רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב גורעת הלכה למעשה ממצבו הבריאותי של החולה ומותירה אחריה נזקים חריפים עד כדי מוות. מתי תיחשב בעיה באבחון הקרדיולוגי כאירוע רשלנות רפואית והאם גם במקרה האישי שלכם ישנה דרך משפטית לפעול? התשובות לפניכם: 

 

רשלנות רפואית במישור הקרדיולוגי

כשלים ומחדלים בתחום הקרדיולוגי עלולים לגבות מחיר יקר מאוד מהמטופלים, לעתים עד כדי מוות. זוהי רשלנות רפואית שמתבטאת בעשרות מישורים רפואיים אפשריים, מרופא המשפחה שלא הפנה לבדיקה המתאימה ועד לקרדיולוג שסיפק אבחנה חלקית בלבד, דרך רופאי המיון שלא זיהו כניסת מטופל לאירוע לבבי או צורך בניתוח דחוף ואפילו מנתח הלב שגרם לפגיעה במנותח.

במקרה של פגיעה מרשלנות רפואית באבחון מחלות לב, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין שמתמחה לנושא ולהבין כיצד ניתן לפעול משפטית. עורך הדין מספק לנפגעים ולמשפחתם אינפורמציה רלוונטית ביחס למקרה הספציפי ונסיבותיו המיוחדות ויוכל לאסוף עבורם את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי, להגיש תביעת פיצויים מתאימה ולהילחם על קבלתם בבית המשפט.

תפקידו של הקרדיולוג

קרדיולוג הוא רופא שמתמחה ברפואת לב, קרי המערכת הקרדיו-וסקולרית וכלי הדם לרבות הלב ומחזור הדם של הגוף. מנתח לב הוא למעשה מומחה כירורגי שמתמחה בניתוחים המערבים את הלב וכלי הדם. 

לעניין ההשוואה בין השניים, ניתן לראות בקרדיולוג כרופא שמבצע אבחון, מניעה וניהול מחלות לב, מצבים בריאותיים לבבים וגם מחלות כלי דם ומצבים שמערבים את כלי הדם, רושם טיפול תרופתי וגם מבצע פעולות פולשניות כמו השתלת קוצב לב או צנתור לב.

כאשר מתקבל מטופל שמציג תסמינים לבעיית לב או כלי דם, הוא מופנה לקרדיולוג כדי שיאבחן את מצבו ויצביע על הבעיה המתאימה. תסמינים אלו הם בין היתר: כאבים בחזה, קוצר נשימה, דופק בלתי סדיר ולחץ דם חריג – גבוה מידי או נמוך מידי. 

כמו כן, הקרדיולוג מגיש מענה גם במחלות לב והתקפי לב לרבות במקרים כמו: יתר לחץ דם, הפרעות בקצב הלב, פרפור פרוזדורים, מחלת לב מולדת, טרשת עורקים ועוד. 

 

אבחון מחלות לב 

כיום הודות לטכנולוגיה וטכניקות הטיפול, מרבית הקרדיולוגים מבצעים אבחנה רפואית דרך כלים בלתי פולשניים כמו א.ק.ג ואקו לב ורושמים טיפול תרופתי מתאים. במקרים מסוימים, הקרדיולוג יידרש לפרוצדורה התערבותית ויבצע הליך פולשני כמו צנתור, ניתוח להיצרות מסתמים, הכנסת סטנטים ועוד. 

לאור רגישות התחום הקרדיולוגי והשלכות הטיפול והמענה על המטופלים הרבים, ניתן להבין מדוע מדובר בתחום נפוץ מאוד בתביעות רשלנות רפואית. ההערכות עומדות על תביעת 60% מהקרדיולוגים בארה"ב לבדה בשלב כלשהו בקריירה שלהם. 

תביעות אלו בדרך כלל מערבות אבחנה שגויה או עיכוב באבחון, בדרך כלל של התקפי לב.  

