מהי רשלנות רפואית בטיפול?

רשלנות רפואית עשויה לבוא  לידי ביטוי לא פעם בעת טיפול ומעקב רפואי עבור מטופלים. רשלנות רפואית בטיפול עשויה להתקיים במקרים שונים מטעם גורמים שונים. כל אדם צריך לדעת מהי בעצם רשלנות רפואית מסוג זה, מתי צריכות להידלק "נורות אדומות" ובאיזה שלב צריך לפנות לעורך דין? כל המידע המקיף בנושא מהי רשלנות רפואית בטיפול יצוין בשורות הבאות, כך שכל אחד ואחת יוכלו לדעת את הפרטים החשובים ביותר בכל הנוגע לנושא זה.

 

מהי רשלנות רפואית בטיפול?

רשלנות רפואית מסוג זה היא כזו שבאה לידי ביטוי כאשר מטופל נזקק לטיפול רפואי כלשהו בעקבות בעיה כלשהי שהוא חווה, להלן רשימה חלקית של מצבים שעשויים להוביל לטיפול שכזה:

  • טיפול לאחר תאונה
  • טיפול במהלך היריון
  • טיפול כחלק ממעקב רפואי של מחלה קיימת ועוד

לפי החוק, רשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי בטיפול בחולים היא כזו שמתרחשת במצבים שבהם לא ננקטה מידת זהירות מצד הצוות המטפל כלפי המטופל. במידה ונגרם למטופל נזק פיזי או נפשי בעקבות רשלנות זו, הוא זכאי לתבוע ולקבל פיצויים.

 

מסגרות שבהם עשויה להתקיים רשלנות רפואית בטיפול

לצערנו, לא פעם, מתרחשות טעויות בטיפול והדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בכל מסגרת רפואית שהיא, בין אם מדובר במסגרת פרטית או ציבורית. כך שבעצם, הרשלנות עשויה להתרחש במוקדים שונים. במוקד רפואה דחופה, במסגרת בדיקת דם במעבדה, במסגרת אשפוז ולעיתים אפילו במהלך קבלת עזרה ראשונה על ידי פרמדיק של מד"א.

רשלנות רפואית בטיפול היא כזו שמתרחשת לאחר טעות או כשל שאירע למטופל במהלך טיפול רפואי שקיבל. מדובר בכשל שלא אמור היה לקרות. זאת אומרת בעצם, שאם הכשל הזה לא היה מתקיים, המטופל היה יכול להמשיך בשגרת חייב. כדי להעמיק בנושא המדובר, בשורות הבאות יצוינו מקרים שכיחים של רשלנות רפואית בטיפול.

 

טעות במתן תרופה

אי אפשר לשאול מהי רשלנות רפואית בטיפול? מבלי לציין את המקרים השכיחים ביותר שבהם הרשלנות באה לידי ביטוי. המקרה הראשון יכול לבוא לידי ביטוי ב- 2 מצבים שונים:

 

טעות בעת מתן תרופה שגויה שאינה תואמת למצבו הרפואי של המטופל

הדבר יכול להתרחש למשל, במצב שבו חולה בסוכרת מקבל תרופה שמיועדת בכלל לחולה סרטן. כלומר, תרופה שמיועדת לטיפול בחולי ששונה בתכלית מזה שהמטופל סובל ממנו.

 

בעת מתן תרופה עם מינון שגוי

לצערנו קרה לא פעם שרופאים מסרו למטופלים שלהם תרופה שמתאימה לחולי ממנו הם סובלים, אך התגלה בסופו של דבר שהמינון שניתן היה גבוה מידי. מדובר בשני מצבים שאסור שיתקיימו בשום פנים ואופן. כך שעל הרופא המטפל, האחות או הרוקח לבדוק באופן מעמיק ולוודא שמדובר במינון הנכון ובתרופה המתאימה.

 

אי הפניה לביצוע בדיקה נדרשת

לא פעם, כשמטופלים רוצים לברר מהי רשלנות רפואית בטיפול? הם עושים זאת מכיוון שהם מגלים בדיעבד שהם היו צריכים להיות מופנים לקבלת בדיקה מסוימת שהייתה יכולה לאבחן כי הם סובלים מבעיה רפואית כלשהי. אי הפניה לבדיקה נדרשת בהתאם למצבו של המטופל, צפויה להוות רשלנות רפואית בטיפול. ראוי לציין שהבדיקה המדוברת עשויה להתקיים בעקבות אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • צורך בשליחת המטופל לבדיקת סקר שנהוג לבצע מגיל מסוים
  • צורך בשליחת המטופל לבדיקה בעקבות מצבו הרפואי שמתדרדר
  • צורך בשליחת המטופל לבדיקה בעקבות תלונות של החולה וסימפטומים שהוא מציג בפני הרופא

 

אי ביצוע הוראה של רופא

לעיתים קורים מצבים שבהם הצוותים הרפואיים מתרשלים בעבודתם מכיוון שהם לא מילאו את ההוראות שנקבעו על ידי גורם רפואי אחר. מדובר במקרים שברוב המקרים קשה לזהות אותם ויש צורך בדקדוק של המסמכים הרפואיים כדי לזהות שאכן היו הוראות שניתנו והופרו.

