רשלנות רפואית בטיפול שיניים

הרבה אנשים חוששים מטיפולי שיניים ובצדק, מדובר בהליך שעשוי להיות מורכב ומכאיב לא פעם. אם לא די בכך, בדומה לכל הליך רפואי, גם בעת טיפול שיניים (ואפילו הפשוט והקצר ביותר) עשוי לבוא לידי ביטוי מצב של רשלנות רפואית. בשורות הבאות יפורט כל המידע החשוב ביותר בנוגע למצב שבו אירעה רשלנות רפואית בטיפול שיניים, מה ניתן לעשות לאחר מכן ומי יכול לסייע במצב שכזה.

 

רקע אודות רשלנות רפואית בטיפול שיניים

רשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי באמצעות טיפול שיניים היא כזו שמתקיימת לאחר שהתבצע הליך טיפולי בשיניו של מטופל שהתגלה בסופו של דבר כהליך רשלני וכושל. ראוי לציין כי ההליך יכול להיות הליך פשוט או מורכב, למשל:

  • סתימה
  • טיפול שורש
  • השתלת שיניים וכו'

על הרופא המטפל להתנהל בזהירות במהלך הטיפול הרפואי. שכן, זה מחובתו לשמור על הביטחון של המטופל במידת האפשר. בנוסף לכך, ראוי לציין כי חלה עליו חובת הגילוי. כך שבעצם, הוא צריך לציין בפני המטופל את כל הפרטים המלאים אודות ההליך הרפואי שאותו הוא צפוי לעבור והסיבוכים שכרוכים בו.

 

הליך מספר 1 שבו עשויה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית  – ביצוע השתלה

הליך של השתלת שיניים ידוע כהליך רפואי שדורש ידע מעמיק בנושא ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. במצבים שבהם ההליך מתבצע באופן רשלני מסיבה כלשהי, הדבר עלול להוביל לכך שהמטופל יישא בנזקים רפואיים קשים ביותר, עליהם צריך לתת את הדעת ולבחון אם הדבר נבע בעקבות התנהלות רשלנית ולא מקצועית מצד הרופא המטפל.

שכן, אם יתגלה שאירעה רשלנות רפואית בטיפול שיניים שבוצעה בו השתלה, המטופל צפוי לקבל פיצויים לפי החלטת בית המשפט.

 

הליך מספר 2 שבו עשויה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית  – עקירה של שן בינה

הליך זה נחשב לאחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר. ברוב המקרים, הליך של עקירת שן בינה צריך להתבצע תוך הרדמה מקומית של חלל הפה. כך שבעצם, ההליך עצמו צפוי להיות מהיר מאוד וללא כל כאב עבור המטופל. לצערנו, לעיתים ישנם מצבים שבהם הטיפול נעשה באופן רשלני, כך שהדבר מביא להתרחשות של אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • התפתחות של זיהום באזור
  • פגיעה בחניכיים
  • כאבים חזקים מאוד
  • פגיעה בעצבים ועוד

אם יתגלה כי מדובר בנזקים שאירעו בעקבות התנהלות רשלנית ולא תקינה של רופא השיניים המטפל, יש צורך לבחון תביעה על רשלנות רפואית שהתרחשה בטיפול שיניים.

 

הליך מספר 3 שבו עשויה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית  – טיפול שורש

טיפול שורש נחשב גם כן להליך רפואי שכיח. לא פעם, מטופלים מוצאים את עצמם תובעים את הרופא המטפל שלהם בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים מסוג זה. הדבר עשוי לנבוע בעקבות העובדה כי מדובר בהליך מורכב יחסית שדורש ידע מקצועי מעמיק בנושא. רשלנות רפואית במקרה שכזה עשויה לבוא לידי ביטוי באמצעות 2 המצבים הבאים:

  1. מצב שבו הטיפול הסתיים עם נזקים
  2. מצב שבו הטיפול הסתיים ללא נזקים, אך לא נעשה מעקב מקצועי בתקופה שלאחר הטיפול

 

הליך מספר 4 שבו עשויה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית  – טיפולים אסתטיים

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במספר טיפול השיניים האסתטיים שמתבצעים ברחבי הארץ. טיפולים אלו הם בעצם טיפולים שלא נחשבים להכרחיים מבחינה רפואית. למרות שמדובר בעניין שכזה, עדיין עלול לבוא לידי ביטוי נזק רפואי למטופל. ראוי לציין כי במקרים שבהם הטיפול מתבצע באופן רשלני לשחקן תיאטרון, דוגמן, מגיש חדשות או כל אדם אחר שמראהו החיצוני הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלו, הדבר ייחשב לנזק מהותי ממוני.

