רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

אין ספק שלצורך אבחון גידול במוח נדרשים מיטב המומחים על פני סדרה של בדיקות וקריאתן. אמנם כל הרופאים אשר מגיעים לכדי קריאה ואבחון של בדיקות שאמורות להוביל לגילוי סרטן במוח עברו הכשרה מתאימה והוסמכו לך, ואמנם הם מלאים ברצון טוב ורצון לעשות את הדברים באופן מקצועי, אך לעיתים, לא כך יוצא הדבר. מצבים בהם לא אובחן כראוי גידול במוח למרות שעם מספיק תשומת לב וזהירות היה ניתן לאבחן זאת, הם רשלנות רפואית וניתן לתבוע בגינם.

 

אבחון מוקדם של סרטן

מחלת הסרטן, וסרטן במוח בפרט, היא מחלה מאוד מאיימת אשר אנשים רבים חוששים למצוא עצמם מאובחנים בה. לא תמיד יש מה לעשות עם הגילוי של הסרטן ולעיתים הגילוי ממאיר ואנשים נפטרים בעקבותיו. לכן, ישנה חשיבות מאוד גבוהה לגילוי מוקדם ככל האפשר של גידולים סרטניים בגוף האדם. גילוי מקדים טרם התפשטות או טרם גידולו באופן שלא מאפשר טיפול בו, יכולים להציל את המטופל ולמנוע את התדרדרות מצבו.

אבחון גידול במוח

כל סוג סרטן או סוג גידול שונה ממשנהו ולכל אחד סוג שונה של בדיקות לאבחון הגידול. כאשר מדובר באבחון גידול במוח ישנן כמה בדיקות אשר אמורות להצביע או לעורר חדש לגידול במוח. רק נציין כעת ונרחיב בהמשך, כי במידה ובאחת מהבדיקות היה ניתן לאתר את קיומו של גילוי סרטני וזאת לא קרה, הצוות הרפואי נהג ברשלנות רפואית והוא חשוף לתביעה בנושא.

 

זיהוי תסמינים לגידול במוח

בדיקות MRI  או כל בדיקה יקרה ופולשנית אחרת, לא מתבצעות באופן יומיומי וצריך לזהות כל מיני תסמינים אשר יצביעו על כך שקיים חשד לגידול או לבעיה כלשהיא. בהקשר גידול במוח ישנם מגון תסמינים אשר יכולים להופיע כמובן באופן חלקי, כולם ביחד כך שיש שוני בין מטופל אחד לאחר. התסמינים מתקשרים לפגיעה בתפקוד המוחי אשר משפיע על מצבו הרפואי והתפקודי של המטופל. אי זיהוי התסמינים יכול להוביל למצב של רשלנות רפואית באבחון גידול במוח.

  1. סחרחורות, בלבול
  2. חולשה באזור בגוף
  3. פגיעה בדיבור
  4. הפרעה במהלך הליכה
  5. עייפות וישנוניות
  6. כאבי ראש ובחילות
  7. שינויי התנהגות

 

בדיקה נוירולוגית

מכיוון שמדובר בגידול במוח, מיקומו יכול להשפיע על התפקוד הנוירולוגי, המוחי, של המטופל. במידה ומבדיקה נוירולוגית עולים פערים בתפקוד, צריך להתעורר חשש אצל הצוות הרפואי לקיומו של גידול במוח ועליהם להפנות את המטופל להמשך בדיקות מעמיקות יותר. כאן, נדרשת הזהירות והטלת הספק של הצוות הרפואי במצבו של המטופל ובהמלצה להעביר לבדיקה נוספת. כמו כן, זיהוי כי התפקוד לקוי.

 

MRI

בעוד הבדיקה הנוירולוגית נותנת תמונה על התפקוד של המטופל בהקשר התפקוד המוחי, בדיקת MRI נותנת תמונה פיזית של המוח, הדמיה של מה שקורה בתוך הראש. בעזרת ההדמיה ניתן לזהות המצאות גידולים במוח בכך שהיא מבדילה בתמונה בין גידול לבין חלק נחוץ וקיים של המוח. לצורך כך מזריקים חומר לווריד אשר ידגיש את השוני. לאחר קבלת ההדמיה נדרש מהצוות הרפואי לזהות את הגידול ולהעריך את מידת התפשטותו וחומרתו ומכך, לתכנן טיפול. גידול במוח שלא זוהה יכול להצביע רשלנות רפואית באבחון.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

