רשלנות רפואית בניתוח אף

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לשנות את הצורה או הגודל של האף. מדובר בהליך קוסמטי נפוץ שמתבצע ממגוון סיבות. בעוד שניתוח אף יכול להיות הליך מוצלח, זהו גם הליך מורכב הטומן בחובו סיכונים וסיבוכים. במקרים מסוימים, סיבוכים אלו יכולים להיות תוצאה של רשלנות רפואית, המתייחסת לכישלון של ספק שירותי בריאות לספק טיפול העומד בסטנדרטים המקובלים בקהילה הרפואית.

זה יכול להתרחש במהלך ההליך הכירורגי עצמו או בטיפול שלאחר הניתוח שניתן למטופל. לרשלנות רפואית הקשורה בניתוחי אף עלולות להיות השלכות חמורות על המטופל, לרבות כאבים, עיוותים וצורך בטיפול רפואי נוסף.

 

מהו ניתוח אף ומדוע מבצעים אותו?

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לשנות את צורתו או גודלו של האף. מדובר בהליך קוסמטי נפוץ שמתבצע ממגוון סיבות, לרבות שיפור מראה האף, תיקון בעיות נשימה וטיפול בטראומה או פגיעה באף.

כלומר, ישנם שני סוגים עיקריים של ניתוח אף:

  • קוסמטי – ניתוח אף קוסמטי מבוצע על מנת לשפר את מראה האף, והוא עשוי לכלול עיצוב מחדש של האף כדי להפוך אותו לאסתטי יותר או להביאו לאיזון עם שאר הפנים
  • פונקציונלי – ניתוח אף פונקציונלי מבוצע כדי לתקן בעיות נשימה או בעיות תפקודיות אחרות באף, כגון סטיית מחיצות או טיפול בטראומה או פציעה באף, כגון אף שבור.

 

חשוב לציין כי ניתוח אף הוא הליך מורכב הטומן בחובו סיכונים וסיבוכים. סיבוכים פוטנציאליים עשויים לכלול זיהום, דימום וקשיים לחוש את האף. חשוב שהמטופלים יקבלו מידע מלא על הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים הקשורים להליך, ושיהיו להם ציפיות ריאליות לגבי תוצאות הניתוח.

 

אילו נזקים עשויות להתרחש כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח אף?

רשלנות רפואית בניתוח אף עשויה להוביל לנזקים רבים, לאור הנחיצות של האף על התפקוד היום יומי שלנו. במסגרת כך, עשויים להתרחש נזקים כגון קשיי נשימה באמצעות האף, פגיעה אסתטית בצורת האף, פגיעה בצינורית הדמעות, יצירת נזק בעצבים באף ועוד מגוון רחב של פגיעות משמעותיות.

 

דוגמאות למקרים בהם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח אף

קיימות מספר רב של דוגמאות בגין מקרים אשר יכולים לעלות כדי רשלנות בניתוח אף. בין מקרים אלו ניתן למנות כמה, אם כי מדובר כמובן ברשימה פתוחה:

 

האף נותר כפי שהיה ולא שונה כראוי במהלך ההליך

קיימים מקרים רבים בהם ניתוח האף נעשה למטרות קוסמטיות בלבד, ולא נועד למטרות רפואיות. במידה שאדם עובר את ניתוח זה והתוצאה נותרת כשהייתה, לצד התרשלות נוספת במהלך הטיפול, ייתכן שניתן יהיה לתבוע על רשלנות רפואית. סימוכין לכך ניתן למצוא במקרה בו בחורה עבורה שלושה ניתוחי אף והוא נותר "עקום" וכן נוצרו לה בעיות נוספות בנשימה. במסגרת המקרה, נפסק כי היו לקויים ברשומות הרפואיות אשר תיעדו את הניתוחים ולכן לא יכולה להוכיח את טענותיה.

 

היעדר קבלת הסכמה מדעת

במקרים רבים, נשים וגברים מעוניינים לבצע ניתוח אשר ישפר את המראה שלהם, ולא מבינים כי הניתוח טומן בחובו מגוון רחב של סיכונים בריאותיים משמעותיים שיכולים להשפיע עליהם בטווח הארוך והקצר. לכן, במידה שהצוות הרפואי לא הסביר את כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים שעלולים להגרם כתוצאה מן הניתוח, ניתן לטעון כי לא הושגה הסכמה מדעת וכי הדבר הוביל לביצוע ניתוח ללא הסכמה ממשית של המטופלים. כל זאת, עולה כדי רשלנות רפואית בניתוח אף.

 

טעויות שנגרמות במהלך הניתוח

קיימים מקרים מסוימים במסגרתם הרופאים מבצעים את הניתוח וכתוצאה משגיאות, הם עשויים לפגוע במבנים הרגישים שנמצאים בחלל האף ולהוביל לתוצאות אשר מצריכות טיפול רפואי נוסף, שלא היה נדרש אלמלא הטעות שביצעו בזמן הניתוח.

 

אבחון טרומי שגוי של המטופל

בשוק ניתוחי האף יש תחרות רבה בין המנתחים אשר מבצעים אותו. לאור כך, לעיתים רופאים יגידו למטופלים כי הם כשירים לבצע את ניתוח האף, כשלא בהכרח הדבר נטול סיכונים, רק כדי לא להפסיד מטופלים. במידה שמבצעים ניתוח בפציינט אשר אינו מתאים, בין אם לאור מאפייניו הפיזיים ובין אם לאור ההיסטוריה הרפואית שלו, הדבר עשוי לעלות כדי רשלנות רפואית בניתוח אף.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית

לא כל מקרה במסגרתו נוצרת פגיעה לאור הניתוח יהיה רשלנות רפואית. לשם כך, עליכם להוכיח כי הניתוח אותו עברתם הוביל לנזק אשר נגרם לאור רשלנות של רופאים, שנהגו בצורה אשר רופא סביר אינו היה נוהג בה. למעשה, נדרש להוכיח שלושה דברים:

 

הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח אף, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. כך, הדבר יכול לכלול פגיעה באיברים סמוכים לאזור הניתוח שהתבצע בחלל האף או לתופעות לוואי אחרות, אשר חלקן נמנו לעיל. לצד זאת, נציין כי במקרים בהם הטענה היא כי לא נתנה הסכמה מדעת, אין חובה להוכיח נזק.

 

הוכחת התרשלות

כמו שאמרנו, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במהלך הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה רופא סביר היה נוהג.

 

הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

הליך התביעה ברשלנות רפואית בניתוח אף

חשוב לציין כי תביעות רשלנות רפואית עשויות להיות מורכבות ודורשות זמן רב, ולעתים קרובות הן מצריכות עדות של עדים מומחים כדי לקבוע את רמת הטיפול שהרופא היה צפוי להעניק. אם אתם מאמינים כי אתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות רפואית ביחס לניתוח אף, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי כדי לבחון את האפשרויות ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

רשלנות רפואית בניתוח אף
רשלנות רפואית בניתוח אף

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח אף. בין היתר, ניתן לתבוע בגין זיהומים שנוצרו בעקבות הניתוח, פגיעה במבנים בחלל האף, היעדר הסכמה מדעת ועוד.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח אף, יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח אף תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

כמובן. ניתן לתבוע בגין כל רשלנות רפואית בניתוח אף, בין אם מדובר בניתוח לצרכים קוסמטיים ובין אם מדובר בניתוח לצרכים רפואיים ופונקציונליים.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5