רשלנות רפואית גניקולוגיה

כבר מגיל נעורים נשים פוגשות בפעם הראשונה טיפול גניקולוגי. בעוד התחום הזה יכול להסתכם בעבור נשים רבות בבדיקות השגרתיות התקופתיות, ישנן נשים אשר חוות מצבים רפואיים גניקולוגיים מורכבים בהם תפקידו של הגניקולוג משמעותי מאוד והאישה סומכת עליו בשלב האבחון והטיפול. באם חווית מקרה בו נגרם לך נזק כתוצאה מטיפול רפואי שניתן לך בנושא זה, או כתוצאה מאבחון שגוי או לא מספק, יכול להיות כי מדובר ברשלנות רפואית וחשוב שתדעי כי את זכאית לתבוע בגין כך.

 

נגרם לך נזק? יכול להיות כי מדובר ברשלנות רפואית

באם במהלך טיפול שניתן לך, או כתוצאה מאבחון שבוצע, נגרם לך נזק, יכול להיות כי הנזק הזה הוא בעקבות רשלנות רפואית ובהתאם זכותך לתבוע את מי שגרם לך לכך. על מנת שנזק ייחשב כתוצאה של רשלנות רפואית הוא חייב להיגרם, או יותר נכון חייב להוכיח כי הוא נגרם, כתוצאה מאי זהירות מספקת שנקט המטפל. באופן הזה, ניתן לקבוע כי היה ניתן למנוע את הנזק ועל כן, המטפל אחראי לו וגם עשוי להיות חייב בתשלום פיצויים למטופלת.

רשלנות רפואית גניקולוגית

נתמקד במקרים של רשלנות רפואית גניקולוגית אשר מתייחסים למקרים בהם במהלך טיפול גניקולוגי או אבחון בתחום הגניקולוגיה, נגרם לאישה נזק בעקבות כך שהמטפל לא נתן תשומת לב מספקת או מספיק זהירות. הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי במקרים רבים ומגוונים כך שכל מקרה עשוי להיות שונה לגמרי מאחר אך כולם יהיו תחת הכותרת של רשלנות רפואית גניקולוגיה.

 

טיפולי פוריות

נשים רבות עשויות למצוא עצמן לא מצליחות להיכנס להיריון עקב פוריות נמוכה ובהתאם , יכולות לבחור לפנות להתחיל בהליכי טיפולי פוריות. כמובן שכל אישה יכולה לבחור אם לעבור אותם ואילו לעבור, אך היא תעשה זאת בהתאם למידע שיימסר לה מהרופא ועל כן, באם הרופא לא יבצע אבחנה מספיק טובה וימליץ על הליך שיפגע באישה, או לחילופין היה יכול לבחור בהליך טוב יותר אשר היה מועיל יותר, יכול להיות כי הפספוס הזה שלו יכול להיקבע כרשלנות.

 

אמצעי מניעה והפלה

כחלק מעולם הגניקולוגיה, ישנה גם התייחסות כמובן לאמצעי מניעה על מנת למנוע כניסה להיריון, וגם ההליך הסופי שנשים עשויות לבחור שהוא הפסקת הריון, הפלה. בכל מה קשור לתחומים הללו, יכול להיות תתבצע התאמה לא טובה של אמצעי מניעה לאישה אשר יגרום לה נזק או לחילופין, הפלה אשר הותירה נזק באישה שהיה ניתן למנוע. גם אלו, עשויים להיחשב כרשלנות רפואית.

 

מחלות ותסמונות

בדומה לכל אזור אחר בגוף, גם מערכת הרבייה הנשית עשויה לחוות כל מיני מחלות או מקרים אשר הרופא אמור לאבחן ולהמליץ כיצד לטפל בהן. אי אבחון מספיק מוקדם, אי הפניה לרופא אחר הרלוונטי או פספוס של משהו בבדיקות או באבחון אשר בעתיד הביא לכדי נזק, יכולים להיחשב כרשלנות רפואית. באם היה ניתן לאבחן את המחלה או להתאים את הטיפול בזמן שבו הרופא לא עשה זאת לאור תשומת לב או זהירות.

 

הריון

תחום גדול ורחב בתוך גניקולוגיה הוא כמובן הריון וגם הוא מלווה על ידי גניקולוג. תפקידו של הגניקולוג בהליך הוא לבצע מעקב, לזהות בעיות ופערים תוך כדי ולהמליץ כיצד להתמודד איתם. תפקידו לשים לב לכל דבר קטן אשר עשוי להשפיע על ההיריון בהמשך. גם במקרים בהם אם האישה הייתה יודעת מוקדם יותר, ויכלה לדעת מוקדם יותר, על משהו שהיה גורם לה להפסיק את ההיריון לצורך העניין. פערים בדברים הללו יכולים להיות רשלנות רפואית וניתן לתבוע בגינם.

