רשלנות רפואית מפרצת במוח

טיפול במפרצת במוח חייב להיעשות בתשומת לב וזהירות גבוהות מאוד לאור העובדה כי מדובר באזור מאוד רגיש אשר טעות יכולה לגרום לנזק חמור ובלתי הפיך. במקרים בהם הרופא המטפל, או כל איש צוות רפואי אחר אשר מטפלים במקרה, אינם נוקטים בזהירות מספקת דיה ומחליטים החלטות שגויות אשר בנסיבות אחרות לא היו גורמות לנזק שנגרם, מדובר במקרים של רשלנות רפואית מפרצת מוח ואתם יכולים לתבוע בגין כך.

 

רשלנות

אנשי מקצוע מעניקים שירותים וטיפולים ללקוחותיהם מדי יום ביומו ועושים זאת על בסיס הרצון לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר עם אפס נזקים אגביים מהעבודה שלהם. במקרים בהם זאת לא התוצאה, אלא איש המקצוע גורם נזק במהלך השירות שהוא נותן, ובמקרים בהם ניתן להוכיח כי אדם סביר אחר, באותן הנסיבות היה מונע את הנזק, ניתן לקבוע כי מדובר ברשלנות וסביר שאיש המקצוע יחויב בתשלום פיצויים ללקוח שלו.

רשלנות רפואית

כל אדם המגיע למוסד רפואי על מנת לקבל טיפול וגם אם לחילופין הוא מוזעק לטיפול נמרץ, מצפה לטוב ביותר מהצוות הרפואי שמטפל בו, סומך עליהם שיקבלו החלטות מקצועיות ויבצעו את ההליכים בצורה הטובה ביותר. בהרבה מקרים כך באמת הדבר, אך לעיתים למרות הכוונה הטובה של הצוותים הרפואיים, שבריר שנייה של חוסר תשומת לב או ריכוז לא מספק מביאים לכדי גרימת נזק. במקרים אלו, מדובר ברשלנות רפואית והצוותים נושאים באחריות.

 

רשלנות רפואית מפרצת במוח

באופן ספציפי יותר למפרצת מוח, מקרה של רשלנות רפואית במפרצת במוח יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני שלבים מהרגע שמטופל מאובחן עם מפרצת במוח ועד לסיום הטיפול בו. חשוב לזכור כי יכולים להיות נזקים כתוצאה ממפרצת במוח פשוט בגלל שמדובר באירוע רפואי מאוד מורכב, אך באם הצוות הרפואי לא היה יכול למנוע אותם, אין מדובר ברשלנות. על מנת שבאמת יהיה הטיפול במפרצת במוח רשלנות רפואית, נדרשת אחריות של הצוות הרפואי לנזק.

 

מפרצת במוח

מקרה של מפרצת במוח הוא בעצם ליקוי בעורקי המוח אשר נגרם כתוצאה מכך שהדופן שלהם נחלשת ולא מצליחה להחזיק אותם ברוחב המקורי והתקין שלהם מה שגורם להתרחבותם. מכיוון שהדופן חלשה, יכול להיווצר קריעה של אחד העורקים ונזילת דם במוח, זאת בעצם דימום פנימי העלול לגרום לפגיעה במוח ולעיתים אף למוות. על מנת להציל מטופל ממוות, נדרש זיהוי ואבחון מוקדם ככל האפשר וטיפול עוד טרם ההתפוצצות של העורק. 

 

רשלנות רפואית באבחון מפרצת במוח

דווקא בגלל שגילוי מוקדם של מפרצת במוח יכול להציל את חייו או את תפקודו הנוירולוגי של המטופל, נדרש אבחון מקצועי ומיטבי כשזאת ניתן. על הצוות הרפואי אשר פוגש בחשד למפרצת במוח להשקיע בשלב האבחון וכמובן להביא שיש חשד למפרצת עתידית במוח ונדרש טיפול מידי במטופל. באם מאוחר יותר בהמשך התהליך יתגלה כי היה ניתן לאבחן את המפרצת מוקדם יותר ממה שהיא אובחנה, ניתן יהיה לטעון כי התרחשה רשלנות רפואית מפרצת במוח.

  • כאבי ראש – בגלל שהמפרצת היא בעצם עורק שהתרחב, העורק לוחץ על אזורים במוח וזאת גורם לכאבים רבים אשר ניתן לאבחן. 
  • ליקויים בראייה – ראייה כפולה או טשטושים גם כן עשויים להצביע על קיום של מפרצת הלוחצת על אזורים במוח אשר מפריעים לראייה.
  • חולשה בפנים 
  • בלבול – בגלל הקרבה למוח.

 

במידה ומופיעים התסמינים הללו, או תסמינים נוספים שלא ציינו של מפרצת במוח, נדרש הצוות הרפואי לחשוד במפרצת במוח ולהפנות להמשך אבחון מעמיק יותר כדוגמת הדמיה. 

