תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל

עבודה במפעל לא נחשבת לפשוטה, ובצדק. עבודה עם משטחים כבדים, מול פסי ייצור ובמאמץ גבוה כמו עבודה במפעל, עשויה להוביל במקרים רבים לשכיחות גבוהה יותר של תאונות עבודה. עובד שנפגע בצורה משמעותית במהלך עבודתו במפעל, עשוי להינזק במיוחד ולהפוך לבעל נכות. הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל לביטוח הלאומי היא אחד מהפתרונות במקרים האלו.

 

תאונת עבודה במפעל

בישראל פועלים הרבה מאוד מפעלים, בצפון, במרכז ובדרום. בכל מפעל מבוצעת עבודה שונה, כאשר על מקום עבודה מתעסק בעיסוקים השונים שלו. מוצרים שונים מיוצרים במפעל במגוון תחומים, אך דבר אחד משותף לכל המפעלים – סביבת עבודה ואופי עבודה זהה בעיקרו. סביבת העבודה ואופי העבודה במפעלים מובילים לכך שיותר תאונות עבודה מתרחשות במפעלים. תאונת עבודה במפעל עשויה להיות קשה, אם מעורב בתאונה מכשור מכאני כבד למשל. עובד שנפגע בתאונה כזו, יכול להגיש תביעת תאונת עבודה עקב הפציעה במפעל.

 

הסתייעות בעורך דין לצורך תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל

אם עובד נפגע במהלך העבודה שלו במפעל בצורה משמעותית, כדאי לו להגיש תביעת תאונת עבודה. מומלץ להגיש את התביעה הזאת מכיוון שזו זכות השמורה לעובדים בישראל, על מנת שיהיה להם סיוע כלכלי לאחר הפגיעה. הפציעה במפעל יכולה להיות כל כך משמעותית, עד כדי כך שהעובד יהפוך מאדם בריא, שעבד בצורה פשוטה ותקינה במפעל, לאדם נכה שלא יכול לבצע את העבודה שלו בצורה מלאה או חלקית. מומלץ להסתייע בעורך דין על מנת להגיש את התביעה הזאת, מהסיבות הבאות:

1.     עורך הדין הוא בעל ידע משפטי רלוונטי שיסייע להצלחת התביעה

2.     הניסיון של עורך הדין בהגשת תביעת תאונה העבודה עקב פציעה במפעל יסייע להצלחת התביעה

3.     עורך הדין בקיא בהליכים שונים, כמו ערעור על החלטת הביטוח הלאומי

  1. עורך הדין מייעץ ומעניק הכוונה לאורך כל שלבי התביעה

 

מהם דמי פגיעה ומדוע חשוב לתבוע אותם?

כל אדם שנפצע בתאונת עבודה, בין אם מדובר על פועל שנפצע במפעל או על עובד מתחום אחר, צריך לדעת מהם דמי הפגיעה ומדוע חשוב לתבוע אותם. דמי פגיעה הם תשלום שמשולם לעובד שנפגע בתאונת עבודה. התשלום הזה משולם עבור כל יום עבודה אותו יחסיר העובד. עובד שנפצע במפעל למשל, יקבל דמי פגיעה על הימים שבהם הוא יתאושש מהפציעה שלו ולא יגיע למפעל. אלו העקרונות המשמעותיים שצריך לדעת על דמי הפגיעה:

1.     דמי הפגיעה משולמים לתקופה של עד שלושה חודשים

2.     גובה דמי הפגיעה הוא 75% מחישוב השכר בשלושת החודשים האחרונים של העובד

  1. יש לתבוע את דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי
  2. ללא תביעת דמי פגיעה אי אפשר לתבוע נכות מעבודה

 

הגשת תביעה נוספת לביטוח הלאומי

במידה והפציעה של עובד מפעל הייתה לא חמורה במיוחד, והוא יכול לחזור אל מקום עבודתו לאחר תקופת התאוששות, הוא צריך לתבוע דמי פגיעה ולחזור אל מקום העבודה כשהוא כשיר לכך. למרות זאת, ישנם עובדים שנפצעים בצורה הרבה יותר קשה, עד למצב בו הם הופכים לנכים. במקרה הזה ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב הפציעה במפעל לקבלת קצבת נכות מעבודה.

 

להתכונן לוועדה הרפואית

החלק החשוב ביותר בתביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל הוא התייצבות מול הוועדה הרפואית. עורך הדין שמלווה אתכם אמור לסייע לכם להתכונן אל הוועדה הרפואית. חשוב לזכור שרוב הישראלים לא התייצבו מול וועדה רפואית. עובד מפעל שהיה בריא כל חייו ולפתע נפצע במהלך העבודה שלו, ככל הנראה לא התייצב בחייו אל מול וועדה רפואית. עורך הדין יסייע לתובע להבין את הרכב הוועדה, למה היא מייחסת חשיבות ואיך להתנהל מולה.