 

קיימת חובת גילוי בטיפולים אסתטיים

בדומה לחובת הגילוי שחלה על הרופא בטיפולים אלקטיביים, גם בעת הטיפולים האסתטיים הרופא מחויב לדווח למטופל על כל ההשלכות של הטיפול במידה ויש כאלו. בנוסף לכך, עליו לשתף את המטופל ולומר לו אם ישנם סיכונים אפשריים שנובעים מהטיפול עצמו והאם יש חלופות כלשהן.

במידה ולא נעשה שיתוף שכזה מצד הרופא המטפל כלפי המטופל והמטופל מצא את עצמו חווה מצב מסוים שלא ידע שעלול להתקיים בעקבות הטיפול, הדבר עשוי להוביל אותו לתביעה בגין רשלנות רפואית שאירעה בטיפול שיניים אסתטי.

 

חשיבות הפנייה אל עורך דין שבקיא ברשלנות רפואית

אדם שסבור כי עבר הליך של רשלנות רפואית בטיפול שניים צריך לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין שבקיא בתחום. שכן, עורך הדין יוכל לשמוע את פרטי המקרה, לאסוף את המסמכים הרפואיים הדרושים ולבצע בירור מעמיק שיאפשר לבחון בסופו של דבר האם אכן אירעה רשלנות רפואית.

זהו הליך שהאדם הפשוט לא יכול לבצע באופן עצמאי. שכן, דרוש לו הידע המקצועי בתחום, הן בשלב איסוף החומרים והן בשלב הדיונים שצפויים להתקיים בכותלי בית המשפט.

 

חשוב להסתייע בעורך דין מומלץ לדיני רשלנות רפואית

בכל פנייה אל עורך דין שעוסק בתחום הרשלנות הרפואית, יש לבחון שמדובר בבעל מקצוע שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • ייצג לקוחות עם מקרים דומים
  • ידוע כאדם נעים הליכות

הליך התביעה עשוי להיות אורך ומורכב וחשוב שכל אדם שבוחר לתבוע בגין רשלנות רפואית מסוג זה יקבל את הטיפול המקצועי ביותר שיאפשר לו לקבל בסופו של דבר את הפיצויים המקסימליים שמגיעים לו כחוק.

 

תכירו את חוק ההתיישנות

רגע לפני סיום, חשוב לציין כי ישנו חוק ההתיישנות שקובע שכל מטופל יכול להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית עד 7 שנים מיום המקרה. כך שאם המקרה אירע לכם ממש לאחרונה, כדאי שתפנו בהקדם לבירור עם עורך דין, כדי שתוכלו להגיש את התביעה בזמן.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים
רשלנות רפואית בטיפול שיניים

מטופלים שחוו רשלנות רפואית לאחר טיפול שיניים עשויים לחוות כאבים בעקבות הרשלנות המדוברת. יש מי שמוצאים עצמם לא פעם עוברים טיפולים יקרים כדי לתקן את העוולה שאירעה להם. כך שחשוב מאוד לתבוע ולקבל את הפיצויים שצפויים להקל מעט על הקושי שנוצר בעקבות הטיפול הכושל.

קטינים שחוו רשלנות רפואית בעת הליך של טיפול שיניים יכולים להגיש תביעה על רשלנות רפואית עד גיל 25. חוק ההתיישנות חל עליהם רק לאחר שהם מגיעים לגיל שמונה עשרה. כך שאם עברתם את ההליך ונכון לעכשיו טרם מלאו לכם 18 שנים, כדאי שתדעו שיש לכם עוד כמה שנים להגשת התביעה.

ניתן לפנות אל עורך דין שבקיא בדיני רשלנות רפואית בנושא זה. חשוב למסור לעורך הדין את כל המידע אודות הטיפול. במידה ויש תמונות מלפני ההליך ואחריו, הדבר עשוי לאפשר לעורך הדין כדי לבחון אם אכן אירעה רשלנות.

לא ניתן לדעת מראש את גובה הפיצויים. אפשר יהיה לדעת את המידע בנושא רק לאחר שבית המשפט יראה את התיק באופן מעמיק ויקבע את גובה הפיצויים שאתם צפויים לקבל.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5