רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

בזכות התקדמות והתפתחות הטכנולוגיה, זוגות שלא מצליחים להביא ילדים בצורה טבעית יכולים לעבור טיפולי פוריות מלאכותיים. אחת הטכניקות השכיחות בטיפולים מסוג זה היא טיפול הפריה חוץ גופית. בטכניקה זו מפגישים את הביצית והזרעון במעבדה עם תנאים מתאימים כתחליף לפגישה הטבעית שמתקיימת בגוף האישה. אך מה עושים כאשר חווים מקרה של רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית? זאת עוד במאמר שלפניכם.

 

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

כאשר זוגות פונים לרופא ומבקשים לעבור טיפולי הפריה חוץ גופית, הם מצפים שהרופא יעניק להם יחס רציני ויטפל בהם בצורה מקצועית. אך לצערנו, אנו שומעים על מקרים רבים בהם התקיימה רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית. במקרים אלו, זוגות שסומכים על הרופאים שמטפלים בהם בעיניים עצומות נאלצים לגלות שהרופא התרשל בעבודתו וגרם להם נזק.

בדומה למקרים אחרים של רשלנות רפואית, גם כאשר מדובר בטיפולים הללו, יש להגיש תביעה נגד הצוות הרפואי שהתרשל ולדרוש פיצויים. במאמר זה תוכלו לקבל מידע מפורט על רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית, ועל הטיפול הנכון במקרים כאלו.

 

על טיפולי הפריה חוץ גופית

טיפולי ההפריה החוץ גופית מתחלקים למספר שלבים מרכזיים. בשלב הראשון הרופא יפנה את הזוג לבדיקות שגרתיות שהם צריכים לעבור לרבות: בדיקת זרע, שלילת מחלות תורשתיות, דגימת דם לקביעת רמות ההורמונים ועוד.

לאחר שההורים יעברו את כל הבדיקות הנדרשות ויקבלו ייעוץ גנטי מקיף, הרופא יתחיל לגרות את השחלות בעזרת תרופות מתאימות. בשלבים הבאים הרופא ישאב את הביציות, יעביר אותן למעבדה ויפגיש אותן עם תאי הזרע שנלקחו מהגבר על מנת לבצע הפריה. לבסוף, בהליך פשוט ונטול כאבים יחזירו את העוברים לרחם.

הפריה חוץ גופית מעלה את הסיכויים למצבים מסוכנים שונים כגון: הריון מרובה עוברים, הריון מחוץ לרחם, לידה מוקדמת ועוד.

 

רשלנות בטיפולי הפריה חוץ גופית

כמו בכל הליך רפואי, גם בטיפולי ההפריה החוץ גופית עלולה להתקיים רשלנות רפואית. להלן מספר דוגמאות נפוצות של מקרי רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית:

  • אי קבלת הסכמה מדעת: כאשר הרופא לא מסביר כראוי לזוג מהו מצבם הרפואי, מהם הטיפולים שהם צפויים לעבור ומהם הסכנות שכרוכות בהם, ניתן לתבוע אותו על רשלנות רפואית בגין אי הסכמה מדעת. במקרים כאלו אין צורך להוכיח קשר סיבתי לגרימת נזק.
  • אי הפניה לבדיקות: כאמור, טרם התחלת הטיפולים על הזוג לעבור מספר בדיקות הכרחיות. במקרה שבו הרופא לא הפנה את הזוג לכל הבדיקות המתאימות וכתוצאה מכך הסב להם נזק, הזוג יכול לתבוע אותו על רשלנותו ולדרוש פיצויים.
  • מתן טיפול לקוי: ניתן לתבוע את הצוות הרפואי בגין רשלנות במתן הטיפול במקרים מסוימים כגון: שאיבת ביציות בצורה שגויה, השמדת מבחנה עם ביציות ועוד. במקרים אלו יש להוכיח קשר סיבתי בעזרת חוות דעת של מומחה רפואי בתחום.

