רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר היא הליך קוסמטי-רפואי שהפך לאחד הפופולריים ביותר בעולם הטיפוח. הוא כולל צריבה של בסיס השערה בכדי למנוע צמיחה מחודשת שלה, וכך מבטיח הסרה של שיער גוף לצמיתות באזורים שונים. עם זאת, כפי שקורה עם כל הליך רפואי אחר, גם כאן מתרחשים לא מעט מקרים של רשלנות רפואית. מהי בדיוק רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר, ולמה היא יכולה לגרום? ננסה להבין כאן.

 

רשלנות רפואית – מה זה אומר?

לפני שאפשר להבין מהי בדיוק רשלנות רפואית בהקשר של הסרת שיער בלייזר, צריך להבין מהי רשלנות רפואית באופן כללי. רשלנות רפואית היא מצב שבו נגרם נזק למטופל, בעקבות התרשלות של איש טיפול רפואי בביצוע תפקידו (על פי מבחן הרופא הסביר), כשבין המטפל למטופל חלה חובת זהירות.

כל המונחים הללו הם מונחים משפטיים, והסיבה לכך היא שרשלנות רפואית בפני עצמה היא מושג משפטי, שיש לו השלכות משפטיות בתחום הנזיקין ושעשוי להוביל לתשלום פיצויים מהגורם המתרשל לגורם הנפגע. אחרי שהבנו קצת יותר במה מדובר, נבין איך כל זה מתקשר להסרת שיער בלייזר.

 

מהי רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר היא הליך קוסמטי, אמנם, אך במהות מדובר בהליך רפואי לכל דבר ועניין בו מבצעים שינוי קבוע ואפילו כירורגי-זעיר בגוף. בטיפולי הסרת שיער בלייזר צורבים באמצעות מכשיר לייזר את זקיק השערה ממנו צומחת השערה, וכך מונעים את צמיחתה לתקופה ארוכה מאוד או אפילו לצמיתות.

משום שמדובר בהליך משמעותי שמבצע שינוי משמעותי בגוף, בהחלט יתכנו מצבים של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר, כשבדרך כלל יהיו אלה מקרים של נזקים קבועים הנגרמים בשל ביצוע לא תקין ולא זהיר של הטיפול בלייזר, או תוצאות לא רצויות שלא הוסכמו בין הצדדים לפני תחילת הטיפול.

 

נזקים אפשריים של רשלנות רפואית בהסרת שיער

למצבים של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר יכולים להיות כמה וכמה נזקים אפשריים:

  • כוויות: הסרת שיער בלייזר מתבצעת באמצעות מכשיר לייזר – מכשיר המרכז קרני אור בעוצמה גבוהה ובמיקוד מדויק על נקודה ספציפית, וכך צורב את אותו האזור. כפי שניתן להבין, ביצוע לא זהיר ולא תקין של טיפול הסרת השיער עשוי להוביל להיווצרות של כוויות, שאינן תוצאה רצויה כאשר אנחנו מבצעים טיפול אסתטי (ואף מסירים את השערות שעשויות להסתיר את הכוויות).
    אותן כוויות עשויות גם להוביל לצלקות – וזוהי כבר פגיעה קבועה ובלתי הפיכה של אותה רשלנות.
  • פגיעה אסתטית: פגיעות אסתטיות נוספות מלבד כוויות וצלקות יכולות להתרחש בשל רשלנות רפואית בתכנון או בביצוע טיפולי הסרת שיער בלייזר. דוגמה טובה לכך היא פיגמנטציה – צביעה של העור באזור המטופל בצבע קבוע שאינו צבע העור של המטופל, ופגיעה בבריאות העור.
    מסיבות שונות, מטופלים שונים יכולות להיות פגיעים יותר למצבי פיגמנטציה בטיפולי הסרת שיער (למשל בעלי עור דק מאוד או עור בהיר מאוד). במידה והסיכונים הללו לא הובהרו למטופלים לפני תחילת הטיפול והמטופלים לא חתמו על הסכמה לאור סיכונים אלה – זוהי רשלנות.
  • צמיחה פרדוקסלית: ישנה תוצאה נדירה יחסית של הסרת שיער בלייזר, שבה לאחר צריבת זקיק השערה היא מצמיחה שיער במהירות ובצפיפות גבוהה משהייתה לפני כן. קשה עד בלתי אפשרי לצפות מצבים כאלה לפני תחילת הטיפול – אך יש לחדול את הטיפולים מידית אם יש חשד למצב זה.
    במידה והסיכון לצמיחה פרדוקסלית לא הוסבר ולא הוסכם בחתימה בין שני הצדדים לפני תחילת הטיפולים, והצמיחה הפרדוקסלית אכן מתרחשת – זוהי רשלנות רפואית.

