רשלנות רפואית קוסמטיקאית

טיפולים קוסמטיים, מוצעים כיום במגוון סוגים ורמות שונות, כאשר חלק מן הטיפולים המתבצעים כיום כוללים שלל סיכונים והשלכות שונות, ויש מקום רב לזהירות ולשיקול הדעת של הקוסמטיקאים. כך כמו בכל תחום וטיפול בעולם הרפואה, יש מקום לתביעות של רשלנות רפואית, במקרים בהם הקוסמטיקאי ביצע טעות, שגיאה או התרשלות מכל סוג, באופן שגרם נזק ישיר למטופל. לפניכם הכל על רשלנות רפואית קוסמטיקאית.

 

מה נחשב לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מושג מפשטי המוכר בכל זרועות עולם הרפואה והטיפול ומכוון לכל התרשלות במתן השירות והטיפול הרפואי כמו שגיאה או נקיטת החלטה שלא בשיקול דעת, שמתבצעת על ידי הצוות הרפואי והמטפל, באופן שגורם לו נזק ישיר למטופל שיכל להימנע.

רשלנות רפואית היא תופעה נפוצה לצערנו, ויש אלפי מקרים כאלה בכל שנה בישראל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל שלב וחלק בתהליך הטיפול והשירות של המטופל, החל באבחון, שליחה לבדיקות, ועד מתן תרופתי או ביצוע ניתוח.

 

מה היא בדיוק רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

רשלנות רפואית קוסמטיקאית, היא רשלנות רפואית שמתבצעת על ידי קוסמטיקאים בהליכי קוסמטיקה שונים והיא הפכה לנפוצה גם כן עם התפתחות הטכנולוגיה הקוסמטית וההליכים הרפואיים בעולם הקוסמטיקה.

הרשלנות הרפואית בתהליכי קוסמטיקה, יכולים להתרחש לאורך כל הדרך והטיפול, אם זה בכשלים בטיפול עצמו, ואם זה באי יידוע מלא על הסכנות השכיחות של הטיפול, ומילוי חובת ההסכמה מדעת. רשלנות רפואית בעולם הקוסמטיקה יכולה לגרום שלל נזקים, בין אם פגמים אסתטיים ובין אם בעיות פיזיות של ממש שנובעות מהנזק שנגרם.

 

אילו דוגמאות נפוצות ברשלנות רפואית קוסמטיקאית?

  • אי קבלת הסכמה מדעת – הסכמה מדעת היא מונח מוכר בעולם הקפואה והטיפול שמשמעותו היא שעל כל מטפל, ליידע את המטופל בשפה ברורה ובאופן מלא בהליך שהוא ועמד לעבור, בסכנות השכיחות וההשלכות האפשריות להליך זה – ולאחר יידוע מלא של ההליך הקוסמטי או הרפואי שעומד להתבצע, לקבל את הסכמת המטופל. אי יידוע שכזה או פעולה ללא הסכמה, עשויה להיחשב לרשלנות רפואית ואכן פעמים רבות קוסמטיקאים לא מיידעים את המטופלים בסכנות הצפויות.
  • כוויות או פיגמנטציה לאחר טיפול קוסמטיקאית – על הקוסמטיקאית וכן כל רופא ומטפל שעובד מל לקוחות, לנהוג בזהירות הנדרשת. התנהלות שאינה זהירה מספיק ותקינה עלולה ליצור אצל המטופל כווית חמורות או כתמים כהים על גוף המטופל כתוצאה מזאת, ואלה עשויים להיחשב כרשלנות רפואית.
  • רשלנות באיפור קבוע – איפור קבוע הוא איפור שנשאר על פניו של המטופל למשך זמן קבוע ולעיתים דרך יצירתו, דומה לקעקוע. פסקי דין מהשנים האחרונות פסקו לטובת מטפולים שהקוסמטיקאים יצרו להם איפור קבוע בעייתי, לא כמו שביקשו, מצב שאין ממנו חזור בתהליכים מסוימים.

 

האם ניתן לקבל פיצויים בתביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

כל מקרה של רשלנות רפואית בו נגרם למטופל נזק בעקבותיה, המטופל עשוי לקבל פיצוים ולזכות בתביעת רשלנות רפואית כנגד הצוות המטפל שנהג ברשלנות. כך הנוהל גם בנוגע לרשלנות רפואית קוסמטיקאית. הגשת תביעה כנגד הצד הרשלני, יכולה להניב כמה תוצאות בניהם דחייה של התביעה בעקבות קושי להצביע על קשר ממשי בין הנזק לבין הרשלנות הרפואית, או לחלופין קבלה של התביעה וזכייה בה.

זכייה בתביעה, עשויה לזכות את הצד התובע והנפגע באלפי ואף מיליוני שקלים התאם למקרה ולגודל הנזק שנגרם מהרשלנות הרפואית הקוסמטית. מעבר לפיצוי כספי, זכייה בתביעה עשויה להביא להשעיית או שלילת רישיון של הצד הפוגע והרשלני ואפילו למאסר במקרים חמורים.

