רשלנות רפואית הגדלת חזה

הגדלת חזה היא בין הפרוצדורות הניתוחיות היותר מבוקשות בקרב נשים. זהו ניתוח קוסמטי במהותו, שבמסגרתו מתבצעת הגדלה של מידת החזה באמצעות שתלים. לתוצאותיהם של ניתוחי הגדלת חזה ישנה משמעות פסיכולוגית ורפואית כאחד עבור המנותחת. אולם בסקירה הבאה נתמקד באופן ספציפי בבעיות הרפואיות שעלולות להיווצר בפן הפיזי, במקרה בו מתרחשת רשלנות רפואית הגדלת חזה, בכל שלב משלבי הניתוח.

 

על רשלנות רפואית הגדלת חזה

ניתוחי הגדלת חזה, בדומה לכל פעולה ניתוחית אחרת – בין שהיא מתבצעת לצרכים רפואיים ובין שהצורך הוא קוסמטי בלבד, הם הליכים פולשניים שבמסגרתם עלולים להיגרם נזקים למנותחת. אף על פי שהמנתחים הפלסטיים בישראל מתהדרים באחוזי הצלחה גבוהים לכאורה בניתוחים להגדלת החזה, ישנם גם לא מעט דיווחים של מטופלות שנפגעו בעקבות ניתוח הגדלת חזה שלא צלח ואף הסתיים בגרימת נזקים קבועים למנותחת.

 

על חשיבות הדיוק והמיומנות של המנתח בביצוע ניתוחי הגדלת חזה

ניתוחי הגדלת חזה, כפי ששמם מרמז, הם הליכים כירורגיים אשר במסגרתם רופא מנתח מחדיר שתלים לרקמת השד של המנותחת במטרה להגדילה. ניתוחים אלו מצריכים התמחות בתחום הכירורגיה הפלסטית, ביצוע בדיקות מקדימות למנותחת ודיוק רב, על מנת שישיגו את התוצאה הרצויה והאסתטית ביותר.

 

רשלנות רפואית בהגדלת חזה בבחירת סוג השתלים

קיימים 3 סוגים עיקריים של שתלים המיועדים להחדרה לחזה במסגרת ניתוחי הגדלת שדיים:

  • שתלי סיליקון עם מי מלח – שתלים מסוג זה הם בעלי מעטפת סיליקון, הממולאת תמיסה של מי מלח.
  • שתלי סיליקון ג'ל – שתלים אלו כשמם כן הם – שתלים העשויים מסיליקון בתצורת ג'ל.
  • שתלים מחומרי מילוי אחרים – אף על פי ששתלי הסיליקון נחשבים לשתלי החזה הפופולריים ביותר, במקרים מסוימים נבחרים לטובת ניתוח הגדלת שדיים שתלים מחומר גלם אחר.

ניתוחי הגדלת שדיים מתבצעים במרבית המקרים על ידי יצירה של מעין "כיס" באזור רקמת השד שאליו השתל מוחדר. קיימים מיקומים שונים שמקובל להכניס אליהם את השתלים – מעל השריר, תחת השריר וכדומה, כשבחירת הטכניקה הניתוחית תלויה בשיקול דעתו של הרופא המנתחת כמו גם באנטומיה של המנותחת.

כך או כך, לבחירת סוג השתל וגודלו ישנה משמעות גדולה לא פחות להצלחת הניתוח, מבחירת הטכניקה הניתוחית המתאימה ומימושה במיומנות ובמידת דיוק מרבית. מנגד, קבלת החלטות שגויות או נועזות מדי בהקשר לניתוח, כמו גם ביצוע רשלני של ההליך עלולים להסתיים במפח נפש של המטופלת "במקרה טוב" ואף בגרימת נזקים בלתי הפיכים לבריאותה, לרבות סכנת חיים, בנוסף לנזק הקוסמטי.

 

האם אי השגת מטרת הניתוח משמעה בהכרח רשלנות רפואית?

לניתוחי הגדלת חזה יש מטרות שונות שבכל מקרה הן אסתטיות:

  1. תיקון אי סימטריה בין השדיים.
  2. הגדלת חזה קטן.
  3. השבת נפח לחזה מרוקן (לאחר לידות או בעקבות שינויים אנטומיים המתרחשים עם הגיל).
  4. שחזור שד לאחר כריתה.
  5. עיצוב החזה והוספת נפח.

תהיה מטרת הניתוח אשר תהיה, הגעה למענה מלא לציפיות המטופלת היא לא משהו שמנתח אמין יכול להתחייב אליו ממילא. ראשית, משום שאסתטיקה היא עניין סובייקטיבי ושנית – משום שכירורגיה פלסטית, למרבה הצער, היא אינה מדע מדויק.

התוצאה המתקבלת בניתוחים קוסמטיים ובכללם ניתוחי הגדלת שדיים, תלויה לא רק במיומנות ובשיקול הדעת של הרופא המנתח, אלא גם באופן שבו מגיב גופה של המנותחת לשתלים, האופן שבו הגוף מצטלק ובהיעדר סיבוכים ותופעות לוואי, שיכולים להתרחש בכל פעולה ניתוחית באשר היא.

