רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

יד האדם היא מבנה מורכב ועדין, וכל פרוצדורה כירורגית בכף היד והאצבעות חייבת להתבצע בזהירות ובדיוק מרביים. למרבה הצער, טעויות יכולות לקרות, ובמידה שהניתוח מתבצע ברשלנות, עשויות להיות לכך השלכות הרסניות עבור החולים ולהשפיע עליהם ליתר ימי חייהם.

במאמר זה נספק סקירה מקיפה של פגיעות בכף היד, סיבוכים אפשריים של ניתוחי כף היד ונושא הרשלנות הרפואית בניתוחי כף היד. כמו כן, נדון בתביעות רשלנות רפואית ובפיצויים למטופלים שחוו רשלנות מסוג זה.

 

קצת על פציעות בכף היד

פציעות בכף היד הן תופעה שכיחה מכיוון שאנשים רבים חווים פציעות ביד בשלב מסוים בחייהם. פציעות אלו יכולות להיגרם ממגוון גורמים, לרבות תאונות, פציעות ספורט ופציעות הקשורות לעבודה. במקרים רבים, ניתן לטפל בפציעות בכף היד ללא התערבות כירורגית באמצעים שמרניים כגון מנוחה, קרח ופיזיותרפיה. עם זאת, במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לתקן את הנזק ולהחזיר את התפקוד התקין לכפות הידיים שלכם.

 

פגיעה בכף היד במסגרת ניתוח

כמו בכל הליך כירורגי, ישנם סיכונים פוטנציאליים הכרוכים בניתוח כף היד. סיכונים אלה עשויים לכלול זיהום, נזק עצבי ודימום מוגזם. במקרים מסוימים, הניתוח עלול שלא להצליח בהשגת התוצאות הרצויות, והמטופל עשוי להידרש לניתוחים נוספים לתיקון הבעיה. יש להשתמש בטכניקות נכונות ובטכניקה מבוקרת במהלך הניתוח כדי למזער סיכונים אלו.

רשלנות רפואית במסגרת ניתוח בכף היד

רשלנות רפואית בניתוחי כף היד יכולה להתרחש במגוון דרכים. נמנה את הדוגמאות הנפוצות ביותר, אם כי הרשימה כמובן פתוחה וארוכה:

 

זיהום והיעדר טיפול בו

אחד הסיכונים העיקריים בניתוח כף היד הוא זיהום. היד ושורש כף היד הם אזורים עדינים בגוף, והם רגישים במיוחד לזיהום. יש להשתמש בטכניקות סטריליזציה נכונות ובטכניקה אספטית במהלך הניתוח כדי למזער את הסיכון לזיהום. אם אכן מתרחש זיהום, זה יכול להיות קשה מאוד לטיפול, והוא עלול לגרום לנזק קבוע ביד או בשורש כף היד.

לאחר ניתוח בכף היד, חשוב לרופא לפקח על המטופל לסימני זיהום. אם אכן מתרחש זיהום, יש לטפל בו מיד באנטיביוטיקה כדי למנוע ממנו להתפשט ולגרום לנזק נוסף. אם ספק שירותי בריאות לא מצליח לאבחן ולטפל בזיהום, זה יכול לגרום לסיבוכים חמורים שעולים כדי רשלנות רפואית בניתוח בכף היד.

 

גרימת נזק עיצבי

סיכון פוטנציאלי נוסף של ניתוח כף היד הוא נזק עצבי. העצבים ביד ובשורש כף היד אחראים לספק תחושה ותנועה לאצבעות ולאגודל. אם העצבים הללו נפגעים במהלך הניתוח, המטופל עלול לחוות חוסר תחושה, עקצוץ או חולשה ביד הפגועה. במקרים חמורים, הנזק העצבי עלול להיות קבוע, ולהוביל לנכות ארוכת טווח.