לאחר שסקרנו את כל שלבי האבחון הנפוצים, ניתן להגדיר כי רשלנות רפואית באבחון גידול במוח תהיה מצב בו במהלך אחד מהתהליכים שתוארו לא פעל הצוות הרפואי במספיק זהירות ולא נתן מספיק תשומת לב על מנת לאבחן את הגידול כמו שצריך. במידה וניתן להוכיח כי היה ניתן לאבחן את הגידול במהלך שלב מסוים בו הוא לא זוהה, חשופים הצוות הרפואי לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

מטופלים אשר מתמודדים עם גידול במוח מסתמכים על הצוות הרפואי המטפל בהם שידע לאבחן מה יש להם וגם לטפל בכך על מנת שיוכלו לחזור לשגרת חייהם ולקרובים להם. במקרים בהם עקב רשלנות נגרם להם נזק, במקרים בהם מצבם התדרדר עקב אי גילוי מוקדם של גידול שהיה ניתן לאבחן, יכול המטופל לתבוע את הצוות שטיפל בו. את התביעה ניתן לכוון אל מול כמה גורמים לפי מידת המעורבות והאחריות שלהם.

  • הרופא המטפל – הפניית התביעה אל מול אדם יחיד אשר טיפל במקרה לדוגמא מפענח הבדיקה MRI או אפילו רופא המשפחה שלא זיהה את התסמינים וחשד בהימצאות גידול סרטני במוחו של המטופל.
  • צוות רפואי – במידה וכמה אנשים נהגו ברשלנות תוך שהייתה להם אחריות על המטופל. יכול להצביע גם על רשלנות רפואית מתמשכת שהיו מעורבים בה כמה אנשים.
  • גוף רפואי – תביעה רחבה מול הגוף הרפואי אשר טיפל במטופל לדוגמא תביעת בית חולים. כאן התפיסה היא כי כל הגוף הרפואי נהג ברשלנות אשר הביאה לבעיה באבחון ולנזק שנגרם למטופל עקב כך.

 

שכירת שירותי עורך דין

באם אתם המטופלים אשר מעוניינים לתבוע בגין הרשלנות הרפואית, וגם באם אתם קרובי משפחה אשר תובעים בשם קרובכם שחווה גידול במוח, חשוב שתדעו שאתם לא לבד בתהליך הזה. בדומה לכל תביעה אחרת, הוא הליך משפטי, אתם זקוקים לעורך דין ובפרט, עורך דין רשלנות רפואית. לא תמיד ההליך יגיע לכותלי בית המשפט, אך עדיין מדובר באישום שצריך לנהל אותו ולהתמודד איתו.

 

תביעה בשם קרוב משפחה

לקראת סיכום חשוב שתדעו שגם אם המטופל לא שרד את המחלה ואולי אפילו בגלל הרשלנות הרפואית, במקרים רבים ניתן לתבוע גם בשמו לקבלת הפיצויים מכיוון שמדובר בעוול שנגרם לקרוב משפחה שלכם.

 

פיצויים מהתביעה

לרוב, לא יפסק עונש למי נמצא אשם ברשלנות רפואית אלא יפסקו פיצויים כספיים למטופל אשר חווה את הנזק. במקרים חריגים, למרות שמדובר במשפט אזרחי, השופט יכול לפסוק לעונש. בעיקרון, צפו לקבל מהתביעה פיצוי כספי על פי מה שעורך הדין שלכם, בייעוץ אתכם ידרוש, או על פי עסקה שיציע הצד השני על מנת לסגור את הסיפור מחוץ לכתלי בית המשפט.

 

חוות דעת מקצועית

על מנת לזכות בתביעה בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, נדרש מעורך דינו של המטופל להוכיח כי הייתה רשלנות רפואית באבחון, או לחילופין, כי היה ניתן למנוע את הנזק שנגרם למטופל במהלך שלב מסוים בו זאת לא קרה. על מנת לעשות זאת, נדרשת חוות דעת מקצועית של רופא אחר, אשר יבחן את כל השתלשלות האירועים ובייחוד את השלב הרלוונטי וימליץ האם הייתה במהלך אבחון הגידול במוח רשלנות רפואית, או שמדובר בנזק מצער שלא היה ניתן למנוע.

 

בדומה לכל גידול אחר, חשוב לאבחן גידול במוח כמה שיותר מוקדם על מנת לתפוס אותו לפי ההתפשטות וההחמרה של מצב המטופל. במקרים בהם צוות רפואי או רופא יחיד פספסו במהלך האבחון את ההיתכנות של קיום גידול במוח, למרות שברור בדיעבד כי היה ניתן לאבחן זאת כבר בשלב זה, סביר כי מדובר ברשלנות רפואית. במקרים של רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, יכול המטופל שנגרם לו הנזק לתבוע את הרופא, הצוות הרפואי או המוסד הרפואי כולו ולדרוש פיצויים.

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח
רשלנות רפואית באבחון גידול במוח
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5