תביעת תאונת עבודה עקב החלקה

תאונות עבודה יכולות להתרחש כתוצאה ממגוון סיטואציות, כאשר אחת השכיחות מביניהן היא החלקה. החלקה במקום העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה, יכולה בהחלט להיחשב כתאונת עבודה, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה ולדרוש פיצויים בהתאם. הנה לפניכם כל מה שכדאי לדעת בנושא

 

תאונת עבודה עקב החלקה

מבין מגוון הגורמים לתאונות עבודה, החלקה היא אחת הסיבות השכיחות בתחום והיות ומדובר באירוע פתאומי ובלתי צפוי, המתרחש לרוב במהירות רבה, להחלקה במקום העבודה יכולות להיות השלכות מהותיות, החל מכאבים ופגיעות שונות ועד לחבלות חמורות ואחוזי נכות.

על פי חוק, תאונות עבודה מוגדרות כתאונות המתרחשות במסגרת העבודה, הן במקום העבודה עצמה והן בדרך אליה או בחזרה ממנה וככל וכתוצאה מההחלקה נגרמו לכם נזקים שונים, הרי שניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה.

 

סוגי תאונות עבודה עקב החלקה

בין מקרי ההחלקה השכיחים ביותר נמצאים:

החלקה של שמן / מים

החלקה כתוצאה מהצטברות מים או כתמי שמן נראית אולי כמו סצנה מסרט קומדיה, אך במציאות, מדובר בגורמים שכיחים ביותר, שתוצאותיהם עלולות לגרום לנזקים משמעותיים – שברי גוף, חבלות ראש ופגיעות שונות.

החלקה בכביש

נסיעה ברכב היא חלק מהותי משגרת העבודה שלנו ועל פי תחולת החוק הנרחבת, המתייחסת גם לתאונות שהתרחשו בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה כתאונות עבודה, החלקה בכביש היא בהחלט בין המקרים השכיחים בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה.

 

תביעת תאונת עבודה עקב החלקה – את מי ניתן לתבוע?

במקרים של תאונת עבודה עקב החלקה, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה כנגד מספר גורמים:

ביטוח לאומי

כל עובד, בין שכיר ובין אם עצמאי, מפריש מידי חודש סכום קבוע לביטוח לאומי, הגוף הממשלתי האחראי על מימוש הזכויות החברתיות בישראל. בהתאם לכך, תביעת תאונת עבודה עקב החלקה כנגד ביטוח לאומי, היא האפשרות הראשונה והנפוצה ביותר למימוש הזכויות המגיעות לנו.

תביעת נזיקין

במידה וההחלקה במקום העבודה נגרמה בשל רשלנות של צד שלישי, הרי שניתן יהיה לבחון הגשת תביעת נזיקין כנגד הגורם המתרשל – תביעה אזרחית לקבלת פיצויים.

מה ההבדל בין תאונת החלקה 'רגילה' לתאונת עבודה עקב החלקה?

כולנו יכולים להחליק, ולא רק בעבודה. אז מה ההבדל בין תאונת החלקה 'רגילה' לבין תאונת החלקה המוגדרת כתאונת עבודה? ההבדל העיקרי בין השניים נעוץ בעיקר בהיקף הפיצויים שניתן לקבל במסגרת התביעה ובקלות ההוכחה, כאשר תביעה המוגדרת כתאונת עבודה נחשבת לקלה יותר להוכחה ובמסגרתה, ניתן לקבל פיצויים נרחבים יותר.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה?

אחד הגורמים המהותיים המשפיעים על גובה הפיצויים שניתן לקבל בתביעת תאונת עבודה עקב החלקה הוא שיעור אחוזי הנכות שנקבעו לכם, כאשר בין הפיצויים המרכזיים שניתן לקבל נמצאים:

דמי פגיעה

עובד שנפגע בעבודה כתוצאה מהחלקה, באופן המונע ממנו להמשיך ולעבוד (בעבודתו או בעבודה זהה אחרת) ובמידה וקיבל אחוזי נכות בגין הפגיעה בשיעור של עד 19%, יהיה זכאי לקבלת דמי פגיעה לתקופה מקסימלית של 13 שבועות ובסכום שלא יעלה על כ – 1,200 ₪ ליום.

קצבאות נכות

עובד שהוכר כנפגע עבודה, באופן שכושר ההשתכרות שלו נפגע בשיעור של 50% לפחות ונקבעו לו אחוזי נכות בשיעור של 20% ומעלה, יהיה זכאי לקבל קצבת נכות, בסך של כ – 2,400 ₪ לחודש.

