עורך דין תאונות אישיות

מדי שנה בשנה, מגיעות אינספור תביעות ביטוח לפתחן של חברות הביטוח בישראל, מכוחה של פוליסת ביטוח תאונות אישיות. מדובר על פוליסת ביטוח נפוצה שאנשים רבים בארץ משלמים עבורה על בסיס קבוע ממיטב כספם. אולם למרבה הצער, בדומה למימוש זכויות ביטוחיות בכל הקשר אחר, גם תביעות ביטוח המוגשות בעקבות תאונה אישית, נדחות על הסף ברבים מן המקרים, בידי המבטחות. זהו השלב שבו נהוג לפנות להתייעצות מקצועית עם עורך דין תאונות אישיות, על מנת לבחון את האפשרות להגשת תביעה כנגד חברת הביטוח לבית המשפט. זהו הנושא שבו נדון בהרחבה במסגרת המאמר הבא. כדאי לקרוא ולהכיר.

 

על הקשיים במימוש זכויות ביטוחיות במקרה של תאונות אישיות

בפוליסות של ביטוח תאונות אישיות, ישנה התייחסות שונה למונח "תאונה אישית". המינוח והגדרת המונח נוטים להשתנות בין חברת ביטוח אחת לאחרת, ולעיתים אף בין פוליסה לפוליסה המשווקת על ידי אותה המבטחת ממש. אולם ככלל, תאונות אישיות, פירושן אירועים פתאומיים ובלתי צפויים, אשר הובילו לנזקי גוף בקרב מבוטחים.

לכאורה, אנשים מבטחים את עצמם בפוליסת תאונות אישיות, מאחר וביטוח מסוג זה במהותו נועד לאפשר לנפגעי תאונות אישיות לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח, ללא תלות בהוכחת אשם של גורם אחר. די לכאורה בהוכחת דבר קיומה של התאונה בלבד, הוכחת הנזק ובעצם קיומה של פוליסת תאונות אישיות בתוקף. מדוע אם כן נדרש סיוע של עורך דין תאונות אישיות בהפעלת פוליסת ביטוח מסוג זה? ובכן, התשובה היא פשוטה ועגומה: חברות ביטוח, הן בבסיסן גופים הפועלים למטרת רווח.

לכן, הן נוטות להערים על מבוטחיהן קשיים בדרך למימוש זכויותיהם הביטוחיות. לא אחת, מגלים נפגעי תאונה אישית שהגישו תביעת ביטוח, כי המבטחת אינה מתייחסת לאירוע בו הם נפגעו בתור תאונה כהגדרתה בפוליסה, מסרבת להכיר בנזק שנגרם למבוטח, או טוענת לכך שהפוליסה איבדה מתוקפה מפאת אי עמידה של המבוטח בתנאי הביטוח. אלו הן בדיוק הנסיבות המחייבות התערבות משפטית מקצועית של עו"ד תאונות אישיות, שיפעל לטובתכם.

 

מהו תחום התמחותו של עורך דין תאונות אישיות?

דיני נזקי גוף הם אחד מתחומי המשפט המסובכים ביותר להבנה, כך שלא מומלץ לנסות לייצג את עצמכם אם אתם מוצאים את עצמכם מעורים בתאונה שגרמה לפציעתכם. מעבר לידע המשפטי הספציפי הנדרש לשם כך, כימות הנזק מבחינה כלכלית דורש גם הוא ידע והינו מורכב להבנה והוכחה. עו"ד תאונות אישיות הוא גורם מקצועי בעל ידע מקיף באשר לזכויות המגיעות לכם על פי החוק, כמו גם תקדימים וחוקים שנחקקו בנושא זה.

מכאן שכאשר אתם שוכרים עו"ד תאונות אישיות אשר יטפל במקרה שלכם, כדאי לשאול לפני כן ולהתייעץ עימו האם זהו תחום התמחותו, האם ייצג בעבר תיקים ומקרים דומים, והאם הוא צופה הצלחה או כישלון בתיק האמור. עורך דין כאמור לעיל, העוסק בתחום הנזיקין יוכל לחקור לעומק את פרטי המקרה, לוודא כי יש בידו את ההוכחות הרפואיות שהוא נדרש להן, ובהתאם לפרטי התיק – לכוון אתכם להגשת תביעה, ככל והדבר נחוץ לשם מיצוי הזכויות שלכם כהלכה.

