רשלנות רפואית בניתוח בטן

ניתוח בטן הוא סוג של ניתוח המבוצע בחלל הבטן, כלומר האזור שבין החזה לאגן. סוג זה של ניתוח משמש לטיפול במגוון רחב של מצבים, אשר כולל דלקת התוספתן, סרטן ומחלות מעי דלקתיות. בעוד שניתוח בטן יכול להציל חיים במקרים רבים, מדובר בהליך מורכב ועדין הטומן בחובו סיכונים אפשריים.

במקרים מסוימים יתכן שלא יעמוד בסטנדרט הטיפול, והדבר עלול לגרום לרשלנות רפואית, אשר ניתן לקבל בגינה פיצויים. במאמר זה, נדון בסיכונים הפוטנציאליים של ניתוחי בטן, ובאילו צעדים מטופלים יכולים לנקוט אם הם סבורים שהיו קורבן לרשלנות רפואית בניתוח בטן.

 

מהו ניתוח בחלל הבטן?

ניתוח בטן הוא סוג של הליך הכולל ביצוע חתך בבטן כדי לגשת לאיברים בפנים. זה יכול להתבצע ממגוון סיבות, אשר ביניהן ניתן למצוא:

  • הסרת תוספתן.
  • כריתת רחם.
  • תיקון בקע מפשעתי ("קילה").
  • הסרת גידול סרטני.

 

ניתוח בטן הוא הליך מורכב ועדין אשר הדורש מידה גבוהה של מיומנות ומומחיות. חלל הבטן מכיל איברים חשובים רבים, כולל הקיבה, הכבד והמעיים, ולכל טעות במהלך הניתוח עלולות להיות השלכות חמורות ביותר אשר משפיעות באופן בלתי הפיך על החיים של המטופלים. מסיבה זו, חיוני שספקי שירותי בריאות יספקו את הסטנדרט המתאים של טיפול במהלך ניתוחי בטן כדי למזער את הסיכון לפגיעה בחולים המטופלים על ידם.

 

סיכונים אפשריים בניתוח רשלנות רפואית בניתוח בטן

ישנם מספר סיכונים פוטנציאליים אשר עשויים להתקיים במהלך הניתוח הביטני. סיכונים אלו יכולים לכלול זיהומים במקומות שונים, דימומים מסיביים, נזק לאיברים סמוכים לאיבר אותו בוחרים לנתח ותגובות אלרגיות להרדמה. במקרים נדירים יכולים להתרחש סיבוכים המסכנים חיים, כגון ספסיס או קריסת מערכות כוללת.

 

מה נכלל במסגרת רשלנות רפואית בניתוח בטן

רשלנות רפואית בניתוחי בטן יכולה להתרחש בכל שלב של ההליך, החל מהייעוץ הראשוני ועד לטיפול לאחר הניתוח. כמה דוגמאות נפוצות לרשלנות רפואית בתחום זה כוללות:

 

  • היעדר קבלת הסכמה מדעת מצד המטופל

כאשר מדברים על היעדר קבלת הסכמה מדעת, למעשה מדובר על מקרים בהם איש מקצוע בתחום הבריאות אינו מצליח להסביר למטופל באופן מלא את הסיכונים והיתרונות של הליך, או כאשר למטופל לא ניתנת ההזדמנות לקבל החלטה מושכלת לגבי הטיפול בו. בהתאם, קבלת ההחלטה על ביצוע הניתוח אינה מודעת לחלוטין וההשלכות למעשה עשויות להוות רשלנות רפואית בניתוח בטן.

 

  • עיכוב במתן האבחון או מתן אבחון שגוי

לעיתים לא נדירות, אנשי הצוות הרפואי מבצעים ניתוח בחלל הבטן כתוצאה מאבחון שגוי. הלכה למעשה, הצוות הרפואי מעריך כי יש לנתח איבר מסוים בגין סימפטומים שלמעשה נגרמים כתוצאה מגורם אחר אשר יוצר את אותם הסימפטומים.