 

אילו עוד זכויות רפואיות מגיעות לעובד שנפגע בתאונת עבודה עקב החלקה?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה כוללת לעיתים מרכיבי פיצוי נוספים דוגמת:

תשלום הוצאות רפואיות

הוצאות רפואיות, דוגמת רכישת תרופות ועלויות אשפוז וכן הוצאות הקשורות בתהליך החלמה ושיקום, עלולות להגיע לסכומים משמעותיים, כך שניתן לכלול אותן במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה.

שיקום מקצועי

במקרים בהם הוגשה תביעת תאונת עבודה עקב החלקה ונקבעו אחוזי נכות בשיעור העולה על 10%, ניתן יהיה לקבל גם שיקום מקצועי, הכולל מסלול הכשרה מקצועית והענקת כלים אפקטיביים שיסייעו לעובד לחזור למעגל העבודה.

 

כיצד נקבעים אחוזי נכות רפואית לאחר תאונת עבודה עקב החלקה?

קביעת דרגת נכות עבודה נעשית על ידי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי וזאת לאחר סיום תקופת תשלום דמי הפגיעה. עם הגשת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה, תקבלו זימון לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, המורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה, אשר יבחן את פרטי המקרה שלכם, כמו גם התיק הרפואי והמסמכים הרפואיים הנלווים.

במרבית המקרים, הוועדה הרפואית תקבע דרגת נכות זמנית ובתום התקופה שנקבעה, תקבלו זימון נוסף לוועדה הרפואית, אשר תבחן שוב את מצבכם ותחליט האם לקבוע אחוזי נכות רפואית ולאיזו תקופה. בכדי להתכונן היטב אל הוועדה הרפואית ולזכות במירב התנאים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד תאונות עבודה מומחה.

 

למה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה?

מלבד עצם העובדה כי מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, חשוב לזכור כי תביעת תאונת עבודה עקב החלקה מתנהלת נגד גופים גדולים ומנוסים, אשר אינם ממהרים לשלם את הפיצויים המגיעים לכם, כאשר הסיבות לדחיית התביעה יכולות להיות רבות ומגוונות – החל ממילוי שגוי ולא מדויק של טופס התביעה ועד אי זכאות ועמידה בקריטריונים.

עורך דין תאונות עבודה הוא הגורם המקצועי בו מומלץ להיעזר כאשר מגישים תביעת תאונת עבודה, שכן הוא יכול לסייע לכם לבנות את עילת התביעה בצורה ברורה ומבוססת ולהכווין אתכם לגבי כל האפשרויות הקיימות למיצוי הזכויות המגיעות לכם. פעמים רבות, ליצירת קשר עם משרד עורכי דין אונגר שויגמן כדי לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה מהווים את נקודת ההבדל בין הצלחת התביעה לבין דחייתה.

במקרים בהם החלקתם במהלך העבודה, לרבות בדרך אליה או בחזרה ממנה ונגרמו לכם נזקים שונים, ניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה כנגד ביטוח לאומי או הגורם המתרשל ולקבל פיצויים בהתאם. בין המקרים השכיחים ביותר של תאונת עבודה עקב החלקה נמצאים החלקה בעקבות הצטברות מים וכתמי שמן וכן החלקה בנסיעה בכביש.

קיים הבדל בין תאונת החלקה 'רגילה' לבין תאונת החלקה שנגרמה בעבודה, כאשר עיקר ההבדל הוא בהיקף הפיצויים שניתן לקבל במסגרת התביעה ובדרישת ההוכחה, כאשר תביעה המוגדרת כתאונת עבודה נחשבת לקלה יותר להוכחה ובמסגרתה, ניתן לקבל פיצויים נרחבים יותר.

הפיצויים העיקריים שניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה הם דמי פגיעה וקצבאות נכות, כאשר הפרמטר העיקרי המשפיע על תנאי הזכאות וגובה הקצבה הוא שיעור אחוזי הנכות שייקבע על ידי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לקבל פיצויים נוספים, כמו תשלום הוצאות רפואיות ושיקום מקצועי.

הדרך המומלצת ביותר להגשת תביעת תאונת עבודה היא באמצעות שירותיו של עו"ד תאונות עבודה מומחה, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, משלב הגשת התביעה, דרך ביסוס עילת התביעה ועד מציאת כל הדרכים המומלצות למיצוי הזכויות המגיעות לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!