תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק

שיתוק הוא אחד המצבים הקשים ביותר בהם תאונת עבודה יכולה להסתיים, כשהוא משפיע על יכולתו של האדם להתנהל באופן עצמאי, כמו גם ביכולתו להשתכר כבעבר. לצד הכאב והצורך להסתגל לחיים החדשים, כדאי לדעת כי באמצעות תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק, ניתן לקבל פיצויים משמעותיים, שייקלו במעט על ההתמודדות הכלכלית

תאונת עבודה עקב שיתוק

מערכת העצבים המסועפת היא אחת המערכות המרכזיות בגופנו, כשהיא אחראית בין השאר על התפקוד המוטורי שלנו והיכולת להזיז את האיברים השונים. פגיעה במערכת העצבים עלולה להוביל למצב של אובדן השליטה על היכולת להניע את האיברים, מצב המוכר גם בשם שיתוק.
תאונת עבודה עקב שיתוק יכולה להיגרם בשל תאונת דרכים, חבלה, נפילה ושאר פציעות, הנגרמות בעיקר באזור הראש ו/או עמוד השדרה. בין מקרי השיתוק השכיחים ביותר עקב תאונת עבודה נמצאים:

המיפלגיה

המונח הרפואי המיפלגיה מתאר מצב של שיתוק של חצי צד הגוף (יד ורגל).

פרפלגיה

שיתוק באזור שתי הגפיים התחתונות (פרפלגיה) נגרם לרוב כתוצאה מחבלות חמורות, הנגרמות בדרך כלל בעקבות תאונות דרכים ונפילה מגובה.

קוודרופלגיה

אחד המקרים הקשים ביותר של שיתוק כתוצאה מתאונת עבודה הוא שיתוק של ארבעת הגפיים (קוודרופלגיה), באופן המותיר את הנפגע במצב סיעודי, התלוי בעזרתם של אחרים בכל תפקודי היום – יום השגרתיים.

תאונת עבודה עקב שיתוק – מהן הזכויות המגיעות לנו?

כפי שניתן להבין, ההשלכות של השיתוק על איכות החיים ושגרת היום – יום של הנפגע הן מהותיות, בין אם מדובר במצב קל ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במצב קשה, כאשר מלבד ההשלכות הפיזיות – בריאותיות על חייו של הנפגע, הרי שקיימות גם השלכות כלכליות, הנובעות מהוצאות רפואיות ופגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע, כך שחשוב לדעת ולהכיר מהן הזכויות המגיעות לנו במקרים אלו.
אחת הדרכים הבולטות והיעילות במיוחד לממש את הזכויות המגיעות לנו ולקבל את מלוא הפיצויים היא באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק, עם עו"ד מומחה ומקצועי בתחום. מלבד הפיצויים וקצבאות הנכות שניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק, ייתכן בהחלט ומגיעות לנו גם קצבאות נוספות כמו:

קצבת ניידות

אחת התוצאות הבולטות של שיתוק היא הפגיעה ביכולתו של הנפגע לבצע פעולות באופן עצמאי, כאשר היכולת להתנייד ממקום למקום מהווה את אחד הפרמטרים המגדירה אדם עצמאי. על מנת להקל על הנפגע, ביטוח לאומי מעניק לזכאים קצבת ניידות לבעלי רכב וכן למי שאין ברשותם רכב.

קצבה מיוחדת

ככל ומצב השיתוק מוגדר כחמור, באופן המשפיע על יכולתו של הנפגע לבצע פעולות שגרתיות ויום – יומיות (אכילה/שתייה, התלבשות, רחצה ועוד) הרי שניתן יהיה לקבל קצבה מיוחדת מביטוח לאומי לצורך טיפול אישי.

תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק – כמה פיצויים ניתן לקבל?

תאונת עבודה עקב שיתוק היא אחת הקטגוריות המזכות בפיצויים גבוהים במיוחד וזאת בהתבסס על אחוזי הנכות שייקבעו לנפגע מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קובעת את אחוזי הנכות בהתאם לדרגת החומרה של השיתוק, כמו גם נתונים נוספים דוגמת – הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות סיעוד ועוד.
סך הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק יכולים להגיע לסך של מאות אלפי שקלים ואף יותר ובכדי לבדוק בדיוק כמה ניתן לקבל במקרה שלכם, ניתן להיעזר בדרכים הבאות:

מחשבון זכויות

בכדי לחשב את סך הפיצויים המגיעים לכם, ניתן להיעזר במחשבונים וסימולטורים מקוונים שונים, אשר באמצעות מספר שאלות יוכלו לתת לכם כיוון לגבי סך הפיצויים שתוכלו לקבל באמצעות תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק.

