רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם הוא ניתוח משמעותי אשר במסגרתו מסירים את רחם האישה. ניתוח זה מבוצע לרוב במסגרת טיפול במצבים רפואיים מגוונים, אשר כוללים ניסיון למניעת התפשטות מחלת הסרטן, טיפול בכאבים כרוניים ועוד אירועים שונים המשפיעים על הרחם.

בעוד שניתוח כריתת רחם יכול להיות אפשרות טיפול בטוחה ויעילה, הוא עשוי לכלול בתוכו גם סיכונים וסיבוכים משמעותיים. במקרים מסוימים, הסיבוכים אשר נוצרים עשויים להיות כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם. אנחנו כאן כדי להסביר לכם קצת על הניתוח, על הרשלנות הרפואית שלעיתים נגרמת במסגרתו וכן על הפיצויים בהינתן הוכחת רשלנות.

 

קצת על ניתוח לכריתת רחם

ניתוח כריתת רחם מבוצע בדרך כלל לטיפול במגוון מצבים, ביניהם ניתן למצוא:

  • שרירנים ברחם.
  • אנדומטריוזיס.
  • סרטן הרחם.
  • ועוד.

 

הניתוח יכול להתבצע באמצעות מספר גישות שונות, כאשר המרכזית בהן היא הניתוח הלפרוסקופי. עם זאת, ניתן לבחור בשיטות טיפול שונות, בהתאם לאבחון המטופלת והצרכים האישיים שלה. במקרים מסוימים, במהלך ההליך ניתן להסיר גם את השחלות, החצוצרות ואת צוואר הרחם.

 

מצבים בהם סיבוכים בניתוח אינם עולים כדי רשלנות

חשוב לציין שלא כל סיבוך שמתעורר במהלך כריתת רחם או אחריה נובע מרשלנות רפואית. סיבוכים יכולים להתרחש גם כאשר הניתוח מבוצע על ידי מנתח מיומן ומנוסה. במקרים מסוימים, למטופל עלולים להיות מצבים בריאותיים בסיסיים או סיבוכים שלא היו ברורים לפני הניתוח ורופא סביר לא יכל לצפותם מראש.

בנוסף, גוף האדם מורכב מטבעו, ולעיתים עלולים להיווצר סיבוכים עקב גורמים שאינם בשליטת המנתח או הצוות הרפואי ונגרמים לאור נסיבות חיצוניות שלא תלויות בהם. לאור כך, הם אינם עולים כדי רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם.

 

מצבים במסגרתם יכולה להתרחש רשלנות רפואית

ישנן מספר דרכים בהן יכולה להתרחש רשלנות רפואית במהלך או לאחר כריתת רחם. במסגרת כך, ניתן למצוא מספר אירועים אשר בגינם ניתן לתבוע:

 

היעדר הכנה מתאימה

מקרים נוספים של רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם יכולה להיות כאשר הצוות הרפואי לא עומד בתפקידו ולא מכין את המטופלת כראוי לניתוח. במסגרת מקרים אלו ניתן למצוא היעדר הסבר מספק לגבי הסיכונים האפשריים של ההליך, כמו גם אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופלת.

בהתאם, ניתן לבחון אם ההסכמה של המטופלת לביצוע הטיפול הספציפי הזה ניתנו על בסיס מידע מספק ומתוך רצון חופשי. בהתאם, אם יתגלה שלא הוסברו למטופלת הסיכונים בביצוע הניתוח, היא עשויה לקבל פיצויים לאור רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם.

 

פגיעה באיברים אחרים במסגרת הניתוח

קיימות מספר שיטות לביצוע ניתוח כריתת הרחם, אשר דורשות מיומנות רבה. מנתחים הם בני אדם, וכתוצאה מכך עלולות להתרחש טעויות אנוש שיובילו לנזקים משמעותיים למטופלת. כמה טעויות ניתוחיות נפוצות בכריתת רחם כוללות פגיעה באיברים סמוכים, השארת מכשירי ניתוח בתוך המטופלת ועוד. כל אלו, כמובן, הם ברי תביעה וניתן לבקש פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם.

