רשלנות רפואית סרטן הפה

מחלת הסרטן היא מחלה קשה ומסוכנות עבור החולים בה, שהטיפול בה שונה מאוד כתלות בשלב בו אובחנה. טיפול בסרטן בשלב הראשון או השני שונה מאוד מטיפול בסרטן בשלב השלישי או הרביעי, כאשר מתן אבחנה מוקדמת יכולה להוות הבדל בין חיים ומוות, או בין טיפול פוגעני מאוד לאיכות החיים לבין טיפול אינטנסיבי פחות. מהירות האבחון תלויה במידה רבה במומחיותו של הרופא המטפל, כאשר ישנם מקרים רבים בהם הרופא המטפל מתנהל בחוסר אחריות / מקצועיות שעולה לכדי רשלנות רפואית סרטן הפה.

 

מהו סרטן הפה?

מחלת הסרטן היא שם כולל למספר רב של מחלות, שנוצרות כולן בעקבות פגיעה בתהליך השכפול והשעתוק של תאי גוף מסוימים. פגיעה זו יכולה להיווצר בכמעט כל אחת מהרקמות בגוף ומובילה לכך שתא מסוים משתכפל ומעתיק את עצמו ללא בקרה – עד כדי יצירה של פגיעה ממשית ביכולת של תאים אחרים להתפתח באופן תקין.

תאים "מוטנטים" אלו נצברים לגושים הנקראים "גידולים" ויכולים לנדוד למערכות אחרות בגוף, כאשר סיכויי הטיפול בסרטן יורדים עם התפתחות הגידולים והגרורות.

סרטן הפה הוא סוג מסוים של סרטן, שנוצר בעקבות התמרה סרטנית של תאים בתוך רקמות הפה. לסרטן הפה אחוזי תמותה גבוהים שנוצרים בעקבות הקושי בזיהוי שלו, וזאת משום שמדובר בסרטן א-סימפטומטי בשלבים המוקדמים שלו. היעדר סימפטומים זה מוביל לכך שאנשים רבים שסובלים מהמחלה לא מודעים לקיומה עד שהיא כבר בשלב מאוד מתקדם.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סוג מסוים של רשלנות, שמתבטאת בהתנהלות לא מקצועית / לא סבירה של הרופא המטפל בתהליך מתן הטיפול. רשלנות זו נמדדת בהשוואה בין התנהלותו של הרופא המטפל לבין ההתנהלות המצופה מאדם בעל הכשרה מקצועית כשלו, כאשר בדיקה זו נעשית בדרך כלל לפי בחינה של הפרוטוקולים וההנחיות הרפואיות המנחות את הרופאים המטפלים בתחום הנבדק.

בכל הקשור לרשלנות רפואית סרטן הפה, בחינת ההתרשלות הרפואית תעשה בדרך כלל במספר שלבים, הכוללים בתוכם התייחסות לכלל הרופאים שבדקו את המטופל ויכלו לאבחן את המחלה אם היו עושים את עבודתם בצורה יסודית ונכונה.

בדיקת המקצועיות של הרופאים הללו יכולה לכלול בתוכה בחינה מקיפה לגבי התנהלותו של  רופא השיניים של המטופל, שאיננו רופא אונקולוגי אבל נדרש גם הוא לבצע בדיקות מקיפות בעת ביצוע עבודתו.

 

אילו סוגים נפוצים של רשלנות רפואית סרטן הפה קיימים?

בכל הקשור לסרטן, ישנם שלושה סוגים עיקריים של רשלנות:

 

רשלנות באבחון

הסוג הכי נפוץ של רשלנות בכל הקשור למחלת הסרטן הוא רשלנות באבחון המחלה בשלב מוקדם. הוכחת רשלנות זו מתייחסת בעיקר לסימפטומים ולסיכונים שהמטופל חשף בפני הרופא, ותגובתו של הרופא למידע זה.

ישנם מספר גורמים שיכולים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן הפה, הכוללים בתוכם עישון, שתייה מרובה של אלכוהול, גיל, חשיפה לשמש, תזונה לקויה ועוד. מטופל שמגיע לרופא השיניים עם כאבים בפה, ומתאר את אחד או יותר מגורמי הסיכון הללו, אמור להדליק "נורה אדומה" עבור רופא השיניים, שנדרש לערוך בדיקה מקיפה לגילוי סימנים מקדימים של סרטן הפה.

סימנים מקדימים אלו כוללים בתוכם פצעים, דלקות, אדמומיות של רקמות הפה, לובן של רקמות הפה, אזורים כואבים, נגעים, אפתות ועוד. זיהוי של סימנים אלו במהלך הבדיקה הרפואית יכול לייצר עבור רופא השיניים שלכם חובה לבדוק לעומק את הנושא, ולסרוק את חלל הפה באופן מלא, יחד עם הפניה לביופסיה במקרה שנראה והיא נדרשת. אי מילוי חובה זו יכולה לעלות לכדי רשלנות.

