תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

פעמים רבות, תאונות עבודה מתרחשות כתוצאה מנפילה בגובה, אשר עלולה להביא לפציעות קשות ואף לנכות קבועה. תאונת עבודה עקב נפילה בגובה מהווה פעמים רבות עילה מספקת לתביעה ודרישת פיצויים בהתאם. הנה לפניכם כל מה שנדרש לעשות בכדי לממש את הזכויות המגיעות לכם

 

תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

נפילה מגובה נשמעת לנו כמו מקרה השייך בעיקר לתחומי עבודה השייכים לבנייה ושיפוץ, אך בפועל, עבודה בגובה מוגדרת כעבודה מעל גובה של שני מטרים, מה שיכול להפוך גם נפילה מסולם בשטח המשרד ועבודות גננות לדוגמה, למקומות עבודה בהן עלולה להתרחש תאונת עבודה עקב נפילה מגובה.

נפילה מגובה היא רגע פתאומי ובלתי צפוי, כאשר ההשלכות של הנפילה עלולות לגרום לפציעות וחבלות שונות, כמו גם מקרים של נכות קבועה ואף מקרי מוות. מעבד לפגיעה הפיזית עצמה, פעמים רבות העובד הנפשע נשאר עם מגבלות תפקודיות ומוטוריות, המשפיעות הן על תפקודו בחייו הפרטיים ובביצוע פעולות שגרתיות ויום – יומיות והן על יכולתו להמשיך לעבוד בכלל ובעבודתו לפני התרחשות הנפילה בפרט.

 

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה – השלבים הראשונים

רגע הנפילה עצמה וכן הכאבים הנלווים, מותירים אותנו פעמים רבות חסרי אונים ומבולבלים בכל הקשור לצעדים שעלינו לעשות בכדי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה. השלבים הראשונים הם צעדי המפתח בדרך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה וביסוס עילת התביעה ולפיכך, חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

פנייה למעסיק

יש ליידע את המעסיק אודות התאונה ולקבל ממנו טופס לדיווח ומתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה (טופס ב.ל 250). בטופס זה המעסיק נדרש למלא את פרטיו ולפרט את נסיבות התאונה ולצרף את חתימתו במקום המיועד לכך.

פנייה לקבלת טיפול רפואי

לאחר הנפילה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם, גם אם אתם מרגישים טוב ברגעים שלאחר הנפילה. כאשר פונים לטיפול רפואי יש להקפיד לציין לגורמים הרפואיים כי מדובר בתאונת עבודה ולשמור היטב את התיעוד הרפואי וכלל הממצאים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

תיעוד מקיף ומפורט

ככל וקיימות מצלמות באתר בו התרחשה הנפילה, הקלטות, תיעודיים ועדים פוטנציאליים, חשוב לפנות לקבלתם ורישומם, באופן שיסייע לכם לבסס את עילת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה.

 

תהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא אחד הגורמים העיקריים אותו ניתן לתבוע במסגרת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה. במסגרת תהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד ביטוח לאומי ניתן לקבל פיצויים חד פעמיים (דמי פגיעה) או קצבאות חודשיות, כאשר סכומי הפיצויים מבוססים על ממוצע שלושת המשכורות האחרונות שקדמו לאירוע הנפילה וסך אחוזי הנכות שנקבעו לכם.

תהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד ביטוח לאומי מתחיל בהגשת טופס תביעה ייעודי, אותו ניתן להגיש באופן מקוון או באמצעות אחד מסניפי ביטוח לאומי הקרובים לביתכם וזאת בצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. בשלב הבא, תקבלו זימון לוועדה הרפואית, אשר תבחן את מסמכי התביעה ומצבכם הרפואי ותקבע את אחוזי הנכות בהתאם.-

 

תהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד המעסיק

אפשרויות שנייה להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה, היא כנגד המעסיק עצמו, אשר מתוקף תפקידו, קיימת לו אחריות לשמירה על ביטחונכם במהלך העבודה. תהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד המעסיק מתנהל ככל תביעה בדיני נזיקין, כאשר עילת התביעה צריכה להיות מבוססת על קשר סיבתי ברור בין התרשלותו של המעסיק לבין מהות הנזק שנגרמה לעובד.

