רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה

גידול בריאה יכול להשפיע רבות על מטופל עוד טרם גילויו והוא מביא עמו תסמינים רבים הקשורים בעיקר לנשימה של המטופל. במקרים בהם לא זוהו התסמינים הללו במהלך בדיקה או שלא זוהה הגידול עצמו במהלך בדיקה ייעודית לכך או כזאת שאפשרה את הזיהוי, ניתן לבחון את תפקודו של הרופא במהלך האבחון ולעיתים למצוא כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה

על מנת לקבוע כי נזק מסוים באמת נגרם בעקבות רשלנות רפואית יש להוכיח כי במהלך שלב כלשהוא באבחון איש הצוות הרפואי, או צוות של אנשים, לא נהגו בזהירות מספקת או הקדישו מספיק תשומת לב לאבחון וכתוצאה מכך פספסו את האבחון של הגידול או את ההיתכנות שלו. באם אכן היה ניתן לאבחן את הגידול בשלב מוקדם יותר, סביר כי מדובר ברשלנות רפואית ומרגע זה ניתן להגיש תביעה כנגד הצוות שאחראי לכך ולדרוש פיצויים בשל כך.

 

אבחון גידול בריאה

לא תמיד יהיה לכם כל כך ברור שהייתם חשופים לרשלנות רפואית בעיקר כי אתם לא רופאים ועל כן, לא בדיוק מבינים בהכרח כל הליך לעומק ויודעים להצביע על פספוס או טעות שביצע הרופא המטפל. על כן, באם יש לכם חשד כלשהוא לקיומה של רשלנות רפואית בשלב האבחון כדאי לבדוק זאת. נסקור באופן כללי וגס את הדרכים לאבחון גידול הריאה ומה אמור לצאת מכל שלב. באם הסתכלות על שלב כלשהוא שכבר בוצע לכם או לקרוב משפחתכם לא העלה את מה שהיה צריך, או יכול היה, חשדו ברשלנות רפואית.

 

תסמינים להיתכנות גידול בריאה

בדומה לכל מחלה אחרת, ישנם תסמינים אשר מצביעים על היתכנות גידול בריאה. קיומם של התסמינים הללו אמור להדליק נורה אדומה של הרופא הבודק, גם אם הוא רופא משפחה בבדיקה שגרתית. מכאן, אמורים לשלוח אתכם לבדיקה מעמיקה יותר. זיהוי התסמינים לעיתים קשה ומורכב, אך במצבים בהם הוא אפשרי, נדרש מהרופא המטפל לשים לב אליהם ולנהוג בהתאם.

  • נשימה – כמובן שגידול בריאה אשר אחראית על הנשימה, ישפיע על הנשימה ועל כן תסמינים כדוגמת קוצר נשימה ושיעולים מתמשכים או מוחרפים הם תסמין לגידול בריאות.
  • בליעה – גידול בריאה יכול להשפיע גם על מערכת הבליעה בתסמינים כדוגמת ליחה דמית, צרידות ובאופן כללי קושי לבלוע. יכול להתבטא גם במצבים של איבוד תאבון או ירידה במשקל.
  • עייפות – גידול סרטני בכל מקום יכול להתיש מאוד את הגוף מה שבא לידי ביטוי בתור עייפות ותשישות אשר לא עוברת גם לאחר שינה טובה וארוכה.
  • נפיחות – באזור הצוואר או בקצות האצבעות. באם אתם חווים נפיחות באזור כלשהוא בגוף, באופן כללי דעו כי יכול להיות שזאת מצביע על קיום של בעיה פנימית חמורה.
  • כאבים – גידול סרטני בסופו של דבר יכול גם פשוט לכאוב וזאת יבוא לידי ביטוי בכאבים באזור החזה במהלך נשימה או שיעול, וגם בעת לחיצה על האזור.

 

בדיקת רנטגן ובדיקת CT

התסמינים אמנם מצביעים על היתכנות לקיום של סרטן ריאות אך על מנת לאושש זאת ולהתחיל לטפל בגידול נדרשת בדיקה מעמיקה וחותכת יותר. הבדיקות הללו הן בדיקות רנטגן או סריקת CT. בעצם מדובר ב-2 בדיקות שונות אשר נותנות תמונה, הדמיה, אודות הפנים של הגוף כולל הריאות. מבדיקת CT ניתן לזהות קיום של גידול סרטני בריאה וממנו. אי זיהוי הגידול במקרים בהם הוא ניתן לזיהוי, יכול להיחשב כרשלנות רפואית של אבחון גידול בריאה וזאת כמובן דורש המשך טיפול מידי.

