רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים, אשר למעשה מהווה ניתוח קוסמטי, מתייחסת למקרים בהם גורם רפואי חורג מהסטנדרטים המקובלים לטיפול במהלך הליך קוסמטי, וכתוצאה מכך המטופל נפגע או שנגרם לו נזק. בעוד שמטרת הניתוח האסתטי היא לשפר את מראה המטופל, עדיין מדובר בסוג של טיפול רפואי כירורגי אשר טומן בחובו את אותם סיכונים וסיבוכים כמו כל הליך כירורגי אחר.

לאור כך, הרופאים צריכים לנהוג במיומנות המצופה מהם. אנחנו כאן כדי להסביר לכם כיצד להתמודד עם רשלנות רפואית אשר התרחשה במהלך הניתוח האסתטי להסרת כתמים.

 

קצת על ניתוח אסתטי להסרת כתמים בעור

ניתוח אסתטי להסרת כתמים מתייחס למגוון הליכים קוסמטיים שנועדו לשפר את מראה העור על ידי הסרה או הפחתה של מראה כתמים כגון צלקות אקנה, כתמי גיל, נזקי שמש ופגמים אחרים בעור. ישנם מספר סוגים שונים של ניתוחים אסתטיים שניתן להשתמש בהם להסרת פגמים, כולל:

הפרוצדורה הרפואית מה הפרוצדורה כוללת?
פילינג כימי מסירה את השכנות העליונות של העור בעזרת תמיסה כימית, בפיקוח גורם רפואי.
שיוף עור מסיר את השכבות החיצוניות של העור בעזרת מברשת תיל מסתובבת.
חידוש באמצעות לייזר הסרת שכבות העור העליונות באמצעות לייזר
מיקרו דרמביישן קילוף השכבה העליונה של העור באמצעות מכשיר מיוחד המסיר תאי עור מתאים ושאיבתם.
חומרי מילוי לרקמות רכות הזרקת חומרים אשר משמשים למילוי צלקות, אקנה ופגמים אחרים

חשוב לציין כי הליכים אלו עלולים לכלול סיכונים וסיבוכים מסוימים, וחיוני לחקור היטב ולבחור מטפל מוסמך ומנוסה כדי למזער את הסיכון לרשלנות רפואית. המטופלים צריכים גם לעקוב אחר הוראות המנתח וההמלצות לטיפול לפני ואחרי הניתוח כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית.

 

סיכונים שעלולים להיגרם בניתוח אסתטי לקוי להסרת כתמים

מספר דוגמאות לנזקים אשר עשויים להיגרם בהינתן טיפול אסתטי להסרת כתמים:

  • צלקות – כל הליך כירורגי הכולל חיתוך או חתך של העור טומן בחובו סיכון להצטלקות. במקרים מסוימים, ההצטלקות עשויה להיות מורגשת או מעוותת.
  • זיהומים – ניתוח אסתטי להסרת כתמים טומן בחובו סיכון לזיהום, במיוחד אם לא מקפידים על טכניקה סטרילית נכונה. זיהומים יכולים להיות חמורים ועשויים לדרוש טיפול רפואי נוסף.
  • תגובות אלרגיות – חלק מהמטופלים עלולים לחוות תגובות אלרגיות לחומרים או לחומרים המשמשים בניתוח, כגון חומרי הרדמה או תפרים.
  • נזק עצבי – ניתוח אסתטי להסרת כתמים יכול לפעמים לגרום לנזק עצבי זמני או קבוע, שעלול להוביל לחוסר תחושה, עקצוץ או שינויים תחושתיים אחרים.
  • תוצאות שאינן משביעות רצון – במקרים מסוימים, המטופל עלול להיות לא מרוצה מתוצאות ההליך, בין אם בגלל שהתוצאות אינן מה שציפו או בגלל שההליך לא השיג את השיפורים הרצויים.

