ולנצח במלחמה שלכם. בעזרת הידע והניסיון שלנו בתחום, נוכיח לבית המשפט שהתקיימה רשלנות רפואית ונפעל על מנת שתקבלו את הפיצוי המקסימלי.

רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב
רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

"אוטם שריר הלב" הוא מונח נרדף למה שאנו מכנים בעגה העממית בתור "התקף לב". משמעו פגיעה באספקת הדם הרציפה לשריר הלב, אשר מובילה להיווצרותם של נזקים חמורים ובלתי הפיכים בגוף החולה. האבחון של אוטם שריר הלב מבוצע בעזרת בדיקות הדמיה ואחרות – חלקן חיצוניות ואחרות הן פולשניות, שאליהן נדרשים רופא המשפחה או הקרדיולוג של המטופל להפנותו, על פי ההיסטוריה הרפואית שלו או התסמינים שהוא מציג או מדווח עליהם. הבדיקות יכולות לכלול בדיקת אק"ג, בדיקות דם ואף צנתור אבחנתי במקרים המצדיקים זאת.

טיפול יעיל ומציל חיים באוטם שריר הלב, מחייב אבחון מוקדם של הבעיה ומתן טיפול מהיר בה. אי אבחון של התסמינים המטרימים להתקפי לב עלולים לעלות לאדם בבריאותו ואף בחייו. כאשר הרופא המטפל בחולה לב אינו נותן את דעתו על גורמי הסיכון הנוגעים למטופל, ואינו דואג להפנות אותו לביצוע בדיקות האבחנה הנחוצות לשם אישוש או שלילת האבחנה, תיתכן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון אוטם שריר הלב – במידה והמטופל חווה נזקים בשל התקף לב שלא אובחן בזמן. גם מחדלים בביצוע הבדיקות עצמן או בפענוחן, עלולים להיחשב כביטוי לרשלנות רפואית באבחון התקף לב, או אוטם שריר הלב.

כאשר למטופל נגרמה פגיעה בעקבות אבחון מאוחר או אי אבחון של הסממנים האופייניים לאוטם שריר הלב, ניתן לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מומחה מתחום הקרדיולוגיה, אשר יוכל לבחון את התנהלותם של הגורמים הרפואיים שבאו עם התובע במגע ולהעיד על קיומה של חריגה מנהלי האבחון המקובלים במקרים דומים (ככל שהייתה כזו).

עו"ד המתמחה בליווי תיקי רשלנות רפואית במחלות לב יכול למקסם את פוטנציאל ההצלחה בתביעה וקבלת פיצויים בסכום המרבי שניתן להשיג במקרים אלו, על ידי בנייה של תיק הוכחות חזק ואסטרטגיה משפטית שיסייעו להוכיח את הקשר בין הנזקים של התובע לבין התנהלותם הקלוקלת של הנתבעים.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5