רשלנות רפואית מחלות לב

אם אנשים ישאלו מי הם אנשי המקצוע שהם הכי סומכים עליהם, סביר כי הרוב הגדול יענו כי מדובר ברופאים ובצוותים רפואיים. בהתאם לכך כל אלו עושים כל מה שהם יכולים כדי לשפר את מצב המטופלים שלהם ולטפל בהם, אך לעיתים, מכל מיני סיבות, הם לא נוקטים זהירות מספקת ובלי כוונה כלל, גם גורמים לנזק. מקרים אלו, הם מקרים חריגים הנקראים רשלנות רפואית מחלות לב והם באים לידי ביטוי בכל תחום, הן בהקשר טיפול במחלות לב.

 

רשלנות

הליכים המעורבים בהם רשלנות יכולים לפגוש אותנו בכל התחומים כדוגמת רשלנות בעת התקנת תשתית חשמל אל מול רשלנות רפואית בטיפול במחלות לב. כל עוד מדובר בנזק שגרם אדם לרכוש או לאדם אחר בעקבות אי מתן זהירות מספקת במהלך ביצוע ההליך יקרא המקרה רשלנות ויהיה ניתן לתבוע את האדם אשר ביצע את ההליך ולדרוש ממנו פיצויים להתמודדות עם הנזק.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מקרה פרטי של רשלנות ובעצם מדובר בנזק שנגרם למטופל כחלק ממתן טיפול או ביצוע אבחון רפואי. למרות שהכוונות של צוותים רפואיים תמיד חיוביות, לפעמים הם לא מצליחים לתת את תשומת הלב המספקת ומפספסים דברים, אלו עשויים לגרום לנזק אצל המטופלים שלהם ואלו יהיו זכאים לתבוע לקבלת פיצויים. התביעה יכולה להיות מול כל מיני גורמים, כתלות במי אחראי על הנזק שנגרם.

  1. גורם יחיד – רופא, אחות וכו'
  2. צוות – צוות רפואי שלם אשר טיפל במטופל
  3. מוסד רפואי – תביעת המוסד כולו כדוגמת תביעת בית החולים בגין הליך שגרם לנזק

 

רשלנות רפואית מחלות לב

מקרים של רשלנות רפואית מחלות לב הן כמובן מקרים פרטיים עוד יותר של רשלנות רפואית ושל רשלנות באופן כללי. מדובר במטופלים אשר חווים מחלות לב ובמהלך טיפול או אבחון שהוענק להם חוו נזק אשר היה ניתן למנוע ונגרם כתוצאה מכך שהמי שטיפל בהם או מי שהיה אמון על האבחון שלהם, לא העניק זהירות מספקת או תשומת לב מספקת בעת ביצוע ההליך.

 

רשלנות רפואית – אבחון

הסוג הראשון והמורכב מאוד של רשלנות רפואית מחלות לב ורשלנות רפואית באופן כללי הוא הליך בו הרופא או איש הצוות הרפואי שאיננו רופא אך עדיין אמון על אבחון, לא זיהה או לא פירש מספיק טוב את תוצאות הבדיקה או כל אבחון אחר שנעשה. כתוצאה מאבחון שגוי יכולות להינתן תרופות לא נכונות, מינונים לא נכונים ולעיתים יכול להיות כי מי שאבחן פספס משהו אשר גילוי מוקדם שלו היה מביא לכדי טיפול איכותי יותר ולהצלת המטופל.

רשלנות רפואית – טיפול

הרשלנות הרפואית שיותר מוחשית עבור המטופל היא רשלנות רפואית בטיפול במחלות לב, כלומר בהליך פיזי אשר ביצע איש צוות רפואי וגרם בו לנזק. לדוגמא, במהלך ניתוח פגע במטופל והותיר בו נזק, כך שאם היה עושה זאת בצורה זהירה יותר, לא היה גורם לנזק ולא היה פוגע במטופל. מדובר בהליכים שלא תמיד כל כך פשוט להוכיח שכן גוף האדם הוא מערכת רגישה כך שיש נזקים שלא בהכרח נגרמו כתוצאה מהפעולות של הצוות הרפואי ובאמת נגרם נזק שלא היה ניתן למנוע, למרות שנראה שכן.

