רשלנות רפואית הרדמה לקראת ניתוח

הרדמה לקראת ניתוח היא הליך רפואי שגרתי שנועד על מנת לאפשר לבצע אופרציות רפואיות מורכבות, לרוב כירורגיות ופולשניות, ללא תחושת כאב או אי נוחות למטופל. האחריות מוטלת כמובן על הרופא המרדים, והינה אחריות כבדה הכוללת את מבטחו של המטופל המונח בידיו, וכן במידה לא מבוטלת, את הצלחת הניתוח. רשלנות רפואית של הרדמה לקראת ניתוח היא אחת הדוגמאות הקשות ביותר בעולם הרשלנות הרפואית, והגיע הזמן להכיר את הנסיבות וההשלכות המשפטיות.

 

חשד לרשלנות? בדקו את זכויותיכם

ההגדרה לרשלנות רפואית פר אקסלנס, היא למעשה סטייה מרמת הזהירות הנדרשת בהליך רפואי כזה או אחר, אשר מובילה במישרין לפגיעה במטופל, פגיעה שלא הייתה מחויבת המציאות אלמלא בוצעה אותה סטייה. מדובר בעולם מורכב, מסועף ומהווה שטח אפור בתחום המשפטי, עקב התרחישים הרבים שעשויים ליפול לקטגוריית רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא דבר שצריך להוכיח ולבסס באמצעות חוות דעת רפואיות, קל וחומר רשלנות רפואית של הרדמה לקראת ניתוח.

משרדנו עוסק מזה זמן רב בתביעות נזקי גוף בגין רשלנות רפואית, ואם עברתם חלילה הליך רפואי שיש בו טעם נפגם כתוצאה מרשלנות, צרו עימנו קשר ותקבלו את המענה המקצועי ביותר.

 

השלכות אפשריות של רשלנות רפואית בהרדמה

כאמור, ישנם לא מעט סוגים של רשלנות רפואית, והיא עלולה להתרחש בכל אחד משלבי ההליך הרפואי. החל מאבחון שגוי, דרך בחירת אופן הטיפול, וכלה בהכנות לניתוח עצמו, כמו למשל בשלב ההרדמה. מדובר בשלב קריטי, שכן תפקידו של הרופא המרדים הוא לא רק לדייק במינוני החומר המרדים, אלא גם לעקוב אחר תפקוד האיברים הפנימיים לאורך הניתוח, כמו הלב, הכליות, הכבד והריאות.

כמו כן, תפקידו של המרדים אינו מסתיים בהתעוררות המטופל מההרדמה, שכן עליו לעקוב אחר הליך ההתאוששות של המטופל, עד לחלוף השפעתה של ההרדמה לחלוטין.

 

הבהרה לפני כל הרדמה

יש להדגיש כי על כל רופא מרדים להבהיר למטופל מפורט אודות תהליך ההרדמה שהוא עתיד לעבור, תוך פירוט אודות הסיכונים הפוטנציאליים במסגרת ההרדמה, תופעות לוואי כתגובה לחומרי ההרדמה ועוד. אי הבהרה בנוגע להליך ההרדמה פירושה רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח, והיא עשויה להביא תגובת שרשרת מצערת מאוד עבור המטופל וסביבתו, של נזק רפואי בלתי הפיך ועד מוות.

באתר של משרדנו תוכלו למצוא את עורכי הדין האיכותיים והמנוסים ביותר בכל הקשור לתביעות נזקי גוף בשל רשלנות רפואית, שיסייעו לכם לגבש אסטרטגיית פעולה, וייכנסו לעובי הקורה תוך למידת המקרה.

 

דוגמאות לרשלנות רפואית בהרדמה

להלן מספר תרחישים שנכנסים לקטגוריית רשלנות רפואית בשל הרדמה לקראת ניתוח:

  • מעקב שגוי או לא מדויק אחרי סימניו החיוניים של המטופל במהלך הניתוח
  • תגובה אלרגית לחומר ההרדמה
  • טעות במינון חומר ההרדמה שמשפיע על המטופל לטווח הקצר והארוך (פירוט בהמשך)
  • שיתוק קבוע או זמני כתוצאה מהשפעת ההרדמה
  • היעדר חמצן אל המוח שעלול להוביל לפגיעה קשה במהלך הניתוח

 

טעות במינון- נזק לכל החיים

הרופא המרדים חייב להזריק את חומר ההרדמה למטופל בהתאם למשקל גופו, וכאמור, לאחר שהכיר לעומק את ההיסטוריה הרפואית שלו. טעות במינון- מעט או יותר מדי, עלולה ליצור נזקים בלתי הפיכים שמהווים רשלנות רפואית ראשונה במעלה. מינון קטן מדי של חומר הרדמה במהלך ניתוח עשוי לגרום למטופל להתעורר במהלך הניתוח, אירוע טראומתי למדי, וכן מינון גדול מדי עלול ליצור דיכוי נשימתי ואף להסתיים בשיתוק, נכות קבועה או מוות.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית בהרדמה

גובה הפיצויים בגין רשלנות רפואית אינו מדויק או מעוגן בחוק בצורה מסודרת, והוא תלוי בעיקר בנסיבות ובהיקף הנזק. רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח, שלב קריטי למדי ובעצם בעיצומו של ההליך הרפואי, וכן פוטנציאל הנזק המשמעותי כתוצאה מרשלנות בשלב זה, תביא לכך שהמטופל עשוי להיות מפוצה בסכומים משמעותיים מאוד. זכרו- כגודל הנזק שנגרם- כך יאמיר גובה הפיצויים.