 

לידה

לצערנו לא כל הלידות הולכות חלק ולעיתים נשים מוצאות עצמן בסיבוכי לידה אשר הרופאים אמורים להוציא אותן מהן. כל מיני נזקים אשר נגרמים בלידה והיו יכולים להימנע, או לחילופין נזקים שגרם ממש הרופא בטעות בעקבות איש זהירות שנקט, עשויים להיות מובחנים כרשלנות רפואית מה שמאפשר לאישה היולדת לתבוע בגין רשלנות רפואית ולקבל פיצויים בהתאם לכך.

 

תביעת רשלנות רפואית גניקולוגיה

בגין כל רשלנות ניתן לתבוע כך שהמי שנגרם לו הנזק, או קרוב משפחתו במידת הצורך, תובע את מי שאחראי על הרשלנות, כלומר על הנזק. המטרה העיקרית של התביעה היא להוכיח כי הייתה רשלנות רפואית בעת ביצוע ההליך, האבחון או הטיפול ואלו בעצם הביאו לכדי נזק. באם זאת יוכח, יצטרך הגורם לנזק לשלם פיצויים למטופל התובע.

איך אדע שהייתה רשלנות?

באם אתם לא בטוחים אם אכן הייתה רשלנות רפואית כדי שתשימו לב לכמה מאפיינים שלרוב יהיו בהליכי רשלנות רפואית ויכולים להצביע על מקרה שכזה.

  • נזק – קודם כל, באם נגרם לכם איזה שהוא נזק שלא היה צפוי וכי נראה כי היה ניתן למנוע.
  • תשומת לב מהרופא – יכול להיות כי באיזה שהוא מקום הרגשתם שהרופא לא נותן לכם מספיק תשומת לב ולא בוחן מספיק לעומק את המקרה שלכם.
  • שואלים – לבסוף, אתם לא אנשי מקצוע ואתם לא יודעים לקבוע אם הייתה רשלנות רפואית או מה היא ניתן לעשות טוב יותר, על כן, כדאי פשוט לשאול רופא או מומחה מקצועי אחר שימליץ לכם.

 

איך מחליטים אם לתבוע?

לא תמיד יהיה לכם מאוד ברור כי אכן הנזק שנגרם לכם או לבת משפחתכם הוא אכן רשלנות רפואית ויתרה מכך, לא תמיד כל כך נעים לעשות זאת. באם אתם מתלבטים האם לתבוע, האם יש לכם עילה או בכלל מה עשויות להיות ההשלכות של התביעה שלכם, כדאי כאן לערב איש מקצוע בהליך אשר יבחן את כל הפרטים וכל מה שקרה על מנת לייעץ מה יקרה הלאה בדבר הנזק שנגרם לכם.

 

עורך דין רשלנות רפואית גניקולוגיה

כמו בגל הליך משפטי אחר, גם בהליכי רשלנות רפואית גניקולוגיה אשר מגיעים לכדי תביעה, ישנם עורכי דין אשר מתמחים בתחום. עורכי דין רשלנות רפואית בתחום גניקולוגיה הם אלו שנותנים את המענה לתביעות מסוג זה ויובילו עבורכם את ההליך עד לקבלת הפיצויים באם הם אכן מגיעים לכם. בהליך כל כך מורכב כמו תביעת רשלנות, , תרצו שיהיה לצדכם מומחה כך שתרגישו בטוחים יותר והתהליך יהיה מקצועי יותר.

 

מקבלים חוות דעת מרופא

בנוסף לצורך בעורך דין רשלנות רפואית שיהיה לצדכם, בכול הקשור לגניקולוגיה ולרשלנות רפואית, תצטרכו גם גניקולוג, או איזה שהוא איש צוות רפואי מוסמך, שיבחן את המקרה שלכם. המטרה היא לקבל חוות דעץ וייעוץ כי אכן לאחר בחינת המקרה היה ניתן למנוע את הנזק שנגרם וכי אכן לא הייתה מספיק זהירות או תשומת לב במהלך הטיפול או האבחון שניתן לאישה התובעת.

 

רשלנות בעולם הרפואה תהיה במקרים בהם צוות רפואי כלשהוא, בין אם רופא או אחות או כל אדם בתפקיד אחר, טיפלו או אבחנו מטופל וגרמו לו לנזק אשר היה אפשר למנוע אם היו משקיעים יותר זהירות ותשומת לב. בעולם הגניקולוגיה זאת יכול לבוא לידי ביטוי בהליכי היריון, לידה, הפלה, אמצעי מניעה, מחלות גניקולוגיות או כל הליך אחר המתקשר לעולם הזה ועונה על ההגדרה של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית גניקולוגיה
רשלנות רפואית גניקולוגיה
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5