רשלנות רפואית בשבץ מוחי

שבץ מוחי הוא לא דבר מתוכנן ולעיתים גם מאוד קשה להציל את המצב לאחר שהוא כבר מתרחש כך שהוא עשוי להשאיר נזק משמעותי אצל המטופל, אפילו כזה שיהיה בלתי הפיך. בכל מקרה, תפקידו של הצוות הרפואי המטפל בהליך לפעול בצורה זהירה ומקצועית על מנת להתמודד עם ההשלכות של השבץ. במקרים בהם לא תהיה זאת ההתנהגות של הצוות הרפואי, יכול להיות כי מדובר ברשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא חלק מדיני נזיקין והיא מוגדרת כהתנהגות או מצב בו איש צוות רפואי לא נקט את הזהירות הסבירה המספקת וגרם לנזק אצל מטופל. כמובן שנזק יכול להיגרם בכל הליך רפואי בשל שהגוף לא תמיד צפוי במיוחד במקרים מסובכים כדוגמת שבץ מוחי, אך הנזק יהיה תוצר של רשלנות במקרים בהם אדם אחר היה נוקט פעולה אחרת, או היה שם לב למשהו שהיה מונע את הנזק ושהמטפל פספס בהליך.

רשלנות רפואית בחוק הישראלי

כאמור, רשלנות רפואית היא חלק מדיני נזיקין והיא מוגדרת בחוק הישראלי כך שאפשר לתבוע בגינה ובמקרים חריגים גם הנאשם נושא באחריות פלילית וצפוי לקבל עונש מעבר לפיצויים בעבור התובע. כל המקרים של רשלנות רפואית הם מאוד רגישים לאור העודה כי הצוות הרפואי תמיד רוצה בטובת המטופל ואם נגרם לו נזק זאת לא היה במכוון. אין משמעות לכוונה ולרצון של הצוות, ואם הם נהגו ברשלנות, גם אם לא רצו לגרום את הנזק, אם נושאים באחריות.

שבץ מוחי

על מנת להבין יותר לעומק היכן יכולה להיות רשלנות רפואית בשבץ מוחי, נפרט יותר על אירוע שבץ מוחי. באופן כללי שבץ מוחי יכול להיגרם מקריש דם אשר מפריע לדם לזרום לתוך המוח או שממש דולף דם מכלי דם בתוך המוח לאור לחץ דם או איזה שהוא פגם במוח. בכל מקרה, מחסור בדם או דליפת דם, עשויים לגרום לאירוע במוח אשר ידוע בשם שבץ מוחי.

אבחון שבץ מוחי

כנראה כי שבץ מוחי הוא אחד מהאירועים הרפואיים אשר דורשים את האבחנה המהירה ביותר. מכיוון שככל שעובר יותר זמן, המוח לא מקבל מספיק דם באופן ממושך והנזק אשר ייגרם לאחר מכן עשוי להיות הרבה יותר חמור מאשר איך שהאירוע היה יכול להסתיים. ישנם כמה דרכים לאבחן שבץ מוחי אשר חשוב שכל אחד יכיר, אך בסופו של דבר, תפקידו של הצוות הרפואי לקבוע כי אכן מדובר בשבץ מוחי ולהפנות מידית לטיפול מתאים.

  1. חולשה בגפיים
  2. קשיים בדיבור
  3. קשיים בהליכה

 

טיפול באירוע מוחי

כאשר מזהים סימנים לשבץ יש להגיע כמה שיותר מהר לבית החולים על מנת שיוכלו הרופאים לטפל בחווה השבץ ולהציל את מצבו. ההחלטה באיזה הליך לבחור במהלך הטיפול תלויה באבחון של סיבת השבץ וחומרת המצב של המטופל. כאן יכולה להיות רשלנות רפואית בשבץ מוחי במקרה בו הצוות אבחן בצורה שגויה את הסיבה לשבץ ובהמשך גם טיפל בצורה שגויה, באם היה ניתן לאבחן בצורה נכונה עם יותר זהירות או תשומת לב.

  • המסת קריש הדם – במקרים בהם השבץ אכן נגרם כתוצאה מקריש דם נדרש להמיס אותו על מנת שהדם יוכל לזרום כקודם למוח.
  • פתיחת כלי הדם – במקרים בהם יש כלי דם סתום אשר לא מאפשר את המשך מעבר הדם, יכול להיות כי יהיה צורך בהמשך טיפול מעבר להמסת הקריש כדוגמת צנתור. כאן יש משמעות חשובה לתזמון של ההליך בהקשר הנזק.
  • אשפוז והתאוששות – לאחר התייצבות מצבו של המטופל, נדרש להבין אילו ואם בכלל, נותרו לו נזקים ומגבלות להמשך חייו. כאן נדרש מהרופאים לסייע בהתרגלות ובהבנה של המגבלות החדשות.