 

אי זיהוי של סימנים שמעידים על מצב רפואי שעלול לסכן חיים

הצוותים הרפואיים צריכים לא פעם לזהות באופן מידי אם המטופל שנמצא מולם נמצא במצב מסכן חיים. במקרים מסוג זה עלולים לא פעם להוביל לטעויות שמובילות לאבחון וטיפול שגוי במטופל. מצב שכזה מתקיים בעיקר במצבים שבהם המטופל מגיע עם תסמינים של התקף לב ושבץ והצוות הרפואי אינו מאבחן נכון את המצב.

על הגורמים הרפואיים לבצע הערכה מידית ומהירה כדי לשלול כי המטופל סובל ממצבים אלו, ובמידה ומתגלה שהוא סובל מאחד מהשניים, על הצוות לטפל באופן מידי כדי למנוע החמרה במצב.

 

עד מתי ניתן לתבוע על רשלנות רפואית בטיפול רפואי?

רבים מוצאים את עצמם תוהים במשך תקופה ארוכה האם הם עברו רשלנות רפואית או מהי בעצם רשלנות רפואית בטיפול רפואי? ואיך היא באה לידי ביטוי? התהייה הזו מוכרת ועשויה להוביל לא פעם לדחייה בבירור בנושא.

בעקבות מצב שכיח זה, ראוי לציין כי במרבית המקרים חלה התיישנות של כ- 7 שנים בכל הנוגע לתביעת פיצויים בעקבות רשלנות שאירעה במהלך טיפול רפואי. במידה ומדובר בקטין, 7 השנים הללו נספרות מהרגע שבו הוא מגיע לגיל 18. כך שבעצם, קטין יכול לתבוע על רשלנות רפואית בטיפול רפואי עד גיל 25.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין

חשוב מאוד לפנות אל עורך דין כדי לשמוע ממנו מהי רשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי בטיפול רפואי? ולבחון האם אכן אירעה לכם רשלנות שכזו. שכן, לא פעם, עולה הצורך לבדוק את המקרה באופן מעמיק. הדבר מוביל לכך שעורך הדין צריך בעצם לפנות אל גורמים שונים ולבקש מסמכים ותיעוד רפואי שנמצא במקום שבו הטיפול אירע.

עורך הדין בקיא בנושא הרשלנות הרפואית, כך שלאחר עיון מעמיק במסמכים המדוברים, הוא יוכל לומר לכם אם יש לכם סיכוי לזכות בתיק ולקבל פיצויים אודות הרשלנות שאירעה לכם או שלא.

מהי רשלנות רפואית בטיפול
מהי רשלנות רפואית בטיפול

כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא פונה אל עורך דין מקצועי ומומלץ. כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך, עליכם לבדוק פרטים אודות עורך הדין ברחבי הרשת ולקרוא ביקורות שנכתבו אודותיו על ידי לקוחות קודמים. כך יתאפשר לכם לדעת שאתם בוחרים נכון.

חשוב לפנות אל עורך דין מקצועי כאשר רוצים לבדוק מהי רשלנות רפואית בטיפול? הסיבה העיקרית לחשיבות עליונה זו נובעת מהעובדה שהפיצויים שלכם נמצאים על הכף. פנייה אל עורך דין מקצועי שבקיא בתחום הרשלנות הרפואית בטיפול צפויה לאפשר לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

באופן עקרוני, אפשר ליצור קשר עם כל עורך דין, אך חשוב מאוד לבדוק שהפנייה מתבצעת אל עורך דין שבקיא בתחום הרשלנות הרפואית. שכן, עורך דין שבקיא בתחום אחר עשוי שלא לדעת כיצד לטפל בתביעה שלכם.

בטח. כל אדם יכול לפנות אל עורך דין שעוסק ברשלנות רפואית כדי לבדוק אם הוא עבר רשלנות רפואית בטיפול. חשוב רק לשים לב שהמקרה הנידון אירע ב – 7 השנים האחרונות (כדי שלא תחול עליו התיישנות).

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5