רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד

במהלך תקופת ההיריון, האישה עוברת מספר בדיקות אולטרסאונד בהן עוקבים אחר ההתפתחות של העובר ברחם ומזהים מומים ופגמים בגדילתו. לזיהוי הבעיות הללו יש משמעות קריטית ולכן על הרופא לבצע את בדיקות האולטרסאונד בזהירות יתרה ובאחריות רבה.

 

לצערנו, אנו שומעים על מקרים רבים בהם הרופא או הטכנאי המבצע את בדיקת האולטרסאונד מתרשל במהלכה ולא בודק את התינוק כראוי. במקרים מסוימים ניתן לתבוע את רופא זה בגין הולדה בעוולה משום שהוא מנע הפלה במהלך ההיריון.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על מקרי רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד. כמו כן, נסביר לכם מהי המשמעות של אבחון גפיים קצרות וכיצד ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית נגד הגורם המתרשל ולקבל פיצויים שישפרו ולו מעט על הנזק שנגרם.

 

מהי בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד או סונוגרפיה היא בדיקה רפואית המציגה תמונות פנימיות של אברים שונים בגוף. בדיקה זו היא בדיקה אמינה ובטוחה שמבוססת על שימוש בגלי קול. בדיקת האולטרסאונד משמשת לאבחון במצבים שונים לרבות: זיהוי מחלות בכיס המרה, הערכת זרימת דם בכלי דם, הכוונת המנתח לעבר גידול, אבחון גושים בבלוטת התריס ועוד.

כמו כן, אחד השימושים הנפוצים והמוכרים ביותר של בדיקה זו הוא הערכת העובר עבור מעקב הריון. בבדיקה זו ניתן לראות איברים פנימיים של העובר, לעבור על המערכות בגופו, לבדוק את תקינותם ולזהות מומים ובעיות שונות. אחת הבעיות שניתן לזהות בבדיקת האולטרסאונד היא גפיים קצרות.

 

אבחון גפיים קצרות

במהלך בדיקת האולטרסאונד, על הרופא להעריך את אורך הגפיים של העובר ולשלול מצב של גפיים קצרות. אבחון של גפיים קצרות בבדיקת האולטרסאונד עלול להעיד על גמדות. אולם, הממצאים של בדיקה זו אינם חד משמעיים ובמקרים רבים יש לערוך בדיקות נוספות.

על הרופא או הטכנאי שעורך את בדיקת האולטרסאונד, לעדכן את ההורים בכל ממצא שהן מגלים בבדיקות ולפרט בפניהם על כל האפשרויות שלהם.

הגשת תביעת רשלנות

כאשר הרופא או הטכנאי מתרשל בעבודתו, בין אם הוא לא אבחן גפיים קצרות והתעלם ממצאי הבדיקה ובין אם הוא לא שיתף את ההורים בכל האפשרויות העומדות בפניהם, ניתן לתבוע אותו על רשלנותו. הורים שנולד להם תינוק גמד יכולים לטעון שהלידה נעשתה בעוולה ונמנעה מהם האפשרות לבצע הפלה.

בדומה לתביעות רשלנות אחרות, גם כאן עורך הדין יוכיח לבית המשפט שלושה אלמנטים:

  1. הרופא לא עמד במבחן – הרופא הסביר והתרשל בתפקידו. על מנת להוכיח את אלמנט זה יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי ולעקוב אחרי תהליך הבדיקה ופיענוחה.
  2. להורים נגרם נזק – הולדה בעוולה. ההורים יצטרכו לטעון שהיו מבצעים הפלה אם היו יודעים על המום של התינוק להם.
  3. יש קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק – ההולדה בעוולה נגרמה כתוצאה מכך שהרופא התרשל בתפקידו.

יש להיעזר בחוות דעת של מומחים רפואיים בתחום בדיקות האולטרסאונד. חוות הדעת תוכיח שהרופא לא עמד במבחן הרופא הסביר ושהנזק היה יכול להימנע.

משרד אונגר שויגמן יפעל בנחישות על מנת לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. המשרד ישקיע מאמצים רבים ולא יבחל במשאבים על מנת להוכיח לבית המשפט את טענותיכם. בעזרת הידע והניסיון של המשרד בתחום נצליח להשיג עבורכם את הפיצוי המקסימלי בקלות ובמהירות. את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהרשלנות אמנם לא ניתן לתקן, אך הכסף שיגיע אליכם יהווה פיצוי מזערי ויסייע לכם לכסות את ההוצאות וההפסדים הכספיים.

רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד
רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד

אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד במהלך ההריון, עשוי להצביע על גמדות בעובר. היות ולא בכל המקרים הממצאים שמתגלים בבדיקת האולטרסאונד הם חד-משמעיים, אבחנה כזו מצריכה המשך מעקב באמצעות בדיקות נוספות. חשיבות הגילוי של ממצאים חריגים במסגרת בדיקות הסקר בהריון, הוא לאפשר להורים לעתיד לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך ההריון או עצירתו, כמו גם בנוגע לבדיקות המשך שעלולות להיות רלוונטיות.

רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד מתרחשת במרבית המקרים בעקבות בדיקת דימות המתבצעת באופן חלקי בלבד ללא סקירה של אזור הגפיים כהלכה. במקרים אחרים, המחדל נובע מהעדר מומחיות מספקת מצד הרופא המפענח, או הטכנאי שביצע את הבדיקה עצמה. כאשר הרופא המפענח בדיקה לא משווה אותה לממצאים שנתקבלו בבדיקות קודמות, גם אז קיימת סכנה לטעויות חמורות.

בתביעות רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד התובעים נדרשים להוכיח בעזרת עורך דינם שהגורם הרפואי שאמון היה לאבחן את המום בעובר, לא פעל בהתאם לסטנדרטים המקובלים בהקשר לבדיקות סקירה בהריון וכתוצאה מכך התרחשה "הולדה בעוולה" של תינוק בעל מום.

היות ותביעות רשלנות רפואית הן מורכבות ועתירות מינוח רפואי שאינו נהיר לאדם הממוצע, דרושה חוות דעת מקצועית של רופא רדיולוג בתיקים של רשלנות רפואית בבדיקות הדמיה. חוות דעת זו נועדה להמחיש לבית המשפט כי ניתן היה למנוע את הנזקים לתובעים לו הנתבעים היו נוהגים על פי נהלי האבחון המקובלים בתחומם.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5