תביעות בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון

הריון הוא חוויה משנה חיים עבור נשים וניהול נכון של שלב זה חיוני לבריאות ולרווחה הן של האם והן של הילד שטרם נולד. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ספקי שירותי בריאות אינם מצליחים לספק את הטיפול הדרוש, מה שמביא לתוצאות שליליות עבור האם והילד.

במקרים כאלו, תיתכן אפשרות של האם להגיש תביעות בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון. מאמר זה יבחן את נושא התביעות בגין ניהול רשלני של הריון בישראל, לרבות הסיבות לרשלנות כזו, סוגי הנזק שניתן לבקש, חשיבות העסקת עורך דין מוסמך, והסוגים השונים של אנשי מקצוע רפואיים שניתן לבקש שיישאו באחריות.

 

מה יכול להוות ניהול רשלני של היריון?

ניהול רשלני של הריון יכול לנבוע ממגוון סיבות, כגון אי אבחון וטיפול בסיבוכים, ניהול לא נכון של הלידה והלידה, וטיפול טרום לידתי לא הולם. ספקי שירותי בריאות שאינם מצליחים לאבחן סוכרת הריונית או רעלת הריון, למשל, עלולים לגרום לבעיות בריאות חמורות הן לאם והן לילד.

באופן דומה, ניהול לא נכון במהלך הצירים והלידה עלול לגרום לפציעות לידה, כגון שיתוק מוחין או שיתוק ארב. טיפול טרום לידתי לא מספק עלולות להיות גם השלכות שליליות, כגון משקל לידה נמוך או לידה מוקדמת. אירועים מסוג זה יכולים להיות בעלי השפעה מתמשכת על האם והילד, והם יכולים להוות בסיס לתביעה בגין ניהול רשלני של הריון.

 

סוגי הפיצויים במקרי ניהול רשלני של ההיריון

במסגרת תביעות בגין ניהול רשלני של הריון, יכולה האם לתבוע נזקים כלכליים ולא כלכליים כאחד. הנזקים הכלכליים כוללים:

  • הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד.
  • אובדן רווחים.
  • עלויות שיקום.
  • נזקים לא כלכליים – כוללים כאב וסבל, מצוקה רגשית ועוד.
  • במקרים מסוימים עשוי בית המשפט לפסוק גם פיצויים עונשיים, שנועדו להעניש את הנאשם ולמנוע התנהגות דומה בעתיד.

 

חשוב לציין כי הפיצויים שנפסקו ישתנו בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה, וחיוני שיהיה עורך דין מוסמך שיוכל לסייע בקביעת סכום הפיצוי המתאים.

 

על אילו אנשי מקצוע ניתן להטיל אחריות בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון?

בתביעות בגין ניהול רשלני של הריון, ניתן להטיל אחריות על מספר אנשי מקצוע רפואיים, כולל מיילדות, גינקולוגים, מיילדות ואחיות. בנוסף, בתי חולים ומרפאות יכולים גם לשאת באחריות אם הם לא מספקים טיפול נאות למטופליהם.

קביעת הנתבע או הנתבעים המתאימים תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה, וחשוב שיהיה עורך דין מוסמך שיוכל לייעץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר אשר ידע להבין ממקרי עבר מה האנשים שיכולים לשאת בנזק בצורה הטובה ביותר.

 

מה היסודות שיש להוכיח כדי לתבוע בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון

בתביעה בגין ניהול הריון רשלני, על האם להוכיח מספר מרכיבים מרכזיים על מנת להצליח. אלמנטים אלה כוללים:

  • חובת זהירות – על האם להוכיח תחילה כי איש המקצוע הרפואי חב כלפיה חובת זהירות. המשמעות היא שלאיש הרפואה הייתה אחריות לספק לה טיפול רפואי מוכשר וסביר במהלך הריונה.
  • הפרת חובת הזהירות – לאחר מכן על האם להוכיח כי איש המקצוע הרפואי הפר את חובת הזהירות שלו. ניתן להראות זאת על ידי הוכחה כי איש המקצוע הרפואי לא עמד בסטנדרטים המקובלים של טיפול בניהול ההיריון בצורה שרופאים אחרים כנראה לא היו שוגים בה.
  • קשר סיבתי – לאחר מכן על האם להוכיח שהפרת החובה גרמה לה נזק. משמעות הדבר היא שעל האם להראות כי מעשיו (או חוסר המעש) של איש הרפואה גרמו לה לפציעה או לנזק.
  • נזקים – לבסוף, על האם להוכיח כי נגרמו לה נזקים כתוצאה מהפרת חובתו של איש הרפואה. נזקים אלו יכולים לכלול פגיעה פיזית, מצוקה רגשית והפסדים כלכליים.

