רשלנות רפואית אצל רופא עור

רשלנות רפואית אצל רופא עור, היא תופעה נפוצה שפוגעת במאות ואלפי מטופלים בשנים האחרונות. טיפולי עור, הם טיפולים רגישים במיוחד שמצריכים מהצוות המטפל עדינות, דיוק רב וזהירות כדי ליצור באמת תוצאות כמה שיותר נקיות, וללא כתמים או צלקות. כך, רשלנות רפואית אצל רופא עור היא עניין כואב במיוחד, שעשוי להשפיע באופן בלתי הפיך על מראה העור והתדמית של המטופל. לפניכם הכל על רשלנות רפואית אצל רופא עור.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא תופעה בעייתית מעולם הרפואה והטיפול, תופעה שרבות נגררת גם לבית המשפט ולתביעת הנאשמים בטיפול רשלני. התופעה מייצגת מתן שירות רפואי וטיפול באופן שסוטה ואינו עונה על שיקול הדעת והזהירות הנדרשת בתחום ובסוג הטיפול. רשלנות רפואית היא תופעה הנפוצה בכל ענפי הרפואה והטיפול, כדוגמת קוסמטיקה, כירורגיה, אונקולוגיה, וכן רשלנות רפואית אצל רופא עור.

 

מה היא רשלנות רפואית אצל רופא עור?

רשלנות רפואית אצל רופא עור, היא תחום בעיתי שמשאיר מטופלים רבים עם צלקות, כתמים, ופגמים על עורם כתוצאה מן הנזק שנגרם מהרשלנות הרפואית. הבעית הנפוצות ביותר בגינן מטופלים פונים אל רופא עור, הם בעיות שונות בעור, בציפורניים, בקרקפת, וכדומה.

מדובר בבעיות רפואיות שהן לא רק משפיעות על הבריאות שלנו אלא גם על הנראות שלנו ועל האסתטיקה הכללית של גופנו. לכן, החשיבות בזהירות ובהפעלת שיקול דעת ודיוק מצד הצוות המטפל היא עצומה, ובמקרים בהם נעשה נזק או פעולה רשלנית מכל סוג, יש מקום לתבוע ולקבל את הפיצויים המגיעים בגין הנזק שנגרם.

 

מה כוללת תביעה של רשלנות רפואית אצל רופא עור?

תביעה של רשלנות רפואית אצל רופא עור היא תביעה שמצריכה כמה שיותר הוכחות, ראיות, מסמכים ועדויות שיוכלו להוכיח את טענתכם ובעצם להראות בבירור כי בעת המקרה, הרופא לא פעל כראוי לאור המידע והממצאים שהיו מונחים לפניו.

תביעות של רשלנות רפואית אצל רופא עור יכללו גם חוות דעת של מומחים בתחום, שיעניקו את דעתם המקצועית שבית המשפט לא מוכשר בה, ויתנו את דעתם על המקרה והאם אכן חלה בו טעות מצד הרופא המטפל. תוצאות התביעה וניצחון בה תלויים משמעותית ביכולתם של עורכי הדין להצביע על קשר ממשי ואדוק בין הנזק שחי אתו כיום המטופל ובין הטעויות וההחלטות שנקטו הצוות המטפל.

 

אילו דוגמאות נפוצות לרשלנות רפואית אצל רופא עור?

  • שגיאה במתן תרופות – לא פעם רופאי עור מבצעים טעויות מסוימות סביב התרופות וסוגי הטיפולים שהם מעניקים, ובמידה ויתגלה שהיה בידיהם את הממצאים והידע להעניק את התרופות המתאימות, קרוב לוודאי שהתביעה תיפסק כנגדם, כרשלנות רפואית אצל רופא עור. זאת מאחר וכמובן שמתן תרופות לא מתאימות, מזיק למטופל וגם מונע ממנו את הטיפול המתאים.
  • אבחון רפואי שגוי ומוטעה – אבחון רפואי שגוי אצל רופא עור הוא בעייתי במיוחד ורבות נחשב גם בתביעות לרשלנות רפואית אצל רופא עור. חשיבות האבחון הנכון וכן הגילוי המוקדם בכל בעיה בעור היא חשובה. אבחון שגוי גורם גם תרופות מוטעות, ומונע את הטיפול הנכון שיכל היה למנוע מהמטופל להגיע למצב חמור ולהתדרדר – ולכן מדובר במקרה שעשוי להתגלות ברשלנות רפואית חמורה.
  • טעויות באבחון סרטן עור – רבים מאתנו הולכים בכל מספר שנים וחלקנו גם כל מספר חודשים, לבדוק את הנקודות שעל עורנו כדי לבחון סיכויים להתפתחות של סרטן עור. נקודות שונות מעידות על חשש לקיומו של סרטן עור, וכך במידה ורופא העור לא נהג בדיוק הנדרש ולא ראה חשד בנקודה שהיה צורך לחשוד בה, המקרה חמור שכן המטופל לא גילה את הסרטן בזמן ונוצר לו נזק רב, ולכן מקרים רבים כאלה נחשבים לרשלנות רפואית אצל רופא עור.

