רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

קיצור קיבה או ניתוח בריאטרי הוא ניתוח אשר נועד לטפל בסוגיית השמנת היתר. אמנם הליך זה יכול להיות יעיל, אך חשוב להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאלים אשר עלולים להיגרם בביצועו, כולל האפשרות של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית עשויה להתרחש כאשר איש מקצוע אינו מספק רמת טיפול נאותה וגורם נזק למטופל.

במאמר זה נבדוק את הדרכים בהן יכולה להתרחש רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיצור קיבה, ומה ניתן לעשות במידה שחוויתם טיפול רפואי רשלני במסגרת ההליך אותו עברתם.

 

ניתוח קיצור קיבה והגורמים לו

ניתוח קיצור קיבה הוא סוג של ניתוח הרזיה המבוצע לאנשים הסובלים מהשמנת יתר חמורה ולא הצליחו להגיע לירידה משמעותית במשקל באמצעות תזונה ופעילות גופנית בלבד. מטרת הניתוח היא לעזור לאנשים להגיע לירידה במשקל לטווח ארוך ולשפר את בריאותם הכללית. ישנם מספר סוגים שונים של ניתוחי קיצור קיבה, אשר כוללים כולל מעקף קיבה, רצועת קיבה מתכווננת לפרוסקופית (LAGB) וכריתת קיבה בשרוול.

ישנן מספר סיבות מדוע אנשים עשויים להזדקק לניתוח קיצור קיבה:

  • שיפור בריאות כללי – השמנת יתר חמורה קשורה למספר מצבים בריאותיים חמורים, כולל סוכרת מסוג 2, לחץ דם גבוה, מחלות לב ודום נשימה בשינה. על ידי השגת ירידה משמעותית במשקל באמצעות ניתוח בריאטרי, אנשים יכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון שלהם לפתח בעיות בריאות אלו ואחרות.
  • שיפור איכות חיים – השמנת יתר עלולה להקשות על ביצוע פעולות יומיומיות, כגון הליכה, עלייה במדרגות או השתתפות בספורט. זה יכול גם להוביל לבידוד חברתי ולאפליה. על ידי ירידה במשקל באמצעות ניתוח בריאטרי, אנשים עשויים להיות מסוגלים לשפר את הניידות, ההערכה העצמית וההנאה הכללית שלהם מהחיים.
  • שיקולים כלכליים – מצבים הקשורים להשמנה, כגון סוכרת ומחלות לב, עלולים להיות יקרים לטיפול ולניהול. על ידי השגת ירידה משמעותית במשקל באמצעות ניתוח בריאטרי, אנשים עשויים להיות מסוגלים להפחית את עלויות הבריאות שלהם ולשפר את היציבות הפיננסית שלהם.

 

דוגמאות לרשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

ישנם מספר גורמים משמעותי שיכול ללמד כי התקיימה רשלנות במקרה הספציפי שלכם. זאת, כולל זיהומים, שכיחת ציוד רפואי בתוך גופכם ועוד. עם זאת, ישנם מספר מקרים ספציפיים הקשורים באופן ישיר לתוצאה הניתוח:

 

  • דליפה במקום הניתוח

במידה שהמנתח מתרשל בסגירת מקום החתך כראוי, יכולה להתרחש דליפה במקום הניתוח. זה יכול להוביל לזיהום וסיבוכים אחרים. זה יכול להיגרם על ידי טכניקה לא נכונה במהלך הניתוח, היגיינה לקויה או אי טיפול נאות במקום הניתוח לאחר הניתוח.

 

  • חסימת מעיים

חסימת המעיים עשויה להתרחש אם המנתח פוגע בטעות במעי הדק במהלך הניתוח. זה יכול להוביל לכאבי בטן, בחילות, הקאות ועצירות. הסיבות לחסימות במעיים נובעות לרוב מרשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה אשר נגרמות כתוצאה משימוש בטכניקה לא נכונה במהלך הניתוח או אי אבחון וטיפול נכון במצב הרפואי שלכם.

 

  • היווצרות סטומה

מתרחשת כאשר הפתח בין הקיבה למעי הדק מצטמצם, מה שעלול להוביל לקושי בבליעה ולתת תזונה. זה יכול להיגרם מהיווצרות רקמת צלקת או שינויי רקמה אחרים במקום הניתוח, שעשויים להתרחש לאור רשלנות של הצוות הרפואי.

 

לכל אלו מתלווים עוד מקרים רבים אשר מובילים למסקנה כי התבצעה רשלנות בניתוח שלכם אשר הוביל לנזק ודרש טיפול רפואי נוסף לצד אי נוחות כללית ומשמעותית שיכלה להימנע במידה שההליך היה מתבצע באופן ראוי.

