תביעת רשלנות רפואית סרטן העור

קשה לדמיין תרחיש מחריד יותר מאשר רשלנות רפואית במקרה רגיש כל כך, כמו סרטן, ובפרט סרטן העור. בין אם מדובר באבחון שגוי או מאוחר, טיפול לא יעיל שבזבז זמן יקר או היעדר התרעה אודות המצב – התוצאה עלולה להיות מצערת במקרה ה"טוב" וטראגית במקרה הגרוע ביותר. מאמר זה יסקור את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם במקרה של רשלנות רפואית בסרטן העור.

סרטן העור- כל דקה חשובה

דווקא משום שאינו מוכר כסרטן קטלני מעצם היותו כמו סרטן ריאות, לבלב או כבד, ועצם היותו בר החלמה, טיפול ואף מניעה, בהינתן שהתקבלה אזהרה מתאימה ומענה רפואי מקצועי ואיכותי, הופך את הרשלנות הרפואית במקרה זה לטרגית ומיותרת. ככל שיתגלו גידולים רפואיים על העור במהירות, ניתן יהיה לבחון את שיטות הטיפול האופטימליות עבור הסרתם, ומשפר את סיכויי ההחלמה בעשרות אחוזים.

רשלנות רפואית במקרה של סרטן העור, שודדת הלכה למעשה מהמטופל את סיכוייו לשרוד, מסכנות אותו שלא לצורך ועלולות להביא לפגיעה אנושה באורח החיים שלו, בתוחלת שלהם ולעיתים גם עלולה להוביל לאובדנם. לכן, אין חולק על כך שיש להגיש תביעת רשלנות רפואית בסרטן העור, שעשויה להביא לפיצויים אסטרונומיים, באמצעות עורך דין נזקי גוף איכותי מטעמנו.

 

לא די בערנות המטופל- רשלנות באבחון סרטן העור

המודעות לגבי הסכנות שבסרטן העור וחשיבותו של גילויו המוקדם הלכו וגברו במרוצת השנים, ומטופלים רבים ניגשים לבדוק את מצבם דרך בדיקה תקופתית. אולם, לא די בערנות מצד המטופל. אם הרופא המטפל אינו בוחן ברצינות, יסודיות ומקצועיות את מצבו של המטופל, מייעץ ביעילות אודות שיטת טיפול מועדפת או שולח לבדיקות נוספות, אלא מבטל כלאחר יד את טענות המטופל, מכאן שלא עמד ב"מבחן הרופא הסביר", המשמש אמצעי בדיקה לתביעת נזיקין בהקשרי רשלנות רפואית.

מדובר בחוסר אחריות מצד הרופא המטפל והוא בהחלט חשוף לתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בטיפול בסרטן העור

לעיתים מדובר בטעות נגררת, שכן אבחון שגוי או מאוחר יביא בהכרח לתוצאות לא מספקות ולא יעילות בדרכי הטיפול. אך עם זאת, גם במקרים של אבחון נכון ובתזמון סביר, אך כזה שלאחריו הרופא המטפל מפנה לדרכי טיפול שגויות, הדבר עשוי לפגוע בצורה לא מבוטלת בסיכויי ההחלמה של המטופל.

לעיתים, טיפול משחתי אינו עושה את העבודה והגידול אינו מגיב לטיפול או להיפך, מגיב באגרסיביות, או אם נבחרה אפשרות של ניתוח שאינו צלח או לא בוצע בצורה מקצועית. עורך דין לתביעות נזיקין יבחן את הפרוטוקול הרפואי לעומקו, ילמד את החומר ויגבש אסטרטגיית פעולה לקבלת פיצויים. במידה והאונקולוג שמטפל במקרה המליץ על דרך טיפול שאינה יעילה, ישנה עילה די מבוססת לתביעה משפטית.

 

רשלנות רפואית בביופסיה- השלכות הרות גורל

בדיקת הביופסיה נועדה למעשה לדגום את הגידול הסרטני שעל העור על מנת להבין את דרך הטיפול היעילה ביותר נגדו. כמו כן, ניתן להסיק את סוג הגידול, את השלב שבו הוא נמצא ביחס להיקף הגידול, פוטנציאל הנזק לאיברים אחרים ועוד. מדובר בשלב קריטי מאין כמוהו בהתמודדות עם סרטן העור, ובעל השלכות דרמטיות על סיכויי ההחלמה ועל הנזק שעלול להיגרם למטופל כתוצאה מאבחון שגוי של הביופסיה, או בחירת טיפול לא יעיל שמבזבז זמן יקר למטופל.

 

רשלנות רפואית בניתוח

במידה ואכן נבחרה אפשרות טיפול של ניתוח להסרת הגידול הסרטני על העור, ייתכן והיא אינה הדרך הנכונה והיעילה להתמודדות עם סוג הסרטן הספציפי שממנו סובל החולה. לא זאת בלבד, גם מקרה שבו הליך כירורגי הוא דווקא כן הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הגידול, אך ההפניה לניתוח התעכבה, ייחשב לרשלנות רפואית חמורה ובעלת כבדות משקל על המטופל.

במידה ואכן נקבע ניתוח, על הצוות המנתח להסביר למטופל לפרטי פרטים אודות ההשלכות, הסיכונים והסיבוכים שעלולים להיווצר במהלך הניתוח, ולהחתימו על טופס הסכמה מדעת. היעדר טופס כזה מהווה לכשעצמו, רשלנות רפואית קשה.

