רשלנות רפואית מחלת לימפומה

מחלת הלימפומה היא סוג של סרטן ועל כן עשויה להיות מאוד מסוכנת עבור אלו המאובחנים בה. בטיפול ובאבחון מחלה זאת נדרש מהרופאים לגלות מקצועיות וזהירות ולדאוג להחלמתו של המטופל. באם נגרם לכם נזק במהלך הטיפול שקיבלתם, או שהאבחון לא התבצע בצורה מיטבית, מי שגרם לכם לנזק אחראי על כך ואתם יכולים לתבוע אותו בגין כך.

 

בין נזק לרשלנות רפואית

דווקא בגלל שעולם הרפואה הוא מאוד מתעתע ולא צפוי, אנשים רבים נוטים לכעוס על הרופאים שלהם בכעס לא מוצדק שכן יש נזקים שבאמת לא ניתן למנוע. מצד שני, לעיתים גם קורים נזקים אשר הצוותים הרפואיים באמת אחראיים עליהם ואשר באותן נסיבות אדם אחר עם יותר זהירות ותשומת לב היה מצליח למנוע. במקרים אלו מדובר ברשלנות רפואית וניתן להגיש תביעה אל מול מי שנהג כך.

רשלנות רפואית מחלת לימפומה

באם הגעתם לכאן כנראה שמעניין אתכם ספציפית מקרים של רשלנות רפואית בהקשר מחלת הלימפומה. בשורה התחתונה, רשלנות רפואית של מחלת הלימפומה תהיה במקרה שרופא או איש צוות רפואי כלשהוא כדוגמת אחות, נקטו בהתנהגות אשר לא מייחסת מספיק זהירות ותשומת לב למטופל ולמחלה שלו וכתוצאה מכך גרמו נזק למטופל, על מנת להרחיב בנושא נפרט תחילה בקצרה על מחלת הלימפומה ודוגמאות כיצד רשלנות רפואית לימפומה באה לידי ביטוי.

 

לימפומה – סרטן בלוטות הלימפה

לימפומה היא סוג של סרטן אשר מתפתח בלימפה, מערכת החיסון של הגוף. חלק מבלוטות הלימפה ניתנות למישוש אך חלק פנימיות לגמרי. מדובר במחלה מורכבת שכן היא לא רק סרטן אלא היא גם פוגעת במערכת החיסונית של הגוף אשר אמונה על הגנת הגוף מפני זיהומים ומחלות אחרות.

 

אבחון מחלת לימפומה

כמובן שעל מנת לאבחן בסרטן לימפומה נדרש ראשית לאבחן אותו וכאן עשויה לבוא לידי ביטוי הרשלנות בפעם הראשונה. תסמינים אשר מצביעים על היתכנות של מחלה לימפומה אמורים להדליק נורה אדומה בקרב הצוות הרפואי המאבחן ובאם הם פספסו אותם למרות שנראה כי היה צורך מובהק לשלוח להמשך אבחון, ניתן לטעון לרשלנות רפואית בהקשר אבחון מחלת לימפומה.

 

תסמינים למחלת הלימפומה

תסמינים אפשריים למחלת הלימפומה, יכולים להופיע ביחד או לחוד וגם לא תמיד יצביעו על המחלה עצמה אך בהחלט צריכים להוות טריגר להמשך אבחון של הלימפומה. תסמינים אלו אמנם יכולים להיות גם תסמינים של מחלות אחרות אך בהם בהחלט דורשים את ההתייחסות של הרופא ששם לב אליהן ולעורר בו חשד.

  1. כאבי בטן
  2. נפיחות
  3. שיעול
  4. אובדן תיאבון וירידה במשקל
  5. עייפות
  6. קוצר נשימה

 

סיפוק מידע והסברים

טרם טיפולים אשר לא מובנים מאליהם כדוגמת בדיקת דם לצורך העניין, נדרש מהרופאים לקבל הסכמתם של המטופלים לאחר שהם סיפקו להם מספיק מידע לקבלת ההחלטה וגם הזהירו אותם באפשרויות של המצב להתדרדר או בתופעות לוואי אפשריות. באם הרופא לא סיפק את התמונה כולה ומאוחר יותר באמת נגרם הנזק, המטופל יכול לטעון כי לא קיבל את התמונה המלאה ובמידה ואכן היה מקבל אותה, היה בוחר אחרת והנזק היה נמנע.

 

רשלנות במהלך הטיפול

בהמשך לאפשרות כי תהיה רשלנות רפואית במהלך הטיפול במחלת הלימפומה, רשלנות רפואית יכולה כמובן לבוא לידי ביטוי גם במהלך הטיפול במחלה הזאת. בגלל שמדובר בסרטן סביר כי הטיפול יהיה כימותרפיה והקרנות ובמקרים מסוימים יכול להיות שדווקא ייתנו סטרואידים או שיהיה טיפול ביולוגי חדשני. כל אלו צריכים להיות מותאמים למטופל ולמצבו ובחירת טיפול שגוי אשר תגרום נזק בהמשך למטופל גם כן עשויה להיות רשלנות.