בין המקרים הנפוצים בהם נפילה מגובה יכולה להיחשב כרשלנות של המעסיק נמצאים:

  1. אי קיום תקנות הבטיחות בעבודה בגובה
  2. העובד לא קיבלת הדרכה מתאימה לעבודה בגובה מאת מדריך בעל הסמכה מתאימה
  3. העובד לא קיבל ציוד ואמצעים מתאימים לעבודה בגובה
  4. לעובד לא היה ציוד ואמצעים להגנה מפני נפילה

 

פיצויים בגין תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

גובה הפיצויים בגין תאונת עבודה עקב נפילה מגובה מתבסס בעיקר על הנזק הגופני שנגרם לעובד, שיעור הפגיעה בכושר ההשתכרות של העובד וכן ההוצאות הרפואיות הנלוות. לצערנו, תאונת עבודה עקב נפילה בגובה מסתיימת לא אחת במקרה מוות של העובד וכאן כדאי לדעת כי במקרים כאלו, בני המשפחה זכאים אף הם לפיצויים.

 

מהם הגורמים שיעזרו לנו לבסס עילת תביעה ברורה ומהימנה?

לצד צירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ושאר התיעודים הקיימים ברשותכם מהאירוע, אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר לביסוס עילת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה היא פנייה לקבלת חוות דעת של רופא מומחה בתחום, אשר יתאר היטב את מידת השפעת הנפילה על תפקודכם השגרתי ויכולתכם להמשיך לעבוד.

כמו כן, על מנת לבסס עילת תביעה ברורה ומהימנה בצורה המקצועית והטובה ביותר, חשוב לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד מקצועי ומומחה בתחום תביעות העבודה, כך שהוא יוכל לסייע לכם לחקור את נסיבות המקרה ולהצביע על הנקודות המחזקות את הטענות שלכם.

 

למה חשוב לפנות לשירותיו של עו"ד תאונות עבודה בהקדם?

מטבע היותם גופים גדולים ומנוסים בתחום, תביעות מול ביטוח לאומי ומול מקומות עבודה בכלל, נחשבות לתביעות מאתגרות למדי ובכדי לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם, חשוב שיהיה לצידכם הגורם המקצועי ביותר – עו"ד תאונות עבודה.

עיכוב בהגשת התביעה עלול לפגוע בקבלת הזכויות המגיעות לכם ולכן, חשוב לפנות בהקדם האפשרי אל עו"ד מומחה בתחום. פנייה מוקדמת לשירותיו של עו"ד תאונות עבודה, תאפשר לעורך הדין לבחון היטב את פרטי המקרה ולבנות את תיק התביעה בצורה הטובה ביותר,צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין אונגר שויגמן כך שתוכלו לקבל ליווי משפטי מקצועי החל משלב הגשת התביעה ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

מקובל לחשוב כי תאונת עבודה עקב נפילה מגובה מתרחשת רק באתרי בנייה ומפעלים, אך למעשה, הגדרת עבודה מגובה ככל עבודה המבוצעת בגובה של 2 מטרים מעל הקרקע, מביאה לכך שתאונת עבודה עקב נפילה בגובה יכולה להתרחש במגוון עבודות, לרבות עבודות משרדיות.

במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה, ניתן לתבוע את ביטוח לאומי, כמו גם את המעסיק בהליך תביעת נזיקין רגילה, כאשר במקרה האחרון נדרש להוכיח את יסוד הרשלנות של המעסיק והקשר הסיבתי לנזק שנגרם לעובדת כתוצאה מהנפילה.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כנגד ביטוח לאומי, ניתן להגיש באופן מקוון או פיזי (באחד מסניפי הביטוח הלאומי) וזאת באמצעות טופס תביעה ייעודי, המפרט את נסיבות התאונה וצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. לאחר הגשת התביעה, תקבלו זימון להתייצב בפני הוועדה הרפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות הרפואית, להם תפקיד מהותי בקביעת גובה הפיצויים שנקבל.

בכדי לבסס עילת תביעה ברורה ומהימנה, מומלץ לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מאת רופא מומחה בתחום וכמובן, להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומומחה בתחום תאונות עבודה בכלל ותביעות מול ביטוח לאומי בפרט, כך שתקבלו מעטפת משפטית נרחבת ומקיפה לאורך כל התהליך.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!