תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש

במהלך שגרת העבודה שלנו, אנחנו עלולים ליפול ולהיפצע, באופן הנחשב במקרים מסוימים כתאונת עבודה. אחת מהפציעות השכיחות ביותר במקום העבודה היא חבלה בראש. במידה ונגרמה לכם חבלה בראש במקום העבודה, ניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה בהתאם. במאמר זה נראה כיצד בדיוק מגישים תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש

 

תאונת עבודה – מתי היא מתרחשת?

שגרת העבודה תופסת חלק נכבד משגרת היום – יום שלנו, כאשר כולנו נמצאים מספר שעות בעבודה עצמה וכן בדרך אליה ובחזרה ממנה. השהות הממושכת שלנו בעבודה, מעלה את הסיכויים לכך שיתרחשו לנו תאונות ופציעות שונות במהלך העבודה, הן באופן ישיר כתוצאה מהעבודה והן באופן עקיף, כמו החלקה, נפילה, תאונת דרכים ועוד.

כדאי לדעת כי תאונת עבודה אינה חייבת להתרחש דווקא במקום העבודה, כאשר לשון החוק מגדירה תאונת עבודה גם במקרה שהיא התרחשה בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה וזאת בתנאי שהעובד לא סטה מדרכו בצורה משמעותית.

 

מהם התסמינים של חבלה בראש?

פגיעות ראש הן בין הפגיעות החמורות ביותר, כשהן עלולות להתרחש בשל מגוון סיבות וגורמים, דוגמת נפילה, החלקה, תאונת דרכים ועוד. לעיתים, העובד שנחבל בראשו אינו מרגיש כאבים עזים או שאר מיחושים, אך במידה ולאחר החבלה בראש קיימים תסמינים של הקאות, בחילות, פרכוסים, ראיה מטושטשת, פזילות ועוד, כדאי יהיה להתפנות לרופא מומחה לבדיקה מקיפה.

פגיעות ראש  עלולות לגרום לתופעות נלוות כמו – זעזוע מוח, שבר בגולגולת, שטפי דם, אובדן הכרה, כאבי צוואר, בעיות זיכרון וריכוז, פגיעות נוירולוגיות ועוד, כאשר הדרך הרפואית המקובלת להעריך את חומרת הפציעה היא באמצעות סולם GCS המבטא ציון מספרי למצב ההכרה של האדם שספג חבלה בראשו. על פי סולם GCS, ציון 13 ומעלה משמעו פגיעת ראש קלה וציון 8 ומטה משמעו פגיעת ראש קשה, כאשר ציון בין השניים מעיד על פגיעה בינונית.

 

תאונת עבודה עקב חבלה בראש

במקרה שהחבלה בראש נגרמה במהלך העבודה, בין אם כתוצאה ישירה ממנה ובין אם בעקיפין, לרבות בדרך אליה או חזרה ממנה, הרי שהיא תחשב כתאונת עבודה. חבלה בראש במקום העבודה יכולה להתרחש גם במקומות עבודה הנחשבים למקומות 'בטוחים' יחסית, כמו בסביבת עבודה משרדית ולכן, חשוב להכיר היטב את אפשרויות מימוש הזכויות הרפואיות שלכם, בכדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

כנגד מי מגישים תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש?

ככל והחבלה בראש נגרמה לכם במהלך העבודה, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש כנגד אחד מהגופים הבאים:

חברת כח אדם

במידה ואתם מועסקים במקום העבודה שלכם דרך חברת כח אדם, הרי שניתן יהיה להפנות את תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש כנגד חברת כח אדם ולדרוש פיצויים בהתאם.

המוסד לביטוח לאומי

הגורם העיקרי אותו נהוג לתבוע במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש הוא המוסד לביטוח לאומי, אליו אנחנו מפרישים מידי חודש סכום משתנה הנגזר מגובה המשכורת שלנו, סכום הנועד להבטיח לנו פיצויים או קצבאות בדיוק במקרים מעין אילו.

חברת הביטוח

במידה וברשותכם ביטוח בריאות פרטי או שאתם מבוטחים בביטוח כזה דרך מקום העבודה שלכם, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש גם כנגד חברת הביטוח וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש – מה נדרש להוכיח?

בכדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם בתביעת תאונת עבודה, יש להוכיח שני דברים עיקריים:

מהות הנזק

הוכחת מהות הנזק שנגרם לכם היא הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בעת הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש. את מהות הנזק ניתן להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים ושאר תיעודים רלוונטיים, כמו גם חוות דעת של רופא מומחה בתחום.

רשלנות / הפרת חובה חקוקה

לאחר הוכחת הנזק שנגרם לכם, יש להוכיח את יסוד הרשלנות או הפרת חובה חקוקה של המעביד, באופן שתרם לגרימת הנזק.

 

מהם מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש?

מרכיבי הפיצוי בתביעת תאונת עבודה נקבעים בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי וכן לפי ממוצע השכר בשלושת החודשים האחרונים לפני האירוע. בנוסף על פרמטרים אלו, ניתן להכניס אל התביעה דרישה לפיצויים גם בגין הוצאות רפואיות וטיפולים משלימים.

 

כיצד מגישים תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש?

את תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש חשוב להגיש סמוך ככל האפשר למועד התרחשותה, כאשר הגשה מאוחרת עלולה לפגוע בזכאות לתשלום. תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש כנגד ביטוח לאומי ניתן להגיש באופן הבא:

הגשת תביעה

את התביעה יש להגיש באופן מקוון או באחד מהסניפים של ביטוח לאומי באמצעות טופס תביעה ייעודי ולאחר הודעה על פגיעה בעבודה. בטופס התביעה יש לתאר במפורט את הפגיעה ונסיבותיה, לרבות תאריך הפסקת העבודה ולצרף טופס ויתור סודיות רפואית ומסמכים רפואיים נלווים (אבחנה רפואית, דו"ח חדר מיון וכדומה).

זימון לוועדה רפואית

לאחר הגשת טופס התביעה, תקבלו זימון להתייצב בפני הוועדה הרפואית, אשר תבחן את פרטי המקרה והמסמכים הרפואיים ותקבע בהתאם את אחוזי הנכות הרפואית המגיעים לכם, אשר ישפיעו על קבלת הפיצויים (דמי פגיעה או קצבת נכות).

 

מהי הדרך המומלצת להגשת תביעת תאונת עבודה?

תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש או בעקבות כל מקרה אחר, חשוב ומומלץ להגיש עם עו"ד מומחה ומקצועי בתחום תאונות עבודה ומימוש זכויות רפואיות, שכן הידע המקצועי וההיכרות המעמיקה של משרד עורכי דין אונגר שויגמן את התהליך והתקדימים הרלוונטיים למקרה שלכם, יסייעו לבסס עילת תביעה מוצקה וברורה ולבנות כתב תביעה ערוך היטב שימקסם את גובה הפיצויים המגיעים לכם. צרו קשר עוד היום עם עו"ד מומחה.

תאונת עבודה עקב חבלה בראש יכולה להתרחש במגוון סיטואציות, דוגמת נפילה, החלקה ותאונת דרכים, כאשר חשוב לדעת כי תאונת עבודה תחשב ככזאת גם במקרים בהם החבלה התרחשה בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה. 

תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש ניתן להגיש כנגד מספר גופים – ביטוח לאומי, חברת כח אדם וחברות הביטוח. הגשת תביעת תאונת עבודה כנגד ביטוח לאומי מתבצעת באמצעות הגשת טופס תביעה, באופן מקוון או דרך אחד הסניפים הקרובים לביתכם וצירוף טופס ויתור סודיות רפואית ומסמכים רפואיים רלוונטיים.

על מנת לבסס את עילת התביעה בצורה הטובה ביותר, יש להוכיח שני דברים עיקריים: הוכחת מהות הנזק שנגרם, בין השאר באמצעות חוות דעת רפואית טעם רופא מומחה, והשפעתו על שגרת חיינו; וכן את קיומו של יסוד הרשלנות / הפרת חובה חקוקה של הנתבע, באופן שתרם לגרימת החבלה בראש.

בכדי לממש את מלוא הזכויות הרפואיות המגיעות לנו ולמקסם את הפיצויים שניתן לקבל, חשוב ומומלץ להגיש את התביעה עם עו"ד מומחה בתחום תאונות עבודה, שיכוון וילווה אותנו לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה, דרך הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ועד קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנו.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!