המלצה וביצוע בדיקות נוספות

גוף האדם והלב בפרט, מסובכים ומורכבים ועל כן, מצופה מכל איש צוות רפואי להשקיע מספיק באבחון ובטיפול כאשר אדם מגיע עם סיבוך בלב. באם הרופא המטפל לא הפנה לביצוע מספיק בדיקות על מנת לאבחן בדיוק מה הבעיה יכול להיות כי בהמשך הטיפול שניתן לכם, או ההערכה של מידת החומרה של המצב שלכם, היה שגוי וגרם לכם לנזק. זה בהחלט יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית של מחלות לב.

ניתוחי לב

ברור לכל כי ניתוח לב הוא הליך מאוד מסובך ועל כן, בקלות יכולה להיות מעורבת בו רשלנות רפואית. גם טרם הניתוח מצופה מהרופא לשאוב מספיק פרטים מהמטופל ועל המטופל על מנת לא לעשות משהו שיפגע בו בהתאם לתכונות של גופו. כמובן שבמהלך הניתוח הרופא צריך להיות ממוקד בנעשה ולא לעשות טעויות אשר נגרמות מאי זהירות וכמובן, שגם לאחר הניתוח, צריך להיות מומלץ למטופל ההחלמה המתאימה כך שהניתוח יסתיים בהצלחה.

התקף לב

אמנם התקף לב לעיתים קורה ממש בפתאומיות, לאחר שהוא קורה, באם המטופל שורד, נדרש לבצע בו טיפול מתאים ולאבחן את הסיבה באם אפשר. התקף לב הוא גם מחלת לב וכל טעות באבחון או בטיפול בו יכולה להיכנס תחת קטגוריה של רשלנות רפואית מחלות לב.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית במחלות לב

רשלנות רפואית, ורשלנות רפואית מחלות לב בפרט, היא עילה לתביעה אזרחית וניתן לתבוע את מי שגרם לכם לנזק ולדרוש ממנו פיצויים בגין כך. התביעות הללו לא תמיד כל כך פשוטות הן מבחינה רגשית שכן מאשימים מישהו שהיו לו רק כוונות טובות בפגיעה בכם, אך הן מבחינה משפטית, תדרשו להוכיח שהיה ניתן למנוע את הנזק שנגרם לכם מבלי שאתם כל כך מבינים ברפואה, לצורך כך, תצטרכו ליווי מקצועי לצדכם!

עורך דין רשלנות רפואית

בדומה לכל מיני הליכם ומשימות אחרות אותן אתם מעבירים איש מקצוע או לפחות נעזרים בו, גם במקרה של תביעה בגין רשלנות רפואית מחלות לב יש איש מקצוע שהוא הכתובת שלכם. מדובר בעורך דין רשלנות רפואית וככל שהוא מבין יותר בהליכים הקשורים למחלות לב כך ייטב. חשוב שתבינו כי מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועל כן, גם אם תרצו, מאוד לא מומלץ ולעיתים בי אפשרי לעשות אותו לבד לגמרי.

תביעה בשם קרוב משפחה

מצער מאוד לדבר על כך, אך לעיתים רשלנות רפואית במחלות לב יכולה להביא לכדי מוות של המטופל אשר היה ניתן למנוע בדרך כלשהיא. במקרים אלו, בני המשפחה יכולים לתבוע בשם המנוח ולדרוש את הפיצויים בשמו. במקרים אלו מומלץ מאוד להיעזר באדם חיצוני אשר יותיר לכם להתמודד עם האובדן ויסייע בכל הבירוקרטיה מסביב של התביעה.