 

על הגשת תביעת ביטוח תאונות אישיות בעזרת עורך דין לתאונות אישיות

עורך דין תאונות אישיות יכול, כחלק מהתביעה, לתבוע את ביטוח התאונות האישיות אם יש ברשותכם פוליסה כזו. ביטוח תאונות אישיות יכול לסייע במקרה של פציעה קשה, מוות כתוצאה מתאונה או השבתה מוחלטת של הנפגע. הפוליסות הללו משלמות סכום כסף קבוע עבור פציעות ספציפיות, בהתאם לרמת הכיסוי הקיים, כך למשל הם ינקבו במחיר עבור אובדן גפה, אובדן עין, מוות של בעל הפוליסה וכו'. אולם יש לזכור, כי בניגוד לפוליסות ביטוח אחרות, ביטוח תאונות אישיות לא ינסה לטפל במקרה הרפואי אלא רק יספק את התשלום עבור הפציעה עצמה.

גם בביטוחים אלה תידרשו לסיוע של עורך דין ביטוח תאונות אישיות מכיוון שביטוחים אלה מגדירים את התאונות האישיות ואת מהות הפגיעה ככזו אשר חייבת להיגרם כבלעדית וישירה בעקבות התאונה. בדרך כלל הם יחריגו מקרים של מוות או פציעה הנגרמת על ידי מחלה או מקרים שלא תלויים בעוולה. בכל מקרה עורכי דין ביטוח תאונות אישיות יטפלו גם במקרים אלה ויוכלו לזהות את אותם מקרים אשר לא יוכלו להיכנס תחת כותרת זו.

 

מה חלון הזמן להגשת תביעה בעזרת עו"ד תאונות אישיות?

כדאי להתחיל את תהליך הבירור והתביעה מוקדם ככל האפשר מכיוון שמרבית תביעות הנזיקין צריכות להיות מובאות לבית המשפט בתוך שלוש שנים מיום המקרה או אבחון הפציעה או המחלה. לכן, גם אם אינכם בטוחים אם אתם זכאים לקבלת פיצוי כספי בגין תאונה אישית או מה סכום התביעה, כדאי בכל תאונה אישית לברר את הזכאות או לפחות את אפשרות התביעה מול עורך דין. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון כי משפטים אלה עלולים להמשך פרק זמן ארוך מהצפוי, עד כדי חודשים ארוכים ואף שנים. זאת כאשר אורך הזמן של התביעה והמשפט יהיה תלוי בעיקר במורכבות המקרה, שיתוף הפעולה מהצד השני והיכולת להגיע לפשרה או הסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט.

 

הסיבות לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות אישיות ויתרונותיו

בהגשה של תביעה בגין תאונה אישית כנגד חברת הביטוח, תידרשו לשכור עורך דין מקצועי ובעל ידע, ההכשרה והכישורים המתאימים לכם ולסוג התיק הרלוונטי לכם. אתם יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין כללי, אולם לשם קבלת תוצאות טובות יותר כדאי לחפש דווקא עורך דין מתחום התאונות האישיות, אשר מתמחה באופן ספציפי בליווי מקרים אלה. יתרונותיו של עו"ד תאונות אישיות על פני שאר סוגי עורכי הדין במקרה בו נפגעתם ברשלנות יכללו:

  • ניהול התיק מתחילתו ועד סופו – כולל איסוף ראיות או הוכחות אשר ייתמכו בטענותיכם.
  • הערכת ההשפעה של התאונה על מצבכם הפיזי והרגשי – עורך דין תאונות אישיות ידע לכמת את הנזקים והפציעות כדי להעריך את תביעת הפיצויים הפוטנציאלית.
  • שמירה על האינטרסים והזכויות שלכם, תוך הבטחה שתקבלו פיצוי צודק עבור הפציעות או הנזקים לגוף או לרכוש.
  • הוכחת חוסר אשמה שלכם כלקוחות – עורך דין תאונות אישיות יידע להוכיח במהלך התביעה והמשפט שהתאונה או הפציעות לא היו באשמת הלקוחות, כך שהם יהיו זכאים לפיצוי.

 

איך בוחרים עורך דין תאונות אישיות?