 

חשוב לציין כי הוכחת מרכיבים אלו עשויה להיות תהליך מורכב וקשה, וכי ככל הנראה האם תזדקק לסיוע על מנת להצליח בתביעתה.

 

עדים מומחים בתביעה במסגרת ניהול רשלני של מהלך ההיריון

על מנת להצליח בתביעה בגין ניהול רשלני של הריון, על האם לספק ראיות מספקות להוכחת טענותיה. ראיות אלו יכולות לכלול תיעוד רפואי, עדות עדים, חוות דעת מומחים ותיעוד רלוונטי אחר. עורך דין מוסמך יידע לאסוף ולהציג ראיות אלו בצורה המשכנעת ביותר, ולהגדיל את הסיכויים לתוצאה מוצלחת. כמו כן, עורך הדין יוכל לחקור עדים ומומחים בחקירה נגדית, תוך ערעור על כל ראיה שאינה לטובת האם.

 

חשיבות עורך דין בתהליך

העסקת עורך דין מוסמך היא חיונית למיצוי סיכויי ההצלחה בתביעות בגין ניהול רשלני של הריון. לעורך דין מוכשר יהיה הניסיון הדרוש לאיסוף ראיות, לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח של הנתבע, ולייצג את האם בבית המשפט במידת הצורך.

כמו כן, עליהם להיות בעלי הבנה מוצקה של החוקים והתקנות הרלוונטיים ולספק לאם הדרכה לאורך כל התהליך המשפטי. יתרה מכך, עורך דין מוסמך יכול לספק עצות חשובות לגבי האסטרטגיה הטובה ביותר לניהול התיק, והוא יכול לעזור לאם לנווט את המערכת המשפטית המורכבת כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

 

לסיכום

תביעות בגין ניהול רשלני של מהלך הריון הן תביעות משפטיות יחסית מורכבות, הדורשות מומחיות של עורך דין מוסמך. ניהול רשלני של הריון יכול להיות בעל השלכות חמורות הן על האם והן על הילד, והאם ראויה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לה.

הפיצוי יכול לכלול נזקים כלכליים ולא כלכליים כאחד, ועורך דין מוכשר יכול לסייע לאם לקבוע את גובה הפיצוי המתאים. בעזרת עורך דין מוסמך, האם יכולה להטיל אחריות על אנשי המקצוע הרפואיים האחראים ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר בתביעתה.

תביעות בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון
תביעות בגין ניהול רשלני של מהלך ההיריון

מקרה ניהול רשלני של הריון מתייחס למצב שבו ספק שירותי בריאות לא מספק טיפול רפואי הולם במהלך ההיריון, וכתוצאה מכך נזק לאם או לתינוק. זה עשוי לכלול אי אבחון או טיפול במצבים רפואיים, אי מעקב אחר בריאות האם או התינוק, או אי מתן טיפול רפואי מתאים בזמן. ניהול רשלני של הריון עלול לגרום לפציעות לידה, לידות מת או תוצאות שליליות אחרות.

יולדת יכולה לבקש פיצויים כלכליים ולא כלכליים בתביעה בגין ניהול רשלני של הריון. נזקים כלכליים יכולים לכלול הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה והפסדים כספיים אחרים, בעוד נזקים שאינם כלכליים יכולים לכלול כאב וסבל פיזי, מצוקה רגשית ואובדן הנאה מהחיים.

כדי להצליח בתביעה בגין ניהול רשלני של הריון, על האם להוכיח את היסודות הבאים: (1) בעל המקצוע הרפואי חב עליה חובת זהירות, (2) איש הרפואה הפר את חובת הזהירות, (3) הפרת החובה גרמה לה נזק, ו-(4) נגרמו לה נזקים כתוצאה מההפרה.

עורך דין טוב יכול לעזור לאם לנווט את ההליך המשפטי המורכב ולהגדיל את סיכוייה לתוצאה מוצלחת. עורך הדין יכול לאסוף ולהציג ראיות, לחקור עדים ולטעון את עניינה של האם בבית המשפט. עורך דין מנוסה יקבל הבנה עמוקה של החוק ויוכל לסייע לאם להגיע לתוצאה הטובה ביותר בתביעתה.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5