 

מה עשויות להיות תוצאות והשלכות התביעה?

תביעה בגין רשלנות רפואית אצל רופא עור, יכולה להסתיים בדחייה, או באישור התביעה וקבלתה, ומתן פיצויים ועונשים הולמים לאור הממצאים של התביעה. גובה הפיצויים המוענקים בסיומה של תביעת רשלנות רפואית אצל רופא עור תלויים בתיק שהועלה ובגובה הנזק שנגרם למטופל באופן ישיר מן הרשלנות והטעויות מצד הצוות הרפואי.

כך, תוצאות תביעה רבות מסתכמות בפיצויים של אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים לטובתו של התובע שנפגע מן הרשלנות הרפואית אצל רופא העור. מעבר לכך, תוצאות התביעה יכולות להכריז על השעיית או שלילת רישיון לצוות המטפל שנקט ברשלנות רפואית.

 

מה חשיבתו של עורך דין בתביעת רשלנות רפואית אצל רופא עור?

עורכי דין שמתמחים בדיני נזיקין ובתיקי רשלנות רפואית הם בעלי חשיבות רבה מאד בתיק התביעה ודרך מאמצם ודרך בניסיון וההיכרות שלהם עם התחום, תביעות יכולות להפוך למנוסחות כראוי, עם כל הטיעונים הנכונים ולזכות לבסוף. עורכי דין שמכירים את התחום ושוחים בביצה שלו כבר שנים, יוכלו להאיר את הדרך וללוות את התובעים והנפגעים תוך מתן כל ההסברים הנדרשים ופירוש מהלך האירועים.

אין ספק שמדובר בבעלי המקצוע שאתם הכי צריכים לצדכם, גם כדי לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ולהבין את הסיכויים שלכם בתביעה וגם כדי בהמשך, להביא עבורכם את התוצאות המיטביות, להציג את הטיעונים באופן החזק והנדרש למקרה שלכם, שיוכל להוביל אתכם לעבר הפיצויים ולהגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה.

 

האם קיימת תקופת התיישנות בתיקי רשלנות רפואית?

מקרים ואירועים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית ולהוות בסיס קביל לתביעה, עשויים להיתקל בהתיישנות ולכן חשוב לשים לב לעניין זה ולוודא שאתם לא מפספסים את תקופת הזמן בה אתם יכולים לפעול ולתבוע מבחינה משפטית.

לכל מקרה יש תקופת התיישנות מעט שונה וחשוב להתייעץ עם עורכי הדין כדי להבין את תקופת ההתיישנות שחלה לגבכם. לרוב במקרים של רשלנות רפואית, תקופת ההתיישנות חלה רק אחרי 7 שנים וכך רק במהלך שבעת השנים הללו תוכלו להגיש תביעה ולטפל בנושא.

רשלנות רפואית אצל רופא עור
רשלנות רפואית אצל רופא עור

רשלנות רפואית אצל רופא עור, היא כל התרשלות ושגיאה הן ברמה הפיזית והן ברמת האבחון ומתן התרופות למשל, שסוטה הדרך התקינה והזהירה בה היה אמור לפעול, ושהביאה את המטופל לכדי נזק מיותר. רשלנות רפואית אצל רופא העור היא חמורה ועשויה להשאיר את המטופל עם שלל צלקות, כתמים, ונזקים גופניים שונים כתוצאה מהרשלנות.

תביעה של רשלנות רפואית אצל רופא עור צריכה לכלול את כל הממצאים, הבדיקות והראיות שיכולות לשפוך עור על המקרה ולהוכיח שאכן מדובר כאן ברשלנות רפואית שהרופא ביצע למטופל. מעבר לכך התביעה תכלול לרוב גם חוות דעת של מומחה בתחום.

המקרים הנפוצים הם למשל שגיאה במתן התרופות או במינונים, אבחון שגוי או אי אבחון בזמן, אי אבחון של סרטן העור ונקיטת משנה זהירות, ועוד רבים.

עורך דין רשלנות רפואית הוא איש מקצוע המתמחה בכל עולם דיני הנזיקין והרשלנות הרפואית. לכן חשוב לפנות אליו בכל מקרה בו אתם חשים כי נעשה לכם עוול, כדי לבדוק את הסיכויים לתביעה, את האפשרויות העומדות בפניכם ובהמשך גם כדי שייצג אתכם וישיג עבורכם את הפיצויים המגיעים לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5