 

התמודדות עם סיבוכים

בדומה לכל מקרה רפואי מורכב אחר, לא תמיד הטיפול יצלח והכול ילך חלק ויכול להיות כי יהיו סיבוכים בדרך לא צפויים. כמובן שנדרש מהרופאים להתייחס לכך ולטפל בכך. כאן שוב נמדדת המקצועיות של הרופאים ונדרש מהם לעשות הכל בצורה זהירה ומותאמת למטופל על מנת לא לדרדר עוד את מצבו ולעצור את הסיבוך מוקדם ככל האפשר. שימו לב שלמרות שלא בהכרח מדובר במחלת הלימפומה עצמה, עדיין רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי.

 

מחליטים לתבוע? אתם לא לבד

באם החלטתם להגיש תביעה כנגד מי שגרם לכם לנזק ונהג ברשלנות רפואית, חשוב שתדעו כי אתם לא לבד בהליך הזה. בהקשר תביעות בנושא רשלנות רפואית תוכלו לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, כמובן שגם בעבור רשלנות רפואית מחלת לימפומה. במיוחד במקרים בהם אתם אלו שחוויתם את המקרה הרפואי ורוצים לתבוע, תרצו שיהיה לצדכם גורם חיצוני אשר יוביל את ההליך ויוריד מכם את כאבי הראש הנוספים.

 

איך אדע שהייתה רשלנות רפואית?

בגלל שאתם לא אנשי מקצוע לא יהיה לכם כל כך פשוט להבין שלא נהגו בכם כראוי וכי גרמו לכם נזק שהיה ניתן למנוע, אך מספיק כי התעורר בכם חשד כלשהוא שהביא אתכם לכאן וכדאי שתנסו לפחות לבדוק אם אכן בכך מדובר. בסופו של דבר, מדובר בהליך משפטי וגם אם ברור שהייתה רשלנות רפואית, עדיין נדרש להוכיח זאת בבית המשפט. על כן, כדאי (ובאם תוגש תביעה יהיה גם הכרחי) לקבל חוות דעת של רופא אשר ימליץ כי הייתה רשלנות רפואית לימפומה.

 

מה כוללת תביעת רשלנות רפואית?

  1. חוות דעת מקצועית – הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית חייבת להתבסס על חוות דעת של איש מקצוע אשר יתמוך בטענה שלכם ושל עורך הדין שלכם כי אכן הייתה רשלנות בטיפול או באבחון שניתן לכם. איש המקצוע חייב להיות בתחום שבו אתם תובעים, במקרה הזה מחלת הלימפומה, כדאי שהדעה שלו באמת תהיה רלוונטית.
  2. נזק כתוצאה מהרשלנות – אלמנט חשוב לא פחות על מנת להוכיח רשלנות רפואית הוא להוכיח קשר בין הנזק שנגרם לבין הרשלנות של הנתבע. לצורך העניין, יכול להיות מקרה בו הרופא נהג ברשלנות אך הנזק שנגרם ובגינו התביעה כלל איננו תוצר של הרשלנות.
  3. נזק – בגלל שמדובר בתביעה בדיני נזיקין, ובגלל שרשלנות רפואית היא כזאת אשר הובילה לנזק, נדרש להוכיח כי אכן נגרם נזק וצריך להיות לו תיעוד.

שמירת המידע והתיעודים

כאמור, לצורך תביעת רשלנות רפואית נדרש הרבה מידע והוכחות אודות ההליך שהתבצע. לצורך כך, באם אתם מטופלים במחלת הלימפומה, על מנת להשאיר פתח לתביעה עתידית בגין רשלנות רפואית מחלת לימפומה וגם לצורך בירוקרטיות אחרות כמו ביטוח, מומלץ לשמור כל תיעוד אשר אתם מקבלים אודות הליך מסוים למקרה שתצטרכו אותו בהמשך להציג בבית המשפט במהלך התביעה או לעורך הדין שלכם.

 

רשלנות רפואית מחלת לימפומה תבוא לידי ביטוי במקרים בהם הצוות הרפואי גרם לנזק אצל המטופל בשל אי זהירות מספקת. באם ניתן להוכיח שאכן הייתה זאת רשלנות רפואית של מחלת הלימפומה המטופל צפוי לקבל פיצויים ממי שאחראי על הנזק שנגרם לו ובמקרים חריגים גם עשוי להיות הליך פלילי אל מול הצוות הרפואי שאחראי לנזק. את כל זאת תוכלו לברר עם עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה במקרים מסוג הזה ויהיה לכם לעזר משמעותי בהליך.

רשלנות רפואית מחלת לימפומה
רשלנות רפואית מחלת לימפומה
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5