רשלנות רפואית ורעלת הריון

כאשר אישה בהריון מגיעה לרופא ומקבלת טיפול היא מצפה שיעניקו לה טיפול רציני, מסור ומקצועי. אך לצערנו, ישנן מקרים רבים שמעידים על רשלנות רפואית ורעלת הריון בטיפול בהריון ובלידה. למעשה, כ- 30 אחוז מתביעות הרשלנות הרפואית בישראל מוגשות עקב מחדל שאירע במשך ההיריון או הלידה. אחד ממקרי הרשלנות הנפוצים ביותר הוא רשלנות רפואית בטיפול במחלת רעלת הריון.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיבאר לכם מהי רעלת הריון, מתי הרופא מתרשל בטיפול בה וכיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית במקרה זה.

 

מהי רשלנות רפואית ורעלת הריון?

רעלת הריון זו מחלה נדירה שמופיעה בחמישה עד שמונה אחוזים מההריונות בארץ. למחלה זו שני תסמינים שניתן לגלות בקלות: לחץ דם גבוה וחלבון שמופיע בשתן. בנוסף, לעיתים סימנים כגון: בצקות, עלייה מהירה במשקל, הפרעות בראייה, כאבי ראש חזקים או כאבים ברום הבטן, עשויים להיות תסמינים של רעלת הריון.

כאשר לא מאבחנים רעלת הריון בזמן, או שלא מטפלים במחלה זו כראוי, המצב של האישה עלול להידרדר ולהביא לפגיעה בעובר או בה. למעשה, רעלת הריון היא הסיבה השכיחה ביותר לתמותה אימהית.

רופאים המטפלים באישה בהריון צריכים להיות ערניים ופתוחים לאפשרות של רעלת ולשים לב לתסמינים שמופיעים אצל האישה. כמו כן, הרופאים צריכים לחשוד במיוחד ולערוך מעקב קפדני אחרי נשים בקבוצת סיכון להתפתחות של רעלת הריון.

עילות להגשת תביעה

  • איחור באבחון המחלה: איחור באבחון רעלת הריון עלול לגרום להידרדרות של מצב האם והעובר בבטנה. לכן, כאשר רופא לא מאבחן רעלת הריון או לחלופין מאחר באבחונה למרות שמופיעים אצל ההרה תסמינים שמרמזים על כך, ניתן לתבוע אותו על רשלנות רפואית ורעלת הריון.
  • מתן טיפול לקוי: ניתן להאשים רופא ברשלנות כאשר הוא לא מעניק לאישה ההרה טיפול הולם לאחר אבחון רעלת הריון. הטיפול משתנה בין כל אישה ואישה אך בדרך כלל כולל: מנוחה במיטה, בדיקות לחץ דם ועוד. במקרים מסוימים יש צורך באשפוז ההרה בבית החולים תוך שעורכים לה בדיקות שתן ולחץ דם יומיות ולעיתים אף מעניקים לה מגנזיום שמונע החמרה של הרעלת.
  • מעקב רשלני אחר הרה בקבוצת סיכון: ישנן נשים הנמצאות בקבוצת סיכון להתפתחות של רעלת הריון לרבות: נשים מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40, נשים עם משקל עודף, הריון ראשון, הריון עם מספר עוברים, נשים עם היסטוריה משפחתית של רעלת הריון. כאשר רופא שומע על אחד מהתסמינים הללו עליו לערוך מעקב קפדני אחר ההרה. ניתן לתבוע רופא על רשלנות כאשר הוא יודע שהאישה נמצאת בקבוצת סיכון, מתעלם מעובדה זו וכתוצאה מכך מעורר נזקים לאישה או לעובר.

 

אילו נזקים רשלנות רפואית ורעלת הריון עלולה לגרום?

רשלנות הנוגעת לרעלת הריון עלולה לגרום להיפרדות שליה, מחסור חמצן בעובר, לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך, התקפי פרכוסים ועוד.

 

מדוע מדובר בתביעות מורכבות?

