רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

כאשר אתם נדרשים לבצע ניתוח, הדבר מעלה חשש לאור סיבוכים וסיכונים אפשריים שמתרחשים גם בניתוחים שנחשבים פשוטים יחסית. פעמים רבות, סיבוכים אלו נוצרים לאור רשלנות רפואית אשר עשויה להוביל להשלכות הרסניות על המטופלים ובני משפחותיהם. ניתוח בקע מפשעתי הוא סוג אחד של ניתוחים הרגישים במיוחד לרשלנות רפואית, בשל אופיו המורכב של ההליך ופוטנציאל לסיבוכים חמורים בו.

במאמר זה נספק סקירה על מהו בקע מפשעתי, נדון בניתוח אשר נדרש לבצע כאשר הוא מתרחש ונבחן את הסיבוכים הפוטנציאליים שעלולים להיווצר. בנוסף, נבדוק מתי ניתן לתבוע על רשלנות רפואית במידה שהניתוח לא מתרחש באופן ראוי, זהיר ואחראי.

 

ניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי, אשר מכנים אותו הרבה פעמים בשפה עממית כ"קילה", הוא מצב בו חלק מהמעי בולט דרך דופן הבטן באזור המפשעה. מדובר במצב די שכיח, עם כ-700,000 מקרים המתרחשים בארצות הברית מדי שנה, וכ-10% מהאנשים צפויים להתמודד איתו במהלך חייהם.

בקרב האוכלוסיה, יש נטייה גבוהה יותר אצל גברים לפתח את הבקע המפשעתי והדבר פחות נפוץ אצל נשים, באופן יחסי. יתרה מכך, לרוב, בקטע מפשעתי יהיה שכיח יותר בקרב מבוגרים מאשר אצל צעירים. אחד מהמאפיינים של בקע מפשעתי הוא כאב חד, למד אי נוחות או קושי ביציאות. במקרים מסוימים, הבקע יכול להוביל לסיבוכים חמורים כגון חסימה של המעי ועוד.

 

ניתוח לצורך טיפול בבקע מפשעתי

ניתוח שנעשה כדי לטפל בבקע מפשעתי מבוצע בדרך כלל כדי לתקן את הבקע ולמנוע סיבוכים אפשריים, אשר מחמירים ככל שלא מטפלים בבקע. הניתוח כולל ביצוע חתך בדופן הבטן ודחיפת המעי הבולט בחזרה למקומו. המנתח עשוי גם לתקן את האזור המוחלש של דופן הבטן באמצעות תפרים או רשת. ניתוח בקע מפשעתי נחשב בדרך כלל בטוח, אך כמו כל הניתוחים, הוא טומן בחובו סיכונים מסוימים.

במסגרת סיבוכים אלו ניתן למצוא מספר סיבוכים נפוצים יותר:

 

  • זיהומים שנוצרים כתוצאה מהניתוח

אחד הסיבוכים הפוטנציאליים של ניתוח בקע מפשעתי הוא זיהום, אשר בדרך כלל מתרחש באתר החתך שנוצר במטרה לבצע את הניתוח או לחלופין בתוך חלל הבטן. את התסמינים של זיהום ניתן לזהות כאשר מבחינים באינדיקציות אשר כוללות אדמומיות, נפיחות וכאבים באזור החתך, כמו גם חום וצמרמורות. ניתן לטפל בזיהומים באמצעות אנטיביוטיקה, אך במקרים חמורים הם עשויים לדרוש ניתוח נוסף לניקוי האזור הנגוע.

 

  • נזק עיצבי

סיבוך פוטנציאלי נוסף של ניתוח בקע מפשעתי הוא נזק עצבי. העצבים באזור הבטן עדינים, והם עלולים להיפגע במהלך הניתוח. זה יכול לגרום לחוסר תחושה, עקצוץ או חולשה ברגליים או באזור המפשעה. במקרים מסוימים, הנזק העצבי עשוי להיות זמני, אך במקרים אחרים הוא עשוי להיות קבוע ולהוביל להשלכות משמעותיות על המטופלים אשר עוברים את הניתוח, שיעלה כדי רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי.

