תביעות פגיעה בכתף תאונות עבודה ותהליך החלמה

פגיעות כתפיים יכולות להתפתח לכדי פגיעות מהותיות ומצבים רפואיים מורכבים, כאשר גם תהליך ההחלמה מפגיעת הכתף נחשב לתהליך מאתגר ולא פשוט. כאשר פגיעות הכתפיים מתרחשות כתוצאה ותוך כדי העבודה, הרי שהן נחשבות כתאונות עבודה, בגינן ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה פגיעה בכתף ולקבל פיצויים וקצבאות נכות חודשיות בהתאם

 

תאונות עבודה פגיעה בכתף

תאונות עבודה יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, בכל מקום ובכל זמן, לרבות במקומות עבודה הנחשבים לבטוחים יחסית, דוגמת סביבת עבודה משרדית. לא רבים יודעים, אך ההגדרה הנרחבת של תאונות עבודה, כוללת גם תאונות ופגיעות שנגרמו לעובד בדרך אל העבודה ובחזרה ממנה ובלבד שהעובד לא סטה באופן משמעותי מדרכו ולפיכך, בכל מקרה של פגיעה בכתף ובכלל, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד תאונות עבודה לבדיקת זכויותיכם.

פגיעות כתפיים בעבודה יכולות להתפתח במהירות לכדי מצבים רפואיים מורכבים, להגביל את תנועת העובד הנפגע ולהביא לפגיעה בכושר ההשתכרות שלו. בין פגיעות הכתף השכיחות ביותר נמצאות:

קרע בכתף

קרע בגיד הכתף נוצר לרוב כתוצאה משחיקה ממושכת של הגיד והוא נחשב לפגיעה שכיחה במיוחד ככל שהגיל עולה. קרע בכתף מוביל לתחושת חולשה ביד וכאבים עזים, המגבילים לרוב את טווח התנועה של הנפגע.

שבר בכתף

שבר בכתף מתרחש לרוב בעצם הזרוע וכתוצאה ממכות ישירות או נפילות. התסמינים לשבר בכתף יכולים להיות כאבים חדים, נפיחות באזור, תחושת התחככות של העצמות ושינוי צורה של הכתף.

דלקת באזור הכתפיים

דלקת בגדי הכתף או במפרק הכתף נוצרת לרוב בשל עומס רב ותנועות חוזרות ונשנות של הכתף. התסמינים של דלקת באזור הכתפיים הם – כתף חמה למגע, כאבים חדים בעת הרמת היד, מצב של "קליקים", חולשה ביד ועוד.

 

מתי וכיצד יכולות להיגרם פגיעות כתפיים בעבודה?

פגיעה בכתף במהלך העבודה יכולה להיגרם בשל מגוון סיבות ומקרים ובין הבולטים מביניהם:

תאונת דרכים

תאונת דרכים בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה אל הבית, היא אחת מתאונות העבודה השכיחות ביותר, כאשר אחת הפגיעות הנפוצות בתאונות דרכים היא פגיעה בכתף, הנוצרת בעיקר בתוצאה מטלטולים חזקים ועצירות פתאומיות, כאשר חגורת הבטיחות בולמת בעוצמה כתף אחת ואילו הכתף השנייה נותרת משוחררת.

הרמת משאות כבדים

למרות שכיום ניתן לראות מגמה של ירידה בנשיאת משאות כבדים באופן ידני, הרי שישנם עדיין לא מעט מקרים בהם עובדים נדרשים להזיז משאות ממקום למקום, בין אם באופן קבוע ובין אם באופן מזדמן וחד פעמי, כאשר מקרים אלו עלולים להסתיים בפגיעות כתף בדרגות חומרה משתנות.

נפילה

החלקות או נפילות במהלך העבודה הן מקרים שכיחים למדי, כאשר כתוצאה מהנפילה עלולה להיגרם פגיעה בכתף.

 

פגיעה בכתף – תהליך ההחלמה

כפי שראינו עד כה, פגיעות בכתף עלולות להיגרם בשל מגוון מצבים וסיבות ולהוביל לשלל מצבים רפואיים מורכבים, כאשר לכל מצב ומקרה ספציפי יש את תהליך ההחלמה הרלוונטי והמתאים ביותר לנפגע. ככלל, תהליך ההחלמה של פגיעה בכתף הוא תהליך ממושך ומאתגר, היכול להימשך מספר חודשים וכרוך בהוצאות רפואיות שונות וכן בטיפולי פיזיותרפיה ממושכים.

 

תביעות תאונות עבודה פגיעה בכתף

פגיעת הכתף עצמה וכן תהליך ההחלמה הממושך, מביאים יחדיו לא רק לפגיעה פיזית מהותית, אלא גם לפגיעה בכושר ההשתכרות של העובד הנפגע, מצב העלול ליצור נטל כלכלי על העובד ועל בני משפחתו. בכדי להתמודד עם הנטל הכלכלי, עובדים שעברו פגיעת כתף בעבודה יכולים להגיש תביעות תאונות עבודה ולקבל פיצויים בהתאם מהגופים הבאים:

 

כמה אחוזי נכות ניתן לקבל בגין פגיעת כתף?