 

ברונכוסקופיה

בדיקת ברונכוסקופיה אמנם פחות מוכרת מבדיקת CT או צילום רנטגן אך היא כלי מאוד חשוב לאבחון גידול בריאה. במהלך הבדיקה מוחדרת צינורית אופטית אשר נותנת תמונה בזמן אמת של פנים הגוף. המטרה לאתר ממצאים וליקויים אשר יתנו יותר מידע על הגידול ולעיתים גם לקחת דגימות מהאזור לצורך בדיקתו. רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה יכולה להגיע כאן בשני מישורים, גם בפספוס ממצאים, אך גם בגרימת נזק במהלך ביצוע הבדיקה עצמה.

 

ביופסיה

מילה שוודאי מוכרת לרוב הקוראים, מדובר בדגימת התאים החשודים כסרטניים על מנת לאמוד ולבחון מחוץ לגוף את מצבו הגידול ואופיו. בגלל שמדובר בבדיקה פולשנית, בדומה לבדיקת הברונכוסקופיה הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי גם באי אבחון איכותי ומקצועי אך גם בגרימת נזק של ממש במהלך הבדיקה. מדובר במקרים בהם הדקירה וההחדרה גורמת לקריסת ריאות של ממש וגם את התופעה הזאת נדרש לאבחן בזמן לטפל.

 

איך יודעים שהייתה רשלנות רפואית?

אחת השאלות הנפוצות שאין עליהן תשובה חד משמעית היא האם הייתה רשלנות רפואית במהלך טיפול כלשהוא. בגלל שאתם לא אנשי מקצוע לא תוכלו להסתכל או לערוך בדיקה מסוימת ולגלות שהרופא טעה במהלך הבדיקה או האבחון שהוא ביצע, אך כן תוכלו לחשוד בכך. בכל בדיקה אמורים לפרט לכם, או שתוכלו לגלות בעצמכם, מה באופן כללי מנסים לשאוב מהבדיקה ובמידה ותראו שלא כך היה דבר, או שנגרם לכם נזק, תוכלו לחשוד שהייתה רשלנות רפואית בהליך.

 

מה לעשות אם אני חושד ברשלנות?

באם אתם חושדים ברשלנות רפואית הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להתייעץ עם איש מקצוע כדוגמת עורך דין רשלנות רפואית. בסופו של דבר, לא תוכלו להתמודד עם ההליך לבד, וגם סביר שלא תרצו זאת, במיוחד אם אתם מתאוששים מהליך טיפול בגידול סרטן בריאה. איש המקצוע יוכל להמליץ האם יש התכנות סבירה לרשלנות רפואית באבחון גידול בריאה בהליך שבוצע אצלכם.

 

קבלת חוות דעת מקצועית

בנוסף לחוות דעת וליווי של עורך דין רשלנות רפואית, תידרש גם חוות דעת של רופא, איש מקצוע בתחום, אשר יוכל להמליץ האם אכן הייתה רשלנות רפואית. כאמור, לכם אין את היכולת לעשות זאת ותצטרכו מישהו עם סמכות וידע שיבחן את כל מה שקרה ויבין בכך. ללא ייעוץ של רופא אחר, יהיה קשה להוכיח כי אכן הייתה רשלנות רפואית וניתן לומר שהיא תנאי סף ליציאה לתביעה מסוג זה.

 

רשלנות רפואית בטיפול בגידול בריאה

חשוב שתדעו שגם במהלך טיפול שניתן לכם לאחר שאבחנו אצלכם את הגידול יכולה להיות רשלנות. כלומר, גם אם האבחון היה מושלם לגמרי ולא פוספס דבר, יכול להיות כי הנזק שנגרם לכם דווקא נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בטיפול בגידול בריאה, את המקרים האלה לעיתים יותר קל לאבחן או לשים לב אליהם שכן אתם נכנסים להליך רפואי ויוצאים ממנו עם נזק. כדאי לבחון ולהטיל ספק האם היה ניתן למנוע את הנזק הזה על ידי ביצוע הטיפול אחרת.

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה יכולה להביא להתדרדרות שהיה ניתן למנוע במצבו של מטופל. באם אתם חושדים בקיומה של רשלנות רפואית במהלך טיפול או הליך שבוצע בכם לצורך גילוי האבחון, או אפילו בתסמינים שפספס הרופא שלכם למרות שהתלוננתם על כאבים או על שוני בתפקוד, מומלץ שתתייעצו עם עורך דין על מנת להבין האם יש לכם עילה לתביעה ומה נדרש וכדאי לעשות מכאן הלאה.

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה
רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5