תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום

עבודה באתר בנייה כוללת מספר מאפיינים די קבועים, כשאחד מהמוכרים שבהם הוא עבודה על פיגומים. עובדים באתרי הבנייה מבצעים פעולות שונות על הפיגומים על מנת שהפרויקט יושלם במלואו, אך נפילה מהפיגום עלולה להוביל לפציעה קשה, להשבתת העובד ולפעמים גם לנכות ממנה יסבול העובד הפצוע. במקרה כזה, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום.

 

תאונת עבודה בישראל – מתי כן ומתי לא?

תאונות הן חלק מהחיים, והן מתרחשות באופן יומיומי. אומנם ניתן לעשות הרבה מאוד דברים על מנת למנוע תאונות כאלו ואחרות, אך המציאות היא שמדי יום נפגעים הרבה מאוד אנשים כתוצאה מהתאונות האלו. כדי להבטיח שהפגיעה הפיזית והבריאותית שחווה הנפגע לא תהיה גם חמורה באותה מידה מבחינה כלכלית, המדינה מעניקה זכויות מסוימות למי שנפגעו. נפגעים בתאונות עבודה, כלומר תאונות במקום העבודה, בזמן העבודה, בדרך אל העבודה ובדרך מהעבודה, זכאים לזכויות מסוימות כמו תביעת נכות מעבודה וקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

 

תאונות עבודה ופיגומים

המקומות העיקריים בהם עובדים עם פיגומים הם אתרי הבנייה. באתרי הבנייה נמצאים עובדים ופועלים שונים על הפיגומים, שעליהם הם מבצעים כל מיני עבודות בנייה שונות. העבודה על הפיגום היא עובדה בגובה, וכתוצאה מכך העובד נמצא בסכנה מסוימת לנפילה מגובה. נפילה מגובה היא אחת מסיבות המוות השכיחות ביותר כאשר מדובר על תאונות עבודה. חשוב לציין זאת באופן חד משמעי – נפילה מפיגום באתר בנייה, בזמן העבודה, היא תאונת עבודה לכל דבר ועניין. ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום במקום העבודה ולקבל פיצויים שונים מטעם הביטוח הלאומי. תאונות עבודה שמתרחשות כתוצאה מנפילה מפיגום יכולות במקרים רבים להימנע, על ידי נקיטת אמצעי הבטיחות המחייבים הן מצד העובד והן מצד המעסיק של העובד.

 

מה צריך לעשות לאחר תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום?

לעובד שנפצע באתר בנייה עקב נפילה מפיגום יש כמה דברים שהוא יכול לעשות. פרט לטיפול הרפואי, אותו צריך לקבל העובד באופן מיידי על מנת שלא יפתח נזקים חמורים יותר ממה שכבר קרה לו, מוטב על העובד לצור קשר עם עורך דין מומחה ממשרד עורכי דין אונגר שויגמן על מנת למצות את הזכויות שלו וכדי לקבל את הפיצויים שמגיעים לו. עורך הדין יוכל לסייע לעובד, שנמצא בתקופת ההחלמה והשיקום שלו, להגיש את המסמכים הדרושים ולאסוף את המסמכים הרפואיים שיסייעו להצלחת התביעה.

 

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום – שלב אחר שלב

מי שרוצה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, יצטרך לעשות זאת בצורה החוקית, שלב אחר שלב. המדינה קבעה כיצד ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, או עקב כל סיבה אחרת. ללא הגשת התביעה, כולל הגשת המסמכים הדרושים וכולל מעבר השלבים המחייבים, העובד הפצוע לא יוכל לממש את הזכויות שלו בצורה מלאה. אלו השלבים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, שלב אחר שלב:

 

הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי לנפגע עבודה

הגשת תביעת לגמלת נכות מעבודה (רק לאחר קבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי)

התייצבות מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לצורך קביעת אחוזי נכות

קביעת אחוזי הנכות על ידי הוועדה הרפואית

קבלת קצבת נכות, מענק חד פעמי או ערעור על החלטות הוועדה

 

דמי פגיעה מהביטוח הלאומי לאחר נפילה מפיגום

כפי שציינו מקודם, השלב הראשון בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, הוא תביעה של דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. דמי הפגיעה הם תשלום מהביטוח הלאומי, שאמור להוות לפרק זמן קצר עד בינוני תחליף למשכורת של העובד הפצוע. דמי הפגיעה משולמים בגובה שמתכתב באופן מסוים עם משכורתו של העובד הפצוע, לפי העקרונות הבאים:

