בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית נעשו נפוצות מאוד במחוזותינו בשנים האחרונות, ובחלק לא מבוטל מהמקרים, הן גם מוצדקות מאוד. למה חשוב לשים לב כאשר בוחנים בחירה נכונה של עורך דין לתביעות רשלנות רפואית? מהם הנושאים בהם עורך דין מתחום הרשלנות הרפואית מצופה לסייע למיוצגיו?

 

באילו דרכים עורך דין לרשלנות רפואית עוזר למיוצגיו להיערך לתביעת הפיצויים? בסקירה הבאה נדון בפרוטרוט במכלול הסוגיות הנוגעות לקבלת סיוע משפטי בהגשת התביעות המורכבות הללו ובאמות המידה שמאפשרות בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית, אשר ילווה את התובעים עד לקבלת הפיצויים המגיעים להם. חשוב לקרוא ולהכיר.

 

לאילו נושאים חשוב לשים לב כאשר בוחרים בעורך דין לרשלנות רפואית?

כל תביעה המוגשת בעקבות מקרה של רשלנות רפואית, היא תיק ייחודי העומד בפני עצמו. כל מקרה של רשלנות רפואית התרחש תחת נסיבות שונות ולכן לא קיימים שני תיקי רשלנות רפואית שיתנהלו באותו האופן בדיוק. אי לכך, בבחירת עורך דין לרשלנות רפואית, ישנה משמעות מכרעת לרמתו המקצועית של בעל המקצוע שייבחר לייצג את התובעים.

על מנת לאתר עורך דין בעל ניסיון מקצועי עשיר ורמה מקצועית גבוהה, בראש ובראשונה כדאי לפנות למספר עורכי דין העוסקים בליווי תביעות רשלנות רפואית ולבקש לראות פסקי דין המעידים על הצלחות בתיקים דומים לשלכם (מבחינת נושא התביעה: רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בזמן ההריון, רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית במתן טיפול תרופתי, וכן הלאה).

 

בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית – חשובה מתמיד בעידן המודרני

בשנת 2005 הוגש לממשלת ישראל דוח לבחינת דרכים לצמצום ההוצאות סביב מקרי רשלנות רפואית. עצם העובדה שנוצר צורך בדוח מהסוג הזה, מצביעה על כך שכמות מקרי הרשלנות הרפואית במדינת ישראל נמצאת במגמת עלייה מתמדת, דווקא בעידן המודרני.

ניתן היה לצפות שעם הקדמה וההתפתחויות הטכנולוגיות, כמות המחדלים הרפואיים תיקטן מאליה. אולם מעורבותו של הגורם האנושי במתן שירותים רפואיים לסוגיהם עדיין דומיננטית מאוד גם בואך שנת 2022. על רקע זה ועל רקע המודעות ההולכת וגדלה של מטופלים לזכויותיהם, כמות תביעות הפיצויים המוגשות כיום בעקבות מקרי רשלנות רפואית, גדולה מתמיד, כמו גם סכומי הפיצויים הנדרשים.

מאחר ולפתחם של בתי המשפט בישראל מגיעים אינספור תיקים מסוג זה, ישנה חשיבות גדולה מתמיד לבחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית, שילווה את התביעה ויקדם את האינטרסים של מיוצגיו מול הנתבעים ומול המערכת המשפטית.

 

מהם הנושאים בהם עורך דין לרשלנות רפואית מצופה לסייע למיוצגיו?

העבודה מול עורך דין לרשלנות רפואית מתחילה בבדיקת נסיבות המקרה וביצוע בדיקת היתכנות להגשת תביעת פיצויים תחת הנסיבות הקיימות ופוטנציאל השגת הפיצויים ללקוח. במידה ועולה מהבירור המקדים כי ללקוח "יש קייס" מוצק דיה להגשת תביעה נזיקית, עורך דין לרשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי האמון על בניית תיק התביעה עבור התובעים בתיקי רשלנות רפואית, הכוונת הלקוח באיסוף הראיות והאסמכתאות הרלוונטיות וייצוג משפטי של התובעים בבית המשפט.

בחלק גדול מן המקרים, עורך הדין המלווה את תיק הרשלנות הרפואית מבצע את חלקה הארי של מלאכת איסוף התיעוד הרפואי הנדרש לגיבוי טענות התביעה. בנוסף, עורך דין המלווה תביעת רשלנות רפואית שהגיעה לערכאות משפטיות, אחראי לגיבוש האסטרטגיה המשפטית כמו גם לכוון את מיוצגיו בהתייחסות למהלכי הנתבעים ועורכי דינם. למשל, במידה ומוצעת פשרה בתיק, עורך הדין של התובעים נדרש לבחון את ההצעה ולשקף ללקוחותיו את מהותה, את טיבה ואת המלצותיו לגבי קבלת ההצעה או דחייתה.

