רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

סרטן בלוטות הלימפה הוא מחלה ממאירה, שקרויה גם בשם הנפוץ לימפומה. מטופלים שמציגים את הסימפטומים האופייניים לסרטן בלוטות הלימפה ולא מאובחנים בזמן, או שהטיפול בהם לא תואם למצבם הרפואי ונגרם להם נזק קבוע בשל כך – עשויים להיות זכאים לקבל פיצויים על רשלנות רפואית. כיצד מתבטאת רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב.

 

סרטן בלוטות הלימפה – מה זה בעצם?

סרטן בלוטות הלימפה, שמוכר גם בשם לימפומה, הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בעולם. עבור מי שלא יודע במה מדובר, נסביר כי מדובר במחלה של תאים בשם לימפוציטים – תאי דם לבנים שעוברים דרך מערכת הלימפה, מערכת של צינורות זעירים שפרוסה לאורך כל הגוף. בלוטות לימפה הן ריכוזים של אותה מערכת, בהם יש כמות גדולה של לימפוציטים ומיוצרים תאים חדשים.

כאשר אותם תאים מתרבים בצורה בלתי מבוקרת, נוצר מצב של לימפומה – סרטן בבלוטות הלימפה. שני סוגי הלימפומות השכיחים ביותר הם לימפומה מסוג הודג'קין ולימפומה מסוג שאינו הודג'קין. מה שחשוב לדעת הוא שההבדלים בין סוגי הלימפומה הוא בעיקר בסוג הטיפול ובהתפשטות המחלה. כעת ניתן להתמקד בנושא של רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה.

 

כיצד מוגדרת רשלנות רפואית?

אחרי שהכרנו קצת יותר לעומק את סרטן בלוטות הלימפה, צריך להיכנס לנושא של רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה. רשלנות רפואית הוא מושג משפטי שמתאר שירות רפואי שניתן בצורה שאינה זהירה, תוך עשיית טעות משמעותית וגרימת נזק למטופל.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשלב הבדיקה, בשלב אבחון המחלה או בשלב הטיפול והמעקב הרפואיים. בכדי להצליח להוכיח משפטית רשלנות רפואית, וכתוצאה מכך גם לקבל את הפיצויים הראויים, צריך להוכיח שלושה מרכיבים הכרחיים באחריות הרופא או המוסד הרפואי המטפל לסיטואציה: חובת הזהירות, ההתרשלות והטעות.

חובת הזהירות פירושה האחריות של הרופא כלפי המטופל הספציפי בנקודת ביצוע הרשלנות. משפטית, המטרה היא להוכיח שלרופא המטפל הייתה חובת זהירות כלפי המטופל – כלומר שהמטופל היה בטיפולו של הרופא ותלוי בהחלטות שהוא קיבל.

כך למשל, על עצה רפואית שניתנת בסיטואציה חברתית שאינה טיפולית ככל הנראה לא חלה חובת הזהירות, ואילו אונקולוג שלא מטפל בתרופה נכונה ככל הנראה מבצע רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה. בנוסף, בוחנים גם את חובת הזהירות הקונקרטית – כלומר האם הנזק שנגרם למטופל היה נזק שהיה אפשר וצריך לצפות אותו במסגרת ההתנהלות הזהירה והסבירה של הרופא המטפל.

התרשלות היא המרכיב ההכרחי השני ברשלנות רפואית. לא כל טעות היא התרשלות, ככל שהטעות מתבצעת במסגרת מה שמכונה "מבחן הרופא הסביר". במילים פשוטות – בוחנים האם הטעות שנעשתה היא טעות שסביר שרופא מומחה בתחום שבו המטופל מקבל את הטיפול היה עושה.

במידה והרופא פועל לפי הפרוטוקול הסביר והמקובל לטיפול במחלה – גם אם מדובר בטיפול הלא נכון, לא בהכרח מדובר בהתרשלות. במידה והיו סימנים לכך שטיפול אחר הוא הנכון יותר, או שהטיפול חרג מהמקובל במחלה – בהחלט יתכן שהייתה התרשלות.

נזק הוא הצלע השלישית במשולש, והפשוט ביותר להבנה – האם בעקבות ההתרשלות ותחת חובת הזהירות של הרופא נגרם למטופל נזק, ומה היקף הנזק הזה. מה שחשוב להוכיח בהקשר זה הוא שהנזק נגרם כתוצאה ישירה מההתרשלות ולא מגורם אחר ובלתי תלוי.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

רשלנות רפואית יכולה להתרחש במספר שלבים במטופלי סרטן בלוטות הלימפה, כשהשלב הראשון הוא כמובן האבחון. במקרי רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה יכול שלא להיות מאובחן בזמן, שלא להיות מאובחן בצורה מדויקת, שלא להיות מאובחן כלל. ישנם גם מקרים נדירים יותר של אבחנת שווא – בהם ניגע בהמשך.

