תביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה

רשלנות רפואית היא אחד הנושאים המרכזיים והרציניים בעולם הנזיקין ויש לה השפעה רבה על אנשים מדי יום. הרשלנות מתרחשת כאשר ספק שירותי בריאות לא מספק את רמת הטיפול שאדם סביר באותן נסיבות היה נותן וכתוצאה מכך גורם נזק או פציעה למטופל.

אחת הצורות ההרסניות ביותר של רשלנות רפואית היא אי אבחון הפרעה גנטית או מום מולד ביילוד, מה שמוביל למה שמכונה "הולדה בעוולה". מאמר זה יספק סקירה כללית של מהי הולדה בעוולה, הבסיס המשפטי להגשת תביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה, ומה אתם יכולים לעשות אם אתם מאמין שכתוצאה מרשלנות רפואית נגרמה לכם הולדה בעוולה.

 

מה זו בעצם הולדה בעוולה?

הולדה בעוולה היא מונח המשמש לתיאור המצב שבו מהורה נמנעת האפשרות לקבל החלטה מושכלת אם להביא ילד לעולם בגלל אי ​​אבחון של הפרעה גנטית או מום מולד של ספק שירותי בריאות. זה יכול להתרחש בכל שלב של ההיריון – החל מבדיקות טרום לידתי ועד ללידה עצמה.

במקרים רבים, אי האבחון עלול לגרום ללדת ילד עם מוגבלות חמורה או מצבים מסכני חיים שניתן היה למנוע אילו הרופא היה נוקט בצעדים הדרושים לאבחון המצב והיה מעדכן את ההורים טרם ההחלטה להיכנס להיריון או לשמור אותו.

 

בסיס משפטי לתביעות הולדה בעוולה

בישראל תביעות לידה בעוולה מבוססות על עקרונות של רשלנות רפואית והסכמה מדעת. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר ספק שירותי בריאות אינו מספק את רמת הטיפול שאדם סביר באותן נסיבות היה אמור לקבל, וכתוצאה מהיעדר הטיפול הראוי הוא גורם לנזק או פציעה למטופל.

הסכמה מדעת היא מושג נוסף אשר מתייחס לדרישה שהמטופלים יקבלו מידע מלא על הסיכונים והיתרונות של הליך רפואי לפני שהם מסכימים לעבור אותו. במקרה של הולדה בעוולה, ספק שירותי הבריאות לא סיפק את המידע הדרוש שיאפשר להורים לקבל החלטה מושכלת אם להביא את הילד ללדת, וכישלון זה מהווה הפרה של חובת הזהירות שהיה חייב הרופא לספק להורים טרם קבלת החלטה בגין הלידה.

 

מי יכול להגיש תביעת הולדה בעוולה?

הורים שילדו ילד עם הפרעה גנטית או מום מולד כתוצאה מאי אבחון המצב של רופא, יכולים להגיש תביעת הולדה בעוולה. במקרים מסוימים, ייתכן שגם הילד יוכל להגיש תביעה, אך הדבר יהיה תלוי בנסיבות הספציפיות של המקרה.

על מנת להגיש תביעת לידה בעוולה, על ההורים להוכיח כי הרופא לא הצליח לאבחן את המצב וכי כישלון זה הביא להולדת ילד עם הפרעה גנטית או מום מולד. כלומר, יש להוכיח את הנזק ואת הקשר הסיבתי בין היעדר הטיפול הראוי או הבאת המידע הרלוונטי, לנזק שנגרם.

 

מה עליכם לעשות אם אתם חושבים שיש לכם תביעת הולדה בעוולה?

אם אתם סבורים שיש לכם תביעת רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה, הצעד הראשון הוא לאסוף מידע רב ככל האפשר על המקרה שלכם. זה צריך לכלול תיעוד רפואי, תוצאות בדיקות טרום לידתיות וכל תיעוד רלוונטי אחר.

כדאי גם לשקול לדבר עם הורים אחרים שעברו חוויה דומה כדי לקבל הבנה טובה יותר של התהליך. לאחר שאספתם את כל המידע הדרוש לכם, עליכם לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית מנוסה כדי לדון במקרה שלך ולקבוע את הצעדים הבאים שלכם.

