תביעת רשלנות הרמת חזה

רשלנות רפואית היא למרבה הצער חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה, כאשר טעויות אנוש מתרחשות ונעות על סקאלת חומרה משתנה. למגינת ליבם של רבים, ובמקרה זה רבות, קיימת רשלנות רפואית גם בניתוחים אלקטיביים כמו ניתוח הרמת חזה, שנועד להעניק מראה צעיר ומעוצב, אך עלול להסתיים במפח נפש. במידה והתוצאות אינן משביעות רצון, ייתכן כי מדובר ברשלנות רפואית במהלך הניתוח. במאמר זה נבחן את העילות לתביעת רשלנות בניתוח פלסטי שכזה.

 

מעמדו של ניתוח אלקטיבי ברשלנות רפואית

לפני כל ניתוח באשר הוא, מחויב הצוות הרפואי לפרוס בפני המטופל אודות הצעדים שעומדים להתבצע במהלך הניתוח, תוך מתן דגש על הסיכונים שהוא טומן בחובו. עצם היותו של ניתוח הרמת חזה אלקטיבי, כלומר מבחירה, ושלא מדובר בניתוח דחוף או כזה הכולל טיפול מציל חיים, קל וחומר- על הצוות הרפואי להקפיד ביתר שאת, לשקף למטופלת שעתידה לעבור את הניתוח, אודות שלבי ההליך, ציון מקיף של מכלול הסיבוכים והסיכונים שעלולים לצוץ במהלכו.

מדובר בחוק מספר אחד בכל הנוגע להימנעות מרשלנות רפואית, ואי אכיפתו מהווה היעדר הסכם מדעת בין הצוות הרפואי למטופלת- עילה חד משמעית לתביעת רשלנות רפואית. משרדנו מתמחה בין היתר בתביעות רשלנות בהרמת חזה, בהן אחוזי ההצלחה של עורכי הדין מטעמנו גבוהים למדי.

 

ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה לכשעצמו נחשב להליך לא מורכב בעולם הניתוחים הפלסטיים, אך עם זאת דורש מומחיות, מקצועיות וניסיון רב בתחום. ההליך עצמו משתנה ממטופלת אחת לאחרת, בהתאם לפרמטרים משתנים, כאשר כל מקרה לגופו. משתנים כמו גיל המטופלת, צורת השדיים עצמם, גודלם ומצב העור באזור החזה- ישפיעו על סיכויי ההצלחה של הניתוח. עבודה לא מקצועית תשאיר במקרה ה"טוב", נזקים אסתטיים, ובמקרה הרע נזקים רפואיים.

 

תרחישי רשלנות רפואית בניתוח הרמת חזה

בכל הקשור לניתוח הרמת חזה, תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת תחת מגוון עילות. הסיבה המרכזית שעלולה לגרום תגובת שרשרת של כשלים מקצועיים היא כמובן היעדר השקיפות בין הצוות למטופלת, כפי שצוינו קודם. אבחון שגוי וקריאה לא נכונה של מצבה הרפואי של המטופלת, תוך התעלמות מפרטים חשובים בהיסטוריה הרפואית שלה, עלולים גם להביא לתוצאות מצערות.

פעולות פזיזות במהלך הניתוח וצוות רפואי חסר ניסיון או ידע מספק בתחום, מהווים פגיעה בחובת הזהירות הבסיסית של הצוות הרפואי, ומכאן יש עילה סבירה ביותר להגיש תביעת רשלנות בניתוח הרמת חזה.

 

בחינת אפשרות לרשלנות רפואית בהרמת חזה

בעיקר כאשר מדובר בניתוחים אלקטיביים, בהם המטופלת פונה מרצונה מתוך כוונתה לבצע שינוי פלסטי לצרכים אסתטיים, משאינה שבעת רצון מתוצאות הניתוח, עליה להוכיח שישנה בכלל עילה לתביעת רשלנות בהרמת חזה. כך תדעי לבחון אם יש כאן עילה לתיק תביעת רשלנות בעקבות ניתוח כושל להרמת חזה:

  • האם הצוות המטפל ביצע את הניתוח על פי הפרקטיקה המקובלת בתחום הרמת החזה, בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
  • יש להוכיח בפן הנזיקי אם הנזק שנגרם, נגרם בהכרח מהכשל שבהליך הכירורגי שמקורו בפגם מקצועי בדרך הפעולה של הצוות הרפואי.
  • יש לבחון את הראיות והממצאים הרפואיים תחת זכוכית המגדלת של מומחים בתחום, שייתנו את חוות הדעת הרלוונטית, שתהווה עדות מפתח לרשלנות הרפואית.

 

נזקים פוטנציאליים כתוצאה מרשלנות רפואית בהרמת חזה

הבעיה החמורה ביותר בכל הקשור לניתוחים אסתטיים היא שמן הרגע שהתקבלו תוצאות שאינן משביעות רצון, בלשון המעטה, קיים צורך בניתוחי המשך על מנת לתקן את הנזק שנוצר. הדבר עלול לגרור כדור שלג של מצוקה רגשית עמוקה, מלבד הכאבים הפיזיים, ותופעות לוואי קשות כמו אובדן תחושה באזור החזה, צלקות נראות לעין, זיהומים, אסימטריה והמטומות.