כאשר מגישים תביעות רשלנות רפואית ורעלת הריון, הנתבעים בדרך כלל משקיעים את כל המאמצים על מנת להפריך את הטענות של התובעים ואת הקשר הסיבתי שהם מציגים. לפיכך, חשוב להיעזר בעורכי דין מקצועיים בעלי ניסיון בתחום. אונגר שויגמן משרד עורכי דין ישקיעו את כל המאמצים ולא יבחלו באמצעים על מנת לסייע לכם לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר עבורכם.

למשרד יש ידע וניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית שמאפשר לו לפעול בצורה יעילה ולהילחם עבור לקוחותיו עד קבלת פיצוי מתאים. בנוסף, למשרד יש קשרים עם מומחים מקצועיים בארץ ובחו"ל שיעניקו לכם חוות דעת משפטיות שיסייעו לכם להוכיח את טענותיכם בבית המשפט.

רשלנות רפואית ורעלת הריון
רשלנות רפואית ורעלת הריון

האבחון של רעלת ההריון מתבצע על ידי בירור ההיסטוריה הרפואית של האישה ההרה והפנייתה לביצוע בדיקות שונות, ובכללן: בדיקות דם, בדיקות לחץ דם, בדיקות שתן, בדיקת דופלר, ועוד. במקרים בהם האישה נפגעה מרעלת הריון בשל אי אבחון של הבעיה במועדה או בעקבות אבחון שגוי, ובפרט באם לא הופנתה לבדיקות הרלוונטיות חרף קיומם של סימפטומים מעוררי חשד, ניתן לטעון לרשלנות רפואית.

כשמתגלים סימנים המעידים על התפתחות רעלת הריון, המעקב אחר מצבה של היולדת הוא קריטי. אי מעקב הוא בבחינת רשלנות בטיפול ברעלת הריון, כמו גם אי ביצוע פעולות לאיזון מצבה של האישה ההרה, הימנעות מאשפוז לשם השגחה, ואי ביצוע פעולות שונות שיכולות להציל את מצבם הבריאותי וחייהם של האם לעתיד והעובר שברחמה. למשל, כשאישה הרה מפתחת רעלת הריון בשלביו המתקדמים של ההריון והסימפטומים מעידים על סכנה שנשקפת לעובר, יש לבצע זירוז לידה או לידה קיסרית. כאשר אלו אינם מבוצעים כשהצורך מתעורר או מבוצעים בצורה בלתי מקצועית שגורמת להופעת סיבוכים אצל היולדת או הילוד, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות רפואית בטיפול ברעלת הריון.

אלו הן נשים הנמצאות בקבוצת סיכון להופעת רעלת הריון, כדוגמת נשים שחוו רעלת הריון בהריונות קודמים, נשים שלבנות משפחתן התפתחה רעלת הריון, נשים הרות בגילאים צעירים מאוד או נשים מעל גיל 40, נשים סוכרתיות, נשים בעלות מחלות רקע, ועוד. גם בהריון עם ריבוי עוברים ישנו סיכוי גבוה יחסית להופעת רעלת. לכן רופאי נשים מתחום המיילדות מצופים לעקוב באדיקות אחר מצבן הרפואי של אותן מטופלות, להפנותן לבדיקות רלוונטיות בהריון ולהנחות אותן לביצוע מעקב אחר היריון בסיכון מוגבר.

רעלת הריון שאינה מאובחנת בזמן או שאינה מטופלת כראוי, מסכנת את בריאותם וחייהם של האם ההרה ועובריה כאחד. במידה ואתם או בני משפחתכם נפגעתם ממצב כזה שהותיר אתכם עם נזקים, כאשר הצוות הרפואי שאמון היה על הטיפול ביולדת סטה מחובת הזהירות וסטנדרט הטיפול החל עליו, יש מקום להיוועץ בעו"ד רשלנות רפואית בהריון לשם בחינת האפשרות לקבלת פיצויים בהגשת תביעה נזיקית.

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5