רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

אם אתם או אדם אהוב לכם סבלתם מנזק עקב רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, ייתכן שאתם מרגישים מוצפים, מתוסכלים ולא בטוחים מה לעשות הלאה. חשוב לזכור שיש לכם זכויות ואפשרויות, ויש צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי לבקש צדק ופיצוי על הפציעות והנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהרשלנות.

במאמר זה, נסקור כמה מהדרכים בהן תוכל לנקוט בפעולה אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית במהלך ניתוח לייזר עיניים.

 

מה הסיבות לעשות ניתוח לייזר להסרת משקפיים?

ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא דרך פופולרית ויעילה לתיקון בעיות ראייה ולהפחית או לבטל את הצורך במשקפיים או עדשות מגע. ההליך כולל שימוש בלייזר כדי לעצב מחדש את הקרנית, המשטח הקדמי הצלול של העין, כדי למקד את האור בצורה מדויקת יותר על הרשתית. ישנן מספר סיבות מדוע אנשים עשויים לבחור לעבור ניתוח לייזר בעיניים:

  • לשפר את הראייה.
  • להפחית או לבטל את הצורך במשקפיים או עדשות מגע.
  • פתרון אנשים הפעילים בספורט או בפעילויות אחרות שמשקפיים או עדשות מגע עלולות להפריע להם.
  • שיפור המראה, שכן אנשים רבים מוצאים שמשקפיים או עדשות מגע לא נוחות או לא מחמיאות.
  • ניתוח עיניים בלייזר יכול גם לשפר את ההערכה העצמית והביטחון, מכיוון שאנשים עשויים להרגיש יותר בנוח ובטוח במראה שלהם לאחר ההליך.

 

סוגי ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים

ניתוח עיניים בלייזר הוא סוג של ניתוח המשמש לתיקון בעיות ראייה אשר כוללות קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה. ישנם מספר סוגים שונים של ניתוחי עיניים בלייזר, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. להלן טבלה המציגה כמה מהנהלים השונים ואת היתרונות והחסרונות הקשורים אליהם:

תהליך יתרונות חסרונות
LASIK זמן החלמה מהיר יותר יובש משמעותי בעין ו/או בהיקות יתר בעין.
PRK בטוח יותר עבור אנשים עם קרניות דקות זמן החלמה ארוך יותר, אי נוחות
LASEK בטוח יותר עבור אנשים עם קרניות דקות זמן החלמה ארוך יותר, אי נוחות
SMILE פחות סיכון ליובש בעין תופעות לוואי חזותיות, לא ניתן לבצע באנשים בעלי מספרים גבוהים

כאמור, לכל סוג ניתוח יש יתרונות וחסרונות משלו, והאופציה הטובה ביותר עבורכם תהיה תלויה בצרכים ובנסיבות האישיות שלכם. חשוב לדון באפשרויות שלכם עם ספק שירותי בריאות מוסמך כדי לקבוע איזה הליך הוא הטוב ביותר עבורכם ולהימנע ממקרים של רשלנות ותוצאות לא אופטימליות.

 

מקרי רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

קיימים מספר רב של מקרים אשר יכולים להיגרם במסגרת ניתוח לייזר להסרת משקפיים, אשר ניתן לתבוע בגינם על רשלנות רפואית. במסגרת כך, ניתן למצוא בין היתר:

 

תיקון יתר או תת תיקון

תופעה זו אינה נדירה והיא מתרחשת כאשר הלייזר אינו מעצב מחדש את הקרנית כראוי, וכתוצאה מכך הראייה נעשית חלשה מדי או חזקה מדי, דבר אשר מהווה הרעה מהמצב טרם הניתוח. זה יכול להוביל לבעיות ראייה מתמשכות ולצורך בניתוח נוסף או התערבויות אחרות.

 

שיבוש בראייה (טשטוש, ראיית "הילה" ועוד)

יכולים להתרחש מצבים במסגרתם המטופל חווה עיוותים חזותיים, כגון ראיית כפולה של דמויות ואובייקטים או הילות שנוצרות סביב אורות. זה יכול לגרום לאי נוחות וקושי בראייה בלילה או בתנאי תאורה חלשים.

