רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך לידה אשר נשים רבות עוברות, הן כאלה אשר מתוכננות לכך לאור מצבן הרפואי או סיבות אחרות, אך הן במקרים בהם יש סיבוכי לידה כך שההליך המומלץ לבחור בו הוא ניתוח קיסרי. באם נגרם לכן נזק שלא אמור לקרות כתוצאה מניתוח קיסרי, יכול להיות שבטיפול בכן הייתה מעורבת רשלנות רפואית וזכותכן לתבוע את מי שטיפל בכן ולדרוש פיצויים.

 

רשלנות רפואית

תחילה, עליכן להכיר את המושג רשלנות רפואית. מבלי קשר לתחום הרפואה, רשלנות היא ביצוע הליך מסוים מבלי לנהוג במידת זהירות מספקת או מבלי לתת תשומת לב מספקת להליך שמבוצע. רשלנות יכולה להיות מצד כל מיני אנשי מקצוע כדוגמת עובדי בניין וכאשר היא מבוצעת על ידי צוותים רפואיים כדוגמת רופאים, אחיות או מגישי עזרה ראשונה, היא נחשבת רשלנות רפואית.

 

ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך אשר מטרתו להוציא את התינוק מהרחם של האם. כאמור, ניתוח קיסרי יכול להיקבע מראש כדרך הלידה של התינוק, או שהצורך בו מתעורר לאור סיבוכים או בעיות במהלך או סמוך ללידה. בגלל שהוא מאוד נפוץ נהוג לטעות ולא להבין כי מדובר בניתוח של ממש עם תקופת החלמה וסיבוכים אפשריים, אך במיוחד בהקשרי רשלנות רפואית מומלץ לזכור זאת.

הכנות לניתוח

בגלל שבסופו של דבר מדובר בניתוח לכל דבר ועניין, יש לו גם הכנות שנדרשת האישה לעשות טרם ביצועו. גם אם הניתוח קורה באופן מפתיע יש להשתדל ככל האפשר לבצע את ההכנות במלואן. כמובן שנדרש מהרופאים המטפלים לדעת מה הן ההכנות ולדאוג שהן יקרו, אי עמידה בהן יכולה לגרום לנזק לאישה וזאת גם יכול להיות מוגדר כרשלנות רפואית בניתוח קיסרי.

  • צום – טרם ביצוע הניתוח נדרשת האישה להיות בצום של לפחות שש שעות. זאת חשוב שיהיה רלוונטי גם במקרים שהניתוח נקבע באופן מפתיע ובמיוחד כאשר הוא מתוכנן לזמן מסוים.
  • נטילת תרופה – עוד טרם הניתוח, על מנת למנוע נזק שייוצר כתוצאה מהקאה ומשאיפת מיצי הקיבה. התרופה היא בעצם סותרת חומצה כדי לטפל במקרה של כניסת חומצה לריאות.
  • עירוי – בדומה לניתוחים אחרים, טרם ובמהלך הניתוח, תחובר האישה לעירוי אשר גם יעביר וישמור על הנוזלים בגוף שלה אך גם משמש להזרקת חומר הרדמה במקרה הצורך או תרופות רלוונטיות.
  • הכנות נוספות – למעט עירוי ותרופה למניעת חומציות, ישנן הכנות נוספות המותאמות לכל אישה, בקרבה לניתוח חשוב שיוסבר לך על כולן ויתרה מכך, שהן באמת יקרו על ידי הצוות המנתח.

 

הרדמה

ניתוח קיסרי מבוצע בהרדמה אזורית או בהרדמה כללית, הליך הרדמה שגוי אשר גרם לנזק גם יכול להוות גורם למקרה של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי. תפקידו של הצוות המטפל לקבוע את סוג ההרדמה ולבצע אותה כראוי, על כן, חשוב שהרופא ישאב ממך כל פרט שרלוונטי לקביעת סוג ההרדמה ובאופן כללי להכנתך לניתוח ולטיפול בך במהלך הניתוח ואחריו.

 

הניתוח הקיסרי

בשלב זה, של הניתוח ממש, יכולים להתרחש הרבה דברים בלתי צפויים אך גם הרבה דברים מסוכנים אך צפויים. תפקידו של הצוות המטפל לזהות כל נזק או חשד לנזק ולהתייחס לכך במידת החומרה והתכיפות הנדרשת. עילה לרשלנות רפואית בניתוח קיסרי תהיה במקרה בו לא זוהה הנזק או שהוא לא טופל כראוי מה שגרם לנזק אצל המנותחת, נזק שלפעמים גם יכול להיות בלתי הפיך.