בכל מקרה עליכם לבחור בקפידה את עורך הדין שיטפל בכם, שכן ליכולת הייעוץ המשפטי במקרים של פגיעה כתוצאה מתאונות או מעשה רשלנות יש חשיבות משמעותית להמשך התביעה ולניהולה. ללא קשר למקרה התביעה, תמיד כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בסוגי התביעה לה אתה נזקק. כמו כן, כדאי לפנות לעורכי דין הידועים במוניטין שלהם ובשיעור הצלחות גדול בסוגי תביעות דומות. עורך דין תאונות אישיות תוכלו למצוא ברחבי הרשת, על פי פרסומים שונים, במדיה החברתית על סמך המלצות וחוות דעת של לקוחות עבר או מכרים וחברים שלכם אשר עברו מקרים דומים.

 

לסיכום

בדרך כלל עורך דין תאונות אישיות יהיה מוכן לייעץ ולקחת לטיפולו את התיק גם ללא תמורה מיידית. גביית שכר הטרחה תיעשה פעמים רבות בזמן הזכייה בפיצויים. עם זאת, כדאי לסכם את נושא התשלום עוד בטרם שכירת הייעוץ המשפטי, כיוון שלא יהיה זה חריג אם תתבקשו לשלם באופן מיידי במקרים מסוימים. כל עוד התרשמתם שעורך הדין הוא בעל הבנה ברורה של מהות הנזק, ההליך הכרוך בתביעה ומה הוא דורש הן מצידו של עורך הדין והן מצד הלקוחות, והוא מספר לכם על ההשלכות במקרה של אובדן התיק, תוכלו להיות בטוחים שעורך הדין העומד לצידכם יוכל לשרת אתכם נאמנה.

עורך דין תאונות אישיות
עורך דין תאונות אישיות

עורך דין תאונות אישיות הוא בעל הכלים והידע המשפטי הנדרש למימוש מיטבי של הזכויות המגיעות למבוטחים בפוליסות ביטוח פרטיות כמו גם במוסד לביטוח לאומי. לעו"ד תאונות אישיות ישנה גם היכרות נרחבת עם חוקי הביטוח הלאומי והחקיקה בנושא ביטוחים פרטיים, לצד בקיאות בהלכה הפסוקה והפסיקה התקדימית בתביעות ביטוח. ידע זה מאפשר לעורך הדין לבחון את פרטיו של התיק המונח לפניו, להמציא את הרשומות הרפואיות הנדרשות להוכחת נזקיו של הנפגע, ולכווון את לקוחותיו בהתנהלות מול הגופים המבטחים לשם מימוש זכויותיהם בצורה אופטימלית, גם כאשר הדבר מחייב הגשת תביעה משפטית.

על הגשת תביעת ביטוח בפוליסת תאונות אישיות חלה התיישנות בת 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי או אבחון הנזקים בפועל. מכאן שכדאי להימנע מהמתנה ממושכת בנושא ורצוי לפנות להתייעצות מקדימה עם עורך דין תאונות אישיות כבר בסמוך למועד התאונה.

כאשר מחפשים עורך דין מתחום התאונות האישיות, הדבר הראשון שכדאי לברר הוא האם הטיפול בתביעות תאונות אישיות הוא אכן תחום ההתמחות של עורך הדין שלפניכם, והאם יש לו ניסיון ממשי בליווי מקרים דומים לשלכם. בנוסף כדאי לשאול את עורכי הדין שאתם שוקלים לשכור את שירותיהם, מה פוטנציאל השגת הפיצויים במקרה הספציפי שלכם. ככלל, מומלץ לתעדף עורכי דין בעלי שם מתחום תביעות הביטוח, שיש להם רקורד של הצלחות רבות בתיקי תאונות אישיות.

אף שברמה העקרונית, ישנה אפשרות להגשת תביעת נזיקין לבד, חשוב להבין שנזקי גוף הם תחום מורכב ביותר מבחינה חוקית ומשפטית. בנוסף לכך, גם אומדן הנזקים שנגרמו לכם מבחינה כלכלית מחייב ידע מקצועי ספציפי שהוא מנת חלקו של עו"ד תאונות אישיותף כאשר הוכחת הנזקים אינה עניין של מה בכך כשלעצמה. לכן ייצוג עצמי בתיקי תאונות אישיות לא בהכרח יסתיים בהשגת הפיצויים בהיקף שאתם שואפים לקבל אם בכלל.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!