 

באילו דרכים נוספות עורך דין לרשלנות רפואית עוזר למיוצגיו להיערך לתביעת הפיצויים?

אחד הנדבכים המשמעותיים ביותר בהיערכות להגשת תביעת רשלנות רפואית, הוא הפנייה לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית של רופא מומחה. עורך דין לרשלנות רפואית יודע לחבר את מיוצגיו לרופאים מומחים בעלי שם מהתחום הרלוונטי, לצורך הערכת מצבם הרפואי, הנזקים שבגינם הם מעוניינים לתבוע ואת קיומו של קשר סיבתי בין המחדל הרפואי שבגינו התביעה מוגשת לבין נזקי התובע. היכולת להוכיח את דבר קיומו של קשר כזה, הוא למעשה הבסיס להצלחה בתביעות רשלנות רפואית וקבלת פיצוי הולם.

 

בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית תלויה גם בתחושת הבטן שלכם

אין לשכוח כי מעבר ליכולות המקצועיות של עורך הדין שייצג אתכם בתביעה, ישנה חשיבות רבה גם לתקשורת טובה עם המייצג שלכם. יכולת לתקשר בנוחות ובבהירות מול עורך דינכם משפר את יכולתו לייצג כהלכה את האינטרסים שלכם מול הצד הנתבע ובית המשפט. מדובר גם בעניין של כימיה בין אישית אך גם ברגישות שעורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית מצופים להגיע עמה.

 

בשורה התחתונה

אם אתם חשים שנפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית, חשוב שתדעו שאינכם חייבים להתמודד עם ההשלכות בכוחות עצמכם. התייעצות מול עורך דין לרשלנות רפואית תאפשר לכם לבדוק את ההיתכנות להבאתם לדין של הגורמים הרפואיים האחראים למחדל וקבלת פיצוי כספי הולם.

בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית
בחירה נכונה של עורך דין לרשלנות רפואית

אף שישנם עורכי דין המלווים סוגים שונים של תיקי רשלנות רפואית, לא כל עורך דין לרשלנות רפואית מתמחה בהכרח בייצוג נפגעים בכל תחומי הרפואה. למקרי רשלנות רפואית המתרחשים בנסיבות והקשרים שונים, ישנו אופי שונה שחשוב להכיר על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של התובעים בתביעה. לכן חשוב לברר מראש באילו סוגים של מקרי רשלנות רפואית עורך הדין מתמחה.

עורך דין לרשלנות רפואית עוסק בתביעות נזיקין רגישות מאוד, בסכומים גבוהים אשר נוגעות לתחום הרפואה שהוא עולם תוכן מורכב שמצריך היכרות מקדימה ומקצועיות רבה. מכאן שליווי תביעות רשלנות רפואית מחייב ניסיון מקצועי עשיר הנגזר מוותק בתחום זה.

ככל שלעורך הדין ניסיון רב יותר, כך גדלה גם הסבירות לכך שהוא הספיק ללוות תיקים דומים וצבר היכרות מעמיקה עם הפסיקה התקדימית במקרים דומים. רקע זה משפר באופן דרמטי את סיכויי ההצלחה בתביעה ולכן כמה שיותר שנות ניסיון רלוונטי – כך ייטב.

בבחירת עורך דין לרשלנות רפואית, ישנה חשיבות רבה למתן עדיפות לעורכי דין בעלי המלצות אמינות מלקוחות קודמים, לאור העובדה שמדובר בתביעות מורכבות בסכומים גבוהים מאוד. היה ואתם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית ואין לכם גישה להמלצות ממכרים או קרובים שעברו תהליך דומה, לגיטימי לבקש מעורכי הדין שאליהם את פונים, הפניה לממליצים מתיקים דומים. כמובן, תוכלו גם להרחיב את התחקיר שלכם ולבדוק חוות דעת מקצועיות על עורך הדין אונליין.

מאחר ועל תביעות רשלנות רפואית חלה תקופת התיישנות, חשוב לוודא מבעוד מועד שעורך הדין האמון על ליווי התביעה שלכם אינו מוצף בתיקים אחרים, שיעכבו את הטיפול במקרה שלכם. הזמינות למתן טיפול משפטי מהיר חשובה גם כדי שחלון הזמן להגשת התביעה לא ייסגר, וגם כדי שהמצאת האסמכתאות הנחוצות לתביעה לא תהפוך מורכבת יתר על המידה בעקבות המתנה ממושכת מדי.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5