 

עין יבשה

זה יכול להתרחש אם הלייזר פוגע בבלוטת הדמעות, מה שמוביל ליובש ואי נוחות בעין. הדבר עלול להוביל לאי נוחות מתמשכת ולצורך בטיפול נוסף, כגון שימוש בטיפות עיניים או משחות.

 

זיהום

זיהומים יכולים להתרחש אם מכשירי הניתוח לא טופלו כראוי או שלא ביצעו עבורם חיטוי במידה מספקת. זה יכול להוביל לסיבוכים רציניים, כולל דלקת, צלקות ואובדן ראייה. קיימות עוד מספר רחב של תופעות שעשויות להיווצר כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, ויש להתייעץ עם גורם מומחה לגבי כל אחת מהתופעות.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית

חשוב לציין שההתרחשות של כל אחת מהצורות הפוטנציאליות הללו של רשלנות רפואית אינה אומרת בהכרח שהמנתח או אנשי מקצוע רפואיים אחרים המעורבים התרשלו. עם זאת, אם אתם סבורים שהטיפול שקיבלתם נפל מתחת לסטנדרט הטיפול הנדרש בקהילה הרפואית, ייתכן שתהיה לכם תביעה בגין רשלנות רפואית. לשם כך, עליכם להוכיח שלושה דברים:

 

הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. הדבר יכול להתבטא בכל נזק שהוא אשר אתם סבורים שנגרם לכם כתוצאה מהניתוח, אשר יכול לכלול נזקים כגון צלקות, זיהום ועוד.

 

הוכחת התרשלות

כאמור, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במהלך הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה "רופא סביר" היה נוהג.

 

הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

בישראל, גובה הפיצויים הנפסקים בתיקי רשלנות רפואית, לרבות כאלה הכרוכים בניתוח לייזר להסרת משקפיים, נקבע על בסיס כל מקרה לגופו. גובה הפיצוי שנפסק עשוי להיות תלוי במגוון גורמים, כגון חומרת הפגיעה או הנזק שנגרם למטופל, היקף הרשלנות הרפואית והשפעת הפגיעה או הנזק על איכות חייו של המטופל.

הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית עשויים לכלול:

  • הוצאות רפואיות – ניתן לפסוק למטופל פיצוי בגין עלות הטיפול הרפואי, לרבות אשפוז, ניתוחים, תרופות ושיקום.
  • הפסדי שכר – אם החולה אינו מסוגל לעבוד עקב הפגיעה או הנזק שנגרם לו כתוצאה מרשלנות רפואית, ניתן לפסוק לו פיצויים בגין הפסדי שכר.
  • כאב וסבל – ניתן לפסוק למטופל פיצוי בגין כאב פיזי, סבל רגשי ושאר צורות נזקים לא כלכליים.
  • ועוד.

 

ראוי לציין כי גובה הפיצוי הנפסק בתיקי רשלנות רפואית בישראל עשוי להשתנות משמעותית ממקרה למקרה.

 

הליך התביעה ברשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

חשוב לציין כי תביעות רשלנות רפואית עשויות להיות מורכבות ודורשות זמן רב, ולעתים קרובות הן מצריכות עדות של עדים מומחים כדי לקבוע את רמת הטיפול שהרופא היה צריך להעניק. אם אתם מאמינים כי אתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות רפואית ביחס לניתוח לייזר להסרת משקפיים, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי כדי לבחון את האפשרויות ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים
רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים. בין היתר, היעדר חיטוי של מכשירי הניתוח, ניתוח רשלני שמוביל לפגיעה בבלוטת הדמעות ועוד. 

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח לייזר להסרת משקפיים תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

כשמדובר ברשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, אין גובה אחיד וגובה הפיצוי יחושב בהתאם למספר פרמטרים כגון היקף הנזק, המשמעות וההשלכות של הנזק על חייו של המטופל, האם המטופל הפסיד ימי עבודה או שנפגעה יכולתו לעבוד ולהשתכר ועוד והפיצוי יקבע בהתאם. 

 

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5