בכל מקרה, מצב של רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה עשויים להוביל לאי התחלת טיפול בזמן, להתחלה של טיפול לא נכון וכתוצאה מכך גם להחמרה של המחלה. מאחר ומדובר במחלה מסכנת חיים כאשר היא אינה מטופלת בצורה נכונה ובעיתוי מוקדם ככל הניתן – ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית בהקשר זה עשויות להיות חמורות מאוד.

עוד נקודה שחשוב לשים עליה דגש היא הביופסיה, שהיא שלב הכרחי בתהליך האבחנה. ביופסיה היא הליך ניתוחי זעיר לכל הפחות, ובמקרים מסוימים אפילו תתבצע במסגרת ניתוח של ממש. במידה והביופסיה מתבצעת בצורה לא זהירה וגורמת לנזק – יתכן שגם כאן יש מצב של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

 

רשלנות רפואית בטיפול בסרטן בלוטות הלימפה

הטיפול בסרטן בלוטות הלימפה הוא ברוב המקרים טיפול יחסית אגרסיבי, הכולל לכל הפחות מספר תרופות כימותרפיות ועשוי גם לכלול הקרנות. טיפול אגרסיבי שכזה צריך להיות מנוטר, ממונן ומתוכנן בצורה מקצועית ככל הניתן, עם מעקב רפואי שיודע גם להגיב לשינויים בתגובת המטופל לשלבי הטיפול השונים.

מצבים של טיפול לא נכון, תרופות שגורמות נזק, ביצוע מזיק של טיפולי הקרנה ועוד – יתכן שמדובר במצב של רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה.

 

אבחנת שווא – מה זה אומר ומה המשמעות החוקית?

אבחנת שווא של לימפומה היא נדירה יחסית, שכן למחלה יש מאפיינים מובהקים בביצוע ביופסיה של בלוטת הלימפה. עם זאת, במצב של עבודת מעבדה רשלנית או של תהליך אבחון שלא הושלם במלואו, יתכן מצב בו מטופל יאובחן ויטופל לסרטן בלוטת הלימפה על אף שלא סבל מהמחלה בפועל. במצב זה, יכולים להיגרם נזקים כתוצאה מהטיפול האגרסיבי – וזה בהחלט נוחת תחת הגדרת הרשלנות הרפואית.

 

כיצד ניגשים לטפל במקרה של רשלנות רפואית במחלה זו?

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה היא מצב לא פשוט, שהשלכותיו יכולות להיות מרחיקות לכת עבור בריאות המטופל ומשפחתו. לכן, מי שנפל קורבן לרשלנות רפואית סביב מחלה זו חייב להיערך לכך משפטית בצורה המקיפה והנכונה ביותר.

ההוכחה של רשלנות רפואית היא לא פשוטה, במיוחד סביב מחלות אונקולוגיות, ומומלץ תמיד לפנות למשרד עו"ד שעוסק בתחום הרשלנות הרפואית, ואולי אפילו עם ניסיון סביב מקרי רשלנות רפואית הקשורים למחלה זאת. כך, אתם מגדילים את הסיכוי שלכם להוכיח שהתקיימה רשלנות ולקבל פיצויים כתוצאה מכך – גם כשמתמודדים מול גופים רפואיים גדולים וחזקים.

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה
רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

רשלנות רפואית בסרטן בלוטות הלימפה יכולה לבוא לידי ביטוי באבחון המחלה, באבחון שווא, בטיפול לא נכון או במעקב לא נכון אחר התקדמות המחלה.

התוצאות של רשלנות רפואית במצב של סרטן בלוטות הלימפה יכולות להיות הרסניות. לימפומה היא מחלה שמחריפה והופכת מסוכנת יותר ככל שהטיפול הנכון בה מתעכב – וכך רשלנות רפואית יכולה להוביל להידרדרות משמעותית במצב הבריאותי של המטופל ואף למותו.

במצב של רשלנות רפואית, מלבד הפנייה לאופציה טיפולית אחרת שתבצע עבודתה נאמנה, האפשרות הטובה ביותר היא להגיש תביעה על הרשלנות. במצב זה ניתן לקבל פיצויים משמעותיים, בין אם למטופל עצמו ובין אם למשפחתו.

משרד עו"ד שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ידע לתת את המענה המקיף והמקצועי ביותר לכל לקוח שנקלע למצב של רשלנות רפואית באבחון או בטיפול סרטן בלוטות הלימפה. מאחר ורשלנות רפואית היא בראש ובראשונה מושג משפטי, וההחלטה האם התקיימה רשלנות שכזו או אל נתונה בידיו של בית המשפט, יש צורך בסיוע משפטי ברמה הגבוהה ביותר שמתמחה בתחום בכדי להגיע לתוצאות הרצויות.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5