 

התאוששות

בסמוך לסיום הניתוח תשלח היולדת להתאוששות שתתחיל מהוצאת הצנתר מהשלפוחית ובהמתנה של כמה שעות טרם המעבר למחלקת יולדות. כמובן שסביר כי בשלב ההתאוששות תחוש היולדת כאבים באזור הניתוח ותסמינים נוספים של אחרי ניתוח כמו הקאות. בשלב זה נדרש מהצוות הרפואי להנחות את היולדת מה כדאי לעשות ומה אסור, במידה ולא יינתנו ההוראות המתאימות למצבה של היולדת יכול להיגרם לה נזק.

 

החלמה

לאחר הניתוח יש זמן התאוששות ולאחריו שלב ההחלמה. יכול להיות כי יופיעו כמה תסמינים לאחר הניתוח שהם צפויים ונפוצים, אך יכול להיות כי דווקא יופיעו תסמינים של התדרדרות במצב, תסמינים שעל הצוות הרפואי לגלות בזמן ולטפל בהם לפי הצורך. כמובן שיש גם לטפל בחתך שנעשה כחלק מהניתוח כולל התייחסות לתפרים ולהוצאתם. כל אלו כמובן, באחריות הצוות המטפל.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

ההחלטה כיצד להתקדם עם הידיעה כי הייתן חשופות לרשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי היא שלכן, אך חשוב שתדעו כי ישנה האפשרות לבחור לתבוע את מי שביצע את הניתוח ולדרוש ממנו פיצויים. בהחלט יכול להיות כי כל ההליך והתביעה יישארו מחוץ לכותלי בית המשפט והסיפור יסתיים בעסקה, אך המטרה של עורך הדין שלכן חייבת להיות להשיג לכן פיצויים לפי מה שמגיע לכן.

 

בין נזק לרשלנות רפואית

חשוב להבין כי לא כל נזק או פגיעה מניתוח קיסרי הוא רשלנות רפואית בניתוח קיסרי אשר אפשר לתבוע פיצויים בגינו. אך כל נזק מניתוח קיסרי צריך לעורר חשד שאכן הצוות המטפל לא נהג בזהירות מספקת. באם לא קיבלתם הסבר מספק או משכנע על הנזק שנגרם לכם, תוכלו להתייעץ עם גורם חיצוני אשר יבחן את כל ההליך שבוצע בכם וימליץ האם הייתה רשלנות רפואית בהליך.

 

לתבוע או לא לתבוע?

בסופו של דבר, על השאלה האם לתבוע את הצוות הרפואי אשר ביצע את הניתוח וטיפל בכן בהקשרו, תצטרכו לענות בעצמכן בייעוץ עם הקרובים שלכן. חשוב שכחלק מההחלטה תבינו לעומק מה בדיוק קרה ובגין מה אתן תובעות כדי. סביר כי גם לחומרת הנזק שנגרם תהיה משקל בהחלטה שלכם אך חשוב גם להבין האם יש לתביעה בכלל סיכוי והאם באמת היה אפשר למנוע את הנזק.

 

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

תיארנו מוקדם יותר שלבים במהלכו של ניתוח קיסרי, הכנות, הרדמה והניתוח עצמו. באם בכל אחד מהשלבים בתוארו, או באופן כללי גם במהלך ההיריון לצורך העניין, נגרם לכם נזק כתוצאה מחוסר תשומת לב או מטעות שהיה ניתן למנוע אשר ביצע הצוות הרפואי, יכול להיות שמדובר במקרה של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי ויש מה לעשות עם זה. תוכלו לבחור לגשת להליך משפטי ולתבוע את מי שגרם לכם לכך.

 

עורך דין רשלנות רפואית

כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית, עורך דין לענייני רשלנות רפואית הוא מי שצריך ללוות אתכם. לא מומלץ לגשת להליך מסוג זה לבדכם, בדומה לכל הליך משפטי אחר אשר נעזרים בו בעורך דין מתאים. כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו אשר יציג הבנה בתחום, ניסיון ומקצועיות. בסופו של דבר, נגרם לכם נזק ואתם רוצים לקבל את מה שמגיע לכם כדי להתמודד עם כך.

 

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עשויה לבוא לידי ביטוי בכל אחד משלבי הניתוח אך חשוב לזכור כי לא כל נזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. במידה ואכן ניתן להוכיח כי הנזק נגרם מכך, יכולה היולדת לבחור לתבוע את האחראים לנזק שנגרם לה ולדרוש פיצויים בגין כך. כמובן שלצורך כך דרוש עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתחום שילווה את היולדת בהליך וינחה מה לעשות בכל שלב.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5