רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

רשלנות רפואית היא מצב שנגרם כאשר טיפול רפואי ניתן בצורה שאינה זהירה, תוך התרשלות ועם תוצאה של נזק למטופל. מצב זה יכול להיות בעל השלכות מרחיקות לכת במצבים של רשלנות רפואית סרטן המעי הדק – וחשוב להבין כיצד להתמודד עם מצבים מהסוג הזה. ננסה לסקור זאת כאן בהרחבה – מהסבר מושג הרשלנות הרפואית עצמו, דרך היכרות מעמיקה עם סרטן המעי הדק, וכלה במצבים הספציפיים של רשלנות רפואית במחלה זו.

לא כל טעות היא רשלנות

רשלנות רפואית היא, בראש ובראשונה, מושג משפטי. לא כל טעות שמתבצעת על ידי איש צוות רפואי היא רשלנות רפואית, וחשוב להבין מה הופך טעות לרשלנות. בשביל שמושג הרשלנות הרפואית יתקבל צריכים להתקיים שלושה תנאים בסיסיים – בין הרופא למטופל צריכה לחול חובת זהירות, במהלך הטיפול או האבחון צריכה להתקיים התרשלות, ובעקבות ההתרשלות צריך להיגרם נזק. נסביר מעט יותר על כל אחד מהמושגים האלה:

  • חובת זהירות: בשביל שתתקיים רשלנות רפואית, צריך להוכיח שלרופא שמואשם בכך הייתה חובת זהירות כלפי המטופל. חובת הזהירות הזאת מתחלקת לשניים בעצמה – חובת זהירות מושגית וחובת זהירות קונקרטית. חובת הזהירות המושגית מתייחסת לסיטואציה שבה התקיימה האינטראקציה הטיפולית.
    לצורך הדוגמה – לרופא שמטפל במטופל בבית החולים יש חובת זהירות מושגית כלפי המטופל, ואילו לרופא שנמצא באירוע אישי ונותן עצה שלא במסגרת טיפולית אין חובה כזאת. חובת הזהירות הקונקרטית מתייחסת לסיטואציה בה נגרם הנזק בפני עצמה – האם התוצאה הזאת היא סיכון סביר של פעולות הרופא שהמטופל היה מודע אליו, או שהיא תוצאה של סיכון בלתי סביר שהיה צריך לצפות אותו ולא עשו זאת.
  • התרשלות: התרשלות היא הפעולה שבגינה נגרם הנזק. חשוב לזכור שלא כל טעות היא התרשלות, והחלטה רפואית שגויה יכולה להתקיים גם אם כל הצעדים האבחנתיים וההחלטות הטיפוליות היו מדויקים. בכדי לבחון האם מדובר בטעות או בהתרשלות, מודדים את המקרה במבחן הרופא הסביר – האם רופא סביר בתחום ההתמחות של הרופא היה מבצע את אותם צעדים ומקבל את אותה ההחלטה. אם כן, מדובר בטעות שאינה התרשלות. אם לא, מדובר בהתרשלות.
  • נזק: בכדי שתתקיים רשלנות רפואית חייב להיגרם נזק – כל מה שבין פגיעה פיזית, פגיעה נפשית ואפילו עד כדי מוות. בכדי להוכיח את הרשלנות חייבים להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מההתרשלות ולא מגורם בלתי תלוי בפעולות הרופא.

 

אחרי שהבנו מה היא רשלנות רפואית ככלל, חשוב להבין כיצד באה לידי ביטוי רשלנות רפואית סרטן המעי הדק.

 

סרטן המעי הדק – כל מה שחשוב לדעת

המעי הדק הוא איבר במערכת העיכול, והמחלה שמוכרת לנו בתור סרטן המעי הדק היא כל גידול סרטני שמתפתח בחלק זה של מערכת העיכול. סרטני מעי דק יכולים להתפתח בכל אחד מחלקי המעי הדק – התריסריון המחובר לקיבה, המעי הריק (ג'ג'ונום) המחובר אליו, והמעי העקום (אילאום) המתחבר למעי הגס.

ישנם ארבעה סוגי סרטן המעי הדק – אדנוקרצינומה (הסוג הנפוץ ביותר), סרקומה, לימפומה (המתפתחת במערכת הלימפה של המעי הדק) וגידולים נוירואנדוקריניים (המתפתחים בתאים ההורמונליים של המעי הדק). אבחון סרטן המעי הדק מתבסס על מאפיינים קליניים ובדיקות כמו CT וצילום בטן, והטיפול יהיה במרבית המקרים בעזרת ניתוח לכריתת הגידול עם כימותרפיה משלימה.

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק תבוא לידי ביטוי, אם כן, באבחון המחלה, בטיפול בה או במעקב אחרי הניתוח.

 

מהי רשלנות רפואית סרטן המעי הדק?