 

הוועדה הרפואית וההשלכות שלה

הוועדה הרפואית מורכבת מאיש מזכירות, שאחראי על תיעוד המתרחש בוועדה, וכן לפחות רופא אחד שעומד בראש הוועדה. הוועדה יכולה להיות מורכבת גם מכמה רופאים, כשהדבר תלוי בפציעתו של התובע. הוועדה בוחנת את המצב הרפואי של התובע, בוחנת את המסמכים הרפואיים שמציג בפניה התובע ונותנת לו ולעורך הדין שלו לשאת דברים בפניה. חשוב לציין שהתובע רשאי להיות מלווה על ידי עורך הדין שלו מול הוועדה. הוועדה הרפואית קובעת את אחוזי הנכות של הפצוע, שמשליכים ישירות על הפיצוי הכספי שיקבל.

 

קצבה או מענק?

פיצוי כספי מהביטוח הלאומי לתביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל ניתן למי שנקבעים לו אחוזי נכות מסוימים לפי הוועדה הרפואית. ניתן לקבל את הפיצוי הכספי בצורה של קצבה, כלומר תשלום חודשי קבוע, או בצורה של מענק, כלומר תשלום כספי חד פעמי. כך זה עובד:

1.     20% נכות או יותר מזה – קצבה חודשית

2.     בין 19% נכות לבין 9% נכות – מענק חד פעמי

3.     מתחת ל-9% נכות – התובע לא יקבל פיצוי מהביטוח הלאומי

 

חשיבות מועד הגשת התביעה

כפי שכבר ציינו מקודם, כדי לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי יש להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל לנכות מעבודה, וזאת רק לאחר שמגישים תביעה לדמי פגיעה. מבחינת תזמון הגשת תביעת נכות מעבודה, יש להגיש אותה לאחר הגשת תביעת דמי הפגיעה, אך לא מאוחר יותר מ-12 חודשים, שכן הדבר יכול לפגוע בגובה הקצבה שיקבל התובע.

 

נכות וחזרה לעבודה

תאונת עבודה במפעל יכולה להיות קטלנית ויכולה להיות מינורית, אך בסופו של דבר אי אפשר לדעת לאיזה נזק תוביל התאונה. פציעות מסוימות עשויות להוביל לנכות קבועה, ולמנוע חזרה מלאה לעבודה.

 

סיוע כלכלי משמעותי

מכיוון שחזרה מלאה לעבודה היא לפעמים דבר שאינו אפשרי למי שנפצע בתאונת עבודה במפעל, הגשת התביעות לביטוח הלאומי בסיוע עורך דין היא הכרחית, לצורך קבלת פיצויים כספיים משמעותיים עבור הנפגע .צרו קשר עם משרד עו"ד אונגר שויגמן עוד היום לייעוץ.

שאלות ותשובות

ש: כיצד קשורים דמי פגיעה אל תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל?

ת: כאשר עובד נפצע בתאונת עבודה, הוא צריך קודם כל לתבוע דמי פגיעה. דמי הפגיעה משולמים לעובד עבור התקופה בה הוא נעדר ממקום עבודתו עקב הפציעה. אם העובד הפך לנכה בעקבות הפציעה, הוא יכול להגיש תביעת נכות מעבודה, אך זאת רק אם תבע קודם לכן דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

 

ש: איך מגישים תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל?

ת: כדי להגיש את התביעה לביטוח הלאומי, יש קודם כל לתבוע דמי פגיעה מיד לאחר התאונה. לאחר מכן, ניתן בסיוע עורך דין למלא את הטופס הייעודי של הביטוח הלאומי ולהגיש את המסמכים הדרושים, ולתבוע נכות מעבודה במידת הצורך.

 

ש: מה חשוב לדעת על הוועדה הרפואית?

ת: לפני שניגשים אל הוועדה הרפואית, חשוב להכיר את ההרכב שלה. הוועדה מורכבת מלפחות רופא אחד העומד בראשה, ונציג מזכירות האחראי על תיעוד ורישום הפרוטוקול. כמו כן, חשוב לדעת שניתן לקבל ליווי מעורך דין, ויש זמן להציג את המקרה בפני הוועדה.

 

ש: כיצד נקבע אם התובע יקבל מענק או קצבה?

ת: הוועדה הרפואית היא זו שקובעת בפועל האם התובע יקבל קצבה חודשית כפיצוי כספי, או מענק חד פעמי. הדבר נקבע לפי גובה אחוזי הנכות שקבעה הוועדה הרפואית לזכות מי שהגיש את התביעה נגד הביטוח הלאומי בעקבות הפציעה.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל
תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!