 

  • חסימת מעיים בעקבות ניתוח בקע מפשעתי

חסימת מעיים בעקבות ניתוח בקע מפשעתי היא סיבוך חמור שעלול להתרחש אצל חלק מהמטופלים. חסימת מעיים היא מצב שבו המעיים נחסמים, ומונעים מעבר של מזון ופסולת. זה יכול לגרום לכאבי בטן עזים, בחילות, הקאות ועצירות. במקרים חמורים, זה יכול להוביל לסיבוכים מסכני חיים כגון התייבשות, זיהום וניקוב של המעיים.

חסימת מעיים בעקבות ניתוח בקע מפשעתי היא סיבוך נדיר, אך הוא יכול להתרחש אם המנתח פוגע בטעות במעיים במהלך הניתוח או אם הבקע המתוקן נסתם. במקרים מסוימים, החסימה עשויה להיות חלקית, ולאפשר לחלק מהפסולת לעבור דרכה, אך במקרים אחרים היא עשויה להיות מלאה, הדורשת התערבות רפואית דחופה.

 

  • אבחון שגוי של בקע מפשעתי

אבחון שגוי של בקע מפשעתי יכול להוביל למספר סיבוכים חמורים, כולל הגבלת זרימת הדם ונזק לאיברים אחרים. במסגרת כך, אם המצב מאובחן בצורה שגויה, ייתכן שהמטופל לא יקבל את הטיפול המתאים, מה שעלול לגרום לבקע להתגבר ולהפעיל לחץ על הרקמות והאיברים שמסביב.

זה יכול להגביל את זרימת הדם לאזור הפגוע, ולהוביל לנזק לרקמות ולסיבוכים שעלולים לסכן חיים. במקרים חמורים, האבחון השגוי של בקע מפשעתי יכול לגרום גם לנזק לאיברים כמו שלפוחית ​​השתן או המעיים.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

אם מטופל חווה סיבוכים מניתוח בקע מפשעתי שנגרמו מרשלנות או חוסר כשירות של המנתח או צוות רפואי אחר, ייתכן שיש לו עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. עם זאת, לא כל הסיבוכים אשר נגרמים לאור ניתוח זה יסווגו ככאלו העולים כדי תביעה. לשם כך, נדרש להוכיח שלושה פרמטרים מרכזיים:

 

  • הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. כך, הדבר יכול לכלול פגיעה באזורים פנימיים אשר קרובים לאזור הניתוח או לתופעות לוואי אחרות. לצד זאת, נציין כי במקרים בהם הטענה היא כי לא נתנה הסכמה מדעת, אין חובה להוכיח נזק.

 

  • הוכחת התרשלות

כמו שאמרנו, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה רופא סביר היה נוהג.

 

  • הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל. רק בהינתן הוכחת שלושת הפרמטרים הללו, ניתן יהיה לזכות בתביעה ולקבל פיצויים, אשר משתנים בהתאם לפרמטרים משתנים.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי
רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי, אשר נפוץ גם בכינויים "הרניה" ו"קילה", הוא מצב בו רקמה רכה, בדרך כלל קטע מן המעי, נדחף דרך דופן הבטן ויוצר בלט באזור המפשעה. כ-10% מהאוכלוסייה צפויים להתמודד עם מצב זה בימי חייהם.

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי. בין היתר, ניתן לתבוע בגין זיהומים שנוצרו בעקבות הניתוח, פגיעה עצבית, חסימת מעיים ואבחון שגוי שהוביל להחמרת המחלה. עם זאת, מדובר ברשימה פתוחה וקיימים מקרים רבים נוספים שניתן יהיה לתבוע בגינם.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח בקע מפשעתי תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. 

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5