טווח הפגיעות בכתף והשפעתן הספציפית על כל עובד הוא נרחב ומגוון ובהתאם לכך, אחוזי הנכות בגין פגיעת כתף יכולים להשתנות מאדם לאדם, בהתאם לחומרת הפגיעה ומידת השפעתה על שגרת חייו של הנפגע, כאשר אחוזי הנכות יכולים לנוע בין אחוזים נמוכים בשיעור 1% – 5% ולהגיע לאחוזים משמעותיים יותר – 40% ומעלה, בגינם ניתן יהיה לקבל קצבה חודשית.

 

כיצד נקבעים אחוזי נכות בגין פגיעת כתף?

ככלל, אחוזי הנכות נקבעים על פי החלטת הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, וועדה המורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה בתחום, כאשר קביעת הוועדה מבוססת על מסמכים רפואיים וכן ספר נכויות של ביטוח לאומי, בו מוגדרים אחוזי הנכות לכל פגיעה. בנוסף, קיימים עוד מספר מבחנים המשפיעים על קביעת שיעור אחוזי הנכות בגין פגיעת כתף וביניהם:

מבחן הגבלת תנועה

אחוזי הנכות בגין פגיעת כתף נקבעים לרוב על פי מידת הגבלת תנועות מפרק הכתף. כך לדוגמה, תנועה מוגבלת עד לגובה השכם תביא לקביעת 15% נכות, בעוד שהגבלת תנועה ניכרת (עד 45 מעלות מהגוף) תביא לקביעת 25% נכות.

מבחן הכאב

כאבים משמעותיים וממושכים משפיעים לרוב על מידת תפקודו ושגרת חייו של הנפגע ובהתאם לכך, יכולים להגדיל את אחוזי הנכות שקיבל.

 

תביעות פגיעה בכתף תאונות עבודה – זמני או לצמיתות?

אחד הפרמטרים המשפיעים על גובה הפיצויים שניתן לקבל בגין תאונות עבודה פגיעת כתף, הוא תקופת הנכות שנקבעה:

זמנית

ככל ותקופת הנכות הזמנית נקבעה ל – 90 ימים, הרי שהעובד הנפגע יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה, המחושבים לפי ממוצע השכר של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה

צמיתות

תקופת נכות העולה על 185 ימים או שנקבעה לצמיתות, מזכה את העובד הנפגע בקבלת קצבת נכות חודשית קבועה (עד לגיל פרישה), המחושבת אף היא לפי ממוצע השכר של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה.

 

האם תאונת עבודה פגיעה בכתף יכולה להיחשב כמחלת מקצוע?

במרבית המקרים, תאונת עבודה פגיעה בכתף היא אירוע פתאומי וחד פעמי, אך בהחלט ניתן לראות גם מקרים של פגיעה מצטברת, אליה ניתן להתייחס כמחלת מקצוע. על מנת להוכיח כי פגיעת הכתף היא אכן מחלת מקצוע, יש לוודא כי מדובר באחת מהמחלות המופיעות ברשימה של ביטוח לאומי, כאשר בשנים האחרונות הורחבה ההגדרה של מיקרו – טראומה לכלול גם כאבים מקומיים וכרוניים, כמו פגיעות כתף ממושכות.

 

חשיבות הכנת התיק הרפואי לפני הגשת תביעת תאונת עבודה פגיעת כתף

תהליך תביעת תאונות עבודה פגיעת כתף מול ביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות, הוא תהליך בירוקרטי ומאתגר ובכדי לייעל את התהליכים ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב ומומלץ להיערך מראש ולהגיע עם תיק רפואי מפורט ומסודר. הכנת התיק הרפואי תעזור לכם לעשות סדר בדברים ולהוכיח כי הפגיעה נגרמה בגין תאונת העבודה ולא בגלל פגיעות עבר.

 

תביעת תאונות עבודה פגיעות כתף עם עורך דין תאונות עבודה

הגשת תביעת תאונת עבודה פגיעת כתף בצורה לא נכונה ולא מדויקת, עלולה לא רק לגרור עיכובים מיותרים בטיפול בתביעה ולפגוע בסיכויים שלכם לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, אלא גם להביא לדחייה מוחלטת של התביעה. בכדי להימנע ממקרים כאלו, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עורך דין תאונות עבודה מומחה.

מעבר להגשת התביעה וצירוף כלל המסמכים הנדרשים אל התביעה, עורך דין תאונות עבודה מיומן יכוון וידריך אתכם לאורך כל תהליך התביעה, לרבות לקראת הזימון בפני הוועדה הרפואית, באופן שיעניק לכם את כל המידע החשוב והכלים המקצועיים, שיביאו יחדיו למקסום פוטנציאל הצלחת התביעה. צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין אונגר שויגמן לקבלת סיוע משפטי.

תביעות פגיעה בכתף תאונות עבודה ותהליך החלמה
תביעות פגיעה בכתף תאונות עבודה ותהליך החלמה
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!