 

חשיבות קבלת הסכמה מדעת של המנותחת לביצוע ניתוח הגדלת חזה

למרות האמור לעיל, רופאים בתחום הכירוגיה הפלסטית, בהחלט יכולים וצריכים לשפר את הפוטנציאל להשגת שביעות רצון גבוהה מצד המנותחת ולמזעור של הסיכונים הכרוכים בניתוח, על ידי ביצוע תיאום ציפיות מקדים וקבלת הסכמה מדעת (בכתב) של המטופלת לביצוע ההליך הניתוחי, רק לאחר שהוסבר לה באריכות על טיב התוצאות שניתן לצפות להן, הצלקות שהניתוח עלול להותיר בגופה, אופי תופעות הלוואי האפשריות, הסיבוכים והסיכונים הכרוכים בניתוח.

 

מה נדרשים מנתחים לעשות כדי להימנע ממקרי רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה?

כדי להבטיח את שלומה, בריאותה ושביעות רצונה של המנותחת, המנתח נדרש לפעול בהתאם לפרוטוקול הטיפול המקובל בסוג הניתוחים הללו, החל משלב ביצוע הבדיקות המקדימות לניתוח ועד לשלבי המעקב אחר מצבה של המנותחת בתקופת ההחלמה.

 

הצורך בליווי משפטי איכותי בתביעות פיצויים המוגשות על רקע רשלנות רפואית הגדלת שד

הגשתן של תביעות רשלנות רפואית על רקע ניתוחים אסתטיים שנכשלו, היא עניין רגיש מאוד ומורכב עבור התובעות. תביעות מסוג זה מחייבות את הנפגעת לחשוף מידע אינטימי שלרוב לא נהוג לשתף עם העולם וודאי שלא עם אנשים זרים. בנוסף לכך, התובעת נדרשת לעמוד מול סוללת עורכי הדין שמעסיק המוסד הרפואי שבו מועסק המנתח או שדרכו עברה את ההליך.

ניסיון להתמודד עם נתבעים בעלי מערך הגנה כזה, ללא סיוע מעורך דין המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, צפוי להסתיים בכישלון התביעה ובמפח נפש קשה לתובעת. מנגד, הבחירה להסתייע בשירותיו של עו"ד בעל ניסיון בהגשת תביעות נזיקין בעקבות ניתוחי חזה כושלים, יכולה להוביל בסבירות גבוהה, לפסיקת פיצויים בסכומים משמעותיים עבור הנפגעת.

רשלנות רפואית הגדלת חזה
רשלנות רפואית הגדלת חזה

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בעקבות ניתוח הגדלת חזה ככל שבעקבות ההליך נגרם נזק למנותחת. כאשר ניתן להוכיח שבשל סטייה ממידת הזהירות הנדרשת מהמנתח ו/או התנהלות שאינה סבירה בתחומו, המנותחת סובלת מנזקים, קיימת עילה לדרוש פיצויים מהרופא האחראי למחדל או המוסד הרפואי שמטעמו הוא פועל, במסגרת הגשת תביעת רשלנות בהגדלת חזה.

הסכמה מדעת היא חובה חוקית של כל גורם המספק שירותים רפואיים, על פי חוק זכויות החולה בישראל. חובה זו פירושה שהגורם המטפל חייב ליידע מראש את המטופל בכלל הסיכויים והסיכונים הכרוכים בביצוע ההליך הרפואי, לרבות תופעות לוואי ידועות, סיבוכים אפשריים, הצטלקות פוטנציאלית וחלופות זמינות להליך המוצע.

את ההסכמה מדעת יש לקבל מהמטופל בכתב במרבית המקרים וספציפית כאשר מדובר בניתוח קוסמטי שהוא אלקטיבי מעיקרו. כאשר מנותחת בניתוח הגדלת שדיים טוענת כי לא הוחתמה על טופס הסכמה מדעת ו/או שסיבוכים שהופיעו בעקבות הניתוח לא נמנו עם הסיכונים המפורטים בטופס שנמסר לה, תיתכן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית הגדלת חזה בשל אי קבלת הסכמה מדעת לביצוע הניתוח.

סכום הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית הגדלת חזה נקבע כנגזרת של נסיבות המקרה וביניהן גיל הנפגעת, היקף הפגיעה שנגרמה לה ועוד). ברוב המקרים, סכום הפיצוי מגלם בחובו את הנזק הממוני שנגרם לתובעת, הכולל הוצאות סביב הניתוח, הוצאות על טיפולים שנזקקה להם בעקבות הנזק שהניתוח גרם, הוצאות על ציוד רפואי, אובדן ימי עבודה והכנסות, וכדומה.

בנוסף, נהוג לקצוב את סכום הפיצוי גם על בסיס ראשי נזק שנקראים סבל וכאב, עוגמת נפש וצער. כאשר לפגיעה הקוסמטית או הרפואית נלווה נזק רגשי שפגע ביכולת התפקוד היומיומית של התובעת, תיתכן קבלת פיצויים בסכומים גבוהים אף יותר כתלות באופי הפגיעה והיקפה.

על מנת להעריך את הכדאיות בהגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית הגדלת חזה, כדאי לפנות להתייעצות עם משרד עו"ד המתמחה בליווי של תביעות נזיקין לנפגעות רשלנות רפואית בהגדלת חזה.

תוכן עניינים
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »
נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי
נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי

הורים שולחים את ילדיהם לבית ספר מתוך אמונה כי מדובר במקום בטוח עבור ילדיהם. כאשר נגרמו לילד נזקי גוף בתאונה במוסד לימודי הוריו יכולים לתבוע

קרא עוד »
אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!