 

מה צריך להוכיח?

בדומה למקרים אחרים של רשלנות רפואית, גם בתביעות של רשלנות במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית יש להוכיח שלושה מרכיבים מרכזיים:

  1. הצוות הרפואי התרשל בעבודתו ופעל בצורה לא סבירה.
  2. נגרם נזק לאישה או לעובר.
  3. קיים קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם לאישה.

 

מה עושים?

אם אתם חושבים שהצוות הרפואי שביצע עבורכם טיפולי הפריה חוץ גופית, התרשל בעבודתו וכתוצאה מכך הזיק לכם, צרו קשר עם אונגר שויגמן, משרד עורכי דין. אנו נפעל בנחישות חסרת פשרות ונשקיע מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את הפיצויים המגיעים לכם. בעזרת הידע והניסיון המקצועי שלנו נבחר בשבילכם מומחה רפואי מקצועי לכתיבת חוות דעת מתאימה ונשיג עבורכם תוצאות מיטביות בעלויות נמוכות ובזמן קצר.

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית
רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

מקרי רשלנות רפואית בהפריה חוץ-גופית עלולים להתרחש גם בשלביו הראשוניים של הטיפול לרבות בשלב הטיפול ההורמונלי ו/או בשלב הגירוי השחלתי, כמו גם בשלבי הטיפול המאוחרים יותר שכוללים את שלב שאיבת הביציות והחזרתן לרחמה של המטופלת. גם אי הבאת מידע רפואי חיוני לידיעת המטופלת ובן זוגה הוא בגדר רשלנות רפואית, היות וחוק זכויות החולה מחייב כל רופא לקבלת הסכמה מדעת לטיפול רפואי ממטופליו, ובפרט כשמדובר על טיפולים אלקטיביים.

לא בהכרח. רשלנות רפואית בטיפולי פוריות לסוגיהם, תוכר בבית המשפט רק במידה ויוכח כי הנזקים שנגרמו לתובעים הם תוצר ישיר של חריגה מצד הגורם הרפואי הנתבע מנהלי הטיפול המקובלים בתחומו ומחובת הזהירות החלה על כל רופא סביר. מאחר ומבחן הרופא הסביר הוא מעט עמום, חשוב להיעזר בעו"ד מנוסה מתחום הנזיקין הבקיא בהגשת תביעות רשלנות רפואית בגין כשלים בטיפולי הפריה חוץ גופית.

כן. מאחר וטיפולי הפריה חוץ גופית כוללים שלבי הכנה, וביניהם נטילת הורמונים, כל מחדל רפואי הנוגע להכנת המטופלת לתהליך עלול להיחשב כביטוי לרשלנות רפואית המצדיקה תשלום פיצויים לנפגעים. זאת גם, במידה והרופא המטפל נמנע מהצגת כל המידע הרלוונטי לטיפול או מסר מידע שגוי או מטעה למטופלת ולבן זוגה, שיצרו מצג שווא ולא אפשרו הסכמה מדעת של בני הזוג לביצוע טיפולי ההפריה.

היה ונפגעתם חלילה מרשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית, כדאי לפנות לעו"ד עתיר ניסיון בתיקי רשלנות רפואית בהריון. עורך דין המלווה תביעות מסוג זה, יוודא שאכן נפגעתם ממחדל רפואי, ויבחן את קיומו של קשר ממשי ובר הוכחה בין התנהלותם הרשלנית של הגורמים הרפואיים שעמם באתם במגע, לבין הנזקים שנגרמו לכם. בהמשך לכך, יסייע לכם עורך הדין באיסוף החומרים הרפואיים הרלוונטיים לבניית תיק התביעה כולל קבלת חוות דעת מקצועית מרופאים מומחים מתחום טיפולי הפוריות, כדי לאמת את הטענה לשיקול דעת מוטעה מצד הנתבעים. שאר התהליך יתרחש בבית המשפט במסגרת תביעת נזיקין.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5