 

נקיטה בגישה שאינה מתאימה למטופלת הספציפית

כאמור, הניתוח הנפוץ ביותר הוא כריתת רחם בניתוח הנעשה בשיטה הלפרוסקופית. במסגרת שיטה זו, מבצעים מספר חתכים קטנים בדופן הבטן ודרכם מחדירים מצלמות מיקרוסקופיות אשר מחוברות למסך, באמצעותו ניתן לראות את חלל הבטן ולבצע את הניתוח, תוך אפשרות ויזואלית מלאה. עם זאת, קיימות שיטות אחרות אשר כוללת כריתה בשיטה בטנית או כריתה בשיטה וגינאלית, אשר מצריכות פרוצדורה שונה.

קיימים מקרים בהם רופאים לא מאבחנים נכון את המטופלת וכתוצאה מכך בוחרים בסוג טיפול מסוים אשר יכול להשפיע לרעה. למשל, בחירה בניתוח לפרוסקופי למרות שסוג הרחם של האישה הוא גדול מדי או שהוא מצוי במיקום לא מתאים בחלל הגוף שמקשה על הניתוח ועלול להוביל לפגיעה באיברים אחרים.

 

הפרוצדורה להוכחת רשלנות רפואית בכריתת הרחם

בין אם מדובר ברשלנות רפואית בכריתת רחם, או ברשלנות רפואית אשר נגרמת בתחומים אחרים, ההוכחה צריכה לכלול מאפיינים דומים. בהתאם, יש להוכיח שלושה דברים מרכזיים:

 

הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופלת נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלה. כך, הדבר יכול לכלול פגיעה באזורים פנימיים אשר קרובים לרחם או תופעות לוואי אשר עשויות להיות תחושת כאב כאשר מבצעים יחסי מין, הקדמת גיל הבלות ועוד. לצד זאת, נציין כי במקרים בהם הטענה היא כי לא נתנה הסכמה מדעת, אין חובה להוכיח נזק.

 

הוכחת התרשלות

כמו שאמרנו, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה רופא סביר היה נוהג.

 

הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופלת.

 

פיצוי בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

גובה הפיצוי אשר מתקבל תלוי בנסיבות המקרה, בדומה למקרי רשלנות משפטית נוספים ורבים. במסגרת שקילת גובה הפיצויים, נלקחים מספר פרמטרים בחשבון, אשר כוללים את מידת הפגיעה של המטופלת, השלכות הרשלנות על הבריאות שלה והתפקוד שלה במהלך חיה, מידת הכאבים אשר נגרמו לה, האם הנזק הוביל חלילה להידרדרות משמעותית יותר ואף למוות ועוד.

לאור כך, לא ניתן להגדיר מראש את הפיצוי אשר ינתן למטופלת אשר תובעת בגין רשלנות רפואית, אך ניתן בוודאי להגיד כי הוא יכול לנוע בטווח אשר ישפה אותה על הפגיעות שנגרמו לה, לצד פיצויים אפשריים בגין עוגמת נפש.

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם
רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם. במסגרת המאמר הוצגו מספר אפשרויות אשר כוללות רשלנות בבחירת שיטת הניתוח, פגיעה באיברים אחרים הסמוכים לרחם ואף היעדר הסכמה מדעת לאור אי מסירת פרטים חשובים.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם יש להוכיח שלושה דברים מרכזיים, אשר כוללים את הזנק שנגרם לכן, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא ניתן לקבוע מראש את גובה הפיצויים בגין רשלנות רפואית. לשם כך, נדרש לקחת בחשבון פרמטרים רבים אשר כוללים את מידת הנזק, ההשלכות על החיים של המטופלת, עוגמת הנפש שנגרמה לה ומידת הסבל לו הנזק הוביל.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח כריתת רחם יהווה רשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר הרופא הסביר לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. 

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5