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין במקרי רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

פנייה לעורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובתיקים של רשלנות רפואית, נחוצה ראשית כדי להבין יותר על הנושא, להתייעץ ולחשוב ביחד האם המקרה שלכם והרשלנות הרפואית שחוויתם, היא אכן תיק שכדאי להגיש כנגדו תביעה.

עורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית יוכל להסביר לכם את כל ההליך הצפוי לכם במידה ותחליטו להגיש תביעה, ולאחר מכן גם לעמוד לצדכם לאורך כל הדרך ולהילחם על כך שתזכו בתביעה ותקבלו גם את הפיצויים הגבוהים ביותר המגיעים לכם בעקבות הנזק שספגתם.

 

מה נדרש כדי להוכיח רשלנות רפואית בבית המשפט?

תיקים של רשלנות רפואית הם תיקים מורכבים שכן יש צורך באזכור אירוע לפרטי פרטים, אירוע שקרה לפני מספר חודשים או שנים וקשה להוכיח בו את העובדות ואת תכני השיח. מעבר לכך, הנקודה השנייה הקריטית בתביעות של רשלנות רפואית היא הצורך להוכיח קשר ישיר בין הנזק שהמטופל סובל ממנו, ובין הרשלנות הרפואית והפעולה הישירה של הקוסמטיקאים.

כך, תיקים של רשלנות רפואית צריכים להיות מנוהלים בידי עורכי דין מומחים ובעלי ניסיון בתחום, שידעו כיצד לנסח ולהציג את הטענות, וכן יוכלו להשיג את העדים והמומחים הטובים ביותר בתחום, כדי שיעידו ויחזקו את הטענה.

 

כמה נפוצים מקרים של רשלנות רפואית קוסמטיקאית?

רשלנות רפואית ככלל היא תופעה נפוצה יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב, ולמעשה ישנם אלפי מקרים של רשלנות רפואית בכל שנה. גם בעולם הקוסמטיקה, רשלנות רפואית נפוצה ביותר, שכן עם עליית הטכנולוגיה הקוסמטיקאית ושלל המכונים שצצים בכל שנה, גדל גם מספר המטופלים שלא הובהרו להם הסיכונים כראוי ולא קיבלו לגביהם הסכמה מדעת, כמו גם כמות המטופלים שלא נהגו בהם זהירות ושנעשה להם נזק כחלק מהטיפול.

כך, נראה כי רשלנות רפואית קוסמטיקאית היא תופעה שהולכת וגוברת, ולצערנו גם בתחום זה אנחנו רואים לא מעט תביעות בכל שנה ושנה, שגם מצליחות להגיע לפיצויים גבוהים של עשרות ומאות אלפי שקלים.

רשלנות רפואית קוסמטיקאית
רשלנות רפואית קוסמטיקאית

רשלנות רפואית קוסמטיקאית היא רשלנות רפואית, כלומר איזשהו נזק שנגרם למטופל בעקבות התנהלות מרושלת ובלתי תקינה של המטפל, שנגרמה כחלק מטיפולים קוסמטיקאים שונים כדוגמת איפור קבוע, טיפולי לייזר, ניתוחי אף, ועוד רבים. רשלנות רפואית קוסמטיקאית, עשויה להיות כל התרשלות וחוסר שיקול דעת שנקט הצוות המטפל כלפי המטופל בעת הליך קוסמטי, שגרם לו נזק.

רשלנות רפואית קוסמטיקאית היא נפוצה, מאחר והליכים קוסמטיקאים ככלל הולכים ומתפתים בשנים האחרונות ואנחנו עדים לעוד טיפולים וחידושים בעולם הקוסמטיקה בכל שנה ושנה. בעוד והטיפולים והמכשירים הולכים ומשתכללים, הם גם עשויים ליצור נזק בלתי הפיך ובעייתי למטופלים רבים.

מטופלים שחוו נזקים והשלכות שונות בעקבות רשלנות רפואית או אי יידוע בסכנות הטיפול, זוכים בכל שנה באלפי ומאות אלפי שקלים בתביעות רשלנות רפואית קוסמטיקאית. עורך דין דיני נזיקין המתמחה ומנוסה בעולם הרשלנות הרפואית הקוסמטיקאית, יניב לכם את התוצאות הטובות ביותר ויוכל לייצג אתכם במשפט באופן מלא, תוך מתן ההסברים והליווי הנדרש בעולם שאינו מוכר לכם עדיין.

תביעת הצוות המטפל והמזיק בגין רשלנות רפואית קוסמטיקאית, יכולה להניב כמה תוצאות שונות, המשתנות בהתאם לגודל הנזק שנעשה, ולגודל האחריות שהצוות המטפל באמת נושא באשמת גרימת הנזק. כך, במידה והוכחה אחריותו של הצוות המטפל והתנהגות רשלנית, הפיצויים יכולים לנוע בין כמה אלפי שקלים למאות אלפי ואפילו מיליוני שקלים – הכל תלוי בגודל הנזק ובכל מקרה לגופו.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5