רשלנות רפואית בטיפת חלב

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על מקרי רשלנות רפואית בטיפת חלב, על הדרך הנכונה להוכיח שהתקיימה רשלנות וכן על הליך הגשת התביעה נגד טיפת חלב.

כמדינת רווחה, ישראל מסבסדת לאזרחיה שירותים רפואיים רבים מסוגים שונים. אחד מהשירותים הללו הוא תחנות טיפות חלב המספקות רפואה מניעתית לילדים החל מגיל הלידה עד שהם מגיעים לגיל 4. טיפת חלב פועלת בישראל משנת 1916 עד היום, כאשר כיום קיימות בישראל יותר מ- 600 תחנות טיפת חלב פעילות שדואגות לאיתור ומניעה מוקדמת של מחלות אצל התינוקות והפעוטות.

טיפת חלב אמנם נחשבת מרכז חיוני וחשוב עבור בריאות האם והתינוק, אך לצערנו אנו שומעים על מקרי רשלנות רפואית רבים ובניהם: המלצות לא יעילות, חריגה מנהלי הטיפול הרגילים, היצמדות אגרסיבית לאחוזונים ועוד. כאשר הורים מגיעים לטיפת חלב הם מצפים לקבל יחס רציני וטיפול מקצועי ומסור, אך כאמור גם בטיפת חלב קיימים מקרי רשלנות.

כאשר רשלנות רפואית בטיפת חלב מעוררת לתינוק או לפעוט שלכם נזק, עליכם לשקול הגשת תביעת רשלנות. בעזרת תביעת הרשלנות תוכלו לקבל פיצויים שעומדים בדרך כלל על מספר מאות אלפי שקלים.

מקרי רשלנות רפואית

מקרי הרשלנות הרפואית שעלולים להתקיים בטיפת חלב מתחלקים לשלוש סוגים עיקריים:

 

מתן טיפול לקוי

רשלנות מסוג זה כוללת: בדיקה פולשנית ללא צורך, מתן תרופה לא מתאימה, מתן מינון תרופתי שגוי, הזרקת חיסון ללא צורך וכיוצא בזה.

 

העדר טיפול

תפקידה של טיפת חלב הוא לעקוב אחר התינוק ואחר התפתחותו ולבצע בדיקות שונות שתפקידן לוודא שהתינוק מתפתח בצורה תקינה ובריאה. כאשר טיפת חלב לא מבצעת מעקב אחר התינוק או לא מפנה אותו לבדיקות מתאימות ורלוונטיות, זו נחשבת רשלנות רפואית.

 

חריגה מהפרקטיקה הרפואית המקובלת

סוג זה של רשלנות רפואית בטיפת חלב מדבר על מקרים בהם הרופא או האחות של טיפת חלב לא עדכנו והעניקו הדרכה לגבי הטיפול בתינוק, לגבי סכנות והשלכות של חיסונים ובדיקות וכדומה. במידה ובמקרים כאלו נגרם נזק לתינוק, ניתן לתבוע את טיפת חלב על חריגה מהפרקטיקה הרפואית המקובלת. יש לצרף חוות דעת של מומחה הטוען שהנזק היה יכול להימנע.

 

כיצד תוכיחו את קיומה של הרשלנות?

על מנת להוכיח לבית המשפט את הרשלנות של טיפת חלב, עליכם להביא ראיות המוכיחות את קיומו של קשר סיבתי. למעשה, בסיס ההוכחה מתחלק לשלושה מרכיבים מרכזיים:

  1. יש להוכיח שהרופא או אחות המטפלת בטיפת חלב לא עמדו במבחן "הרופא הסביר" ופעלו בניגוד לנהלים ולפרוטוקולים הרפואיים המקובלים בזמנם.
  2. יש להוכיח את קיומו של נזק במטופל לרבות: ליקוי שמיעה, פגיעה מוחית, קשיי דיבור, עיכוב גדילה וכדומה.
  3. יש להוכיח לבית המשפט את קיומו של קשר סיבתי בין הרשלנות של הרופא לבין הנזק שנגרם למטופל. כלומר עליכם להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מהרשלנות ולא בעקבות סיבות אחרות.

 

חשיבות קבלת סיוע מעורך דין מקצועי

כאשר מגישים תביעת רשלנות נגד טיפת חלב, נלחמים בהגנה המשפטית של קופת החולים שתעשה הכל ולא תבחל במאמצים ובמשאבים על מנת להפריך את טענותיכם. על מנת לנצח במלחמה זו ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם, עליכם להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בעל ידע רב בתחום.

משרד אונגר שויגמן, משרד עורכי דין מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית ידע כיצד לסייע לכם ויפעל בנחישות על מנת להשיג עבורכם את הפיצוי המקסימלי. המשרד הציב לעצמו מטרה: להשיב לפחות מעט מן הצדק לנפגעי הרשלנות למרות שאת הנזק הגופני ואת הסבל שנגרם להם לא ניתן לתיקון.

רשלנות רפואית בטיפת חלב
רשלנות רפואית בטיפת חלב

צוות טיפת חלב אחראי לספק שירותי רפואה מונעת עבור תינוקות, פעוטות והורים כבר ממועד הלידה ועד הגיעו של הילוד לגיל ארבע. במסגרת זו נדרש צוות טיפת חלב לסייע להורים לבצע מעקב אחרי מצבו הבריאותי וההתפתחותי התקין של התינוק או הפעוט.

רשלנות רפואית בטיפת חלב יכולה לבוא לידי ביטוי באי אבחון של ליקויים בריאותיים שונים בתינוק או הפעוט, במתן אבחנה שגויה, ו/או בהמלצה על טיפול רפואי בלתי מתאים, שגרם לפגיעה בילד/ה. 

גם כאשר הנזקים לילד/ה נגרמו בעקבות אי מתן הסבר ממצה להורים ואי התייחסות להשלכות, לסיכונים ולתופעות הלוואי הנגזרות מהטיפול המוצע, עשוי להיחשב כרשלנות רפואית ולשמש כעילה להגשת תביעת פיצויים.

על מנת להוכיח את הטענה להתרשלות מצד טיפת חלב, יש להסתייע בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית ברפואת ילדים, שיוכיח את קיומו של קשר סיבתי בין הנזקים שנגרמו לילד/ה לבין התנהלות צוות טיפת חלב שמולו היא או הוא טופלו.

כאשר מוגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד טיפת חלב, סכום הפיצויים שבתי המשפט פוסקים במקרה בו התביעה מתקבלת, הם בסדרי גודל של מאות אלפי ש"ח. אולם חשוב לזכור שההצלחה בתביעה אינה עניין של מה בכך, מאחר וקופות החולים מצוידות בסוללה של עורכי דין מיומנים. לכן על מנת למקסם את היקף הפיצויים לתובעים, חשוב ביותר להסתייע בעורך דין נזיקין מנוסה שצבר ניסיון רב בתיקים מן הסוג הזה.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5