רשלנות באבחון

 

רשלנות בטיפול

סוג נוסף של רשלנות רפואית מחלת סרטן הפה היא רשלנות רפואית בטיפול במחלה מרגע שהתגלתה. רשלנות זו נבדקת על ידי התחקות אחר תוכנית הטיפול של הרופא, תוך השוואתה לתוכניות הטיפול המקובלות בתחום. בדיקה זו כוללת בתוכה בחינה של  המהירות והיעילות של שיטת הטיפול, יחד עם המעקב של הרופא אחר ההחמרה / הטבה במצבו של המטופל.

רופא שלא ביצע מעקב כנדרש, או לא הפנה את המטופל שלו לטיפול מהיר, יעיל ומותאם למחלה שלו, נחשב כמי שפועל ברשלנות. קביעה זו יכולה להיות נכונה גם במקרה בו הרופא נמנע מלהפנות את המטופל לבדיקות חדשניות או לטיפולים חדשניים יחסית, שנהפכו למקובלים בתחום.

בשל כך שהטיפול בסרטן הפה בשלבים המוקדמים כולל בתוכו בעיקר הסרה של הנגעים בכדי למנוע את התפשטותם, יכולה להיות משמעות רבה לשאלה אם הרופא בחן את המטופל בצורה נאותה לאחר הסרת הנגעים, וזאת בכדי לוודא שלא התפשטו לרקמות אחרות בגוף.

 

רשלנות באבחון שגוי

סוג נוסף של רשלנות נפוצה במחלת הסרטן, שהוא הסוג ה"טוב" ביותר של רשלנות שאליו אפשר לקוות, הוא רשלנות רפואית באבחון מחלת סרטן הפה, כאשר בפועל מדובר במטופל בריא לחלוטין / מטופל שחולה במחלה אחרת שאיננה סרטן הפה.

אבחון שגוי זה יכול לנבוע מקריאה לא נכונה של הרופא את ממצאי הבדיקות, כאשר אבחנה שניתנה לאדם שאינו חולה בפועל במחלת הסרטן יכולה להוביל לנזקים רבים עבורו – ביניהם נזקים של חשיפה לטיפולי כימותרפיה (טיפולים קשים מאוד עבור גופו של האדם), ונזקים של עוגמת נפש הכרוכים בכך שהאדם קיבל בשורה מרה שלא לצורך.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון מחלת סרטן הפה יכולה להוביל לפגיעה משמעותית עבור המטופל. פגיעה זו היא פגיעה שמגיעה לכם פיצוי עליה.

רשלנות רפואית סרטן הפה
רשלנות רפואית סרטן הפה

אם הלכתם לרופא השיניים וסיפרתם לו על כאבים שהתגלו בהמשך כסימפטומים של מחלת סרטן הפה, יכול מאוד להיות שהוא יכל לעזור לכם לאבחן את מחלת הסרטן בטרם החמרתה. קביעה זו תלויה בנתונים רבים שקשורים לסוג הכאב שדיווחתם עליו לרופא, וסוג הבדיקה אותה ביצע בעקבות דיווח זה. אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום ולברר אם מדובר ברשלנות רפואית מחלת סרטן הפה.

תביעות רשלנות רפואית סרטן הפה הן תביעות שדורשות דיון הוכחות ארוך ומקיף בכדי לברר אם הרופא אכן התרשל בתפקידו. מטופלים רבים נמנעים מהגשת תביעות על רשלנות רפואית בשל כך שאין להם מסמכים שמוכיחים את התרשלות הרופא, כאשר חשוב לנו לספר לכם שזה לא משנה, כי כל רופא מטפל נדרש לשמור את הרשומות הרפואיות שלכם שנים רבות לאחר הטיפול. רשומות אלו מהוות מידע רפואי השייך לכם ואמור להיות גלוי לבקשתכם.

הוכחת הרשלנות של הרופא המטפל נעשית על ידי בעלי מקצוע בתחום, שמכירים לעומק את השאלות והאבחנות שרופאים נדרשים לשאול ולספק בהתאם לסימפטומים שהמטופל מציג. אנחנו ממליצים לכל אחד שחושד שהייתה התרשלות בטיפול בו להתייעץ עם עו"ד מומחה לתחום ולספר לו את סיפור הטיפול שניתן לו.

תיקי רשלנות רפואית הם תיקים מורכבים בשל כך שהם עוסקים בדרך כלל בפער בנזק שנוצר בעקבות התרשלות הרופא. בדיקה זו מבוססת על כך שהגורם לנזק הוא המחלה עצמה, ולא הרופא המטפל, שהנזק שנוצר על ידו הוא בדרך כלל נזק שלא נמנע. בחינת ההתרשלות נעשית על ידי השוואת מצבכם הרפואי למצב שהיה לו הרופא היה פועל במקצועיות.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5