 

בשביל להוכיח רשלנות רפואית, צריך להוכיח קשר סיבתי

כמו בכל תחום רפואי אחר, גם כשזה נוגע להסרת שיער בלייזר רשלנות רפואית מוכחת רק אם מצליחים להוכיח את הקשר הסיבתי בין הטיפול לבין הנזקים שנגרמו למטופל. לכן, רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר עשויה להיות דבר שמעט קשה להוכיח, במיוחד במצבים בהם התלונה היא על טיפול שלא הצליח ואף הוביל לצמיחה מוגברת של שיער.

במצבים אלה קשה להוכיח שגדילת השיער המוגברת או הרגילה היא בהכרח תוצאה של הטיפול, והשאלה המשפטית היא בעיקר מה הובטח למטופל ונחתם בין שני הצדדים. במידה והובטחה הסרה מלאה ולא הוסברו הסיכונים האפשריים או חוסר ההצלחה האפשרית – ניתן להוכיח רשלנות רפואית גם אם הקשר הסיבתי הוא מעט קשה להוכחה.

בשביל להוכיח רשלנות רפואית, צריך להוכיח קשר סיבתי

 

המטפל אינו רופא – אך זוהי עדיין רשלנות רפואית

חלקכם בוודאי שואלים את עצמכם כיצד תיתכן רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר, אם המטפלים בתחום זה הם ברובם הגדול לא רופאים. ובכן, זוהי אמנם שאלה טובה, אך התשובה אליה היא שבהחלט מדובר ברשלנות רפואית גם אם מדובר בגורמי טיפול שאינם רופאים. פסיקות קיימות בתחום קובעות באופן חד משמעי שגם מטפלים אחרים צריכים להימדד במבחן המטפל הסביר בתחום שלהם, ואם חרגו מההתנהלות הסבירה הם אחראים לכך משפטית.

 

אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בהסרה בלייזר – דעו למי לפנות

אחרי ששילמתם ממיטב כספכם על טיפולי הסרת שיער בלייזר, ובעקבות הטיפולים לא הוסר שיערכם כראוי או שאפילו נגרמו לכם נזקים אסתטיים שונים – בהחלט יתכן שנפלתם קורבן למצב של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר. במצב זה, אתם צריכים להיות ערוכים ולפנות למשרד עו"ד שמתמחה בתחום, ושמנוסה בהוכחה של אחריות רפואית ושל רשלנות רפואית במצבים דומים.

הסרת שיער בלייזר היא ישות מעט מורכבת מבחינה משפטית, משום שמדובר בטיפול רפואי שאינו מתבצע על ידי רופאים לרוב – וזה רק ממחיש עד כמה אתם צריכים להיות ערוכים לעיסוק המשפטי עם משרד עו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר
רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר

רשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער בלייזר היא התנהלות לא תקינה של המטפל, החורגת מהנהוג וסביר בתחום, שמובילה לנזק קבוע אצל המטופל. הנזקים האפשריים הם פגיעה אסתטית, צמיחה פרדוקסלית של השיער ונזקים כמו כוויות וצלקות.

כן, גם אם המטפלת שביצעה את טיפול הסרת השיער בלייזר היא קוסמטיקאית, והיא ביצעה טעות רשלנית שחורגת מהתפקוד המקצועי בתחומה שהובילה לנזק, זוהי רשלנות רפואית. הדבר נפסק מספר פעמים בפסקי דין שונים, ובהחלט חלה חובת אחריות וזהירות בין מטפל או מטפלת בתחום הסרת השיער בלייזר לבין המטופל.

לא כל טיפול הסרת שיער בלייזר שלא מצליח להשיג את התוצאה הרצויה הוא בהכרח טיפול רשלני. הכל תלוי, במצבים כאלה, בהסכם בין המטופל למטפל. אם הוסברו למטופל התוצאות האפשריות, והוסכם באופן ספציפי שיש סיכוי שהטיפול לא יצלח כמו גם הסיכוי לצמיחה פרדוקסלית של השיער בעקבות הטיפול – אזי טיפול לא מוצלח שהתקיים בצורה תקינה הוא לא רשלנות רפואית.

הפיצויים האפשריים במצבים של רשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער בלייזר תלויים מאוד בעלות הטיפולים, כמו גם בחומרת הנזק שנגרם למטופל בעקבות הטיפולים. ככלל, קשה מאוד להעריך מהם הפיצויים האפשריים לפני שמבינים את הסיפור במלואו – ולכן מומלץ מאוד לפנות לגורמים משפטיים המתמחים בתחום.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5