 

הוכחת הרשלנות הרפואית בניתוח קיצור קיבה

חשוב לציין שההתרחשות של כל אחת מהצורות הפוטנציאליות הללו של רשלנות רפואית אינה אומרת בהכרח שהמנתח או אנשי מקצוע רפואיים אחרים המעורבים התרשלו. עם זאת, אם אתם סבורים שהטיפול שקיבלתם נפל מתחת לסטנדרט הטיפול הנדרש בקהילה הרפואית, ייתכן שתהיה לכם תביעה בגין רשלנות רפואית. לשם כך, עליכם להוכיח שלושה דברים:

 

  • הוכחת נזק

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה, יש צורך להוכיח שכתוצאה מהניתוח נגרם למטופל נזק, בהתאם למקרה הספציפי שלו. הדבר יכול להתבטא בכל נזק שהוא אשר אתם סבורים שנגרם לכם כתוצאה מהניתוח, אשר יכול לכלול נזקים כגון צלקות, זיהום ועוד.

 

  • הוכחת התרשלות

כאמור, לא תמיד עצם העובדה שניתוח כשל מלמד על כך שהיתה רשלנות רפואית. לכן, במסגרת התביעה תדרשו להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו במסגרת תפקידם במהלך הניתוח ולהצביע על כך שההתנהגות שלהם לא היתה תואמת להתנהגות בה "רופא סביר" היה נוהג.

 

  • הוכחת קשר סיבתי

הרכיב האחרון שצריך להוכיח הוא הקשר בין הרשלנות של הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לכך שנגרם הנזק המדובר. במילים אחרות, נדרש להוכיח שאילולא התרשלות האנשים המוזכרים לעיל, לא היה נגרם הנזק למטופל.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

בישראל, גובה הפיצויים הנפסקים בתיקי רשלנות רפואית, לרבות כאלה הכרוכים בניתוח קיצור קיבה, נקבע על בסיס כל מקרה לגופו. גובה הפיצוי שנפסק עשוי להיות תלוי במגוון גורמים, כגון חומרת הפגיעה או הנזק שנגרם למטופל, היקף הרשלנות הרפואית והשפעת הפגיעה או הנזק על איכות חייו של המטופל.

הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית עשויים לכלול:

  • הוצאות רפואיות – ניתן לפסוק למטופל פיצוי בגין עלות הטיפול הרפואי, לרבות אשפוז, ניתוחים, תרופות ושיקום.
  • הפסדי שכר – אם החולה אינו מסוגל לעבוד עקב הפגיעה או הנזק שנגרם לו כתוצאה מרשלנות רפואית, ניתן לפסוק לו פיצויים בגין הפסדי שכר.
  • כאב וסבל – ניתן לפסוק למטופל פיצוי בגין כאב פיזי, סבל רגשי ושאר צורות נזקים לא כלכליים.
  • ועוד.

 

ראוי לציין כי גובה הפיצוי הנפסק בתיקי רשלנות רפואית בישראל עשוי להשתנות משמעותית ממקרה למקרה.

 

הליך התביעה ברשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

חשוב לציין כי תביעות רשלנות רפואית עשויות להיות מורכבות ודורשות זמן רב, ולעתים קרובות הן מצריכות עדות של עדים מומחים כדי לקבוע את רמת הטיפול שהרופא היה צריך להעניק. אם אתם מאמינים כי אתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות רפואית ביחס לניתוח קיצור קיבה, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי כדי לבחון את האפשרויות ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה
רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

קיימים מספר רב של מקרים אשר עשויים לאפשר לכם לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה. בין היתר, דליפה במקום הניתוח, חסימת מעיים, זיהומים ועוד.

כאשר רוצים להוכיח רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה, יש להוכיח שלושה אלמנטים מרכזיים, אשר כוללים: את הזנק שנגרם למטופלים, הוכחת הרשלנות של הצוות הרפואי וכן הצגת הקשר בין הרשלנות של הצוות לבין הנזק המדובר. בהינתן הוכחת נתונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים.

לא כל פגיעה שנובעת מניתוח קיצור קיבה תחשב לרשלנות רפואית. לעיתים, יש מקרים אשר "הרופא הסביר" לא יכל לצפותם. למשל, מצב בריאותי אשר מקשה על ביצוע הניתוח אשר לא היה ידוע ולא יכל להיות ידוע לפני כן. כל זאת, בהתאם למקרה הנתון.

כשמדובר ברשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה, אין גובה אחיד וגובה הפיצוי יחושב בהתאם למספר פרמטרים כגון היקף הנזק, המשמעות וההשלכות של הנזק על חייו של המטופל, האם המטופל הפסיד ימי עבודה או שנפגעה יכולתו לעבוד ולהשתכר ועוד והפיצוי יקבע בהתאם. 

 

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5