 

מקרים של רשלנות רפואית בניתוחים אסתטיים להסרת כתמים

קיימים מספר רב של טיפולים רשלניים אשר עלולים להינתן במסגרת ניתוח אסתטי להסרת כתמים. במסגרת כך, ניתן למצוא מספר דוגמאות (אם כי הרשימה פתוחה):

 

היעדר הערכת כשירות מספקת לפני הניתוח

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בניתוחים אסתטיים הוא הערכה לא מספקת לפני הניתוח. הערכה טרום ניתוחית יסודית חיונית כדי לזהות כל מצב בריאותי או גורמי סיכון שעשויים להשפיע על יכולתו של המטופל לעבור ניתוח או החלמתו. אי ביצוע הערכה יסודית לפני הניתוח עלול לגרום לסיבוכים במהלך הניתוח או בתקופה שלאחר הניתוח.

 

בחירת טכניקה שגויה לניתוח אסתטי להסרת כתמים

כפי שראינו לעיל, ניתן לבחור במספר רב של אלטרנטיבות לצורך טיפול אסתטי להסרת כתמים. לכן, תחום נוסף בו עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים הוא הוא בבחירת הטכניקות וההליכים הניתוחיים. מנתח צריך להיות מאומן ומנוסה כראוי בהליך שהוא מבצע, ועליו לשקול גם את האנטומיה האישית וההיסטוריה הרפואית של המטופל בעת בחירת הטכניקה הניתוחית המתאימה ביותר.

 

היעדר מעקב מספק אחרי הפרוצדורה

ישנם גם מקרים שבהם מנתח עלול להיכשל בטיפול נאות במטופל במהלך התקופה שלאחר הניתוח. זה יכול לכלול אי מעקב אחר התקדמות המטופל, אי טיפול בסיבוכים או זיהומים המתעוררים, או אי מתן טיפול מתאים לכאב.

 

סיכונים הקשורים בהרדמה

בנוסף לסיכונים הכרוכים בניתוח עצמו, ישנם גם סיכונים הקשורים בשימוש בהרדמה בניתוח אסתטי. רופאי מרדים אחראים על ניהול ומעקב אחר ההרדמה של המטופל במהלך ההליך, וכל אי ניהול נכון של ההרדמה עלול להוביל לסיבוכים חמורים ואף למוות.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית

לא כל מקרה במסגרתו נוצרת פגיעה לאור הניתוח יהיה רשלנות רפואית. לשם כך, עליכם להוכיח כי הניתוח אותו עברתם הוביל לנזק אשר נגרם לאור רשלנות של רופאים, שנהגו בצורה אשר רופא סביר אינו היה נוהג בה. למעשה, נדרש להוכיח שלושה דברים:

 

הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. הדבר יכול להתבטא בכל נזק שהוא אשר אתם סבורים שנגרם לכם כתוצאה מהניתוח, אשר יכול לכלול נזקים כגון צלקות, זיהום ועוד.

 

הוכחת התרשלות

כאמור, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במהלך הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה "רופא סביר" היה נוהג.

 

הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

הליך התביעה ברשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

חשוב לציין כי תביעות רשלנות רפואית עשויות להיות מורכבות ודורשות זמן רב, ולעתים קרובות הן מצריכות עדות של עדים מומחים כדי לקבוע את רמת הטיפול שהרופא היה צפוי להעניק. אם אתם מאמינים כי אתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות רפואית ביחס לניתוח אסתטי להסרת כתמים, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי כדי לבחון את האפשרויות ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים
רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים. בין היתר, ניתן לתבוע בגין זיהומים וצלקות שנוצרו בעקבות הניתוח, תוצאות לא מספקות ועוד.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים, יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח אסתטי להסרת כתמים תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

תלוי. במקרים מסוימים, השיטה שהרופא בחר היא סבירה. לכן, עליו להוכיח שהוא ביצע הערכת סיכונים ובחר את השיטה לאור טעמים רפואיים בהם היה נוקט רופא סביר. עם זאת, במידה שלא ביצע הערכות התואמות אליכם באופן אישי, יכול להיות שהדבר יכול לעלות כדי רשלנות בניתוח אסתטי להסרת כתמים.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5