 

מקרים נפוצים של רשלנות באבחון מחלות לב

אלמנט נפוץ בתיקי רשלנות רפואית באבחון מחלות לב הוא העדרן של בדיקות נוספות או ביצוע מעקב יזום אחרי תוצאות הבדיקות, לאחר שאלו בוצעו. וכך למשל, אדם שהגיע לקרדיולוג עם כאבים בחזה והתגלה בבדיקות שמצבו תקין, נפטר בשבוע שאחרי בעקבות חסימת עורקים שלא אובחנה כלל. 

לו היה נשלח לבירור מעמיק יותר לאור תוצאות הבדיקות, ייתכן שניתן היה לגלות על מחלתו מבעוד מועד ולהציל את חייו.

חלק משמעותי מעבודת הקרדיולוגים מתבסס על זיהוי בעיות לבביות ובכלי הדם, לפני שיגרמו לסכנות משמעותיות כמו שבץ מוחי או התקף לב. בהתאם למצב שלפניו, יחליט הקרדיולוג על הבדיקות הנדרשות לבירור המצב ולמניעת החרפתו. כאשר הקרדיולוג שוגה באבחון המצב הרפואי הקיים, הדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית. 

 

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב פוטנציאליות

מטופלים שיש להם רקע לבבי או שבמשפחתם יש חולי לב, אמורים לקבל הפניה מהרופא שלהם לבדיקות מתאימות, לרבות א.ק.ג על מנת לאבחן את מצבם הרפואי הנוכחי ולהחליט האם יש צורך בטיפול כלשהו.

בכלליות, מחלות לב נגרמות ממגוון גורמי סיכון אפשריים – מתורשה ועד יתר לחץ דם, דרך אורח חיים לקוי הכולל עישון והשמנה. מבחינה סטטיסטית, מרבית התחלואה מתרכזת בגילאי ה-40+ ובשלב זה יש לבצע בדיקות א.ק.ג, בדיקות דם, אקו לב ובדיקות מעמיקות נוספות, על מנת לאבחן ולמנוע מחלות לבביות.

 

רשלנות רפואית בהפניית מטופל לבדיקות לאיתור מחלת לב

כאשר מטופל מגיע לרופא המשפחה עם תסמינים שיכולים להצביע על מחלת לב ולרבות רקע בריאותי שכולל אורח חיים, גנטיקה או היסטוריה רפואית שמצביעים על מחלת לב, עליו להישלח לכל בדיקה מתאימה בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל. 

אם רופא המשפחה יתעלם מהתסמינים או המצב הבריאותי הקיים, יפריך את קיום מחלת הלב בהעדר הפניה לבדיקות רלוונטיות או שיאבחן בצורה לקויה את תוצאות הבדיקות של המטופל שלו, הוא יהיה חשוף לתביעת רשלנות רפואית מצידו. 

חשוב לזכור שהמטופל הסובל ממחלת לב שאינה ידועה לו, לא מקבל בשלב זה טיפול מתאים להחלמה ולסיוע מול המחלה. ככל שמצב זה יימשך, כך מחלת הלב שלו צפויה להמשיך ולהתפתח, עד כדי תוצאה הרסנית ביותר לגופו שתביא לנזקים בלתי הפיכים ובמקרי קיצון גם למוות.

לכן אבחון מחלת הלב חייב להיות מהיר ומדויק, לכלול את כל התסמינים וגורמי הסיכון האפשריים של המטופל וכן את כל הבדיקות הנדרשות לחשיפת מצבו הרפואי והתחלה בקבלת הטיפול המתאים.

 

רשלנות רפואית באבחון התקף לב

אדם שלקה בהתקף לב זקוק למענה רפואי מיידי לצורך הצלת חייו. אם הגורם הרפואי שהוזעק למקום מבצע אבחון שגוי למצבו וקובע שלא מדובר בהתקף לב, התוצאה עלולה להיות קטלנית. לכן ההוראות לטיפול באנשים שחווים התקף לב הן בהירות מאוד: על הצוות הרפואי לבצע מספר בדיקות לאישוש או שלילת אירוע התקף הלב ולטפל באדם שלפניהם בהתאם. 

שתי הבדיקות העיקריות שהצוות נדרש להן אלו הא.ק.ג הבודק שינויים בקצב הלב ובדיקת דם שתאתר את רמת האנזימים בדם. 