 

הסתייעות בעורך דין טוב לתביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה

אם אתם סבורים שיש לכם תביעות הולדה בעוולה, חיוני שתסתייעו בליווי של עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שיוכל לעזור לכם לנווט את ההליך המשפטי המורכב שאתם הולכים לעמוד בפניו. עורך דין טוב יבין היטב את החוק ואת ההליכים הרפואיים הכרוכים בתיק שלכם.

הם יוכלו לעיין ברשומות הרפואיות שלכם ושל ילדיכם, לאסוף ולנתח ראיות, ולעזור לכם להבין את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם. לעורך דין רשלנות רפואית מנוסה תהיה גם רשת חזקה של מומחים ועדים שיוכלו לספק עדות חשובה ותמיכה בתיק שלכם.

בנוסף, עורך דין טוב יוכל לנהל משא ומתן עם חברות ביטוח וספקים רפואיים בשמכם, ויהיה בעל הידע והניסיון הדרושים לייצג אתכם בבית המשפט במידת הצורך. יתרה מזאת, עורך דין טוב יוכל להדריך אתעם בתהליך המשפטי המורכב ולתמוך בכם לאורך כל הדרך.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל בתביעת הולדה בעוולה?

הורים המגישים תביעת הולדה בעוולה יכולים לבקש פיצוי עבור מגוון רחב של נזקים, לרבות:

  • כיסוי הוצאות רפואיות.
  • פיצויים בגין הפסדי שכר.
  • פיצויים בגין עוגמת נפש.
  • ייתכן שהם יוכלו גם לקבל פיצוי בגין עלות הטיפול בילדם במהלך חייהם, לרבות עלות טיפול רפואי ספציפי לנסיבות העניין שלהם.
  • פיצויים בגין תשלום על חינוך מיוחד אשר הילד יידרש לו במהלך חייו.
  • פיצויים בגין תשלום על ציוד רפואי ונלווה אשר רלוונטי ללקות הספציפית ממנה הילד סובל.

 

בנוסף, ייתכן שהורים יוכלו לקבל פיצויים בגין אובדן ההנאה מהחיים ונזקים אחרים שאינם כלכליים הנובעים מלידתו של ילד עם הפרעה גנטית או מום מולד. כל זאת, כאמור, בהתאם לנסיבות המקרה הספציפי ולנזק ממנו הילד סובל כתוצאה מהאבחון הלקוי.

 

מגבלת הזמן להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה

בישראל יש מגבלות זמן להגשת תביעות רשלנות רפואית, לרבות תביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה. תקופת ההתיישנות לתביעות מסוג זה היא בדרך כלל שבע שנים מיום היווצרות העילה, כלומר מהמועד שבו התגלה הנזק בילוד.

עם זאת, ישנם כמה חריגים למגבלות הזמנים הללו, ואף נסיבות מסוימות במסגרתן הילד עצמו יכול לתבוע בגין העוולה שנגרמה לו כתוצאה מהלידה. לאור כך, יש חשיבות משמעותית להתייעץ עם עורך דין בהקדם האפשרי כדי לוודא שלא תפספסו את המועד האחרון להגשת התביעה וקבלת הפיצויים שמגיעים לכם.

תביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה
תביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה

פיצויים בתביעות הולדה בעוולה משתנים בהתאם למקרה הספציפי שלכם. עם זאת, לרוב הם צפויים לכלול פיצוי בגין הוצאות רפואיות, אובדן שכר של ההורים כתוצאה מהמקרה, עוגמת נפש, עלות טיפול בילד לאורך החיים, אובדן הנאה מהחיים ונזקים לא כלכליים.

ת: שכירת עורך דין טוב היא קריטית בתביעות רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה מכיוון שיש לעורך דין מקצועי הבנה מעמיקה של החוק, ההליכים הרפואיים הכרוכים בכך, והם יכולים לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח, לייצג אתכם בבית המשפט ולהדריך אתכם בתהליך המשפטי.

בישראל, תקופת ההתיישנות של תביעות לידה בעוולה היא בדרך כלל שבע שנים ממועד הטעות הרפואית, או מהתאריך שבו התגלתה הטעות (המאוחר מבין השניים).

אסטרטגיות לבניית תביעת לידה בעוולה חזקה כוללות איסוף עדויות רבות ככל האפשר, הבנה ברורה של ההליכים הרפואיים וסטנדרטים של טיפול, והבנה ברורה של הנזקים המבוקשים. כמו כן, חשוב להבין היטב את תפקידם של עדים מומחים בתיק, בהסתייעות של עורך דין.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
Picture of משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5