 

גובה הפיצויים- בהתאם להיקף הנזק

בוודאי כאשר מדובר בהתמודדות מורכבת עם סרטן העור, סביר שפיצוי כספי בגין רשלנות רפואית לא יחזיר את הגלגל לאחור, וייתכן והבריאות של המטופל שסבל מאותה רשלנות לא תחזור לאיתנה עוד. עם זאת, פוטנציאל הפיצוי הכספי גדול ומשמעותי, ועשוי להאמיר למאות אלפי שקלים ואף מיליונים, בהתאם להיקף הנזק שנגרם.

בחישוב הפיצויים מביאים בחשבון את אובדן כושר העבודה, נכות קבועה או זמנית שנגרמה כתוצאה מהכשלים המקצועיים של הצוות המטפל, הוצאות רפואיות גבוהות, החזר על תרופות ועוד. לא מדובר רק על חייו של המטופל, אלא על חיי משפחתו שהשתנו לרעה ללא היכר ובאופן חסר תקדים. השגת הפיצוי הכספי באמצעות עורך דין עשויה להקל ולו במעט, בהתמודדות עם השגרה החדשה והקשה שנכפתה על המטופל.

 

רשלנות רפואית בסרטן העור- הוכחת הקשר הסיבתי

רשלנות רפואית בהגדרתה היא למעשה סטייה מרמת הזהירות הנדרשת בכל שלבי הטיפול הרפואי מצד הצוות המטפל, עד לגרימת נזק שלא היה חייב להיגרם כתוצאה מהטיפול. על מנת להוכיח שאכן נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בסרטן העור, יש להוכיח שיש קשר סיבתי ברור בין הכשל המקצועי של הרופא המטפל לבין הנזק שנגרם לכם. לשם כך, יש ליצור קשר ללא דיחוי עם עורך דין נזקי גוף מקצועי, שאותו ושכמוהו ניתן למצוא באתר של משרדנו.

 

חשיבותו של עורך דין נזקי גוף למקרי רשלנות רפואית

עורך דין נזקי גוף בעל ניסיון בתחום תביעות הרשלנות הרפואית, יסייע לנפגעים להשיג את הפיצויים הגבוהים ביותר, דרך גיבוש אסטרטגיית פעולה, איסוף חוות דעת רפואיות מטעם מומחים אונקולוגיים בכירים, שיתמכו בטענת התביעה לרשלנות. זוהי הדרך היעילה והנכונה ביותר להתמודד עם המוסדות הרפואיים עתירי הסיוע המשפטי, עד השגת הצדק.

תביעת רשלנות רפואית סרטן העור
תביעת רשלנות רפואית סרטן העור

 רשלנות רפואית היא מונח משפטי אשר בא להראות שצוות רפואי התרשל בביצוע תפקידו להעניק את הטיפול הטוב ביותר בעזרת האמצעים העומדים לזכותו ועל פי הנהלים וההנחיות שהוא נדרש לעמוד בהן. בית המשפט יבחן את השאלה הבסיסית בעת בואו לבדוק את נושא הרשלנות וזוהי שאלת הסבירות. כלומר האם פעל הצוות הרפואי באופן סביר ביחס למצב בו הוא יה נתון.

בתביעת רשלנות רפואית ניתן לתבוע כל מי מששרת התפקידים הלוקחים חלק בתהליך הטיפול הרפואי. כל מי שיש לו יד במהלך הטיפול ונהג שלא כשורה חשוף למעשה לתביעה. בנוסף ניתן לתבוע את הגוף הרפואי שבו התנהל ההליך הרפואי, לדוגמה, בית החולים. הרעיון הוא לתבוע את הגוף האחראי ולא להיגרר להאשמה אישית.

אחת החובות החשובות לטיפול ואחד המקומות בהם מתרחשים מקרים רבים של רשלנות רפואית היא באי העברת המידע המלא למטופל. הפסיקה בישראל רואה חשיבות גדולה בהעברת כלל המידע למטופל, בעיקר בניתוחים שמועדם נקבע מראש.

תפקידו של עורך הדין הוא משמעותי מאד, מכיוון שהוא זה שיקבע את האסטרטגיה של המשפט, החל מהחלטה להגיש את כתב ההגנה ואת גורמים הנתבעים. כמו כן הוא ייצג את התובעים בבית המשפט והיה הנציג שלהם מול כל הגורמים הרלוונטיים.

כתוב את הכותרת כאן

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
משרד עורכי דין אונגר שויגמן

משרד עורכי דין אונגר שויגמן

אונגר שויגמן, משרד עורכי דין בהנהלתם של עורך דין אדיר שויגמן ועורכת דין אנה אונגר הינו משרד בעל ניסיון עתיר שנים בתחומי הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף ועוסק בדיני נזיקין, טיפול בתביעות תאונות דרכים ותאונות עבודה, ניהול תביעות כנגד חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון.
פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ונסייע גם לכם להשיג את הצדק המגיע לכם.

מידע נוסף סביב הנושא

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית היא עניין מורכב. הצוות הרפואי עושה ככל יכולתו על מנת לספק שירותי רפואה טובים, המטופל שם את מבטחו בצוות ובסופו של דבר נוצר

קרא עוד »

לייעוץ עם עו"ד השאירו פרטים!

אונגר שויגמן משרד עו"ד רשלנות רפואית | מימוש זכויות רפואיות | נזקי גוף לוגו
5/5