לחלופין, במקרים אחרים, הבדיקות שנעשות מתעכבות ולא נעשות בטווח זמן מספק. כתוצאה מכך לא נעשה אבחון מהותי אשר מוביל לכך שהניתוח כבר לא מועיל באותו האופן שהיה עשוי להיות מועיל במידה שהיו מבצעים את האבחון בשלב מוקדם יותר.

 

  • טעויות ניתוחיות

במקרים אחרים, רשלנות רפואית בניתוח בטן מתבטאים בכך שביצוע הניתוח נעשה באופן שגוי. הדבר עשוי לכלול פגיעה במהלך הניתוח באיברים הסמוכים לאיבר אותו מנתחים וגרימה לנזק בעקבות כך, השארת חפצים זרים הקשורים לניתוח בתוך הגוף ועוד. כל זאת, כמובן, מוביל לנזקים אשר ניתן היה למנוע בהיעדר רשלנות.

 

  • ביצוע הרדמה באופן פגום

מכיוון שניתוחים בחלל הבטן כוללים הרדמה מלאה, יש לוודא שמבצעים את ההרדמה בצורה טובה. רשלנות רפואית בניתוח בטן בהרדמה עשויה להתבטא במתן מינון שגוי של חומר הרדמה המוביל להרדמה לא מספקת או הרדמה שמובילה לנזקים. לצד זאת, ניתן להתרשל גם באי מעקב אחר הסימנים החיוניים של המטופל במהלך הניתוח, אשר מובילים לצורך בטיפול רפואי נוסף שלא היה נצרך אילולא היעדר המעקב.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית

לא כל מקרה במסגרתו נוצרת פגיעה לאור הניתוח יהיה רשלנות רפואית. לשם כך, עליכם להוכיח כי הניתוח אותו עברתם הוביל לנזק אשר נגרם לאור רשלנות של רופאים, שנהגו בצורה אשר רופא סביר אינו היה נוהג בה.

למעשה, נדרש להוכיח שלושה דברים:

 

  • הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בטן, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. כך, הדבר יכול לכלול פגיעה באיברים סמוכים לאזור הניתוח שהתבצע בחלל הבטן או לתופעות לוואי אחרות, אשר חלקן נמנו לעיל. לצד זאת, נציין כי במקרים בהם הטענה היא כי לא נתנה הסכמה מדעת, אין חובה להוכיח נזק.

 

  • הוכחת התרשלות

כמו שאמרנו, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במהלך הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה רופא סביר היה נוהג.

 

  • הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

פיצויים בעקבות רשלנות רפואית בניתוח בטן

רשלנות רפואית בניתוחי בטן עלולה לגרום לנזקים חמורים, ובמקרים קשים יותר גם למוות של המטופל. אם אתם סבורים כי אתם או אדם אהוב אשר קרוב אליכם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בתחום זה, ייתכן שתהיו זכאים לפיצוי, ככל שתוכיחו את הפרמטרים אשר הוצגו לעיל.

גובה הפיצוי אינו אחיד והשופטים אשר דנים במקרה הפרטני שלכם ישקלו מספר קריטריונים כגון הנזק שנגרם, מידת ההשפעה של הנזק על איכות חייכם ויכולת ההשתכרות שלכם ומידת הפגיעה הנפשית שהנזק גרם לכם. כל זאת, יסייעו להם לחשב את הפיצוי הכספי אשר תקבלו בעקבות היותכם קורבן למקרי רשלנות רפואית בניתוח בטן.

רשלנות רפואית בניתוח בטן
רשלנות רפואית בניתוח בטן

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח בטן. בין היתר, ניתן לתבוע בגין זיהומים שנוצרו בעקבות הניתוח, פגיעה באיברים סמוכים, שכיחת אביזרים רפואיים בתוך גוף המטופל ועוד.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח בטן, יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח בטן תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

אין סכום קבוע אשר ניתן במסגרת הצלחה בתביעה, והכל בכפוף לנסיבות האירוע. במסגרת הפרמטרים ישקלו ההוצאות רפואיות, אובדן שכר, כאב וסבל ועוד.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5