 

אירוע מוחי חולף

רובנו ודאי מכירים את השבץ המוחי אשר מתחיל בתסמינים ומתפתח לאירוע מוחי משמעותי המצריך הגעה לבית חולים. אך לעיתים, לא כך הדבר וישנם גם אירועים מוחיים חולפים החשובים לא פחות לאבחון ולטיפול בעקבותיהם. אירוח מוחי חולף דומה בתסמיניו לשבץ מוחי אך הוא מתמשך מעט זמן וחולף מבלי להותיר נזק הנראה לעין. למרות שהוא חולף, חשוב מאוד לזהות אותו שכן הוא יכול לרמוז על שבץ מוחי משמעותי שיהיה בהמשך ובהתאם למנוע אותו.

 

רשלנות רפואית בשבץ מוחי

על פי הגדרת הרשלנות הרפואית ועל פי ההליכים והנקודות המרכזיות בשבץ מוחי, בכל מקרה בו הצוות הרפואי לא נקט זהירות מספקת וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל, או לא נמנע נזק שהיה ניתן למנוע. יכול מאוד להיות כי הצוות הרפואי נהג ברשלנות רפואית והוא חשוף לתביעה בגין כך. לא תמיד כל כך פשוט לזהות רשלנות רפואית ולהבין שכך הדבר, אך במידה ואתם חושדים בכך, המשיכו עם המחשבה הזאת לאיש מקצוע ואולי תגלו שיש לכם דרך לקבל הרבה פיצויים.

 

הוכחת רשלנות רפואית בשבץ מוחי

להוכיח כי הייתה רשלנות רפואית הוא חלק משמעותי מהגשת תביעה ומניהולה אל מול איזה שהוא גורם רפואי אשר אחראי על הנזק שנגרם ונהג ברשלנות. גם אם ברור לכל כי הייתה רשלנות, בדומה לכל הליך משפטי אחר, נדרשת ההוכחה כי זאת אכן קרה. לצורך כך, תצטרכו חוות דעת של איש מקצוע כדוגמת רופא אשר יוכל לבחון את כל ההליך בוצע ולהמליץ האם אכן היה ניתן למנוע את הנזק בהתאם לנסיבות המקרה או לפחות להוריד את דרגת החומרה שלו.

 

נזק משבץ? בדקו אפשרות של רשלנות

בגלל שמדובר במוח שהוא איבר מאוד חיוני ורגיש, כל דקה משמעותית בהקשר טיפול בשבץ מוחי ובטח בהקשר של מניעת שבץ מוחי לאחר זיהוי של אירועים מוחיים חולפים טרם הופעתו של האירוע המוחי הגדול. על כן, באם נותרתם עם נזק משמעותי משבץ מוחי, או אפילו אם זאת קרה לקרוב משפחה שלכם, כדאי שתבררו האם יש לרופאים אחריות בכך והאם היה ניתן למנוע לפחות את חומרת הנזק ולקבל פיצויים בגין כך.

 

תובעים עם עורך דין

מדובר בהנחה מאוד בסיסית שברורה לכולם אך חשוב שתדעו שרשלנות רפואית, למרות שהיא קשורה לבית חולים וכביכול אין אחריות פלילית במקרה, היא בהחלט עילה לתביעה. על כן, אתם נדרשים לבחור לכם עורך דין רשלנות רפואית אשר יהיה זה שיוביל עבורכם את תהליך התביעה אל מול האחראים בנזק. רשלנות רפואית בשבץ מוחי יכולה להיגרם על ידי כל אחד ממי שטיפל בכם במהלך האירוע, וגם באלו אשר פספסו את הסימנים לאירוע מוחי עתידי.

  1. רופא המשפחה שלכם
  2. הרופא המנתח
  3. צוות רפואי שלם שטיפל בכם
  4. המוסד הרפואי בו טופלתם

 

רשלנות רפואית בשבץ מוחי יכולה להיות בכל אחד מהשלבים המתקשרים לשבץ כדוגמת אירועים מוחיים חולפים, אבחון שבץ וטיפולו כמה שיותר מהר. אמנם מכל שבץ יכול להיגרם נזק, אך באם נגרם לכם נזק כתוצאה משגיאה שהיה ניתן למנוע של הרופאים, אתם יכולים לתבוע בגין רשלנות רפואית ולקבל פיצויים כדי להתמודד עם הנזק שנגרם לכם. כל זאת כמובן לעשות בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית אשר ילווה ויוביל את התהליך עבורכם.

רשלנות רפואית בשבץ מוחי
רשלנות רפואית בשבץ מוחי
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5