בכל הנוגע לטענות רשלנות רפואית סרטן המעי הדק יכול בהחלט להיות רלוונטי, כשהרשלנות יכולה להתקיים בשלבים שונים של האבחון והטיפול במחלה. למרות שהשורה התחתונה יכולה להיות זהה בין כל סוג רשלנות שכזה, חשוב לעמוד על ההבדלים ביניהם בכדי להבין האם אכן התקיימה רשלנות רפואית במקרה שלכם.

 

רשלנות באבחון סרטן המעי הדק

סרטן מעי דק הוא כאמור בעל סימפטומים מסוימים שאמורים להעלות חשד ספציפי למחלה זו, והאבחנה עצמה מתבססת על בדיקות אבחנתיות והדמייתיות בעלות מראה אופייני לסרטן המעי הדק. לאחר מכן מבצעים ביופסיה ובדיקה פתולוגית של הגידול בכדי להבין בדיוק מהו הטיפול הנכון ביותר.

כאשר אחד משלבי האבחון לא מתקיים בזמן, לא מתקיים כלל, מתקיים בצורה לא מדויקת או שפירוש תוצאות הבדיקות אינו נכון – זוהי אולי רשלנות רפואית סרטן המעי הדק.

רשלנות באבחון סרטן המעי הדק

 

רשלנות בטיפול בסרטן המעי הדק

טיפול בסרטן המעי הדק הוא רב שלבי, וכולל בדרך כלל ניתוח עם טיפולים משלימים בתרופות כימותרפיות, ביולוגיות ו/או בהקרנות. בטיפול מורכב שכזה יכולות לעלות לא מעט בעיות וטעויות, ולפני כל שלב טיפולי על הרופא להחתים את המטופל על טופס הסכמה מדעת לתוצאות האפשריות של הטיפול.

באם לא הוחתם טופס הסכמה מדעת, או שבמהלך הניתוח או הטיפול התרופתי נגרם נזק שאינו מחויב המציאות – יתכן ומדובר במצב של רשלנות. הניתוח, באופן ספציפי, עומד במוקד העניין, כשנזקים בעקבות ניתוחים הם מצב מוכר בעולם הרשלנות הרפואית.

 

רשלנות במעקב אחרי ניתוח

גם במעקב אחרי ניתוח וטיפול תתכן רשלנות רפואית. אחרי ניתוח יכולות להתקיים תופעות לוואי ותוצאות בלתי רצויות (כמו למשל הידבקויות או פציעה של המעי), והמעקב אחרי הניתוח צריך לנטר את מצב המטופל באופן מדויק ורציף. אם התבצעה התרשלות במעקב, יתכן ויגרם נזק בלתי הפיך למטופל – וזהו מצב של רשלנות רפואית.

 

כיצד מתמודדים עם רשלנות רפואית סרטן המעי הדק?

רשלנות רפואית, ככלל, היא מצב משפטי סבוך שלא תמיד פשוט להתמודד איתו בלי תמיכה מתאימה. בסרטן המעי הדק, שהוא מחלה סרטנית מסוכנת שצריך לטפל בה מוקדם ועל הצד הטוב ביותר, הדבר נכון פי כמה. אם אתם או אדם קרוב אליכם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, עליכם להיות ערוכים לכך מבחינה משפטית בצורה מיטבית, וזה אומר לפנות לשירות משפטי שמתמחה בתחום.

משרד עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית, וספציפית בתחום האבחון והטיפול של מחלות סרטניות, ייתן לכם את הסיכוי הטוב ביותר לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם ולעשות צדק במצבים של רשלנות רפואית בסרטן המעי הדק.

רשלנות רפואית סרטן המעי הדק
רשלנות רפואית סרטן המעי הדק

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק עשויה להיות אבחון מאוחר, טעות בקביעת שלב או חומרת המחלה, ובמצבים מסוימים גם אי-אבחון של המחלה למרות שניתן היה לאבחן אותה בכלים הקיימים.

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח לטיפול בסרטן המעי הדק יכולה להתקיים רשלנות רפואית. מצבים אלה קשורים בעיקר לגרימת נזק ופגיעה באוטונומיה של המטופל במהלך הניתוח. בנוסף, גם אי החתמה על טופס הסכמה מדעת לפני ביצוע הניתוח וקבלת כל טיפול באשר הוא – יכולה להיות פתח לרשלנות.

סרטן המעי הדק היא מחלה לא פשוטה, והניתוח המטפל בה הוא מורכב בהתאם. במידה והטיפול והאבחון התקיימו לפי הפרוטוקול, אך הטיפול לא צלח ומצב המחלה החמיר ואולי אך הכניע את המטופל – לא מדובר ברשלנות רפואית בהכרח.

כמו שפונים לרופא לטיפול בסרטן, כך גם במצב של רשלנות רפואית פונים למי שמתמחה בתחום. במצב זה, המומחים האלה יהיו משרד עו"ד שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, וספציפית בעל ניסיון בייצוג מטופלים בתיקים הקשורים למקרים אונקולוגיים.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5