דמי הפגיעה עומדים על 75% מהשכר של העובד הפצוע

את דמי הפגיעה ניתן לקבל לתקופה של עד שלושה חודשים

דמי פגיעה משולמים לעובד נפגע תאונת עבודה עבור כל יום ממנו הוא נעדר ממקום עבודתו

תביעת נכות מעבודה

רק לאחר תביעת דמי פגיעה ניתן לתבוע נכות מעבודה. המדינה מאפשרת למי שנשאר נכה עקב נפילה מפיגום, או עקב כל תאונת עבודה אחרת, להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. גמלה היא פיצוי כספי משמעותי, שיכול לסייע לעובד שפצוע לצמצם את הפגיעה הכלכלית שהנזק שנגרם לו כתוצאה מהנפילה מהפיגום מסב לו.

חשוב לדעת – הוועדה הרפואית

מי שיחליט בפועל איזה פיצוי כספי יקבל העובד הפצוע מהביטוח הלאומי היא הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. וועדה זו כוללת לפחות רופא אחד, שיבחן את המצב הרפואי של הפצוע. אם למשל נפגע העובד בגבו, אמור לשבת בראש הוועדה אורתופד. אם מדובר על פגיעה בכמה מערכות, ישבו רופאים מומחים נוספים שיהיו רלוונטיים לפגיעת העובד. כדי לצלוח את הוועדה הרפואית, מומלץ:

להגיש מבעוד מועד את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים אל הוועדה

להתלוות בעורך הדין שלכם במהלך הוועדה עצמה

לעבור הכנה מקיפה עם עורך הדין שלכם

להציג את המצב שלכם בצורה מקיפה ומלאה בפני הוועדה

האם המעסיק שלכם התרשל?

נפילה מפיגום היא תאונה קשה מאוד. פרט לתביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, שהיא דבר שכל נפגע עבודה במקרה הזה צריך לעשות, מוטב לבחון גם האם המעסיק שלכם התרשל ובגללו נגרמה התאונה. אם הפיגומים הוצבו למשל בצורה שאינה חוקית, ייתכן שתוכלו לתבוע גם אותו ולקבל ממנו פיצויים.

קצבה או מענק מהביטוח הלאומי?

כאשר עובד פצוע יגיש תביעת גמלת נכות מעבודה לביטוח הלאומי עקב נפילה מפיגום, הוא יוכל לקבל קצבה חודשית קבועה או מענק חד פעמי. מה שיקבע מה מבין השניים יקבל העובד יהיו אחוזי הנכות שתקבע לו הוועדה הרפואית.

שאלות ותשובות

ש: מה מוגדר כתאונת עבודה בישראל?

ת: החוק בישראל מגדיר בצורה ברורה מהי תאונת עבודה. לפי החוק, תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במקום העבודה, במהלך העבודה או עקב העבודה. ישנן תאונות עבודה נוספות, כמו תאונות דרכים שמתרחשות בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה.

 

ש: מול איזה גוף מתנהלת תביעת תאונת עבודה?

ת: עובד שנפצע כתוצאה מנפילה מפיגום במקום העבודה שלו, או נפצע באופן אחר בתאונת עבודה, זכאי להגיש מספר תביעות שונות. את התביעות הללו הוא צריך להגיש לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא הגוף שאחראי על בחינת ומתן הפיצויים במידת הצורך, והוא גם זה שיקבע את אחוזי הנכות של הפצוע באמצעות הוועדה הרפואית.

 

ש: מה השלבים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום?

ת: עובד שנפצע בתאונת עבודה כתוצאה מנפילה מפיגום יצטרך להגיש קודם כל תביעה לקבלת דמי פגיעה. רק לאחר שהוא מתחיל לקבל דמי פגיעה, ורק אם הוא סובל מנכות כלשהי, יכול העובד לתבוע ולקבל גמלת נכות מעבודה בדמות קצבה או מענק חד פעמי.

 

ש: מה אפשר לעשות בנוסף לתביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום?

ת: בנוסף לתביעות השונות שניתן לנהל מול הביטוח הלאומי, בחלק מהמקרים יכול העובד שנפל מהפיגום לתבוע את המעסיק שלו. החוק מאפשר לתבוע פיצויים ממעסיק שעקב הרשלנות שלו אירעה תאונת העבודה בה נפגע העובד.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום
תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!