הוכחת קיום רשלנות

בסופו של דבר, התביעה כולה תקבע על פי היכולת להוכיח כי אכן הייתה רשלנות רפואית. כמובן שהדבר הראשון שתצטרכו הוא חוות של איש רפואי אחר אשר יבחן את פרטי המקרה וימליץ האם היה ניתן למנוע את הנזק והאם אכן לא ננקטה זהירות מספקת או תשומת לב מספקת, באם כן, תוכלו לצאת לדרך ולתבוע לקבל את הפיצויים שלכם. זכרו כי לא מספיק שהרופא שלכם רצה בשלומכם, הוא גם היה צריך לנהוג כך כאשר טיפל בכם או כאשר אבחן אתכם.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית מחלות לב היא זכותכם המלאה במקרה בו אכן נגרמה בכם, או בבני משפחתכם, רשלנות רפואית הן במהלך מסירת המידע טרם טיפול, במהלך אבחון, במהלך ניתוח לב, או בכל הליך אשר מתקשר למחלת הלב. תוכלו לדרוש פיצויים ממי שרם לנזק ובאם תצליחו להוכיח ולשכנע את מערכת המשפט כי אכן הייתה רשלנות רפואית, גם תקבלו אותם. כל זאת מומלץ לעשות בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית מחלות לב
רשלנות רפואית מחלות לב

רשלנות רפואית במחלות לב מתבטאת באי אבחון של מחלת לב נוכח תסמינים שהמטופל מציג או אי ביצוע מעקב כנדרש אחר מצבו הבריאותי של חולה לב מאובחן / בקבוצת סיכון. במצב כזה, גם טיפול רפואי מתאים לרוב איננו מסופק לחולה הלב, או שמסופק טיפול שגוי תחת ההנחה שמדובר בליקוי בריאותי אחר. מכאן הדרך לנזקים בריאותיים מרחיקי לכת, היא קצרה – עד כדי פגיעה בסיכויי ההחלמה של המטופל והצבת חייו בסכנה של ממש.

הגשת תביעת רשלנות רפואית מחלות לב מתחילה בפניה לעו"ד נזיקין המתמחה בליווי של תביעות רשלנות רפואית קרדיולוגית. בראש ובראשונה, עורך הדין שאליו פנו נפגעי הרשלנות, בודק האם השתלשלות האירועים המתוארת אכן מעידה על סבירות גבוהה להתרשלות מצד הגורמים הרפואיים המעורבים. ככל שניכר כי ישנו בסיס מוצק לדרישת פיצויים על ידי הגשת כתב תביעה, מתחיל עורך הדין בבניית תיק הראיות הכולל תיעוד רפואי אשר נוגע לכל מהלך הטיפול בתובע. בהמשך, יופנה התובע לקרדיולוג מומחה שעובד עם עורך הדין צד לצד כדי לבסס את טענות התביעה להתנהלות קלוקלת בטיפול בחולה הלב, שיש קשר ראייתי מוכח בינה לבין הנזקים שהנפגע סבל או סובל מהם.

הוכחת דבר קיומה של רשלנות רפואית באבחון מחלת לב או רשלנות רפואית בטיפול במחלת לב, כרוך בהצגתה של חוות דעת רפואית מטעם קרדיולוג מומחה, בבית המשפט. רופא מומחה המשמש כעד של התביעה ידון בהתנהלותם של הרופאים שעמם בא התובע במגע ביחס לסטנדרט המקצועי המקובל בתחומו. מטרתה העיקרי של עדות זו היא לבסס את טענת התובעים לכך שהתנהלות הנתבעים חורגת מאמות המידה שלפיהן פועל "הרופא הסביר", כמו גם את קיומו של קשר עובדתי בין אופי הפגיעות של התובע לבין אופי הטיפול הרפואי שקיבל או שנשלל ממנו, במסגרת האינטראקציה שלו עם הנתבעים.

הוכחת הקשר הסיבתי בין רמת הטיפול הרפואי לה התובע "זכה" לבין הנזקים שעליהם הוא מדווח, מחייב בקיאות משפטית רבה בתחום הנזיקין, בדגש על תביעות רשלנות בתחום הקרדיולוגיה. עורך דין המלווה תביעות רשלנות רפואית של חולי לב, מסייע למיוצגיו בבניית אסטרטגיית התביעה ותיק ההוכחות המלווה אותה, באופן שישיא את הסיכויים לכך שבית המשפט יפסוק בתיק לטובתם.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5