עורך דין תאונות עבודה

הדרך הטובה והמומלצת ביותר לבדוק בדיוק את סך הפיצויים המגיעים לכם היא באמצעות עו"ד תאונות עבודה מומחה, אשר במסגרת ניסיונו רב השנים בתחום ולאחר בחינת המקרה שלכם לעומק, יוכל העריך בדיוק רב את סך הפיצויים המגיעים לכם.

מהו זמן הטיפול של ביטוח לאומי בתביעת תאונת עבודה עקב שיתוק?

זמני הטיפול בתביעות המוגשות לביטוח לאומי נחשבים לארוכים למדי, כאשר זמני הטיפול של תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק אינם יוצאים דופן במקרה זה ויכולים להימשך מספר חודשים. יחד עם זאת, ישנן מספר דרכים שיוכלו לזרז את זמני הטיפול וקבלת הפיצויים המגיעים לכם:

הגשה נכונה ומסודרת של כתב התביעה

פעמים רבות הגשה לא נכונה ו/או לא מלאה של כתב התביעה מביא לעיכוב בטיפול ואף לדחייה מוחלטת של התביעה. הגשה נכונה ומסודרת, באופן מקוון או באחד מהסניפים של ביטוח לאומי, היא צעד ראשון וחשוב בדרך לטיפול מהיר בתביעה שלכם.

צירוף עדויות ומסמכים רפואיים רלוונטיים

אל טופס התביעה מומלץ וחשוב לצרף תיעודים רלוונטיים מאירוע התאונה, לרבות את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, התומכים ומבססים את עילת התביעה.

כיצד עו"ד תאונות עבודה יכול לסייע לנו בתהליך תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק?

כפי שראינו, תהליך מימוש הזכויות המגיעות לנו עובר דרך בירוקרטית ארוכה עד לקבלת הפיצויים המגיעים לנו ובכדי להבטיח שנקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו ובדרך המהירה ביותר, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.
צרו קשר עוד היום עם עו"ד תאונות עבודה מקצועי אונגר שויגמן, המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי, יוכל לסייע ולהכווין אותנו בכל הקשור להיבט המשפטי וביסוס עילת התביעה, כמו גם לעניין השירותים הנוספים שנפגעי שיתוק יכולים לקבל. ליווי משפטי מקיף, החל משלב ביסוס עילת התביעה והגשה נכונה של כלל הטפסים, דרך הכוונה מיטבית בוועדה הרפואית ועד ניהול התהליך המשפטי מול ביטוח לאומי, מהווה גורם מפתח בהצלחה התביעה וקבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם.

תאונת עבודה יכולה להתרחש בשל מגוון סיבות ומקרים וכאשר החבלה מתרחשת באזור הראש או עמוד השדרה, הרי שהיא עלולה לגרום לשיתוק. במקרים של שיתוק עקב תאונת עבודה, ניתן להגיש תביעה בהתאם כנגד ביטוח לאומי ולקבל פיצויים וקצבאות בהתאם.

גובה הפיצויים שניתן לקבל מביטוח לאומי במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק, תלויה בעיקר בחומרת הפגיעה (הבאה לידי ביטוי בקביעת אחוזי נכות רפואית על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי) ובגובה השכר של העובד הנפגע. מלבד הפיצויים וקצבאות הנכות, היכולים להגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים, ניתן לקבל גם קצבאות נוספות, כמו קצבת ניידות וקצבה מיוחדת.

באופן כללי, זמני הטיפול של ביטוח לאומי בתביעות נחשבים לארוכים למדי, כאשר תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק יכולה להימשך מספר חודשים. יחד עם זאת, ניתן לייעל את התהליך ולקצר את זמני הטיפול בתביעה באמצעות הגשת נכונה ומסודרת של טפסי התביעה וכן צירוף כלל החומר הרלוונטי, דוגמת תיעודים מהאירוע ומסמכים רפואיים.

הדרך המומלצת והיעילה ביותר להגיש את התביעה, הן מבחינת קיצור זמני הטיפול והן מבחינת מקסום פוטנציאל הפיצויים שניתן לקבל, היא להיעזר בשירותיו של עו"ד תאונות עבודה מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, לרבות בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!