 

רשלנות רפואית בניתוחי לב

אדם שמחלת הלב שלו מצריכה ניתוח, יצטרך לתת את הסכמתו מדעת להליך זה. הרופא מחויב למסור למטופל שלו את כל האינפורמציה בנוגע לניתוח הצפוי, את הסיכויים והסיכונים, ההשלכות, תופעות הלוואי ומידע לגבי הליך הניתוח. רק בהינתן מידע שכזה, המטופל יכול לבטא את רצונותיו לגבי דרכי הטיפול בגופו.

בניתוחי לב שנחשבים מטבעם למורכבים ומסובכים מאוד, גדלה בהתאמה גם חשיבות המידע שיש לספק למטופל וזאת לאור הסיכון הגבוה בניתוחים אלו. הרופא מחויב לבצע אבחנה מדויקת לפני הניתוח על מצב המטופל ולהעריך את מהלכו התקין ותוצאותיו. 

 

אנחנו נילחם עבורכם ללא פשרות

אם אתם מאמינים שחלו עיכוב והתרשלות באבחון מחלת הלב שלכם או של מי ממשפחתכם, אנו במשרד אונגר שויגמן מזמינים אתכם לפגישת התייעצות בלתי מחייבת ובה נבדוק לעומק את המקרה ונעריך את סיכויי התביעה. 

המשרד נחשב למוביל בתחום הרשלנות הרפואית בישראל וצבר ניסיון עשיר בניהול תיקים שבהם התקבלו פיצויים גבוהים והצלחות משפטיות משמעותיות. 

נוכל לספק לכם אינפורמציה לגבי דרכי הפעולה המתאימות למקרה ולגבש יחד איתכם את אסטרטגיית ניהול התיק לטובת הצלחת המשפט ומקסום סכום הפיצויים האפשרי. צרו עמנו קשר דרך האתר או לטלפון המשרד ונעניק לכם את הסיוע המקצועי הטוב ביותר. 

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב
רשלנות רפואית באבחון מחלות לב

עם ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית באבחון מחלת לב ניתן למנות פגיעה חמורה וארוכת טווח בבריאותו של החולה, שיתוק, נכות זמנית או קבועה, מוגבלות מוטורית או תפקודית המחייבת תהליך שיקום מתמשך, קיצור תוחלת חייו של החולה, ולא אחת גם מוות.

רשלנות רפואית באבחון מחלות לב מתבטאת במקרים רבים באי אבחון של מחלת הלב בשלב מוקדם דיה או בכלל, באי הפניית המטופל שנמצא בקבוצת סיכון לבדיקות הנחוצות למעקב אחר מצבו, או באי מתן טיפול רפואי מתאים. כל אלו עלולות לשמש כעילות להגשת תביעת פיצויים כנגד הרופאים האחראיים למחדל.

"מבחן הרופא הסביר" הוא מונח משפטי שאליו נהוג להתייחס במסגרת תביעות רשלנות רפואית, בתור אומדן לרמתו המקצועית של הגורם הרפואי העומד לדין, כפי שהיא משתקפת מהתנהלותו בנסיבות המקרה הנדון. כדי להוכיח שהתרחשה במקרה האמור רשלנות רפואית באבחון מחלות לב, עורך הדין המייצג את הנפגעים ינסה להוכיח כי הרופא "הסביר" בתחום הקרדיולוגיה, שמצופה להיות בעל בקיאות באבחון וטיפול במחלות לב, לא היה נוהג כשם שאותו רופא שטיפל בניזוק נהג בנסיבות המקרה הנתונות. ככל שיוכח כי החריגה מרמת הטיפול הרפואי המצופה מהרופא הסביר בתחום הקרדיולוגיה, היא שהובילה לפגיעה בבריאותו של המטופל, סביר שבית המשפט יפסוק פיצויים לטובת התובעים.

ניתן לפנות לקבלת סיוע משפטי בהגשת תביעות רשלנות רפואית במחלת לב מעו"ד לדיני נזיקין שמתמחה בהגשתן של תביעות פיצויים על רקע מחדלים באבחון מחלות לב וכלי דם.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5