הנזק שעלול להיגרם בפן הנפשי, לרבות פגיעה קשה בדימוי הגוף אותו ביקשו המטופלות לחזק בטרם החליטו לעבור ניתוח הרמת חזה, עלול להיות ארוך טווח ומשמעותי מאוד. אם מוסיפים לכך את אובדן האמון בתחום הרפואה וחשש לעלות שוב אל שולחן הניתוחים, מקבלים יותר מדי סיבות לתבוע את האחראים לרשלנות הרפואית, ולקבל את הפיצויים המקסימליים עבור עוגמת הנפש הזו.

 

מאבק עיקש ומתיש

קשה לתאר את תעצומות הנפש שזקוקה המטופלת לגייס, לאחר הסבל הרב והפגיעה הלא מבוטלת כתוצאה מניתוח הרמת חזה כושלת. לצד ההתאוששות מההליך שנכשל והאכזבה מהנזק שנגרם, מצפה מאבק לא פשוט מול המוסד הרפואי שאחראי על הרשלנות הרפואית, אל מול סוללת עורכי דין ומחלקות משפטיות שערוכות לכל תרחיש. נוכחותו של עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין, שכמותו תוכל למצוא במשרדנו, היא קריטית להצלחת התביעה ולהשגת הפיצויים הגבוהים ככל הניתן.

 

תפקידיו של עורך דין לתביעות נזקי גוף ורשלנות רפואית

להלן מספר תפקידי מפתח אותם ממלא עורך דין נזקי גוף:

  • בניית התיק מראשיתו, גיבוש אסטרטגיית פעולה והערכת פוטנציאל הפיצויים, תוך התחשבות בגורמים כמו כניסה לניתוחים חוזרים, אובדן הכנסה זמני, עוגמת נפש, הוצאות רפואיות ועוד.
  • איסוף הראיות המצביעות על התרשלות הצוות הרפואי, עדויות הכוללות התעלמות ממצבה הרפואי של המטופלת והיסטוריה רפואית שלא נלקחה בחשבון.
  • איסוף חוות דעת רפואיות מטעם מומחים שמהוות גורם מפתח שעשוי להכריע את הכף לטובתה של המטופלת במקרה של תביעת רשלנות.

 

אל תעברו את זה לבד

לסיכומו של עניין, גיבוש תביעת רשלנות רפואית בהרמת חזה הוא תהליך מורכב שאין כל סיבה, רגשית או מקצועית, לעבור לבד. המאבק המשפטי לצד השיקום גובה כוחות נפשיים רבים, ועורך דין נזקי גוף יישא בנטל הייצוג המשפטי, העיסוק הבירוקרטי ובסופו של דבר, יהיה זה שיעשה את ההבדל בין הצלחת התביעה לכישלון, או בין הצלחה מינורית להשגת הפיצויים המקסימליים. פנו עוד היום למשרדנו במטרה לקבל ייעוץ ראשוני ומעבר לכך, במקצועיות, אחראיות וניסיון.

תביעת רשלנות הרמת חזה
תביעת רשלנות הרמת חזה

ראשית, רמת המקצועיות של המוסד הרפואי ושל הצוות המטפל. ייתכן והצוות המנתח יפעל בפזיזות וחוסר אחריות, בין אם במהלך הניתוח עצמו מבחינת רמת המקצועיות, ובין אם מדובר באבחון שגוי או היעדר התייחסות מקצועית למצבה הרפואי של המטופלת.

מלבד הנזק האסתטי שעלול להתרחש כמו א-סימטריה ועיוות של החזה, קיימים סיכונים כמו אובדן תחושה באזור, זיהומים שונים, היווצרות כרישי דם וצלקות ארוכות טווח, נמק ושטפי דם (המטומה) באזור השדיים. מעבר לפן הפיזי, הפגיעה הנפשית כתוצאה מניתוח כושל כוללת פגיעה בדימוי הגוף, דיכאון ופגיעה באמון במערכת הרפואית ככלל.

בעיקר בניתוחים אלקטיביים שאינם נובעים מכורח רפואי כזה או אחר, הסכם מדעת הוא ראשון במעלה בכל הקשור ליחסים בין המטופלת לצוות הרפואי, והוא למעשה כובל את הצוות להליך של היכרות מעמיקה עם המטופלת, ההיסטוריה שלה וביצוע ההתאמות הדרושות לניתוח מוצלח. במידה ואין הסכם מדעת חתום, הדבר מהווה עילה נחרצת לרשלנות רפואית.

בראש ובראשונה, יש לבצע הערכת מצב באמצעות ייעוץ משפטי עם עורך דין נזקי גוף המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, להביא תיעוד של כל הפגישות הרפואיות, המסמכים הרלוונטיים ועדויות הנזק שנגרם, ולצאת לדרך עם עורך דין מקצועי ואיכותי מטעמנו, על מנת לקבל את הפיצויים המקסימליים.

כתוב את הכותרת כאן

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5