רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

בדומה לבדיקות הדמיה אחרות, גם בבדיקות אולטרסאונד עלולה להתקיים רשלנות רפואית. במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסייע לכם להבין טוב יותר כיצד להתמודד עם רשלנות בבדיקות הללו.

 

מהי בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד היא בדיקת הדמיה מוכרת שבעזרתה ניתן לאבחן מחלות ובעיות שונות בגוף הנבדק. בבדיקה זו נעזרים בגלי הקול על מנת ליצור תמונה פנימית של איברי הגוף. בדיקות האולטרסאונד מתבצעות על ידי טכנאים מקצועיים ומנוסים בביצוע בדיקה זו, ובמקרים מסוימים על ידי רופא מומחה.

כיום משתמשים בבדיקת האולטרסאונד עבור תחומי רפואה שונים ומגוונים לרבות: קרדיולוגיה, אורתופדיה, אנדוקרינולוגיה וגסטרואנטרולוגיה. אחת המטרות המוכרות והנפוצות ביותר של בדיקה זו היא בקרה ומעקב אחר העובר בזמן ההיריון. בעזרת בדיקת האולטרסאונד, ניתן לעקוב אחר התפתחותו של העובר ולאבחן מומים מולדים ותסמונות גנטיות בזמן שהעובר נמצא ברחם.

 

עילות לתביעה על רשלנות בבדיקת אולטרסאונד

להלן מספר דוגמאות למקרים שכיחים של רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד:

  • אי הפניה לבדיקה: בדיקת האולטרסאונד אינה בדיקה המבוצעת לכלל האוכלוסייה באופן שגרתי. על מנת לקבל תור לבדיקה זו יש לקבל הפנייה מרופא בהתאם לשיקול דעתו המקצועית. במקרה שבו הרופא לא שלח את המטופל לבדיקת אולטרסאונד בעת הצורך על מנת לאשש או להפריך את מצבו הרפואי הוא ייחשב רופא שהתרשל בתפקידו.
  • איחור בהפניה: אנו שומעים על מקרים רבים בהם הרופא מזלזל בתלונות או במצבו הקליני של המטופל ומאחר בהפנייתו לבדיקת האולטרסאונד. אם נגרם נזק למטופל כתוצאה מהאיחור בהפניה, יש מקום לתבוע את הרופא על רשלנותו.
  • רשלנות בביצוע הבדיקה: לעומת בדיקות אחרות כגון בדיקת CT ובדיקת MRI, בדיקת האולטרסאונד תלויה באופן משמעותי במקצועיות ובמיומנות של האדם שמבצע אותה. כתוצאה מכך, לרשלנות רפואית בביצוע בדיקת אולטרסאונד יש השלכות גדולות יותר מההשלכות של רשלנות בבדיקות הדמיה מסוגים אחרים. כאשר מוכיחים רשלנות רפואית בביצוע בדיקת האולטרסאונד, חשוב להצביע על הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם למטופל ולהביא ראיות חזקות שיתמכו בטענתכם.
  • רשלנות בפיענוח הבדיקה: על הרופא שמבצע את בדיקות האולטרסאונד לפענח את התמונות שיוצאות מהבדיקה ולאבחן בעיות בממצאים. בשלב זה, הרופא עלול לטעות באבחונו ולא לשים לב לבעיות ומחלות מהן סובל המטופל. רשלנות בפיענוח הבדיקה מתקיימת אך ורק במקרה שבו רופא סביר ומקצועי היה אמור לגלות את המחלה מהממצאים שהופיעו לפניו.

 

כיצד תוכיחו את הרשלנות הרפואית?

על מנת להוכיח את קיומה של הרשלנות הרפואית בבדיקת האולטרסאונד, עורך הדין צריך להוכיח לבית המשפט שלושה עקרונות מרכזיים. עורך הדין יביא ראיות המוכיחות שהרופא לא פעל בהתאם לעקרון רופא הסביר בזמן ההפניה, הביצוע או פיענוח הבדיקה. לאחר מכן, עורך הדין יוכיח שנגרם לנבדק נזק כתוצאה מהרשלנות. כמו כן, על עורך הדין להוכיח שקיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק.

בתביעות מסוג זה ניתן להיעזר בצילומים מבדיקות האולטרסאונד על מנת להוכיח את הרשלנות. במקרים מסוימים, יש צורך בעדים מומחים שיעידו שהרופא לא פעל בהתאם לעקרון הרופא הסביר ולפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום.

 

לסיכום

אם אתם מאמינים שהרופא שטיפל בכם התרשל בעבודתו וכתוצאה מכך הסב נזק לכם או לילדכם, צרו קשר עם אונגר שויגמן משרד עורכי דין. אנו נשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת לממש את הזכויות שלכם ולהשיג עבורכם את הפיצויים המגיעים לכם על הנזק שנגרם. למשרד שלנו ידע וניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית ובעזרתו נסייע לכם לאסוף ראיות מתאימות וחוות דעת רפואית שתוכיח ותחזק את טענותיכם.

רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד
רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

הימנעות מהפניית מטופל/ת לבדיקת אולטרסאונד עלולה להיחשב כרשלנות רפואית במקרה בו ההיסטוריה הרפואית, התסמינים או הדיווחים שהמטופל/ת הציג/ה, היו אמורים לעורר אצל הרופא המטפל חשד לצורך בבדיקת הדמיה שתשלול או תאשר את קיומה של בעיה רפואית מסוימת. כאשר הרופא המטפל נמנע מהפניה של מטופלים לבדיקות אולטרסאונד כנדרש, הדבר עלול לשמש כעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית כנגדו ופסיקת פיצוי כספי לנפגע/ת.

ההדמיה המתקבלת בבדיקות אולטרסאונד, מחייבת פענוח מקצועי של רופא רדיולוג ששולח את התוצאות לרופא המומחה שהפנה את המטופל/ת לבדיקה. כאשר הבעיה ממנה הנבדק/ת סובלים אינה מתגלה בבדיקת האולטרסאונד או שהממצאים אינם משויכים לליקוי הרפואי הרלוונטי, יש מקום לבחון האם מדובר בתוצר של התרשלות מצד הגורם המפענח או מצד הרופא המומחה שלא פעל כנדרש בהתאם לממצאי הבדיקה. ככל שלנבדק/ת נגרם נזק עקב האבחון הלקוי וישנן ראיות המצביעות על חריגה של מי מהרופאים הללו מן הפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחומם (אשר הובילה לאי אבחון תקין של הבעיה הרפואית של המטופל/ת) – יש מקום לשקול הגשת תביעת פיצויים בעזרת עו"ד רשלנות רפואית.

מבחן "הרופא הסביר" הוא מונח משפטי נפוץ בתביעות רשלנות רפואית לסוגיהן. זוהי אמת מידה שלאורה נבחנת ההתנהלות של רופאים וגורמים רפואיים אחרים בהקשר לסטנדרט הטיפול הרפואי המצופה מהם. ככל שעל פי הסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחום בדיקות הדימות, כל רדיולוג סביר היה פועל בנסיבות הנתונות בצורה דומה לרופא שפיענח את בדיקת האולטרסאונד של הניזוק, לא תקום עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד.

היה ונפגעתם חלילה מרשלנות בבדיקת אולטרסאונד, יש לפנות ללא דיחוי לעורך דין מתחום הרשלנות הרפואית שצבר ניסיון עשיר בהגשת תביעות פיצויים עבור נפגעי מחדלים רפואיים בבדיקות הדמיה.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5