אם אתם קורבן של רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח, יש ליצור קשר ללא דיחוי עם משרדנו על מנת למצות את המקסימום של מה שמגיע לכם על פי חוק.

 

פרמטרים לקביעת הפיצויים

פיצויים בגין רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח, נועדו בעיקר לפצות את המטופל לטווח הארוך, לכסות את הליך השיקום ואספקת צרכים מיוחדים לכל אורך חייו. ישנם פרמטרים ברורים לקביעת הפיצויים המגיעים לכם בשל רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח מצידו של הרופא המרדים, והם נעוצים בפגיעה ביכולת התפקוד והיקף הנזק, לצד הוצאות הליך השיקום הצפוי. להלן כמה מהם:

  • הפסדי שכר בגין הנזקים הרפואיים שנגרמו כתוצאה מרשלנות בהרדמה, ובמקרים קשים יותר גם אובדן כושר עבודה.
  • צורך בעזרת הזולת- סיוע צמוד של מטפל סיעודי.
  • ציוד רפואי מותאם והוצאות רפואיות ופרא- רפואיות.
  • התאמת דיור ורכב למצבו הרפואי.
  • עוגמת נפש, כאב וסבל בגין הנזק שנגרם בהרדמה.

 

זכרו – גובה הפיצויים בגין רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח, יכול להגיע עד מיליוני שקלים. אלו הם זכויותיכם, ואלו חייכם שנפגעו לאין שעור. עורכי הדין שבמשרדנו יידעו לתת לכם את המענה המקצועי לו אתם זקוקים, יסייעו בייצוג משפטי, התנהלות מול גורמי הסעד וחברות הביטוח וינווטו את הליך התביעה שלכם ביסודיות ומקצועיות.

 

חשיבותן של חוות דעת רפואיות

רשלנות רפואית היא תחום מורכב, כזה המצריך יותר מממצאים רפואיים לאחר תאונה, שכן ברור כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מהתאונה. במקרה של רשלנות רפואית, מוטלת חובת הוכחה שהרשלנות נגרמה שלא מתוקף הסיכונים הידועים של ההליך הרפואי, במקרה זה- של הליך ההרדמה. באמצעות חוות דעת רפואיות על ידי מומחים רלוונטיים, ניתן יהיה להוכיח כי הרשלנות נגרמה מחוסר זהירות וחוסר אחריות של הרופא המרדים- תנאי מפתח לקבלת הפיצויים.

עורך דין איכותי מטעמנו יידע להפנות אתכם למומחים הנדרשים, לספק ולאסוף את חוות הדעת שיעשו את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

רשלנות רפואית הרדמה לקראת ניתוח
רשלנות רפואית הרדמה לקראת ניתוח

ראשית, חשוב לפנות לייעוץ משפטי צמוד שיסייע ללוות את התהליך המורכב הזה. יש לבחון את נסיבות המקרה והאם הן תואמות את הגדרת הרשלנות הרפואית על פי חוק, והן להבין כיצד ניתן להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. לאחר מכן ניתן לצאת לדרך הכוללת את התביעה, איסוף המסמכים וחוות הדעת וכן הלאה.

רשלנות רפואית בהרדמה לקראת ניתוח תיענה במתן פיצויים גבוהים במיוחד, אותם ניתן לחשב על פי היקף הנזק שנגרם לתפקוד היומיומי של הנפגע, לרבות אובדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות, נכות קבועה, דיור מותאם ועוד.

הרופא המרדים אחראי הן על מינון חומר ההרדמה המדויק, פיקוח על מצב הסימנים החיוניים ותפקוד האיברים הפנימיים במהלך הניתוח, וכן השגחה על המטופל עד להתאוששותו המלאה. אם נפל פגם באחד מתחומי האחריות של המרדים, סביר שקיימת עילה לרשלנות רפואית.

עורך דין טוב לתביעות נזיקין יעשה את ההבדל בגובה הפיצויים המקסימלי שניתן לקבל, ידאג לייצוג משפטי הולם, יסייע בגיבוש תיק מבוסס ויאסוף חוות דעת רפואיות. אל תהססו לפנות אלינו לכל שאלה בעניין רשלנות רפואית.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5