לדוגמה, חולה שיש לו תסמונת התעלה הקרפלית עשוי להיות מוזמן לניתוח כדי לשחרר את הלחץ על העצב המדיאני, אך המנתח עלול לחתוך בטעות את העצב האולנרי במקום. בהתאם, המטופל יסבול בעיות ארוכות טווח במהלך חייו. במקרים אלו, ניתן לעיתים רבות לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד.

 

השראת מכשיר כירורגי בגוף המטופל

במהלך ניתוח כף היד, חשוב שהמנתח ישים לב וינהג בקפידה ביחס לכל המכשירים בהם הוא עושה שימוש במהלך הניתוח. אם מכשיר כירורגי נשאר בתוך היד או פרק כף היד של המטופל, זה יכול לגרום לסיבוכים חמורים, כגון זיהום או דימום פנימי.

 

פגיעה בכלי דם

ביד ובשורש כף היד יש מספר רב של כלי דם. במידה שהרופא אינו שם דגש ושומר על כלי הדם הללו כראוי במהלך הניתוח, המטופל עלול לחוות אובדן דם משמעותי. זה יכול להוביל לסיבוכים אחרים, כגון אנמיה או לחץ דם נמוך ולהשפיע על חיי המטופל באופן בלתי הפיך.

 

אי קבלת הסכמה מדעת

לפני ניתוח כף היד, חשוב שהצוות הרפואי יקבל הסכמה מדעת מהמטופל. זה כרוך בהסבר מפורט על הסיכונים, היתרונות והחלופות הפוטנציאליים לניתוח, ומאפשר למטופל לקבל החלטה מושכלת אם להמשיך ולבצע את הניתוח או לאו. אם ספק שירותי בריאות לא מצליח להשיג הסכמה מדעת, ייתכן שהמטופל יוכל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

היעדר תשומת לב לכאב וניהולו

לאחר ניתוח כף היד, חשוב לרופא לטפל ביעילות בכאב המטופל. זה יכול לכלול מתן תרופות מתאימות לכאב ומתן הדרכה כיצד לנהל כאב בבית. אם ספק שירותי בריאות לא מצליח לנהל כראוי את הכאב של המטופל, זה יכול לגרום לסבל מיותר ואולי אף לנזק ארוך טווח ביד או בפרק כף היד.

 

הוכחת רשלנות רפואית

יש לציין כי לא כל פגיעה בכף היד במסגרת ניתוח תעלה כדי רשלנות רפואית בניתוח בכף היד, ויש להוכיח מספר אלמנטים:

 

הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בכף היד, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. כך, הדבר יכול לכלול פגיעה בעצבים אשר קרובים לאזור הניתוח שהתבצע בכף היד או לתופעות לוואי אחרות, אשר חלקן נמנו לעיל. לצד זאת, נציין כי במקרים בהם הטענה היא כי לא נתנה הסכמה מדעת, אין חובה להוכיח נזק.

 

הוכחת התרשלות

כמו שאמרנו, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במסגרת הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה רופא סביר היה נוהג.

 

הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

פיצוי בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

במידה ותביעת רשלנות רפואית הקשורה לניתוח כף יד תצליח, ניתן לפסוק לתובע פיצויים בגין פציעותיו. זה יכול לכלול הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל. במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי לפסוק גם פיצויים עונשיים, שנועדו להעניש את נותן שירותי הבריאות על התנהגותו הרשלנית. עם זאת, כל מקרה לגופו ואין סכום אחיד.

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד
רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד. בין היתר, ניתן לתבוע בגין זיהומים שנוצרו בעקבות הניתוח, פגיעה עצבית, שכיחת אביזרים רפואיים בתוך גוף המטופל ועוד.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח בכף היד יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח בכף היד תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

אין סכום קבוע אשר ניתן במסגרת הצלחה בתביעה, והכל בכפוף לנסיבות האירוע. במסגרת הפרמטרים ישקלו ההוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5