 

הקשר משפחתי

חלק חשוב באבחון מפרצת במוח אשר נדרש מכל רופא לשים עליו את הדעת הוא ההקשר המשפחתי והגנטי של מפרצת במוח. בגלל שמדובר בהיחלשות של דפנות העורקים, מדובר במשהו שעשוי להיות גנטי ועל כן, במידה ולקרוב משפחה של המטופל היה מוקדם יותר מפרצת במוח, היה נדרש לשים נורה אדומה על שאר משפחתו ולבדוק אותם בתדירות על מנת לנסות לאתר מוקדם ככל האפשר קיום מפרצת אצלם. באם זאת לא נעשה, יכול להיות כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית במפרצת במוח.

 

רשלנות רפואית בטיפול במפרצת במוח

במידה ואכן הצליחו הרופאים לאבחן מפרצת במוח, ובמיוחד כאשר המטופל מגיע במצב חמור מאוד לבית החולים כשהמפרצת כבר גרמה לדימום מוחי, נדרש מהצוות הרפואי לטפל ולייצב את מצבו שלה מטופל. גם כאן, אי נקיטת זהירות מספקת או תשומת לב להליך יכולה לגרום לכדי רשלנות רפואית בטיפול במפרצת המוח. כמובן שלא כל הנזקים יהיו עקב רשלנות רפואית אך אלו צריכים לעורר בנו חשד.

  • צנתור מוח – מאפשר לקבל מידע אודות כלי הדם במוח לצורך טיפול בהם. המטרה בצנתור מוח היא לאתר את המקור ולסגור את כלי הדם אשר מדממים.
  • ניקור מותני – יבוא לידי שימוש בדרך כלל במקרים חמורים אשר נדרש לבצע ניקוז של הדם המוחי.
  • תרופות – מעבר להליכים כירורגים, המטופל יקבל גם תרופות לצורך ייצוב מצבו ולצורך הורדת הסיכוי שתהיה לו פגיעה נוירולוגית כתוצאה מהמפרצת.  

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

במידה ואכן ניתן להוכיח כי הנזק שנגרם לכם נגרם עקב רשלנות רפואית של מפרצת במוח ובעצם היה ניתן למנוע אותו עם יותר זהירות באותן הנסיבות, אתם יכולים לתבוע את מי שטיפל בכם על מנת לקבל ממנו פיצויים על הנזק שנותרתם איתו. התביעה היא תביעה אזרחית המוגשת מול מי שאחראי על הרשלנות, הן אם מדובר בצוות רפואי של יותר מאדם אחד והן אם מדובר באחריות של מוסד רפואי שלם.

 

נגרם לי נזק, אפשר לתבוע?

אחת השאלות הגדולות בהקשר רשלנות ובהקשר רשלנות רפואית במפרצת במוח בפרט, היא מתי מדובר ברשלנות ומתי מדובר בנזק אגבי שפשוט אי אפשר למנוע. כמובן שקשה מאוד לספק לכך תשובה חד משמעית, במיוחד כשאתם לא אנשי מקצוע היודעים לטפל במפרצת במוח, אך כן ניתן להמליץ כי במידה ונותרתם עם נזק כלשהוא מהליך הטיפול, או לחילופין במידה ולא אובחנה אצלכם המפרצת בזמן למרות שהתלוננתם על תסמינים, יכול מאוד להיות כי יש עילה לתביעה.

 

עורך דין רשלנות רפואית

כאמור, ההחלטה ללכת לתביעה היא בעצם תביעה אזרחית של האחראים לרשלנות הרפואית שננקטה במהלך הטיפול בכם. בגלל שמדובר בהליך משפטי, תדרשו לשכור את שירותיו של עורך דין ובפרט, עורך דין רשלנות רפואית. עורכי דין אלו מתמחים בהליכי תביעות של כל מיני מקרים של רשלנות רפואית ובניגוד אליכם, יש להם ידע נרחב בחוק ובהליכי התביעה.

 

באם הייתה לכם מפרצת במוח אתם ודאי יודעים כי ההליך מאוד רגיש ונדרשת מקצועיות שיא מצד הצוותים הרפואיים וקבלת החלטות מהירות ומקצועיות בזמן אמת. במקרים בהם לא כך נהגו בכם, ונראה לכם כי הרופאים שלכם יכלו לפעול טוב יותר ולמנוע נזק שנותרתם איתו, תוכלו לבדוק זאת לעומק עם עורך דין רשלנות רפואית ובמקרים בהם באמת כך הדבר, להגיש תביעה מול האחראים שנהגו ברשלנות ולקבל מהם פיצויים על הנזק שגרמו לכם, או שלא מנוע מכם למרות שיכלו.

רשלנות רפואית מפרצת במוח
רשלנות רפואית מפרצת במוח
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5